Jokaisen naisen olisi hyvä saada ensimmäinen lapsensa viimeistään 16-vuotiaana.

papukaijan ruokottomat puheet
Alkuperäinen kirjoittaja Ilona Ilopilleri:
Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Mä en saanut sen ikäisenä vielä edes munaa, ja kävin lukiota. Äitini hoidettavaksiko olisin sen isättömän keinohedelmöityksellä hankitun beebiksen lykännyt?
Ikävää, että kehityit noin hitaasti.
Kyllä mulla menkat alkoivat 12-vuotiaana, mutta 16-vuotiaana samanikäiset pojat olivat aika pentumaisia ja aikuisiin miehiin en olisi koskenut pitkällä tikullakaan.

lisää kouluttamattomia
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja lisää kouluttamattomia:
ja lisää kouluttamattomia nuoria naisa... Ton ikäsenähän ollaan viel lukiossa. Ajattelit ap kai et lukiolla eikä koulutuksel oo väliä!
Miten se lapsi estää opiskelua? :whistle:

Tää on niin huvittava ketju :LOL:
No yllättävän usein ne jotka on saanut ekan lapsensa 16-vuotiaana on kouluttamattomia, joko kotiäitejä tai pa*kaduunissa. En ainakaan tunne yhtään korkeastikoulutettu joka oisi saanu lapsen niin nuorena! Ja tunnen ainakin 10 sellasta jotka ei jatkanu koulua lapsen saamisen jälkeen, syytä en sitten tiedä...Itse kyllä olisin opiskellut jos olisin saanut lapsen niin nuorena, mutta mistäs sen tietää minkälaiste se oisi ollu kun en sitä ole kokenut.

16 vuotias TYTTÖ
Voisitko viimeinkin kertoa syyn että MIKSI "naisen" olisi hyvä saada esikoinen viimeistään 16 vuotiaana?! Mä olen 16 vuotias ja mun isosisko sai äskettäin esikoisen 25 vuotiaana. Mitä hän menetti kun teki sen noin "myöhään"? Ja miksi MUN pitäisi nyt tehdä lapsi? Kun ei ole tullut pieneen mieleenkään sellainen ajatus. Tädin rooli riittäisi mulle vielä vuosiksi...

no en tosiaankaan ole samaa mieltä kanssasi ap,on juuri tässä sivussa seuraajana erään nuoren äidin taistelua lapsestaan,kun ei jaksa hoitaa,on omia menoja niin paljon et ei lapsenhoito kiinnosta..suruksi vaan lapselle,on pääsemässä sijoituskotiin..harmi vaan,mua surettaa.on läheinen lapsi mulle.

Ihan kiva, mutta kun 16 -vuotias ei ees oo vielä nainen vaan murrosikänen tai melkein lapsi vielä. Ite en tuon ikäsenä ollu ees harrastanu vielä mitään sellasta, että olisin voinu raskautua... enkä kyllä oo mistään jääny paitsi nyt reilu 3 -kymppisenä kolmen lapsen äitinä. Kukin tietty tavallaan, mutta ihmetyttää välillä tällä palstalla joidenkin ihmisten mielipiteet...

...
Noniin, täällä 15-vuotiaana ensimmäisen lapsen saanut, mutta en minäkään ole ymmärtänyt ap:n ajatusta MIKSI jokaisen naisen olisi hyvä saada ensimmäinen lapsensa viimeistään 16-vuotiaana???

Norasabinan äiti :)
Minä sain esikkotytön 15-v (olin 2 kk vajaa 16) ja sillonen poikafrendi 16-v otti hatkat, kun kerroin tehneeni positiivisen raskaustestin. No, tyttö syntyi kuukauden etuajassa, 4.9.2003 ja nyt on tosiaan kulunut syntymästä melkeinpä 6½-v ja lapsi on reipas eskarilainen. Asuttiin ekat 3 vuotta mun vanhempien luona ja minun ollessa 19 ja tytön 3 muutettiin omaan kämppään. Minä aloitin lähihoitajaksi opiskelun vuosi sitten ja vielä on puolitoista vuotta opiskelua jäljellä. Elämme asumistuella, toimeentulotuella, opintotuella sekä lapsilisällä. Ja olen siis nyt 21-v. Hyvin on meillä sujunut, vaikka ihmiset kohtelevat kuin mitäkin ilotyttöä, sillä eivät tahdo uskoa minun olevan hyvä äiti lapselleni. Mutta oma äitinikin sai minut 17-vuotiaana (olen esikoinen) ja mummoni sai äitini (toinen lapsi) 18-vuotiaana, joten he eivät ole minua paheksuneet.

kanes -74
Siis ihan tosi, mikä teidät 16-kesäset saa haluumaan lapsia? Sekö, kun 3-kymppisellä sukulaisella on ihana pieni prinssi tai prinsessa 3v? Ja kun oma lapsukainen syntyy ei ne muksut enää niin "ihguja" olekaan, kun pitää vaihtaa vaipat ja kaikki! Hups, kakarahan pitää ruokkiakin! Ja tulot on noin viissataa kuukaudessa, syödään kuppikeittoa juu...

Ei, ihan oikeesti, noin alle 26-vuotiaiden lastenteko tulis kieltää lailla! Ei lapsia oo tarkotettu yksin kotiin pillitään, kun äiskä tai iskä on baarissa joraamassa, vaan lapset on tarkotettu kypsille ihmisille, ketkä pystyy huolehtimaan ipanoistaan. Ei oo hei ihan normaalia, että tollaset parikymppiset juoksentelee jo taaperoidensa perässä.. Pitäis vaan juoksennella siellä sitä elämänkokemustansa hankkimassa.

Ja itse olen 35-vuotias _aikuinen_ nainen, 3-vuotiaan tytön ja 10 kk -ikäsen pojan kotiäiti. Olen onnellisesti avioliitossa kolme vuotta vanhemman miehen kanssa, ja sellainen tilanne on varmasti ani harvalla alle 26-vuotiaalla. Meillä on rivitaloasunto Keski-Suomessa, mieheni on hyväpalkkainen insinööri ja minä terveydenhoitaja, tosin olen nyt kotona pilttien kanssa. Tällaista tilannetta tuskin on kenelläkään vähemmän kuin kolmikymppisellä, sillä heistä noin 70 % on opiskelijoita.

Ja jos jotakuta viel kiinnostaa, niin äiti sai minut 25-vuotiaana (minun mittapuullani liian nuorena), mummu äitini 21-vuotiaana (hurjan nuorena) ja siskoni ekan poikansa 18-vuotiaana, josta sai torujakin minun puolelta. Omat lapset eivät kuulu normaalin parikymppisen arkeen, ne ovat sitten ihan niitä aikuisten juttuja, eli kolmi-nelikymppisten hommia (siis lapsenteko).

Ja luulenpa, että suurempi osa plussalaisista on tällä minun kannallani. Voisi minusta poistaa koko tuon 'alle 20v äidit' sillä ei sellaisia ihmisiä saisi olla. Se on hyvänen aika VAARALLISTA! Elikkä kommentteja, kiitos!

Heh
Mä kyllä ymmärrän tän tapasten alotusten tekijöitä. Jos ite on saanu ekansa teininä ja pari kolme siihen perään, ollu kotona 10 vuotta ja siinä kolmenkympin korvalla yrittää opiskella, hoitaa tenavat ja saada rahat riittään niin varmaan sitä onkin niin poikki että aattelee kolmekymppisten olevan tosi väsyneitä.

Jos niitä tenavia ei tee 16-vuotiaana niin ehkä ei sitten 30-vuotiaana olekaan ihan niin puhki :D

Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Mä kyllä ymmärrän tän tapasten alotusten tekijöitä. Jos ite on saanu ekansa teininä ja pari kolme siihen perään, ollu kotona 10 vuotta ja siinä kolmenkympin korvalla yrittää opiskella, hoitaa tenavat ja saada rahat riittään niin varmaan sitä onkin niin poikki että aattelee kolmekymppisten olevan tosi väsyneitä.

Jos niitä tenavia ei tee 16-vuotiaana niin ehkä ei sitten 30-vuotiaana olekaan ihan niin puhki :D
Vitsi mikä oivallus! Tää on hyvä.

On sitä ennenkin osattu. Molemmat mummoni (vm. 1913) ovat saaneet esikoisensa 17-vuotiaana. Molemmat olivat viimeisillään raskaana naimisiin mennessään. Saivat sitten molemmat vielä 5-6 lasta sen jälkeen, saman ukon kanssa.

Kun toisen mummon lapset laskivat vihkiraamatun merkinnöistä, että mummon on täytynyt olla jo raskaana naimisiin mennessään, selitti mummo, että siinä kohdassa papille on tullut kirjoitusvirhe. :LOL:

Mutta kumpikaan mummo ei ole tuilla elänyt. Toinen ei huolinut edes vanhana ihmisenä eläkkeensaajan hoitotukea, koska ei halunnut elää yhteiskunnan tuilla. Töitä silloin ennen tehtiin. Toista maata tuntuvat olevan nämä nykyiset teiniäidit.

Yhteistyössä