joko on ketju relaatio 36:lle?

"Pelaaja"
[QUOTE="Mie vaa";29410674]Pelaaja, oon käyny noi sivut tuhannesti läpi ja kun tarvis sitä rautalankaa, oon käyny tipi inkkareit läpi jo useesti mut ei ni ei.. :D[/QUOTE]

Sana löytyy sieltä tipin eli tiipiin wikistä, tosin vähän pitempänä.
 
"Pelaaja"
[QUOTE="mie vaa";29411031]No ei ni ei :D taitaa aivot kaivata unta, huomen uud yritys. Monta muuta kyl löyty ja kaks ok ruutuu lisää, jee!! :)[/QUOTE]

Se on se intiaaniheimo, jonka kielen sanasta sana tipi on otettu yleisempään käyttöön muodossa tiipii. Kyllä tuolla pitäisi jo selvitä.
 
"lamppu"
[QUOTE="joku vaan";29411306]mutta kun kaikki hyvätkään vinkit ei aina aukea kaikille, nin tarvitaan ratakiskoakin vahvempaa :). Auttakaa vaan jatkossakin te viisaat.[/QUOTE]

Viisas en ole, mutta voin auttaa. Onko ongelmia?
 
"mie vaa"
Aivot lepäs, heti sain yhen ruudun taas OK!

MNRR (tiiän et on vinkattu aikasemminkin, en muista onko rautalankaa väännetty mut silloin en oo tajun enkä viiti enää kahlata sinne uudestaa ni kysyn tässä)

tut..ju..s... ylös 4/7
ruu... ja e.g. välinen oli ilmeisest tääl sanottu jossaa iha suoraankin(ko?), kaivelen jos ei kukaa jaksa enää palata tähä aiheesee. :D

Ja tiiänhän miekii et muutkii tääl kahlaa noit vanhoi useaan otteeseen, mut jos joku kysyy ni eihää siihe oo mikää pakko kai vastata? :) Ja sit taas jos joku viitii taas vastaa ni kiitos hänelle. :D

ja se perhanan 9/11
len... ja 4 välinen 11? ois seki ruutu tota vailla ok ja siis mikä ihme toi oikeesti voi olla? :D
 
"mie vaa"
AUSTRALIA

pääsanasta alaviisto vasen 11 (joku oli vihjan et uskonto, mut etin niitä eikä mikää käyny?)

pus..el.. ja u.. välinen 12 (oli vinkattu et elukka mitä nukuttaa..? ei aukee, rautalankaa? :D )
 
"Pelaaja"
[QUOTE="joku vaan";29411306]mutta kun kaikki hyvätkään vinkit ei aina aukea kaikille, nin tarvitaan ratakiskoakin vahvempaa :).[/QUOTE]

Eivät heti, mutta itse olen ainakin huomannut, että kun jättää jonkin vaikean paikan huomiseen, niin todella usein se sitten avautuu heti. Aivot kun tekevät työtään sen ajan. En ole (yleensä) sellainen kaikki mulle heti -tyyppi, joten jaksan odottaa.

Vaikka on se myönnettävä, että kerran pääsin loma-aikaan tekemään yhtä relaatiota niin, että olin koko ajan aivan siinä viiden ensimmäisen ratkojan joukossa. Sitten tuli kauhea hätä yrittää olla ensimmäinen. Ihan ensimmäinen on ollut, mutta kolmen parhaan joukossa olin. Mutta se on ainoa kerta kun olen ollut kärsimätön relaatioiden suhteen ja itsekin osallistunut innokkaasti vinkkien kyselemiseen ;)
 
"Pelaaja"
[QUOTE="mie vaa";29411845]AUSTRALIA

pääsanasta alaviisto vasen 11 (joku oli vihjan et uskonto, mut etin niitä eikä mikää käyny?)

pus..el.. ja u.. välinen 12 (oli vinkattu et elukka mitä nukuttaa..? ei aukee, rautalankaa? :D )[/QUOTE]
Täällä meilläkin on se sama uskonto. Se on kannattajamääriltään maailman suurin uskonto.

Aloita sillä pus... Sitten jatka sillä u... Eiköhän löydy sellainenkin otus. Ja jos ei löydy, niin kun saat toiselta puolelta siihen rajasanan, niin sitten ainakin löytyy.
 
"Pelaaja"
[QUOTE="mie vaa";29411795]Aivot lepäs, heti sain yhen ruudun taas OK!

MNRR (tiiän et on vinkattu aikasemminkin, en muista onko rautalankaa väännetty mut silloin en oo tajun enkä viiti enää kahlata sinne uudestaa ni kysyn tässä)

tut..ju..s... ylös 4/7
ruu... ja e.g. välinen oli ilmeisest tääl sanottu jossaa iha suoraankin(ko?), kaivelen jos ei kukaa jaksa enää palata tähä aiheesee. :D

Ja tiiänhän miekii et muutkii tääl kahlaa noit vanhoi useaan otteeseen, mut jos joku kysyy ni eihää siihe oo mikää pakko kai vastata? :) Ja sit taas jos joku viitii taas vastaa ni kiitos hänelle. :D

ja se perhanan 9/11
len... ja 4 välinen 11? ois seki ruutu tota vailla ok ja siis mikä ihme toi oikeesti voi olla? :D[/QUOTE]

Tuo viimeinen... Minnehän matkustajat menevät kun lähtevät lentämään? Sellainen iso paikka jossa on monta konetta eri porteilla.
 
"mie vaa"
SIIS EI OO TOTTA! No ei ois toi len... tullu mieleenkää, kiitos! :D

Ja tot uskontoo oon koittan ennenkii, nyt se sinne meni mut tää rellu on ainaki mulla tehny sitä et sanoi joutuu koittaa useempaaki otteesee..

Kiitos! :)
 
"Pelaaja"
[QUOTE="mie vaa";29412445]peli

pääsanasta oikeelle 10 ja alaviisto oikee 13, molemmat puuttuu.[/QUOTE]

Ensimmäinen on sovelletun matematiikan osa-alue ja toinen on pelityyppi, josta esimerkkina on Crusader Kings II.
 
"Pelaaja"
[QUOTE="mie vaa";29412404] mut tää rellu on ainaki mulla tehny sitä et sanoi joutuu koittaa useempaaki otteesee..[/QUOTE]

Noin on minulla käynyt varmaan melkein kaikissa relaatioissa. :)
 
"mie vaa"
Liisa Ihmemaassa

pääsanasta yläviisto vasen 8 ja siitä lähtevä, yhdistävän sanan kautta en löydä. :(
assa... ja ha..n..sa... välinen 5
wik.. ja pei... 3/7 ja 3/3/3/7

Apuaa. :(
 
"Pelaaja"
[QUOTE="mie vaa";29413299]Liisa Ihmemaassa

pääsanasta yläviisto vasen 8 ja siitä lähtevä, yhdistävän sanan kautta en löydä. :(
assa... ja ha..n..sa... välinen 5
wik.. ja pei... 3/7 ja 3/3/3/7

Apuaa. :([/QUOTE]

Ensimmäinen, minkä tyyppinen kirja se on, kun siinä mielikuvitusta käytetään. Siitä lähtevät pitäisi kyllä löytää, kunhan on se rajasana jossa kyseinen kirjailija.

Toinen on huume, josta ne assa... Saivat nimensä.

Kolmas se 3+7 on saksalainen lehti joka on suomeksi peili, ja se toinen on ihminen, jonka nimi päättyy samalla lailla kuin sen lehden nimi.
 
Seurailija
Multa puuttuu enää 4 sanaa, jos saisin näihin 3 vinkkejä, olisin kiitollinen.

Televisio:
Kan... 5 6

Keihäänheittäjä
Aki & Kuo..... yhdistävä 6 7
Ja Yl. & Ke... yhdistävä 5 10 (oon ettiny kaikki marsalkka-jutut ja oon ihan hukassa.)

Muut tosiaan on, joten voin autella :)
 
ahis74
Multa puuttuu enää 4 sanaa, jos saisin näihin 3 vinkkejä, olisin kiitollinen.

Televisio:
Kan... 5 6

Keihäänheittäjä
Aki & Kuo..... yhdistävä 6 7 minkä se Aki on tuolla K:lla tehnyt
Ja Yl. & Ke... yhdistävä 5 10 (oon ettiny kaikki marsalkka-jutut ja oon ihan hukassa.)yhdistä eräs tumma väri ja erään suomalaisen marsalkan sukunimi. Tämän jälkeen keksit varmasti tuon TV-ruudun puuttuvankin

Muut tosiaan on, joten voin autella :)
Multa puuttuu enää Pelastakaa lapset -ruudusta Ea...Su ja Gr..ce väliltä oleva 14 kirjaiminen, mitä ei kukaan muu ole tainnut kysellä eli on varmaan joku superhelppo? Löytyisikö siihen apuja?
 

Yhteistyössä