Jokaisen naisen olisi hyvä saada ensimmäinen lapsensa viimeistään 16-vuotiaana.

Vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaimo:
Pessin kirjoitukseen vielä sen verran, että jopas oli yleistys.
Saan mä itseäni yleistää.
Itse pidän itseäni yksilönä, en sellaisena ihmisenä että ihmiset tekisivät niinkuin minä olen jossain asiassa joskus toiminut.
No mitäs tähän ketjuun sitten olisi saanut SINUN mielestäsi vastata?
Höh, miksi alkaa tappelemaan. Sanoin vain että en yleistäisi, en ole sanonut että tähän pitäisi kirjoittaa jollain tietyllä kaavalla. Olipas hyökkäävä vastaus.

15-16v. on paras ikä naiselle saada esikoinen. Hoitaa lasta max. vuoden kotona ja sitten lapsi hoitoon ja itse kouluun. Toisen lapsen voi hankkia sitten, kun on valmistunut. Toisen lapsen ollessa n. 1v. äiti menee töihin. Mahdollinen kolmas lapsi sitten kun töissä on oltu 2 vuotta.

Koko ajan olisi suositeltavaa olla sama mies.

Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
Selvä homma. Nyt on sit myöhästä alkaa sitä enää murehtimaan. Ja 4-v tyttärelleni en ala jauhamaan, että teepä lukion ohella 12-vuoden päästä esikoinen.
Mutta sittenhän olis trendikkäitä 32v mummoja kohta koko suomi täynnä. 48v isomummoja ja näin eläkeiän noston merkeissä jopa isoisomummot olis työikäisiä.
Ja isoisoisomummot jaksaisi viellä hyvin hoitaa tätä jälkikasvua :xmas:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ilona Ilopilleri:
15-16v. on paras ikä naiselle saada esikoinen. Hoitaa lasta max. vuoden kotona ja sitten lapsi hoitoon ja itse kouluun. Toisen lapsen voi hankkia sitten, kun on valmistunut. Toisen lapsen ollessa n. 1v. äiti menee töihin. Mahdollinen kolmas lapsi sitten kun töissä on oltu 2 vuotta.

Koko ajan olisi suositeltavaa olla sama mies.
Suosiyyele sinä siellä ihan rauhassa. Onneksi suurin osa kykenee ajattelemaan itse.

tai nuori
Siis paras ikä on itselläni ollut vuosien 19 ja 4-kympin välillä tehdä lapset. Pysyy nuorena kauan eikä rupsahda. Olis kauheeta olla jo mummo jotain 30v kun vielä omiakin haluaa. Olis ällöä tyttären tai miniän kanssa odottaa yhtäaikaa.

?
Alkuperäinen kirjoittaja tai nuori:
Siis paras ikä on itselläni ollut vuosien 19 ja 4-kympin välillä tehdä lapset. Pysyy nuorena kauan eikä rupsahda. Olis kauheeta olla jo mummo jotain 30v kun vielä omiakin haluaa. Olis ällöä tyttären tai miniän kanssa odottaa yhtäaikaa.
Mitä ällöä on odottaa esim miniän kanssa? Oma anoppini sai viimeisen lapsensa 42vuotiaana, itse olin silloin 23vuotias. Olisiko minun siis pitänyt odottaa että anoppi saa oman lapsensa, jotta voisin itse tehdä lapsia?

no juu
Itse en olisi millään lailla ollut valmis äidiksi 16-vuotiaana ja herran jestas, jos olisin lapsen silloin vääntänyt sen aikaisen poikaystäväni kanssa. :x Onneksi odottelin rauhassa sitä oikeampaa kumppania, jonka kanssa aloin seurustella 19-vuotiaana. Esikoisen saimme, kun olin 22-vuotias. Nyt meillä on kolme lasta ja yhteisiä vuosia takana 12. Itselleni sopi paljon paremmin tämä tapa!

?
Alkuperäinen kirjoittaja tai nuori:
Eihän sitä voisi täyspäiväsesti olla mummokaan kun omakin vielä pieni. Meillä oli jo 7v nuorin kun eka lapsenlapsi syntyi vaikka vanhana viimeisen teinkin.
Onhan niitä mummoja useampikin, enkä kyllä tee lapsia tuon takia ;)

papukaijan ruokottomat puheet
Mä en saanut sen ikäisenä vielä edes munaa, ja kävin lukiota. Äitini hoidettavaksiko olisin sen isättömän keinohedelmöityksellä hankitun beebiksen lykännyt?

Yhteistyössä