joko laitat aamulla toppatakin,entäs lapset?

• Viestiketjun aloittaja "sanna"
  • Ensimmäinen viesti
Blue
En missään nimessä välttämättä käske lasten toppaa laittaa vaikka itse vedänkin aamulla toppatakin (itseasiassa untuvatakin) päälleni. Katsotaan mitä mittari sanoo aamulla.

"joo"
Huomenna eteläänkin luvataan pakkasta aamupäiväksi, päivällä saattaa jo lämpöasteet nousta, mutta ehdottomasti laitetaan talvivaatteet päälle. Pohjoistuuli on kylmä, vaikka olisi +1-+2. Ja kyllähän mä talvellakin olen toppakamoissa, vaikka on plussaa vähän. Ja kävelen kevätauringon paisteessa vielä varmasti pipo päässä pitkään. Ei alkutalvestakaan kannata palella. Olin ihan jäässä viikonloppuna, kun oli vaan lenkkarit jalassa. Kylmä nousi varpaista polveen asti siitä hyytävästä maasta. Talvikengät ehdottomasti. Ja huomenna laitan 4v:lle kuomat päiväkotiulkoiluun.

vieras mutsi
Huomenna laitan lapselle päiväkotiin toppahaalarin ekaa kertaa tänä syksynä. Eteläisessä Suomessa asutaan, just ja just lämpötila käynyt nyt muutamana yönä nollassa.

"Vieras"
Tänään oli jo toppatakki päällä lasten kanssa pyistossa kun se on sellaista seisoskelua niin äkkiä tulee kylmä.
Samoin lapsilla on muutaman päivän olleet ohuehkot toppavetimet. huomennakin noilla varmaan mennään, loppuviikosta pärjännee taas ohuemmilla kamppeilla.

Saraldo
Turkuun on luvattu aamuksi -5, joten laitan toppiksen ja tyttökin saa laittaa toppavaatetta. Loppuviikoksi on luvattu +11, silloin vedetään taas kevyemmät kamppeet niskaan. Eli toppis voi vielä vaihtua kevyemmäksi, meillä mennään päivä kerrallaan.

"juuei"
En laita itselle. Autossa matkustan ja muuten sisällä. Enkä omista kuin sellaisen paksun untuvatakin. Isommalle lapselle laitan toppatakin vk-housujen kaveriksi. Pienemmälle toppahaalarin. Isommalle talvigoret, pienemmälle kuomat.

Yhteistyössä