Jokaisen naisen pitäisi elää ainakin vuosi yksinhuoltajana.

  • Viestiketjun aloittaja Kaarina
  • Ensimmäinen viesti
Kaarina
Sillä tavalla vielä ettei ole työpaikkaa, useampia alle kouluikäisiä lapsia eikä mitään tukiverkkoja, ei mitään varallisuutta jne. Mies häipynyt nuoremman matkaan ja lapset sille evvvk.
Ihan oikeasti tekisi tosi hyvää teistä joka ikiselle.
 
elämä on
mut tekiskö se hyvää niille lapsille? ei tää herkkua ole,enkä ite menis kyllä suositteleen kellekään. mutta pärjäähän sitä enkä jaksa marista koko ajan.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Niin. Sirkka on peräti oikeassa, maailmassa on paljon asioita, joiden kokeminen tekisi hyvää kaikille, mutta missäs menee raja...
Varmaan siinä oppis paljon, mut miksi toivoa toisille vaikeuksia?
 
vieras
mun mies lähtee vuodeksi ulkomaille töihin,ens vuonna. jään pienten lasten kanssa ja tiedän jo etukäteen ettei ole herkkua :/ sukulaiset ja tukiverkko kaukana, itse autottomanan joudun hoitamaan kaikki asiat, yhtään ainutta "vapaapäivää",hetkeäkään omaa rauhaa ei tule olemaan.
rahallisesti toki tulen pärjäämään hyvin, mutta se kaikki muu... :/
 
Melizza
Yyhoo olen edelleen vaikka lopultani menin naimisiin....Miehen siis otin vasta 30vuotiaana, sitä ennen olin lapsineni yksin. Töitä kyllä tein....tukiverkkoja ei ollut koska pyörin ympäri maailmaa. Välillä kun muutimme toiseen maahan ei aina ollut edes asuntoa hankittuna, vaan se löytyi paikanpäältä.
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja Kaarina:
Sillä tavalla vielä ettei ole työpaikkaa, useampia alle kouluikäisiä lapsia eikä mitään tukiverkkoja, ei mitään varallisuutta jne. Mies häipynyt nuoremman matkaan ja lapset sille evvvk.
Ihan oikeasti tekisi tosi hyvää teistä joka ikiselle.
Miksi ihmeessä?
Perustele nyt oikeasti, miksi se tekis hyvää.

Luulen, että päin vastoin. Kenenkään ei pitäis joutua kärsimään tollasta. Vähiten niiden lasten joista isä ei välittäis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Niin. Sirkka on peräti oikeassa, maailmassa on paljon asioita, joiden kokeminen tekisi hyvää kaikille, mutta missäs menee raja...
Varmaan siinä oppis paljon, mut miksi toivoa toisille vaikeuksia?
No kun naapurilla on niitä aina ihan varmasti vähemmän kun mulla. Pakkohan niitä sille on toivoa, ei se muuten mistään mitään ymmärrä.
 
Perhoinen84
No ootpäs sä ap ihana!! Mä en toivois ikinä kellekkään yh.n elämää jos ei itse sitä halua.
Mä koin kyllä kantapään kautta mitä se arki voi olla,vaikka mies ottikin lapsia joka toinen v.loppu.Mutta mä jäin työttömäks jne..Muuta paskaa tuli siihen samaan syssyyn kun alko asumusero!
 
Kaarina
Tuntuu että tosi moni elää ihan jossain eri ulottuvuudessa kuin minä, aina on mummo hoitamassa lapsia, miestä kiinnostaa lastensa asiat ja palkka riittää kivasti siihen tähän ja tuohon.
Ja sit jos jollakin on asiat huonosti niin se on sen oma vika jne.
 
vieras2
Mun mielestä KENENKÄÄN ei pitäis joutua elämään yksinhuoltajana yhtään. Aina siihen ei voi vaikuttaa, jos jää leskeksi, mutta muuten suurin osa eroista on kyllä ihan ihmisten omaa tyhmyyttä/sokeutta jo valintatilanteessa. Vähän vois katsoa, minkälaisten miesten kanssa niitä lapsia pukkaa.
 
anna
Alkuperäinen kirjoittaja Kaarina:
Se että osa teistä putoaisi aika nopsaan sieltä pilvilinnoista alas.
Kyllä niitä pilvilinnoja voi olla yksinhuoltajillakin ja taas toisaalta elämässä monet muutkin asiat voivat olla opettavaisia, jopa kovin rankkoja, niin että pilvilinnat ovat voineet karista ihan ilman yh-aikaakin!
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Kaarina:
Tuntuu että tosi moni elää ihan jossain eri ulottuvuudessa kuin minä, aina on mummo hoitamassa lapsia, miestä kiinnostaa lastensa asiat ja palkka riittää kivasti siihen tähän ja tuohon.
Ja sit jos jollakin on asiat huonosti niin se on sen oma vika jne.
Eihän se ole oma vika, se on vain ja ainoastaan ikävää, että näin on. :hug:
 
Mä en halua edes laumaa kakaroita, miksi se pitäisi kokea? Mä olen perustanut talouteni hyväpalkkaiseen työpaikkaan ja varallisuuden kasvattamiseen itse (en miehen kustannuksella), mä en silti usko että palkattumuus (tai ansiosidoinnainen), nyt niin paljon toisi minulle tarpeellista elämänkokemusta.

Se, että en ymmärrä vapaaehtoisesti koulunsa käymättä jättäviä, kotona olevia ja sen taikia tuilla eläviä , ei saisi minua senkään jälkeen ymmärtämään. Rahatta on paska elää... Huom siis vapaaehtoisesti...
 

Yhteistyössä