jokaisella on tasan varaa ostaa lapselleen joululahja.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jarna:
Pointti oli se, että jokainen voi halutessaan ostaa lahjan, oli tulot mitä hyvänsä, se on halusta ja priorisoinnista kiinni.
Hyvää joulua kaikille!
"ei kannata edes niitä lapsia suunnitella jos niiden joulukin pitää pilata!!!" tämän perusteella vois kuvitella yhden pointin olleen, että joulu on pilalla jos eivät vanhemmat osta lapsilleen lahjoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jarna:
Pointti oli se, että jokainen voi halutessaan ostaa lahjan, oli tulot mitä hyvänsä, se on halusta ja priorisoinnista kiinni.
Hyvää joulua kaikille!
Olen aivan samaa mieltä ja lisäksi en ymmärrä miksi ihmiset ei enää halua ostaa lapsilleen lahjoja jossain materialismin tarttumisen pelossa. En minä ainakaan ole materialisti, enkä tarvitse itselleni yhtään lahjaa vaikka minua on lahjottukin pienestä pitäen. Mutta joulua rakastan ja haluan antaa lapsillenikin onnea joka saa perustua myös materiaan, ei se heitä pilaa :xmas: Vaikea uskoa mettä kenenkään lapsi kiljuisi riemusta kun saa joulun tunnelmaa, mutta oikea lahja paketissa voi saada aikaan tuon reaktion. Se joulu on paljon muutakin, mutta minun mielestä saa olla myös paljon lahjoja :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja jarna:
Pointti oli se, että jokainen voi halutessaan ostaa lahjan, oli tulot mitä hyvänsä, se on halusta ja priorisoinnista kiinni.
Hyvää joulua kaikille!
Olen aivan samaa mieltä ja lisäksi en ymmärrä miksi ihmiset ei enää halua ostaa lapsilleen lahjoja jossain materialismin tarttumisen pelossa. En minä ainakaan ole materialisti, enkä tarvitse itselleni yhtään lahjaa vaikka minua on lahjottukin pienestä pitäen. Mutta joulua rakastan ja haluan antaa lapsillenikin onnea joka saa perustua myös materiaan, ei se heitä pilaa :xmas: Vaikea uskoa mettä kenenkään lapsi kiljuisi riemusta kun saa joulun tunnelmaa, mutta oikea lahja paketissa voi saada aikaan tuon reaktion. Se joulu on paljon muutakin, mutta minun mielestä saa olla myös paljon lahjoja :D
voi kyynel, mun lapset on varmaan pilalla kun en osta niille mtn ihmeitä. Se et sun lapset kiljuu vaan uusia leluja saadessaan ei tarkota ettei muitten vois tyytyä vähempään. Omasta lapsuudestani muistan että ne lelut jaksoi kiehtoa päivän pari ja yksikin kiva lahja ois riittänyt, sen sijaan että ne muut vähemmän kivat unohtu nurkkiin lojumaan. Ja ne jotka on meillä käynyt, tietää että tytöllä on ihan perkeleesto tota roinaa ilman jouluakin. Ja se ei oikeesti ees osaa toivoa vielä oikein mtn, haluaa oikeasti eniten tavata pukin, niin en ymmärrä miksi mun pitäis ostaa sille tajuttomasti kaikkea.
 
oikeesti köyhä
no me ei saada ja meillä ei oo tuloja
ei saatu tässä kuussa sossusta rahaa kun tuli kelan asumistuki takautuvasti tilille 409e) tuo meni kokonaan vuokraan eikä edes riittänyt. muut tulot minkä sossu ottaa huomioon on marraskuun lopussa tullut lomarahat 500e ( no sehän me käytettiin jo tyhmyyksissämme laskuihin ja ruokaan) joulukuussa aateltiin että no tulee siellä sit toimeentulotukee 300-400e mutta eipäs sitten tullut kun tuli tuo kelan raha vaikka se vuokraan menikin. nyt ei oo paskaakaan rahaa ja lapsilisää odotellessa ( josta siitäkin menee suoravelotus maksuja)
ainut mikä voi meidät pelastaa on miehen päiväraha mutta hiljaselta näyttää
niin ja sain mä kelan päivärahan mitäköhän se oli 350e mutta sekin meni vuokraan.

siis ollaan koitettu että ensimmäisenä maksetaan vuokra että on edes katto pään päällä ennen se onkin ollut ihan ok kun sossusta saatu mutta nyt kun ei joulukuussa saatu niin lomarahasta+päivärahasta on pitänyt jäädä sekä ruokaan,bensaan että maksaa vuokraa (ja joo mein vuokra on tosi paljon)
 
Olen ap:n kanssa samaa mieltä..

Itse tuhlasin viimeiset 20? siihen, että sain ostettua lapsille yhdet joululahjat
Rahaa tilille jäi 1? ja sillä on elettävä lapsilisiin saakka.
Ei saada mitään patalahjoituksia eikä muitakaan hyvänmielen kortteja, vaikka pyysin.
Mietin että millä ihmeellä jotkut noita lahjoituksia saa?

Ikinä en ole pikavippeihin sortunut, mutta nyt näyttää siltä, että pakko mikä pakko..
Ei se riitä että ostaa lahjat. Syödäkin olisi pakko..
Turha ruikuttaa, itsepä omat raha-asiani sotkin.. No ensi vuonna helpottaa. Onneksi lapset ovat sen verran pieniä, etteivät edes muista tämän joulun heikkoa antia :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
voi kyynel, mun lapset on varmaan pilalla kun en osta niille mtn ihmeitä. Se et sun lapset kiljuu vaan uusia leluja saadessaan ei tarkota ettei muitten vois tyytyä vähempään. Omasta lapsuudestani muistan että ne lelut jaksoi kiehtoa päivän pari ja yksikin kiva lahja ois riittänyt, sen sijaan että ne muut vähemmän kivat unohtu nurkkiin lojumaan. Ja ne jotka on meillä käynyt, tietää että tytöllä on ihan perkeleesto tota roinaa ilman jouluakin. Ja se ei oikeesti ees osaa toivoa vielä oikein mtn, haluaa oikeasti eniten tavata pukin, niin en ymmärrä miksi mun pitäis ostaa sille tajuttomasti kaikkea.
No älä nyt hermostu, ihan joulun hengessä voi varmaan vaihtaa mielipiteitä vaikka ne olis eriäviäkin :xmas: :saint: Eikä tietenkään tarvitse ostaa, mutta miksi et halua? En oikeasti tiedä tuohon vastausta, minä ostaisin vaikka jokaiselle lapselle lahjoja jos se olis mahdollista :D
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vaikka sitten sossun tuilola.itse opiskelija,tienaan 260e+lapsilisän kuussa,ja hyvät lahjat olen saanut lapselleni hankkia.turhaan kenenkään viurata ettei muka mitään,edes halpaa lahjaa pysty ostamaan.

ei kannata edes niitä lapsia suunnitella jos niiden joulukin pitää pilata!!!

Ja minä työtön saan 0? + lapsilisät kahdesta lapsesta, en saa muita tukia ja pystyn ostamaan lapsille lahjoja...
 
hmmh
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vaikka sitten sossun tuilola.itse opiskelija,tienaan 260e+lapsilisän kuussa,ja hyvät lahjat olen saanut lapselleni hankkia.turhaan kenenkään viurata ettei muka mitään,edes halpaa lahjaa pysty ostamaan.

ei kannata edes niitä lapsia suunnitella jos niiden joulukin pitää pilata!!!

Ja minä työtön saan 0? + lapsilisät kahdesta lapsesta, en saa muita tukia ja pystyn ostamaan lapsille lahjoja...
no hullummaksi vaan menee!! :D
Ja tuolla rahalla ostat ja maksat kaiken? Epäilenpä.. ettei vaan olis mieskin ja kerrot vaan omat tulosi. se on HIUKKASEN eri asia..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
voi kyynel, mun lapset on varmaan pilalla kun en osta niille mtn ihmeitä. Se et sun lapset kiljuu vaan uusia leluja saadessaan ei tarkota ettei muitten vois tyytyä vähempään. Omasta lapsuudestani muistan että ne lelut jaksoi kiehtoa päivän pari ja yksikin kiva lahja ois riittänyt, sen sijaan että ne muut vähemmän kivat unohtu nurkkiin lojumaan. Ja ne jotka on meillä käynyt, tietää että tytöllä on ihan perkeleesto tota roinaa ilman jouluakin. Ja se ei oikeesti ees osaa toivoa vielä oikein mtn, haluaa oikeasti eniten tavata pukin, niin en ymmärrä miksi mun pitäis ostaa sille tajuttomasti kaikkea.
No älä nyt hermostu, ihan joulun hengessä voi varmaan vaihtaa mielipiteitä vaikka ne olis eriäviäkin :xmas: :saint: Eikä tietenkään tarvitse ostaa, mutta miksi et halua? En oikeasti tiedä tuohon vastausta, minä ostaisin vaikka jokaiselle lapselle lahjoja jos se olis mahdollista :D
Koska se saa niitä niin paljon muutenkin. Ja koska sillä on jo kaikkea. Mä olen viimeks tänään käynyt lelukaupassa ja todennut että kaikki sellaset mun mielestä hyvät lelut tytöllä jo on, niin miksi ostasin jtn krääsää, jos tyttö ei sellasta edes toivo? Sitäpaitsi mä ostelen sille paljon muutenkin, jos satun jtn kivaa löytämään. Tänään ostin palapelin ja annoin heti. Jouluna voidaan sitten keskittyä muuhunkin. Suurin syy on kuitenkin se, että kun tyttö ei vielä vaadi lahjojen paljoutta, niin en keksi miksi pitäis se siihen varta vasiten opettaa.
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Oi ihanaa, kahden viikon päästä joulu on TAKANAPÄIN ja ei tarvitse lukea yhtään avausta täältä palstalta taas vuoteen, mitä kukin on lapselleen ostanut JOULULAHJAKSI! :hadwall:

Eikö teillä mitään muuta mietittävää ole joka vuoden lokakuusta joulukuun kahdenteenkymmenenteenneljänteen? :eek:
Äläs nyt ole noin optimistinen. Kyllä joulun jälkeen käydään taas kiivasta keskustelua siitä, miten anoppi osti lapsille ihan väärän värisen reimatecin, tosi ruman pipon ja vielä miehen veljen lapsille yhden paketin enemmän kuin muille. Ja miten sieltä joulupuu keräyksestä tulikin ihan liian vähäpätöinen lahja. Uudenvuoden jälkeen vasta tilanne rauhoittuu.
Näinpä juuri! :LOL:
 
:/
Tää sama ihmetyttää mua kans... Miten se muka on että koko vuoden aikana ei oo muutamaa lahjaa pystyny hommaamaan alennusmyynneistä... Ei se joulu kuitekaa ihan yllättäen joka vuosi tule :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Koska se saa niitä niin paljon muutenkin. Ja koska sillä on jo kaikkea. Mä olen viimeks tänään käynyt lelukaupassa ja todennut että kaikki sellaset mun mielestä hyvät lelut tytöllä jo on, niin miksi ostasin jtn krääsää, jos tyttö ei sellasta edes toivo? Sitäpaitsi mä ostelen sille paljon muutenkin, jos satun jtn kivaa löytämään. Tänään ostin palapelin ja annoin heti. Jouluna voidaan sitten keskittyä muuhunkin. Suurin syy on kuitenkin se, että kun tyttö ei vielä vaadi lahjojen paljoutta, niin en keksi miksi pitäis se siihen varta vasiten opettaa.
No tässä se ero varmaan tuleekin, että meidän lapsilla ei ole kaikkea. 5-vuotias saa jouluna elämänsä ensimmäiset petshopit kun on niitä jo vuoden toivonut. En oikeasti malta odottaa sitä reaktiota, tyttö varmaan nukkuukin petshopit tyynyn alla =)
 
Millainen on sitten hyvä lahja, tätä ketjua ja jouluaihetta ylläpitääkseni :whistle:
Mikä on hyvä lahjanostokriteeri? Tai siis lahjan on toki tarkoitus ilahduttaa, mutta onko" julmaa " olla vastaamatta lelukuvastojen herättämiin toiveisiin ja ostaa lahjoja, joiden tietää tuovan iloa pidempäänkin. (kirjoja, dvd.itä )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Millainen on sitten hyvä lahja, tätä ketjua ja jouluaihetta ylläpitääkseni :whistle:
Mikä on hyvä lahjanostokriteeri? Tai siis lahjan on toki tarkoitus ilahduttaa, mutta onko" julmaa " olla vastaamatta lelukuvastojen herättämiin toiveisiin ja ostaa lahjoja, joiden tietää tuovan iloa pidempäänkin. (kirjoja, dvd.itä )
Minun mielestä lapsella tulee olla sekä järkeviä lahjoja että niitä hömppälahjoja. Ostin 8-vuotiaalle sellaisen 3-euroa maksavan härpäkkeen joita se rakastaa, kun edellinen meni rikki muutamassa päivässä. Mutta saapa nauttia siitä jälleen hetken :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Koska se saa niitä niin paljon muutenkin. Ja koska sillä on jo kaikkea. Mä olen viimeks tänään käynyt lelukaupassa ja todennut että kaikki sellaset mun mielestä hyvät lelut tytöllä jo on, niin miksi ostasin jtn krääsää, jos tyttö ei sellasta edes toivo? Sitäpaitsi mä ostelen sille paljon muutenkin, jos satun jtn kivaa löytämään. Tänään ostin palapelin ja annoin heti. Jouluna voidaan sitten keskittyä muuhunkin. Suurin syy on kuitenkin se, että kun tyttö ei vielä vaadi lahjojen paljoutta, niin en keksi miksi pitäis se siihen varta vasiten opettaa.
No tässä se ero varmaan tuleekin, että meidän lapsilla ei ole kaikkea. 5-vuotias saa jouluna elämänsä ensimmäiset petshopit kun on niitä jo vuoden toivonut. En oikeasti malta odottaa sitä reaktiota, tyttö varmaan nukkuukin petshopit tyynyn alla =)
Mä ajattelin Veljen tytölle viel ommella littles pet shop pehmon, suunnittelen tässä samalla miten tekisin, koneella kokonaan vai osan kangastussilla. :) Toivon että on mieleinen.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja hmmh:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vaikka sitten sossun tuilola.itse opiskelija,tienaan 260e+lapsilisän kuussa,ja hyvät lahjat olen saanut lapselleni hankkia.turhaan kenenkään viurata ettei muka mitään,edes halpaa lahjaa pysty ostamaan.

ei kannata edes niitä lapsia suunnitella jos niiden joulukin pitää pilata!!!

Ja minä työtön saan 0? + lapsilisät kahdesta lapsesta, en saa muita tukia ja pystyn ostamaan lapsille lahjoja...
no hullummaksi vaan menee!! :D
Ja tuolla rahalla ostat ja maksat kaiken? Epäilenpä.. ettei vaan olis mieskin ja kerrot vaan omat tulosi. se on HIUKKASEN eri asia..

Pointini oli tässä se, että toi ap kusettaa tuloista... Silläkin on varmasti mies joka ansaitsee...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Millainen on sitten hyvä lahja, tätä ketjua ja jouluaihetta ylläpitääkseni :whistle:
Mikä on hyvä lahjanostokriteeri? Tai siis lahjan on toki tarkoitus ilahduttaa, mutta onko" julmaa " olla vastaamatta lelukuvastojen herättämiin toiveisiin ja ostaa lahjoja, joiden tietää tuovan iloa pidempäänkin. (kirjoja, dvd.itä )
Mun tyttö ei tosissaan vielä juuri toivo mtn, joten krääsää ei ole 'tarvinnut' ostaa. Mutta kyllä mä uskallan jutella tytön kanssa siitä kannattaako jotain lelua hankkia ja tyttö on siinä iässä, että se vielä hyvinkin yhtyy mun mielipiteeseen, jos vaikka kerron sille että joku lelu on valmistettu sellasesta muovista, joka menee niin helposti rikki, että kannattaa ostaa joku kestävämpi lelu. Toivottavasti me pystytään tällä tavoin jutella tulevaisuudessakin, koska mulle ympäristöarvot on tärkeitä ja mä tunnen kyllä piston sydämessäni joka kerta kun ostan jtn krääsää.
 
epistä
no kyllä varmaan jokainen voi tommosille pienokaisille jotain ostaa, mutta oottakaas kun ne pienokaiset kasvaa ja tulee murkkuikään, kasvaa nekin lahjatoiveet sitä mukaa... on aika kamala olo kun ei voi sille kullalleen ostaa sitä uutta miniläppäriä tai sitä kosketusnäyttöpuhelinta millanen kaverillakin on. ja muita lahjoja on turha edes ostaa, naamasta näkyy se halveksunta kun ei saakaan sitä mitä haluaa
 
blondi
Mä olen ap:n kanssa samaa mieltä ja peesaan Keittiönoitaa. Lahjoja voi oikeesti ostaa pitkin vuotta alemyynneistä.
Enkä usko hetkeäkään että olisi yhtään perhettä jolla ei olisi varaa ostaa edes yhtä lahjaa lapselle. Kun säästää edes euron kuussa, saa joulukuussa 12 euron lahjan.
 
vakkari harmaana
Mä niin paljon toivoisin että koko joulua ja sen luomia suorituspaineita ei olis ollenkaan!!! Tokihan me mielelläään otetaan mummo ja ukki tänne kylään, mutta lahjat, ruoat jne maksaa älyttömästi vaikka ei ostaisi kuin lapsille ja ruokana ei ole mitään ihmeellistä ja kallista.

Meillä on iso asuntolaina, ja kun työttömyyskorvausta ei nyt kuvitelmista huolimatta ole saatu, niin pulassa ollaan. Priorisioin varmaan väärin kun haluaisin kynsin ja hampain pitää kiinni kodistani (saisko edes tästä millaisen hinnan nyt kun on laskusuhdanne?). Asunnon myynti ei sitäpaitsi käy ihan noin vain, vaikka haluaisi.

Lapsille tarvii ostaa isompia vaatteita, niitä ostetaan nyt joulupaketteihin mitä joutuisi muutenkin ostamaan. Onneksi ovat sen verran pieniä että eivät kamalan paljon vielä joulusta tajua (esim laskea montako pakettia kenellekin tulee).

Jouluketjusta saatiin kirjat joulupakettiin, ja olen iloinen että vaatteiden lisäksi joita saadaan mummolta on jokin sellainen lapsiakin ilahduttava lahja.
 
lp
Mulla ei oo toistaseks vaikeuksia ostaa lahjoja lapselle, mutta mun on tosi vaikee kuvitella, että rupeisin haalimaan heti tammikuussa seuraavan joulun lahjoja, kun on just päästy yhen joulun yli.
 
vieras
Sitäpaitsi sitä ei välttämättä osaa tammikuussa varautua asiaan, jos edellisenä jouluna on ollut kuitenkin toisenlainen tilanne (toinen perheen aikuisista edes töissä).

Mutta joo, turhaan täällä selittelen. Toivoisin että voisin kalenterissa hypätä suoraan sinne tammikuulle, ilman joulua.
 

Yhteistyössä