Joko tämä on synnytys?

• Viestiketjun aloittaja hui
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Voi olla tai sitten ei.. Mulla supisteli 7-10min välein koko yön ja kun aamulla soitin synnärille niin kätilö tokas että ei sulla mikään synnytys ole vielä käynnissä, ota panadolia ja mene nukkumaan... Vauva syntyi 2vrk siitä ja molemmat yöt supisteli noin 10min välein ennen kun tiheni alle 5 minuuttiin.

Ariane
Mulla 6 lasta.

Odottele rauhassa.. Jos pystyt lepää.. itselle iski hurja tekemisen tunne.. Piti alkaa imuroida, pesin wc:n maton ja kylpyhuoneen .. välillä kävelin ympäriinsä ja hiljaa lauloin ..

Avautumisvaiheen aikana kokeile laulua ja keinumista seisten jalalta toiselle. Kun tuntee että alkaa supistaa ala hiljaa laulaa Aaa .. Se auttoi mulla !!Kävely, keinuminen ja sairaalassa seisomateline tai mikä rolla siellä huoneessa oli niin sitä vasten keinuminen ja lämpimät jyväpussit niin selkä- kuin vatsapuolella auttoivat minua..

Kaikkein paras kivunlievitys olisi kun saisi hengittää raikasta ulkoilmaa. No joka kerta sekin on toteutettu pariksi minuutiksi kun olen sanonut että muuta en halua.

Ariane
Tuo kun kirjoitin että kun supistus alkaa ala laulaa hiljaa nin tarkoitan sitä että minulla tuntui aaltoina supistelu. eli lauloin aivankuin sen aallon mukana. Jotenkin kun siihen keskittyi ei tunne sitä kipua samalla tavoin.

Kävin kerran hierojalla joka myös ääniterapeutti. Sanoi että Afrikassa paljon synnytyslaulua kivunlievityksenä. Toinen joka avaa äidin paikkoja on e-vokaali.

Joistakin nämä kuullostaa oudoilta mutta mielummin näin kuin sekaisin ilokaasusta.Onnea sinulle ja kaikkea hyvää.. Ihana päästä nuuhkimaan pientä vauvaa.

Mulla alkoi synnytys vesien menolla ja sairaalassa käskivät illan aikana tulemaan tarkastukseen.. vedet siis meni 14.30 ja supistukset alkoi vähä jälkeen 17.00
poika tulikin maailmaan jo seitsemän aikoihin, että kannataa myös varautua äkkilähtöön :D

hui
Tuon hymistelyn ja synnytyslaulun huomasin hyväksi esikoista tehdessä.

Koko ajan tuntuu että on harjoitussupistus päällä ja sitten tulee n puolen tunnin välein kipeä supistus. Alapäätä "kolottaa" niinkuin menkkojen aikaan...

Kokeile lämmintä jyvätyynyä tai jos ei ole kastele pieni pyyhe lämpimään veteen. Viimeisimmässä synnytyksessä mulla alkoi vatsasta ja siirtyi selkään niin sain sairaalassa kaksi jyvätyynyä jotka solmittiin sivuista niin tuntui taivaalliselta sen pienen ajan minkä siellä olin.

Mulla supisteli neljän tunnin ajan puolen tunnin välein, sitten tunnin ajan vartin välein ja pyysin kätilön katsomaan tilanteen. Sanoi että vähän auennut siitä kun tulin.Kun lähti huoneesta sain pari minuuttia kestävän supistustuksen ja ajattelin et hassulta tuntuu. Pyysin takas ja olinkin kokonaan auki. Yhdellä supistuksella 6 cm aukesi.Sit vasta lähdettiin synnytyssaliin.

Muistele millaisia olivat aiemmat synnytyksesi??? Ei niistä nyt niin kauan ole. (Mulla vanhin syntynyt 1988 ja muistan kuin eilisen. )Tarkoitan että ei odotella tyyliin supistukset 5 min välein ennenkuin voi lähteä sairaalaan. Itse kun jostakin asiasta soitin synnärille sieltä sanottiin "aina voi tulla käymään". tuli turvallinen olo. Olet kuitenkin saamassa kolmatta lasta niin voit aueta tosi nopeastikin vaikka olisi supisteluja harvakseltaan.

hui
Ei tässä nyt sellaista kipua vielä ole että lievityksiä tarvisi. Inhottavalta vain tuntuu. Kävin laittamassa auton lämpenemään varalta, jos lähtö tulee :D seurailen nyt miltä alkaa vaikuttaa....

hui
Miehen pitäisi neljältä nousta töihin, en tiedä samoisinko että lähdetäänpäs synnärille eikä töihin... Harmittaa vietävästi jos tulee turha reissu ja miehellä työt kärsii sen takia. Voisi alkaa vähän enemmän tuntua ja tapahtua. Ei olisi niin epävarma olo...

Yhteistyössä