Alkuperäinen kirjoittaja Pipsa:
Minä en ole kyllä kovinkaan huomannut että täällä hoitajat muita mollaisivat, mutta hoitajista on jos jonkinlaista kommenttia tullut..
No sitten olet ollut täällä äärettömän vähän, tai luetun ymmärtämisessäsi on vikaa. Yleinen hoitajien perustelu palkankorotukseen on, että "me sentään olemme vastuussa ihmishengestä" ja sitä jatketaan tyyliin "eikä vain paineta nappuloita/istuta tietokoneen ääressä/jne. jne.
Siis oikeasti, sympatiani hoitajia kohtaan ovat kääntyneet ihan päinvastaiseksi, koska en todellakaan sulata sitä, että itselle halutaan arvostusta mutta itse mollataan ja vähätellään muita. Tämän olen sanonut näissä keskusteluissa jo jankutukseen asti, mutta eipä se näytä siltikään kenellekään kolahtavan...
Ja todellakin; kunta palkanmaksajana on eri asia kuin yksityinen. Kun kunta maksaa palkan, on aika omituista kysyä, että kenen pussista se palkankorotus on pois. Tai haukkua niitä yksityisellä työskenteleviä, joilla on hyvä palkka, ja valittaa, että heille ei kuuluisi niin iso palkka. Sitä kun ei maksetakaan valtion tai kuntien kassasta.