Jokin tässä hommassa mättää, kerro minulle mikä..

(Joo, mä sanoin lopettavani palstailun, odottelen ylläpidon poistavan nikkini, tämän mä ajattelin tänne kuitenkin purkaa, tiedä sitten mistä syystä..)

Sekavaa tekstiä tiedossa, sekavalla mielialalla kirjoitettuna..

Tämän viikon saldo:

-rikottu ulko-oven ikkuna
-autoon naarmutettu törkeyksiä
-ulko-oveen hakkaamista keskellä yötä
-viesti aamulla tiputettuna postiluukusta: next time it is u..

Tekijöistä ei ole kuin aavistus, mutta tokikaan todisteita ei ole. Poliislla ei ole resursseja seurailla tilannetta, puitää vaan ilmoitella mahd uusista tapahtumista, tai jos näemme kuka näitä hommia tekee.

Sanokaas mitä meidän pitäisi tehdä. Mies haluaa meidän muuttavan asap omaan maahansa. Mä en ole vielä ihan valmis. Mä en haluaisi antaa periksi.
Mä haluaisin taistella idiootteja vastaan ja voittaa heidät.

Eli pitäisikö mun muuttaa värini 10 astetta tummemmaksi, että mulla olisi oikeus olla muslimi. Pitäisikö mun ja perheeni vaihtaa uskontoa, että meidät hyväksytään? Pitäisikö meidän muuttaa 7 kerran 3 vuodessa että saataisiin olla seuraavat 3 vuotta rauhassa? Vai pitäisikö vaan hiljaa ottaa vastaan mitä annetaan?

Vaa'assa painaa lasten pidemmät halaukset aamuisin. 9- ja 7- vuotiaiden poikien puolustamisentarpeen tunne, kun mennään ulos. Kumpikin kävelee käsi mun kädessä, toinen käsi nyrkissä, ja vilkuilee hermostuneena ympärilleen. 6-vuotiaan painajaiset, 4-vuotiaan sylittelykausi ja 10-vuotiaan piiiitkät hiljaiset mietiskelyhetket omassa huoneessaan.

Mitään me ei olla tehty tätä ansaitaksemme, ihan hiljaista perhe-elämää oman lähipiirin kesken elellään, hissukseen. Naapurit pitävät meistä, yritetään olla ystävällisiä heille. Tässä on vain ja ainoastaan kyse islamfobiasta.

Mitä mä teen?
 
oidipus
Siis onko nämä pelottelijat perusbrittejä vai mitä? Minkä kokoinen paikka on jossa asutte? Luulis sielläkin päin maailmaa jo ihmisten tottuneen eri uskontoihin... Kuulostaa kyllä aika isolta ongelmalta tuommonen. Mistä maasta miehesi on kotoisin?
 
Englannissa tapahtuu. Tämän takia me muutrettiin tänne, koska Suomessa alkoi samanlaista pikku-uhkailua tulemaan, ja silloin mä en halunnut taistella.

Toisaalta, edellisesä asunnossa meidän auto poltettiin, jotta..

Mä tiedän kenestä on kyse, mutta eihän se auta, kun en ole nähnyt itseteossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Englannissa tapahtuu. Tämän takia me muutrettiin tänne, koska Suomessa alkoi samanlaista pikku-uhkailua tulemaan, ja silloin mä en halunnut taistella.

Toisaalta, edellisesä asunnossa meidän auto poltettiin, jotta..

Mä tiedän kenestä on kyse, mutta eihän se auta, kun en ole nähnyt itseteossa.

Millaisesta porukasta on kyse, ovatko oikeasti vaarallista sakkia vai "vain" kiusantekijöitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Liittyykö tää jotenkin sun palstailuun jos olet lopettelemassa. Oletko antanut itsestäsi tunnistettavia tietoja?
Ei, ei. Me asutaan Englannissa, eikä täältä kovin moni varmaan kasplussalla käy.. :D

Tämä palstailu vie vaan liikaa aikaa, mutta nyt mun piti tämä johonkin purkaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Millaisesta porukasta on kyse, ovatko oikeasti vaarallista sakkia vai "vain" kiusantekijöitä?
No sama porukka sylki mun päälleni kerran kadulla, en mä näe mitään syytä, miksi kukaan muu porukka olisi tällaisen aloittanut. Jotain kadulla 24/7 notkuvia nuoria pojankloppeja. En mä usko että loppuviimeksi kiinni esim kävisivät, mutta lapset eivät sitä tiedä- enkä loppuviimeksi minä itsekään.
 
:eek: siis järkyttävää!

Mulle ei mahdu tähän pieneen päähän miten joku viitsii nähdä moista vaivaa ja tehdä tuollaista ilkivaltaa ja kiusaa. :/

Luulis että poliisikin tekisi jotain enemmän, eihän kenenkään pitäisi kotonaan joutua pelkäämään! :(

:hug: ja toivotaan että syylliset jää "verekseltään" kiinni.
 
Liittyykö tää siihen taannoiseen uhkailuun kadulla? Ihan järkyttävää ja täytyy kyllä sanoa, että ymmärrän miestäsi oikein hyvin. Tosi ikävä tilanne ja ymmärrän toisaalta suakin, että et halua antaa vielä periksi. Mutta mitä tossa voi tehdä? Kytätä tekijöitä? Laittaa kameravalvonta ja sen jälkeen todisteet viranomaisille? Tosi inhottava tilanne :|

:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Liittyykö tää siihen taannoiseen uhkailuun kadulla? Ihan järkyttävää ja täytyy kyllä sanoa, että ymmärrän miestäsi oikein hyvin. Tosi ikävä tilanne ja ymmärrän toisaalta suakin, että et halua antaa vielä periksi. Mutta mitä tossa voi tehdä? Kytätä tekijöitä? Laittaa kameravalvonta ja sen jälkeen todisteet viranomaisille? Tosi inhottava tilanne :|

:hug:
Varmaan samaa sakkia. Mä kun en periaatteestakaan jättänyt pyuistoilua tollasen porukan takia, eli ne sai sitten selville, missä me asutaan.

Me itseasiassa pyydettiin poliisilta kameroiden asennusta, saas nähdä mitä sanotaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Liittyykö tää siihen taannoiseen uhkailuun kadulla? Ihan järkyttävää ja täytyy kyllä sanoa, että ymmärrän miestäsi oikein hyvin. Tosi ikävä tilanne ja ymmärrän toisaalta suakin, että et halua antaa vielä periksi. Mutta mitä tossa voi tehdä? Kytätä tekijöitä? Laittaa kameravalvonta ja sen jälkeen todisteet viranomaisille? Tosi inhottava tilanne :|

:hug:
Varmaan samaa sakkia. Mä kun en periaatteestakaan jättänyt pyuistoilua tollasen porukan takia, eli ne sai sitten selville, missä me asutaan.

Me itseasiassa pyydettiin poliisilta kameroiden asennusta, saas nähdä mitä sanotaan.
Koittakaa tosiaan saada niihin kameroihin lupa, eihän toi voi noinkaan jatkua. Täytyy olla oma elämä aika köyhää (niillä nulikoilla) jos on aikaa ja jaksamista kiusata täysin viattomia ihmisiä. Sairasta touhua.
 
ulkomaalainen on aina muukalainen. Ystäviä voi kyllä tietenkin saada. Ei ole mitään maata, jossa ulkomaalainen voisi relata ja olla kuin syntyperäinen ja valtaväestön ulkoisia & kulturellisia perinteitä omaava ja niiden mukaisten kirjoittamattomien normien mukaan elävä ihminen. En tiedä minkä maalainen Alma on, mutta voin kertoa, että jokaisessa maassa on puolensa. Periaatteellisista syistä en hauku julkisesti kotimaatamme Suomea. Kukin lukekoon rivien välit edellisestä virkkeestä. - Elämme missä tahansa, joudumme aina kokemaan vastoinkäymisiä. Niihin voi suhtautua eri tavalla. Tällä hetkellä, Alma, olet kettuuntunut. Tunnehan menee ohi ja uudet tunteet tulevat tilalle. Antaisin sinulle saman neuvon kuin usein muille ongelmatilanteissa: istu sohvaan miehesi kanssa (otaksun, että sinulla on mies) ja jutelkaa tilanteestanne. Punnitkaa arvoja ja mielipiteitä. Ottakaa huomioon koko perheen tulevaisuuden oletetut tarpeet. Tehkää päätöksiä, joilla vaikutatte perheenne tulevaisuuteen. Vaikea neuvoa, koska en tiedä sinusta mitään, mutta yritinpä osaltani. Tsemppiä!
 
:hug:
En valitettavasti tiedä miten kannattais toimia. Muutto johonkin muualle Englantiin? Ymmärrän ettet haluisi "antautua", mutta toisaalta on vaikea elää ja nähdä kun lapset pelkäävät. Ja miten tällaisen tilanteen voisi " voittaa", vaikka nää idiootit joiutuisivatkin kiinni niin tuskin heidän ajatusmaailmansa muuttuisi.
 

Yhteistyössä