Joko teillä on aloitettu joululahjahankinnat? Mitä teidän lapset saa?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Lapsi on reilun vuoden. Annamme Duploja (iso laatikollinen kirpparilta sekä eläinhahmotäydennystä uutena) sekä pehmoeläimen. Mitään vaatteita yms tarpeellista en anna hänelle lahjaksi, tuntuisi hölmöltä kun ei hän niiden päälle vielä perusta. Koitetaan tarkoituksella pitää lahjamäärä omalta osaltamme kohtuullisena, ainakin vielä kun se on mahdollista. :D

"vieras"
[QUOTE="vieras";25033518]Mä olen nyt taas työtön ja pitää miettiä, et mitä ostetaan. Olen ajatellut, et vois miehen kanssaki sopia, et tänä vuonna ei osteta toisillemme lahjoja ollenkaan. Olisin vanhempien kanssaki sopinu, mut mun sisko haluaa, et ostetaan niille puoliks jotain ni kai sitä sitte täytyy. Lapsille en tiedä, mitä vois ostaa, kun kaikki on niin kallista.[/QUOTE]

Hei, minkä ikäisiä lapsia teillä on? Mitä he ovat toivoneet joululahjaksi? Koettakaapa tehdä hintavertailua ja miettiä, mitkä lahjatoiveista ovat sellaisia, jotka hankintaan ja mitkä taas jätetään tällä kertaa hankkimatta. Netistäkin voi löytyä halvalla, sitten on tietysti käytettyjen ostomahdollisuus. Itse tosin olen halunnut lapsille uutta, vaikka hieman snobeilulta saattaa kuulostaakin. Täälläkin on yksi, jolla huono rahatilanne. Tämän vuoksi aloin säästää Jouluun ajoissa, jotta olisi sitten edes jonkinlaisiin joululahjahankintoihin varaa. Kallista tosiaan on. :(

juuuuh
Olen hankkinut 4,5- vuotiaalle pojalle 40 palasen palapelin ja Dvd- elokuvan. Hänelle vielä ostan cars- alushousuja, joku isompi lelu (max.30e maksava) ja kirppikseltä varmaankii joku kirja. Kuitenkin muualta tulee vielä lisäks lahjoja hänelle.

Miehelle olen ostanut tuopin, jossa tekstiä ja Kari Tapion kokoelmalevyn. Hänelle vielä ostan alushousut ja jonkun kivan paidan ja ehkä tossut.
Äidilleni on kukkamaljakko ja muki, jossa lapsesta kuvia. (toivoi sellaista)
Ex anopille (eli lapsen isän äidille) olen tilannut kanssa mukin jossa kuvia hänen ihanasta lapsen lapsestaan.
Yhdelle lapsen kummille olen ostanut sellaisen kynttilä jutun.

Vielä pitäisi ostaa toiselle kummille jotain, varmaan kynttilään viittavaa ja suklaata. Samoiten yhdelle hyvälle ystvälle myös varmaan jotain kynttilää liittyvää, kun tykkäävät sellaisista.
Yhteiseksi joululahajaksi miehelle ja minulle ostan saunaan toisen tyynyn, aina ns. kinastelemme kumpi saa makoille sillä saunssa olevalla tyynyllä ;)

Joulukortit olen kirjoittanut valmiiks, joten voisin sanoa, että olen varautunut tähän jouluun ajoissa. Oon aina jättänyt vikalle viikolle ja sit on kauhea stressi. Nyt ei ole. Kun tiedän, mitä käyn ostamassa ja piste :D

meillä
Tuo angrybirds peli on saanu aika huonot arvostelut, kannattaa lukea. Meilläki poika sitä toivo mutta ostin sit jonkun angry birds korttipelin kun luin kokemuksia siitä lautapelistä.

muuten meillä saa
11v poika
-lumilaudan
-wii pelin
-aku ankkoja
-puhelimen
-karkkia
-jotain muuta mitä en vielä oo keksiny

8v poika
-lumilaudan
-pyörän
-angry birds kortipelin
-sormiskeittirampin
-lukemista
-karkkia
-joko angry birds lakanan tai pyyhkeen. MISTÄ NOITA PYYHKEITÄ LÖYTÄÄ?=

4v ja 2v saa palapelejä, kyniä, hamahelmiä, jotain pehmoleluja ehkä, nukkekotiin jotain kamaa...

Kurjenkello harmaana
Ei ihan vielä....mutta kohta! Tyttö saa sähkökitaran ja vahvistimen ja uuden laukun, ja jotain pientä tarpeellista lisäksi. 15vee kyseessä, soittelee nyt akustisella.
Pojat 4,5vee....ei vielä hankittu eikä ees harkittu, jotain toivokumsia täytetään, autoja lähinnä, ja vaatetta saavat!

syökää kanaa
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;25033793:
Tuo angrybirds peli on saanu aika huonot arvostelut, kannattaa lukea. Meilläki poika sitä toivo mutta ostin sit jonkun angry birds korttipelin kun luin kokemuksia siitä lautapelistä.

Missä siitä on huonoja arvosteluja kun en löydä kun yhden sellaisen? toisaalta toivon että se on leluksi käypänen koska en jaksa itse kiinnostua lautapeleistä kovin pitkään. Poika saa sitten mätkiä niitä possuja ihan itse alas sieltä rakentamistaan torneista. onko jollain ihan oikeasti omakohtaista kokemusta tuosta pelistä jo?

"vieras"
Meidän pikkuneiti saa (on jo ostettu ja piilossa vaatekaapissa)

- Disney Princess pianon
- Zhu zhu pets-prinsessa hamsterin
- Radio-ohjattavan Disney Cars Salama McQueen auton (puoliksi isille) :)
- Disney Cars Martti-jättipehmolelun
- Vaalenapunaisen 3-kerroksisen nukkekodin ja vähän kalusteita (puoliksi äitille) :)
- Hello Kitty- Duplopaketin (104 osaa)
- Keinuhevosen joka hirnuu (tämä on vielä matkalla, tilattu hobbarista)
- Muutaman elokuvan
- Disney Princess satukirjan

Piiiiiiitkä on lista, mutta meillä ei muutoin leluja osteta, vain synttäreillä ja jouluna!

"Jeba"
Hankinnat on juu aloitettu.Olemme ostaneet 1v7kk tytöllemme punaisen potkuauton ja Unelmatarhasta tutut Upsy-Daisy ja Iggle-Piggle pehmot, enempää me emme aio hälle lahjoja ostaa, koska varmasti sukulaisilta ja ystäviltäkin pikku diiva lahjuksia saa :D

mn
2-v poika: teletapit dvd, legoja
6-v poika: hevisaurus cd
7-tyttö: hiusjuttuja ja leimasinsetti

yhteiset: kerään sitä luurankosarjaa, askartelulaatikko (siis iso pahvilaatikollinen askartelujuttuja) ja 5 erinlaista lautapeliä

6 ja 7 v viel jotkut lelut ja se olis siinä.

Noo...
[QUOTE="vieras";25033406]Kun sanoin, ettei niitä ole vielä tehty, kun en ole nähnyt, niin hän tokas "no ei kai niin, kun tontut niitä sitte tekee ja joulupukki tuo" et silleen...kiva selitellä, miksi ei sitte tontut tehnykään. Pitäiskö jo paljastaa totuus joulupukista.[/QUOTE]

Me itseasiassa tilattiin ebay:stä tommonen Octopod. Että on niitä olemassa ;)

"Joku"
en laita lasten lahjoihin ite rahaa ollenkaan..suku ja kummit asuu kaukana lhes kaikki ja pistävät aina rahaa että osta lapsille jotain ja niill ostan.1-vuotiaalle en osta mitään,muutaman paketin saa sukulaisiltaan.4-vuotiaalle ostan jotain hotweesljuttuja ja cars ainakin,niitä toivoo,luistimet saa sukulaisilta,9-vuotias toivoo noita nano ötököitä ja legoja eli niitä ainakin,ja teinille jotain Paul frank juttuja.

mn
2-v poika: teletapit dvd, legoja
6-v poika: hevisaurus cd
7-tyttö: hiusjuttuja ja leimasinsetti

yhteiset: kerään sitä luurankosarjaa, askartelulaatikko (siis iso pahvilaatikollinen askartelujuttuja) ja 5 erinlaista lautapeliä

6 ja 7 v viel jotkut lelut ja se olis siinä.
ja miehelle ruokatermos, taskumatti.
äiti talvikengät, isä pyyhe
anoppi kynttilöitä ja appiukko pyyhe.

siskoille ostettu ja annettukin jo =)

parhaalle ystävälle koruja.

"vieras"
muutama lahja on hankittu, tyttö 5v, keiju dvd, talutettava koira, paavo pesusieni pehmolelu, Poika 7v, kauko-ohjattava auto, avaruus kirja, tyttö 1,5v nukke. Vielä hankitaan kaikille muutama lahja lisää.

mähhhhh
Kyllähän tässä jo yhtä sun toista kivaa on lapselle hankittu. Kirjoja, "tutkimussettejä" ( alga science), "kosketusnäyttöpeli", fortuna-peli.

Vielä olen ajatellut hankkia smurffit - pelin, angry birds - pelin ja mahd. pyyhkeen ynnä jonkun kivan pehmolelun.

muksut 6 vee:

-jönglööripallot molemmille

- muovailuvahaa, tavallista ja sitten sellainen dinosaurusmuottihärdelli

- 6 kirjaa

- dominopeli ja vielä jokin muu lautapeli

Muuta en aio ostaa. Isä ostaa sitten rummut pojalle ja tytölle kanteleen.

"vieraana"
Mun lapsi saa:
miniläppäri, kannettava dvd-soitin, pari dvd-levyä, muutama kirja, karkkia, teleskooppi, nosturi. Nää on nyt jo ostettu, ehkä vielä jotain tule ostettua

Yhteistyössä