joko ootte keittäny mustat/punasetviinimarjat mehuiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisukasmami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sisukasmami

Aktiivinen jäsen
17.01.2007
6 917
0
36
mulla ois viä 2 sankoollista mustia keittämättä, par aikaa kiehuu yks maijallinen.
paljon laitatte sokeria yhteen maijalliseen?
kovaa hommaa, mutta mehua on kyllä hyvää :p eikä oo lisäaineita =)

Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
Alkuperäinen kirjoittaja Naakula:
EIlen keittelin mustia ämpärillisen, toinen vielä pitäis käydä nykäisemässä. Sokeria silleen näppituntumalla vähäsen, hiukan pihdaten.

minkän verran suur.piir. laitan maijalliseen sokeria?

Mitähän meillä sinne ropsahtaisi, vajaa desi ehkä. Sen verran että se vähän avittaa marjoja mehustumaan.

EIlen keittelin mustia ämpärillisen, toinen vielä pitäis käydä nykäisemässä. Sokeria silleen näppituntumalla vähäsen, hiukan pihdaten.

minkän verran suur.piir. laitan maijalliseen sokeria?

Mitähän meillä sinne ropsahtaisi, vajaa desi ehkä. Sen verran että se vähän avittaa marjoja mehustumaan.

siis tä??? vain vajaa dl? mä laitan 2 pussillista (anopin ohjeen mukaan) meillä säilytetään kellarissa mehua talvella, että oisko sen takia niin paljon sokeria? missä sä säilytät?

siis tä??? vain vajaa dl? mä laitan 2 pussillista (anopin ohjeen mukaan) meillä säilytetään kellarissa mehua talvella, että oisko sen takia niin paljon sokeria? missä sä säilytät?

Joo voi olla, miä pakastan niissä pakkasnalle-muovirasioissa.
Maustetaan sitten kun käytetään tarpeen mukaan, flunssamehuun usein hunajaa.

Joo voi olla, miä pakastan niissä pakkasnalle-muovirasioissa.
Maustetaan sitten kun käytetään tarpeen mukaan, flunssamehuun usein hunajaa.

juu periaatteessa ei tarttis laittaa yhtään sokeria jos pakastaa, mulla ei sopisi pakkaseen kaikki mehut, puskia on paljon :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Bellukka:
ei meillä kukaa tykkää, 16 pensasta otettu jo pois... vielä on 9...

mitä mehua sitten juotte? miksi et myi tai lahjoita marjoja jollekkin? :o

meillä juodaan aika vähän mehuja, kaupan mehua sillon kun satutaan juomaan ;) on siitä mummut ym käyny poimiin jos haluaa... ja mein koiravanhus koluaa alaosat tyhjiksi :D

ei meillä kukaa tykkää, 16 pensasta otettu jo pois... vielä on 9...

mitä mehua sitten juotte? miksi et myi tai lahjoita marjoja jollekkin? :o

meillä juodaan aika vähän mehuja, kaupan mehua sillon kun satutaan juomaan ;) on siitä mummut ym käyny poimiin jos haluaa... ja mein koiravanhus koluaa alaosat tyhjiksi :D

just, no kiva että koissulle edes maistuu ;) tiedoksi vain että oma tekemä mehu on paljon terveellisempää kuin kaupan lisäaien mehut :$ (toki itsekkin joskus ostan kaupan) pääosin juomme omia mehuja.....

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
No seiskasta asti on maija keittiössä pöhissyt. Saa nähdä pystynkö puoltatoista ämpärillistä enempää mehustamaan, kun ei meinaa pakastimeen mahtua.

paljoko saat mahtumaan marjoja maijalliseen? mulla menee sankoollinen kun sulloo :D

En mittaa sokeria maijallisen mukaan, vaan sen mukaan, kuinka paljon tulee mehua. Maijallisesta saatava mehu voi vaihdella paljonkin riippuen marjojen laadusta. Pullomehuun laitan sokeria reilut 200g mehulitralle, koska en käytä säilöntäaineita, mutta pakastemehuun ei sokeria tarvitse. Sokerin laitan vasta mehuun, en marjojen joukkoon.

Miten tuo maija toimii..? Anoppi jätti mulle sellaisen varastoon, en ole kertaakaan käyttänyt sitä. Marjat on menny muuhun kuin mehuun, nyt voisin sitä mehua tehdäkkin mut en osaa ....... =/
Apuja!

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
No seiskasta asti on maija keittiössä pöhissyt. Saa nähdä pystynkö puoltatoista ämpärillistä enempää mehustamaan, kun ei meinaa pakastimeen mahtua.

paljoko saat mahtumaan marjoja maijalliseen? mulla menee sankoollinen kun sulloo :D

Vähitellen lisäilen marjoja, kun vajuu. Sain menemään sen puoltoista ämpäriä.

Eilen keitetty. Ei tullut kun 2 sankollista (2 puskaa), kun rastaan-perkulees olivat syöneet osan vaikka oli verkot :kieh:
Meillä tehdään mehu mummon ohjeen mukaan, eli maijasta vielä kattilaan - kiehautus ja sinne sokeria. Pakkasessa on mehut.

Yhteistyössä