Joko talvihaalari lapselle, lämpöä +3?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on aina tämmöistä syksyisin. On totuttu lämpimämpiin keleihin ja ujostellaan pukeutua lämpimästi. Sydäntalvella lapset puettaisiin silmää räpäyttämättä toppahaalareihin plusasteillakin (ja lämpimämpää alle miinusasteilla), mutta nyt pitää säästellä talvivaatteita. Mieluummin liian lämmintä kuin kylmää, eiks jeh.

Alkuperäinen kirjoittaja Himpula:
Niin ja kukaan ei pissinyt muroihin ( en syö sellasta moskaa :D) mua vaan ärsyttää kun ihmiset ei käytä aivojaan :D Asia loppuun käsitelty.

Sun puolelta :) Saahan sitä ärsyttää mutta etkös vois olla sitten ihan hiljaa eikä tarvis tulla meuhkaamaan? Vai pitäiskö mun pyytää anteeksi etten osaa käyttää aivojani? Tulihan tuossa erilaisia vastauksia joten en kai mä loppupeleissä niin tyhmä ole...

No mä olen käyttänyt tytöllä talvihaalaria jo kuukauden. Sen välikausihousut + takki on niin ohkaset, että sinne saisi tunkea vaikka mitä alle. Helpompi vaan vetää haalari sukkisten ja pitkähihaisen t-paidan päälle. Tarhassa kysyin, että onko ihan hölmöä jo käyttää tota haalaria, mutta ne sanoi, että ihan sama onko se välikausiasu plus villavaatteet vai näin. Eikä tyttö ole ollut hikinen kertaakaan. Ja kyllä täällä niissä max -10 C asteessa tarkenee kun laittaa taas haalarin alle lisää vaatetta, ei kai se kovilla pakkasilla tarkeneminen liity siihen, mitä nyt käyttää.

No jos tässä vaiheessa laittasin toppavaatteet lapsille niin en kyllä tiedä mitä sitten laittasin kun täällä on pakkasta -15- -25...eli hukassa oltais jos nyt jo toppavaatteet päällä kulettais.

Mulle ei kyllä tulis + asteilla mieleenkään käyttää toppavatteita. coretex vaatteet päälle ja lämmin kerrasto alle ja samoin lapselle reimatex välikausihaalari ja housut ja paita alle ja hyvin muksu pärjää.

Pk:ssa oonhuomannut, että vanhemmat pukee ihan liikaa lapsille päälle sittenne juoksee ihan hiestä märkäna ulkona ei sekään kovin terveelistä ole.

Mutta jokainen taplaa tyylillään :)

Mutta se, että pukee hitosti eri kerroksia vaatteita lapselle sen välikausipuvun alle on ihan sama kun jättää ne kerrokset pois ja laittaa suoraan ohuemman toppahaalarin.
Aivoja saa tosiaan käyttää, uten vissiin itse kirjoitit yhteen viestiin :xmas:

Sähän kysyit neuvoa! Ota silloin kritiikkikin vastaan koska tällä palstalla satelee vaikka mitä. Nyt lähden pukemaan välikausihaalaria päälle.
Pukekaa mitä tahdotte teidänhän lapsia ne on ja onhan sillä vähän väli onko lapsi 6kk tai 4v .

Ja siitä oli just lehdissä kirjoittelua, että on parempi, että lapsella on kolme kerrosta vaatteita kun paksu toppapuku. Kerroksien pitää olla hengittäviä niin ei tule lapselle hikinenolo.

Ja mä voisin hyin välillä käyttää toppatakkia vaikka on melkein 10 plusastetta. Kun nää lokakuun lopun plussa-asteet on vähän eri, kuin kesäkuun vastaavat asteet. Oon oikeasti ollut kylmissäni, vaikka olisi ollut lisäkerros vaatetta alla. Ja mun mielestä jos lapsi ei ole hikinen, niin sillä ei ole liikaa vaatetta. Ja hei, mikä ero on jos on +3 tai 0, että sitten nollassa tai -1 vasta voi käyttää sitä haalaria?

Alkuperäinen kirjoittaja himpula:
Sähän kysyit neuvoa! Ota silloin kritiikkikin vastaan koska tällä palstalla satelee vaikka mitä. Nyt lähden pukemaan välikausihaalaria päälle.
Pukekaa mitä tahdotte teidänhän lapsia ne on ja onhan sillä vähän väli onko lapsi 6kk tai 4v .

Ja siitä oli just lehdissä kirjoittelua, että on parempi, että lapsella on kolme kerrosta vaatteita kun paksu toppapuku. Kerroksien pitää olla hengittäviä niin ei tule lapselle hikinenolo.

Kyllä kyllä juu. Mutta ota säkin se kritiikki vastaan äläkä hauku ihmisiä aivottomiksi, eiks juuh? Kai suakin saa kritisoida kun sä kritisoit muita...

Hei hei!!

Mä laittaisin +3-kelillä varmasti toppahaalarit lapsille. Mutta me ei asuta Suomessa ja täällä alle nollan menevät lämpotilat on aika harvinaisia, viime talvena taisi olla viisi pakkaspäivää.

Itelleni kiskon talvitakkia päälle heti ku mittari painuu alle +10. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
No jos tässä vaiheessa laittasin toppavaatteet lapsille niin en kyllä tiedä mitä sitten laittasin kun täällä on pakkasta -15- -25...eli hukassa oltais jos nyt jo toppavaatteet päällä kulettais.

Oletko ikinä kuullut että toppahaalarin alle laitettaisiin välivaatetta, fleece-tai villahaalaria? Suosittelen nimittäin -25 asteen pakkasella laittamaan toppapuvun alle villahaalarin.

Nää on näitä samoja idiootteja jotak ei osaa pukea lastaan talvipakkasella ja kyselee että mitäs sitten laitan lapselle päälle kun on pakkasta... Ihan samanlailla kun välikausiasun allekkin laitetaan enemmän vaatetta ja villapukua, toppapuvun alle laitetaan enemmän vaatetta ja villapukua.

Minä kyllä laitoin tänään tytöille toppikset. Niillä on menossa hillitön prinsessa-kausi, eivätkä suostu pukeutumaan muihin kuin hameisiin. Aattelin, että on alla sen verran vähän vaatetta, että toppapuku edes lämmittäisi. Yleensähän meidän lapsilla on aina liian vähän vaatetta: tlavellakin ne repii hanskat kädestään ja kun silmä välttää, juoksee ulos miten sattuu...

Meillä vaihtelee tuon 2vuotiaan vaatetus. Tänään on +4 ja jos lähetään pihalle touhuamaan, laitan välikausitakin johon fleeceä alle ja toppahousut jonne vaan ohuemmat housut alle.(välikausihousujen alle ei enää fleecet mahdu) Jos taas istuu lenkin ajan vaunuissa, niin silloin laitan toppiksen,eilen oli nimittäin pieni ihan jääkalikkana tunnin lenkin jälkeen *punastus*

Laitoin aamulla lapsille toppahaalarit tarhaan. Oli niin lähellä nollaa mittari. Ja eipä tarvi alle sitten laittaakaan paljon vaatetta. Minusta tuo väite on järjetön, että nyt pitää palella, jotta pärjää sitte talvella. :o Syksyllä pitää pukea lämpimästi päälle. Pirun kylmä tuola on fillaroida töihinkin. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Perkin Elmer:
Mun mielestä tämä on vähän lapsesta kiinni. Omani on vilkasta mallia ja aina hikipäässä, joten ei tulisi mieleenkään laittaa vielä toppahaalaria.

Juu en minäkään meidän vanhimmalle laittas vielä. Mittarissa +0,3.

Välikausihaalari ja sinne alle neuletta tai villahaalari.
Pojal on sellanen ei välikausi eikä toppahaalari, joku siltä väliltä, siihen vois seuraavaksi siirtyä niin ei tarttia alla olla paksusti vaatetta.
Toppahaalari säästetään pakkasille :D

kyllä mä oon täällä oulunseudulla pitäny toppahaalaria jo kuukauden päivät pojalla.. ehkä lähinnä siksi että ku tuulee ja vihmoo vettä kokoajan niin onpahan lämmin olla. ja tänään oli kuura maassa :)

mutta siis kovemmilla pakkasilla sit vaikka villahaalari vielä puvun alle ja vähän paksumpi puku muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joko olette siirtyneet pääkaupunkiseudulla talvihaalareihin tarhalapsienne kohdalla? Tänään oli +3 lämmintä ja melkoisen kylmä kun vein tytön tarhaan. Vielä meni välikausihaalarilla + välivillavaatteilla mutta olisin voinu laittaa jo talvihaalarin jos olisin tajunnut kuinka kylmä siellä on-

En laittanut talvihaalaria, tosin villapuvun vk-haalarin alle pakkasin. Talvihaalaria ei oteta meillä käyttöön ennen pakkasia.

Meillä on mittarissa 0 astetta ja toppatakkia oon käyttäny tolla 8kk ikäisellä jonkin aikaa. toppaHousuja en oo vielä laittanu. Se on sellainen kuuma kalle että varmaan pärjäis ohuemmallakin takilla, mutta ohut takki kävi pieneksi juuri niin en aatellut että olisi järkevää ostaa välikausi takkia kun toppavaatteet piti kuitenkin ostaa.

Mulle ei kyllä tulis + asteilla mieleenkään käyttää toppavatteita. coretex vaatteet päälle ja lämmin kerrasto alle ja samoin lapselle reimatex välikausihaalari ja housut ja paita alle ja hyvin muksu pärjää.

Pk:ssa oonhuomannut, että vanhemmat pukee ihan liikaa lapsille päälle sittenne juoksee ihan hiestä märkäna ulkona ei sekään kovin terveelistä ole.

Mutta jokainen taplaa tyylillään :)

Huhhuu... Meillä on reimatecin (kerran se pitää mainita..) välikausihaalari ja mun muksu ei täällä kuopion korkeudella enää pärjää sillä viakka olis villahaalari alla. Toppahousut+syystakki/nollakeleille tarkotettu lassien suprafill haalari ja normi vaatteet alla. talveks sitte kunnon toppavaatteet ja kun aattelee nii kerrastot on se pointti talvella... eli hyvillä mielin on lapsi ollu miluummin lämmin ku kylmä..

Alkuperäinen kirjoittaja Huithapeli:
Jos nyt laitat talvihaalarin päälle niin miten lapsesi tarkenee talvella kun on pakkasta....
Leikitäänpä, että nyt olisi lunta maassa ja helmikuu. Ulkona +3 astetta, laittaisitko toppapuvun vai välikausipuvun?

Meillä on ollut edellisen talven puvut nyt käytössä, uudet puvut odottavat kovempia pakkasia!

Meil on ollu pojalla +3 kelillä äp:n toppahaalari vaunulenkeillä. Alla vaan sukkahousut+body. Pakkasilla laitetaan sit lisäksi collegevaatetta alle+villahaalari, niin eiköhän tarkene.

Leikkipuistossa ollessa on ollu päällä vk-haalari kun se päällä saa rymytä maassa, silloin alla on ollu villahaalari.

Yhteistyössä