Joko olette kuulleet noista uutisissa noista yskänlääkkeistä?

Silomat ja Mixtus vedetään pois markkinoilta ja juuri ostetut pullot palautetaan apteekkiin ja apteekki hyvittää niistä. Niissä oli joku klobitonoli (tai vastaava) ainesosa joka aiheuttaa hetkellisiä rytmihäiriöitä.

Mä olin kyllä ihan et :eek: kun kuulin ylen uutisista. Meillä on viimeiset 5päivää käytetty Silomat yskänlääkettä kuopuksella. Mutta eipä tosiaan käytetä enää. Varmasti aika yleinen pienten lasten yskänlääke, kun lääkäritkin sitä suositelleet. :/
 
vieras
Itse olen sitä mieltä, että yskä lähtee yskimällä.
Mutta vuosien saatossa olen myös törmännyt yhteen tehokkaaseen yskänlääkkeeseen, joka hillitsee kuivaa yskää (etenkin öisin) ja on ihana helpotus. Muita yskänlääke reseptejä en edes ota vastaan vain tämä yksi kelpaa.
 
mamma
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse olen sitä mieltä, että yskä lähtee yskimällä.
Mutta vuosien saatossa olen myös törmännyt yhteen tehokkaaseen yskänlääkkeeseen, joka hillitsee kuivaa yskää (etenkin öisin) ja on ihana helpotus. Muita yskänlääke reseptejä en edes ota vastaan vain tämä yksi kelpaa.
Tarkoitat varmaan " Sir. Ephedrin"??? =)
 
Juu kyllä yskä paranee yskimällä, mutta meillä ainakin kuopuksen olo helpottuu pikkasen. Ikää vasta 1v9kk ja tosiaan, hänellä kaikki taudit tuntuu menevän keuhkoihin. Lämmintä juomaa ei noin pieni vielä juo.
Itse käytän lähinnä reseptilääkkeenä ja silloinkin jos oikeasti meinaa keuhkot lähteä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Yskä paranee vain yskimällä!!!
En ole koskaan lapsille antanut. (2v ja 5v)
Meillä kuopus käyttänyt 1-vuotiaasta asti, enkä olisi käyttänytkään mutta kun lääkäri sitä määräsi. Yöthän olisi yhtä helvettiä kun toinen yskii niin että henki ei kulje. Eli olen sitä mieltä tässäkin asiassa, että pienten oloa helpottamaan on hyvä antaa yskänlääkettä. Toisille lapsista vaan tulee tuo yskä hyvinkin helposti tavis nuhan yhteydessä.

 
Tsirppa
Juu, tiennyt olen noista sydämentykyttelyistä jo vuosia sitten! Kerran kamalan yskän kourissa sain lääkäriltä Silomat-reseptin, ja auta armias kun sitä sitten kuuliaisena kurkkuuni kulautin... Kamalat tykytykset ja rytmihäiriöt :/ Kysyin seuraavana päivänä lääkäriltä missä vika, hän vaan hymähteli eikä sanonut juuta eikä jaata. Jäi siihen yhteen kertaan sen lääkkeen nauttiminen.
 
myymä
Minä apteekissa töissä ja tänään tosiaan vietiin karanteeniin kaik pois! Joku mainitsi että kun palauttaa apteekkiin niin apteekki hyvittää niistä. Apteekki ei rahana hyvitä mitään, mutta jotenkin hyvityksen tietenkin saa. (en ehtinyt perehtyä vielä kuinka). Kääntykää kuitenkin farmaseuttien puoleen, elkääkä kassalta menkö rahaa vänkäämään ;) (toivoo tämä yksi kassatäti :D )
 

Yhteistyössä