Joko teillä on aloitettu joululahjahankinnat? Mitä teidän lapset saa?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
kuinka paljolla lapsenne saa lahjoja, eli onko jokin tietty rahasumma tai määrä? Mua on alkanut ahdistaa toi kamala tuhlaaminen noihin lahjoihin ja menee ihan överiksi koko homma aina. Nyt meinasin, et saavat toivoo yhden kalliimman ja yhden halvemman..tai listaa ja niistä sit me valitaan, et voiko hankkia ja mitä ja sitte meinasin, et ostaisin saunatakit, kun ei ole ja jotain pyyhettä tai lakanaa lisäks (kun salama ja hello kitty on meillä nyt niin kivat)

Mun entisellä työkaverilla (40v) on yks poika (6v) ja hänellä oli aina sellanen tyyli, et vain yhden joululahjan saa toivoa jonku kalliimman ja se sit ostetaan. ei yhtään enempää. Rahaa olis ollu vaikka kuinka, mut se meinas et turhaa hömpötystä tollanen lahjashow.

halipupu harmaana
No jo on alotettu lahjojen hankkiminen ettei tule kiire, inhoan viime tippaan jättämistä.

4:lle pojalle on tulossa FP:n kassakone, Lidlin piirustuslevyjä, puinen paloauto ja Puuha Pete VHS-kasetti (pitää testata toimiiko, tuo on kirppislöytö) nämä on siis hommattuna ja varmaan lisää tulee vielä.

7V. pojalle on tulossa Lidlin piirustuslevyjä, sienikirja, Olipa kerran ihminen - dinosaurusten seikkailut VHS-kasetti ( en ole kokeillu toimiiko, kirpparilöytö) ja sitten varmaan vielä jotain muuta.

"vieras"
Kun sanoin, ettei niitä ole vielä tehty, kun en ole nähnyt, niin hän tokas "no ei kai niin, kun tontut niitä sitte tekee ja joulupukki tuo" et silleen...kiva selitellä, miksi ei sitte tontut tehnykään. Pitäiskö jo paljastaa totuus joulupukista.

"memmu"
En ole vielä ostanut ainoatakaan lahjaa. Ostan kunhan saan veronpalautukset eli tämän vuoden joululahjabudjettini on sitten 500 euroa. Ja tuolla summalla ostan joululahjat: kolmelle omalle lapselle, kahdelle kummilapselle, neljälle veljenlapselle, lasten kummeille ja sisaruksilleni.

"memmu"
Niin ja lisään vielä,että ei hajuakaan mitä lapset saavat,kun eivät ole vielä toivoneet yhtään mitään. 1 vuotiaalle on helppo hankkia joku lelu taikka vaatetta,kun ei ole vielä niin lahjojen perään. Mutta isommat esittänevät toiveensa. :)

"vieras"
Meillä alle vuoden ikäinen tyttö, jouluna tarkemmin sanoen 9kk. Häntä varten olen ostanut kaksi Fisher Pricen lelua, pari vauvoille tarkoitettua pahvisivuista pikkukirjaa, villatakin ja lämpimän "väli"puvun kerrospukeutumista varten. Jälkimmäinen otetaan toki käyttöön jo ennen, mikäli tarvetta ilmenee. Tarkoitus on vielä ostaa jonkinlainen pehmolelu, ja ehkä sitten tota vaatetta vielä. Mahdollisesti jotain käytännön juttuja myös. Leluihin en aio satsata enempää, sillä tytöllä on maaliskuussa syntymäpäivät, täytyy siis jättää jotain sinnekin.

"minä vain"
Teinitytöt saa kämmentietokoneen, sellaisen tabletjutskan. En ole vielä päättänyt, että ostanko molemmille omat vai yhden yhteiseksi. Tarkoitus ois vielä hankkia tuolle sellainen näppis/kotelojuttu, joten menee läppäristäkin sitten. Jos saavat molemmat omat, en osta muuta. Mutta jos vaan yhteiseksi, niin sitten annan molemmille 50e shoppailurahaa.

9v poika saa
-nintendo 3DS ja siihen kaksi peliä
-kaksi toivomaansa elokuvaa
-angry birds pyyhkeen
-mauri kunnaksen "kauhukirjan"
-Pirates of Caribbean Legosarjasta sen laivan ja sitten White cap Bayn
-sikun traktorin ja sellaisen konehallisysteemin, ehkä vielä jotain pientä tähän liittyvää
-pyjaman, sukkia, alusvaatteita ja karkkia

7v poika saa
-nintendo 3ds:n ja siihen kaksi peliä
-ninjago pyyhkeen
- ninjago-paitoja
-Lego Ninjago-sarjasta tulentemppelin ja yhden toisen isomman pakkauksen
-pari bakuganjuttua
-pari toivomaansa leffaa
-starwars-kirjan
--pyjaman, sukkia, alusvaatteita ja karkkia

Ehkä vielä jotain, jos ennen joulua vastaan tulee. Mutta nuo ylläolevat ainakin, ja ne on jo ostettukin.

"vieras"
Mä olen nyt taas työtön ja pitää miettiä, et mitä ostetaan. Olen ajatellut, et vois miehen kanssaki sopia, et tänä vuonna ei osteta toisillemme lahjoja ollenkaan. Olisin vanhempien kanssaki sopinu, mut mun sisko haluaa, et ostetaan niille puoliks jotain ni kai sitä sitte täytyy. Lapsille en tiedä, mitä vois ostaa, kun kaikki on niin kallista.

"vieras"
Joo on aloitettu, pojalle 9v. iso lego auto paketti, paavopesusieni dvd, kaksi kirjaa ja radio-ohjattava lentokone hankittu.

tyttö 6v. hankittu iso belville legopaketti, tähkäpää peruukki, tähkäpää dvd, tähkäpää wii peli.

10 lahjaa hankin molemmille, on myös karkkia ym. pientä sitten paketissa.

Mun entisellä työkaverilla (40v) on yks poika (6v) ja hänellä oli aina sellanen tyyli, et vain yhden joululahjan saa toivoa jonku kalliimman ja se sit ostetaan. ei yhtään enempää. Rahaa olis ollu vaikka kuinka, mut se meinas et turhaa hömpötystä tollanen lahjashow.
Meillä on sama periaate, yksi toive/lapsi. jos lapsella on mielessä 5 mitä haluaa saada niin sen pitää valita niistä se, mitä haluaa kaikkein eniten. Eikä meillä oo kyse etteikö ois varaa ostaa enempää lahjoja (3 lasta iältää 7, 4 ja 1) vaan periaatteesta. Meidän perheen joulun kiintopiste ei oo autokuormallinen lahjoja (joista sitte suurin osa jäis käyttämättömiksi) vaan jossain muussa.

halipupu harmaana
[QUOTE="vieras";25033518]Mä olen nyt taas työtön ja pitää miettiä, et mitä ostetaan. Olen ajatellut, et vois miehen kanssaki sopia, et tänä vuonna ei osteta toisillemme lahjoja ollenkaan. Olisin vanhempien kanssaki sopinu, mut mun sisko haluaa, et ostetaan niille puoliks jotain ni kai sitä sitte täytyy. Lapsille en tiedä, mitä vois ostaa, kun kaikki on niin kallista.[/QUOTE]

Kannanttaa katsastaa kirppikset ja huutis, jos sieltä löytyisi jotain kivaa ja edullisesti.

Blue
On aloitettu. Mulla on jotain aleista ostettua vaatetta ja leluja jemmassa, pitääkin muuten tarkistaa että mitä löytyy kun en muista.. Olisko ainakin ollut Paperjam-kitara ja jotain TopModel-vihkosia ainakin jemmassa. Lisäksi esikoisen 9v. kosketusnäyttöpuhelin on ostettu, keskimmäisen 6v. Nomination on hankittuna ja kuopukselle 4v. Legoja jo pino hankittuna. Lisäksi jotain ystävien yms. lahjoja jo hankittuna, ja kovasti koitan kutoakin... Lisää shoppailen koko ajan ja viimeiset sitten veronpalautuksista.

Työtön minäkin
Meillä jumalaton rahapula :( Onneksi miehen kanssa ei olla osteltu toisillemme mitään enää vuosiin.
Kuitenkin 1 v poika saa ison Fisher Price-parkkitalon (vuoden lelu 2011), muuta emme hänelle osta,kummeilta tulee kuitenkin jotain.

6 vuotias poiks saa Cars-´muutuvan labyrintin´,ja lisäksi ostan jotain muuta pientä.

Anoppi saa lehtitilauksesta saamani tilaajalahjat :D Eli Finlaysonin pyyhkeen ja tarjottimen.

Nämä siis jo hommattu,lisäksi pitää ostella sukulaislapsille jotain vielä,ja samoin pikkusisarelleni (jonka lahjaan satsataan aina eniten).

"hilima"
Vasta mietintä aloitettu...
Ostetaan yksi lelu per lapsi, se mitä eniten toivoo, lisäksi ehkä vaatelahja, jos tarvetta.
9 v. tyttö on tovonut polly pocket taloa, 6 v poika ninjago legoja ja 10 v ei ole vielä päättänyt, mitä toivois. Lisäksi saavat paketit mummoilta ja kummeilta niin, että kaikille tulee yhteensä 4-6 pakettia. Tästäkin määrästä sitä tavaraa tulee jo jätesäkillinen :)

Yhteistyössä