Joko te ymmärrätte edessä olevan synkkä lama, vai oletteko vielä niitä tiedottomia uunoja?

  • Viestiketjun aloittaja TT74
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
lkjhgfds
Kummasti vaienneet "ihan hyvinhän meillä menee"-ihmiset.
Ehkä sitä ei vain jaksa toistaa itseään jatkuvasti.

Itse ollaan pienituloinen pariskunta, ja vielä meillä menee ihan hyvin. Siinä vaiheessa kun molemmat on saanut potkut, kumpikaan ei saa työpaikkaa mistään nakkikiskalta tai vuokrafirmalta ja kun/jos ei laskuja enää saa maksettua, SILLOIN itse alan miettimään että ehkä ei menekään hyvin.
Mutta juu, kyllä minulla ja lähituttavapiirillä menee edelleen ihan hyvin.
 
TT74
[QUOTE="vieras";28845719]Saatko tästä tuomiopäivän pasuunana toimimisesta jotakin kiksejä? Onko saunasi jo täynnä sokeria?[/QUOTE]

Kappas vain:) Siellä joku ketjussa jo alkuajoista lähtien esiintynyt "lamaa ei voi tulla!" -suurtietäjä ei yhtään tykkää, että hänen osoitetaan erehtyneen aivan totaalisesti.
 
"vieras"
Ehkä sitä ei vain jaksa toistaa itseään jatkuvasti.
Nimenomaan :) Olen jossain vaiheessa kommentoinut ja sekös on aapeeta ärsyttänyt. Tilanne on muuttunut sen verran, että mies sai 200 euron palkankorotuksen, jonka myötä provikatkin on kasvaneet. Viime kuukausien palkat olleet 250-500 euroa paremmat kuin viime vuonna kun otettiin iso asuntolaina :) Minulla oli kesällä niin paljon töitä, että jäin omasta halustani vapaalle ja tekemään vähän vähemmän. :)
 
Äkkilähtö
Fakta tämä on. Oikeasti. Jengi vaan työntää päänsä pusikkoon, kuin strutsit. Aivan kuin sillä pakenisi totuutta. Totuuden pakenija on se johon se kirpaisee eniten. Perheellisillä ja muutenkin ihmisillä on se outo tapa toteuttaa kaikki heit nyt ja hankkia kaikki heti nyt, ja sitten myöhemmin ajelehtia maailman menoissa pikku purkillaan ja koittavat pysyä pinnalla.
 
-
Kappas vain:) Siellä joku ketjussa jo alkuajoista lähtien esiintynyt "lamaa ei voi tulla!" -suurtietäjä ei yhtään tykkää, että hänen osoitetaan erehtyneen aivan totaalisesti.
Maksamme asuntolainaa ja asumiskuluja yhtäpaljon, kuin maksaisimme vuokraa samankokoisesta asunnosta paikkakunnallamme.
Mikäli jäisimme molemmat työttömiksi, pystyisimme silti kustantamaan kulumme ansiosidonnaisten turvin seuraavat kaksi vuotta, vaikka olisimmekin varsin tiukilla. Pärjäisimme, vaikka asuntolainojen korko nousisi 6 %, vaikkakin olisimme aika älyttömän tiukilla.
Mikäli emme saisi kahden vuoden aikana mitään työpaikkaa ja putoaisimme peruspäivärahalle, olisimme kusessa... ihan kuten kaikki muutkin, jotka käyvät töissä ja ovat mitoittaneet elämänsä sen mukaan.
Se, tekeekö kaikkein pahin skenaario kuitenkaan oman asuntolainan ottamista tyhmäksi, on jokaisen itse arvioitavissa. Minusta on tyhmää asua vuokralla, oli tilanne mikä hyvänsä ja kartuttaa jonkun muun pankkitiliä omansa sijaan.
 
"Heidi"
Tuohon mielipiteeseenhän voi ainoastaan päätyä jättämällä kaikki ikävät ja ennenkaikkia "mahdottomat" hintaromahduksen uhat noteeramatta, eikös vain:):)
Elämä jäisi kokonaan elämättä, jos kaikki päätökset tehtäisiin vain niiden mahdottomien uhkien mukaan. Voit kuolla huomenna vaikka auton alle, joten turha on mennä töihin aikaansa tuhlaamaan tai käydä kouluja. Eipä taida olla kovin fiksua tällainen ajattelutapa.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
hehheh
Meilläpäin edelleen ihan sama tilanne kuin noin vuosi sitten. Eli hyvin menee =)
Tai itse asiassa vielä paremmin menee, kun on jo vuosi saatu asuntolainaa maksettua nopeaa vauhtia pois. Toivottavasti jatkossakin tämä lama on näin helppo.
Kun tämä lamakin kerran tuli teille kulman takaa ihan täytenä yllätyksenä, voi moni muukin sen mukanaan tuoma asia tulla. En välttämättä vielä hehkuttelisi kuinka helppoa ja kivaa tämä on. Mutta ymmärrän valtavan asuntovelan tuoman tarpeen uskotella itselleen, ettei mitään hätää ole.
 
"Jenis"
Jatkuva negatiivinen rummutus -> ihmiset ei uskalla kuluttaa -> lama. Kotimaisen kysynnän osuus on kuitenkin sen 50% Suomen taloudesta. Ja siihen just tämä tuomiopäivän pasuunana toimiminen vaikuttaa. Noidankehä?
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama

Yhteistyössä