Joko te ymmärrätte edessä olevan synkkä lama, vai oletteko vielä niitä tiedottomia uunoja?

• Viestiketjun aloittaja TT74
  • Ensimmäinen viesti
"aina"
[QUOTE="vieras";28116812]Joku puolueeton taho olis laskenut että suomessa olisi työttömiä vähän vajaa 25%.[/QUOTE]

aijaa mä muistan lukeneeni että tulos olisi ollu 2%, mut linkkiä en laita tänne..

"aina"
ap stoorit ja linkitykset lähinnä naurattaa.. ei ole kaverilla minkään valtakunnan käsitystä taloudesta.. Ainut millä yrittää tehostaa sanomaansa on linkittämällä ns negatiivisia juttuja ;)

vähän sama jos esim minä väittäisin että Suomi tuhoutuu katuväkivaltaan ja laittasin sit vkl jälkeen pahoinpitely otsikot tänne ja kirjoittaisin HAA Haa :)

"heh"
[QUOTE="vieras";28116915]Viimeisen päälle luotettavan ja erityisesti puolueettoman oloinen lähde.[/QUOTE]

Saat toki olla mitä mieltä tahansa. "Joku puolueeton taho olis laskenut että suomessa olisi työttömiä vähän vajaa 25%." on kuitenkin kovin vaikea enää kiistää. Tai ehkä omassa päässäsi pystyt senkin tekemään.

"vieras"
[QUOTE="heh";28116946]Saat toki olla mitä mieltä tahansa. "Joku puolueeton taho olis laskenut että suomessa olisi työttömiä vähän vajaa 25%." on kuitenkin kovin vaikea enää kiistää. Tai ehkä omassa päässäsi pystyt senkin tekemään.[/QUOTE]

Kyllä tuollaiset avohoitotapausten blogit ovat kaukana puolueettomasta lähteestä. Laskettuhan siellä toki oli.

Seuraavaksi tämä puolueeton nimimerkki laskee, että Suomessa ei ole työttömiä:

Virallinen työttömyysaste - vieraan oikaisukerroin = 0.

"vieras"
[QUOTE="aina";28116906]ap stoorit ja linkitykset lähinnä naurattaa.. ei ole kaverilla minkään valtakunnan käsitystä taloudesta.. Ainut millä yrittää tehostaa sanomaansa on linkittämällä ns negatiivisia juttuja ;)

vähän sama jos esim minä väittäisin että Suomi tuhoutuu katuväkivaltaan ja laittasin sit vkl jälkeen pahoinpitely otsikot tänne ja kirjoittaisin HAA Haa :)[/QUOTE]

Kerroppa joku positiivinen juttu nykyisessä taloustilanteessa oleville nykyisestä taloustilanteesta ja miksi siihen jouduttiin? Sinulla kun tuota tietoa tuntuu riittävän enemmän kuin muilla kertoa että asia ei ole niin kuin väitetään. :)

"Jep"
[QUOTE="aina";28116906]ap stoorit ja linkitykset lähinnä naurattaa.. ei ole kaverilla minkään valtakunnan käsitystä taloudesta.. Ainut millä yrittää tehostaa sanomaansa on linkittämällä ns negatiivisia juttuja ;)

vähän sama jos esim minä väittäisin että Suomi tuhoutuu katuväkivaltaan ja laittasin sit vkl jälkeen pahoinpitely otsikot tänne ja kirjoittaisin HAA Haa :)[/QUOTE]

Ja tähän kun hän lisäisi vielä, että kaiken väkivallan syynä ovat mamut, niin sitten olisi taatusi omassa elementissään ;)

"noh"
[QUOTE="vieras";28116992]Onko se niin hankalaa kieltää nykyinen epäonnistunut talouspolitiikka? Ketä te luulette sillä huijaavan muita kuin itseänne?[/QUOTE]

Tarkoitus on ennenkaikkea ilmeisesti suojella ihmisten mielikuvaa asunnon ostamisen kannattavuudesta hinnalla millä hyvänsä, sillä rahat ovat ilmeisen napakasti kiinni asuntojen hinnoista riippuvissa bisneksissä, kuten ylihintaisessa kodissa:)

:):)
kunhan huvikseni kirjoittelen ja kyselen perusteita, Kun nämä tuomiopäivän pasuunat ovat verranneet taloustilannetta 1990 lamaan ja typerimmät jopa Espanjaan :)
Itsekkin olen sitä mieltä että jotain on alettava tekemään ettei tarvitse mennä paniikki linjalle..mutta vielä ei siellä olla..

Ps: henkohtaisesti aivan sama mulle tuleeko lama vai ei.

"vieras"
Olet valitettavasti aika läpinäkyvä velka-ahdistuksesi kanssa, eikä se nyt suinkaan ole ap, joka tässä ketjussa säälittävältä vaikuttaa. Kovasti koitat väittää tämän olevan jotenkin väärässä, mutta faktatpa puhuvat päivä päivältä aivan muuta.
Etkö ap vieläkään muista, että on kiellettyä kirjoittaa usealla nikillä samaan ketjuun? Ja mikä hemmetin velka-ahdistus? :D Mä olen kysellyt aapeelta koko ajan, että milloin se romahdus iskee päälle kun olen sitä "odottanut" jo viimeiset 8 vuotta, mutta ei kun palkat vaan kasvaa, koko ajan rahaa on käytössä enemmän ja lainan korotkin alhaiset. Töitäkin olisi niin paljon kuin jaksaisi tehdä eikä mua nyt huvita kuin osa-aikatyö, joten joutuu jatkuvasti kieltäytymään. Että on kyllä vallan ahdistavaa tämä velallisen elämä!

"vieras"
kunhan huvikseni kirjoittelen ja kyselen perusteita, Kun nämä tuomiopäivän pasuunat ovat verranneet taloustilannetta 1990 lamaan ja typerimmät jopa Espanjaan :)
Itsekkin olen sitä mieltä että jotain on alettava tekemään ettei tarvitse mennä paniikki linjalle..mutta vielä ei siellä olla..

Ps: henkohtaisesti aivan sama mulle tuleeko lama vai ei.
Osa vielä vertaa sota-ajan lamaan suomen tilaa tällä hetkellä. Taloustieteilijät ja ekonomit etupäässä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28117807]Etkö ap vieläkään muista, että on kiellettyä kirjoittaa usealla nikillä samaan ketjuun? Ja mikä hemmetin velka-ahdistus? :D Mä olen kysellyt aapeelta koko ajan, että milloin se romahdus iskee päälle kun olen sitä "odottanut" jo viimeiset 8 vuotta, mutta ei kun palkat vaan kasvaa, koko ajan rahaa on käytössä enemmän ja lainan korotkin alhaiset. Töitäkin olisi niin paljon kuin jaksaisi tehdä eikä mua nyt huvita kuin osa-aikatyö, joten joutuu jatkuvasti kieltäytymään. Että on kyllä vallan ahdistavaa tämä velallisen elämä![/QUOTE]

Millä alalla on noin mukavasti asiat?

"vieras"
[QUOTE="vieras";28117838]Millä alalla on noin mukavasti asiat?[/QUOTE]

Molempien aloilla. Työvoimapula kuulemma kasvussa omalla alallani. Ne on kato näitä matalapalkka-aloja, jotka ei kermaperseille kelpaa ;)

"vieras"
[QUOTE="vieras";28117833]Osa vielä vertaa sota-ajan lamaan suomen tilaa tällä hetkellä. Taloustieteilijät ja ekonomit etupäässä.[/QUOTE]

Kerro lisää sota-ajan lamasta.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28065879]Vittu mitä analyysejä. Edessä ei ole mikään lama vaan lopullinen romahdus josta ei enää nousta.[/QUOTE]

Euroopan valtakausi on ohi. Lamasta ei voi puhua koska Suomella ei tule olemaan osaa eikä arpaa uuden maailman markkinoilla.

karut luvut
Ja syöksy senkuin kiihtyy.

"Teollisuuden uudet tilaukset vähenivät tammikuussa 4,5 prosenttia vuoden takaisesta"
http://stat.fi/til/teul/2013/01/teul_2013_01_2013-03-08_tie_001_fi.htm

"Teollisuustuotanto väheni tammikuussa 4,8 prosenttia vuoden takaisesta"
Tilastokeskus - Teollisuustuotannon volyymi-indeksi
Karut luvut, mutta palstamammat heräävät todellisuuteen vasta sitten kun sossusta ei saa rahaa ja elarit ei kolahda tilille...

Yhteistyössä