Joko lämmitys päällä?

  • Viestiketjun aloittaja etelä-suomi
  • Ensimmäinen viesti
^vierailija^
Ei todellakaan. Pienessä kerrostaloyksiössä elelen ja ihan mielettömän kuuma, öisin joutuu avaamaan ikkunan että saa nukuttua.
Aika hyvin on seinät varannut tuota lämpöä.
 
"mä"
Alakerrassa on patterit päällä ja kylppäreissä lattialämmitykset.
Termostaatit on asetettu 20asteeseen ja kun takkaa poltetaan 2-3xviikossa niin eipä ne patterit pamahda päälle kuin korkeintaan aamuyöstä .
Ei haluta kämppään sellaista kosteaa ummehtunutta hajua:(
 
"mee"
Ainoastaan kylpyhuoneissa on lattialämmitys päällä. Muualla ei vielä, mutta aika kylmä alkaa jo olemaan. Tänä talvena siirrytään pois arviolaskutuksesta ja hieman pelottaa mten kovia laskuja sieltä talvella on tulossa.
 
"vieras"
Meillä patterit päällä jo kuukauden. Asutaan Vantaalla. Vaikka poltan takkaa joka päivä, niin patterit napsuu päälle vähän väliä. Huonosti näköjään eristetty tämä puutalo, rakennettu 2007. Suora sähkölämmitys ja laskutki sen mukaisia
 
[QUOTE="mä";24865352]Miten teillä on nin lämmintä ???
Onko teillä suora putki "alakertaan" ?[/QUOTE]

Emmäää tiedä. Samaa ihmettelen itsekin. Varmaan monen asian yhteissumma, mikä vaikuttaa lämpötilaan. (lämminvesiputkien sijainti, aurinkoinen tontti, hyvä eristys...)
 
"köyhä"
Ei ole vielä. Ei ole yksinkertaisesti varaa maksaa taas jotain 360e/kk sähkölaskuja. Mielummin palellaan vielä hetki.

On tämäkin älytöntä, mutta kun olen sairaslomalla pitkään, niin ei ole vaan varaa :(
 
"mä"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;24865365:
Emmäää tiedä. Samaa ihmettelen itsekin. Varmaan monen asian yhteissumma, mikä vaikuttaa lämpötilaan. (lämminvesiputkien sijainti, aurinkoinen tontti, hyvä eristys...)
Kaukolämpö?
 
Kerrostalo kolmio, vuokra-asunto, eikä täällä ole vielä lämpöjä päällä. Lattiat on todella kylmät jo (laminaatti/parketti) ja täällä saa palella. Sisällä ei mittaria olekkaan, mutta ei enää alusvaatteisillaan tarkene.
 
"Joulumuari"
Eilen laitoimme lattialammityksen päälle kylppäriin,kodinhoitohuoneeseen ja vessaan, ku niissä laattalattia ja oli niin kylmä jalalle, hrrr. Muuten on 2-3 krt/vko lämmitetty takkaa kuukauden ajan.
 
Ei vielä. Meillä on vain lattilämmitys (sähköllä siis) ja takka sekä puuhella (ja puusauna), vielä ollaan pärjätty ihan puulämmityksellä eikä sitäkään ole vielä paljoa tarvinnut harrastaa, 2-4 kertaa viikossa riippuen säästä. :)
 

Yhteistyössä