Siis ihan tosi, mikä teidät 16-kesäset saa haluumaan lapsia? Sekö, kun 3-kymppisellä sukulaisella on ihana pieni prinssi tai prinsessa 3v? Ja kun oma lapsukainen syntyy ei ne muksut enää niin "ihguja" olekaan, kun pitää vaihtaa vaipat ja kaikki! Hups, kakarahan pitää ruokkiakin! Ja tulot on noin viissataa kuukaudessa, syödään kuppikeittoa juu...
Ei, ihan oikeesti, noin alle 26-vuotiaiden lastenteko tulis kieltää lailla! Ei lapsia oo tarkotettu yksin kotiin pillitään, kun äiskä tai iskä on baarissa joraamassa, vaan lapset on tarkotettu kypsille ihmisille, ketkä pystyy huolehtimaan ipanoistaan. Ei oo hei ihan normaalia, että tollaset parikymppiset juoksentelee jo taaperoidensa perässä.. Pitäis vaan juoksennella siellä sitä elämänkokemustansa hankkimassa.
Ja itse olen 35-vuotias _aikuinen_ nainen, 3-vuotiaan tytön ja 10 kk -ikäsen pojan kotiäiti. Olen onnellisesti avioliitossa kolme vuotta vanhemman miehen kanssa, ja sellainen tilanne on varmasti ani harvalla alle 26-vuotiaalla. Meillä on rivitaloasunto Keski-Suomessa, mieheni on hyväpalkkainen insinööri ja minä terveydenhoitaja, tosin olen nyt kotona pilttien kanssa. Tällaista tilannetta tuskin on kenelläkään vähemmän kuin kolmikymppisellä, sillä heistä noin 70 % on opiskelijoita.
Ja jos jotakuta viel kiinnostaa, niin äiti sai minut 25-vuotiaana (minun mittapuullani liian nuorena), mummu äitini 21-vuotiaana (hurjan nuorena) ja siskoni ekan poikansa 18-vuotiaana, josta sai torujakin minun puolelta. Omat lapset eivät kuulu normaalin parikymppisen arkeen, ne ovat sitten ihan niitä aikuisten juttuja, eli kolmi-nelikymppisten hommia (siis lapsenteko).
Ja luulenpa, että suurempi osa plussalaisista on tällä minun kannallani. Voisi minusta poistaa koko tuon 'alle 20v äidit' sillä ei sellaisia ihmisiä saisi olla. Se on hyvänen aika VAARALLISTA! Elikkä kommentteja, kiitos!