Jokainen ilta on alkava helvetti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensinnäkin ISO HALAUS!!! Meillä vastaavaa kokemusta ja meitä oli kuitenkin kaksi aikuista, eikä toista lasta, joten todella voin vain kuvitella tilanteesi. Itse muistan pahimpana hetkenä miettineeni, kuinka olisi ihanaa vain kuolla pois, saisi edes nukkua ikuisesti. Meillä syynä pätkä uniin oli maitoallergia ja siitä johtuva refluksi. Viimeisilä voimillamme jouduimme todella tekemään työtä, että saimme apua. Kunnalliselta puolelta kävimme kolme kertaa eri lääkäreillä ja sitten yksityisen kautta apu saatiin vihdoin. Siellä meitä kuunneltiin, eikä vain sanottu, että vauvat nyt vain itkee.

Jos vain jaksat, tee vauvan nukkumisista ja itkuista sekä syömisistä päiväkirjaa muutaman päivän ajan. Se meilläkin heti vakuutti lääkärin, että miedän vauva ei todella nuku paljoa, että se ei ole vain meidän uusien vanhempien kuvitelmaa.

Väsymys saa ihmisen ihan sekaisin, sinä selviät kyllä! Voi kun nyt saisit hätäapua joltakin, että saisin pari yötä unta itsellesi, niin jaksaisit toimia itsekin paremmin. Mutta sinun vikasi vauvan itkut ei missään nimessä ole!!! Voimia valtavan paljon!

Meillä tuossa iässä alkoi lapsella kanssa yövalvomiset, vaikka muuten oli nukkunut hyvin. Aloin kiinteiden lisäksi antamaan korvikemaitoa ja unet palasivat normaaliksi, eli ei oma maito selvästikään enää riittänyt.

* Mitä vauva syö? Useimmissa vauvapuuroissakin on maitoa. Ja hän voi sietää esim. kauraa, mutta ei ruista tai vehnää. Maitoallergiset lapset eivät aina siedä myöskään naudanlihaa.

* Onko korvatulehduksen mahdollisuus varmasti suljettu pois? Meillä nyt korvatulehdus menossa eikä antibiootit ole auttaneet (ainakaan vielä) kipuun. Nyt kaksi yötä ollaan laitettu puuduttavia korvatippoja, ne auttavat 4-5 tuntia kerrallaan.

* Imetätkö lainkaan? Jos, niin jätä itseltäsikin maito ja muna tms pois.

* Sinulla on aika allergialääkärille, soita ko. lääkäriasemalle ja kerro tilanne ja anele mahdollista aiempaa aikaa. Meillä Turussa meitä hoitava allergialääkäri toimii myös yksityisellä asemalla, jos teillä sama tilanne, niin varaa häneltä yksi aika yksityiseltä puolelta, niin ehkä hän ottaa teidän asiakkaiksi varattua aikaa aiemmin.

*Vaadi neuvolasta jotain toimintaa.

*Voimia, kyllä se jossain vaiheessa helpottuu. Siihen asti anna vaan tarpeeksi särkylääkettä (burana-supot + panadol).

kokeileppa antaa maidon seassa biolattea (jauhemaista maitohappoa) .on toooosi hyvää..meillä on auttanut., vauva nukkuu paremmin yöt. ja tuota saa ainaki luontaistuotekaupasta

Kannattaa soittaa sinne missä tekevät ne allergiatestit, että tarvitte ajan nopeammin. Meillä vauvalla korvakierre ja putkitukseen saatiin lähete. Sieltä tuli lappu, että jono on 3kk. Soitin sinne ja pääsimme heti jonon ohi ja aika on viikon päästä.
Kertakäynti yksityisellä maksaa 60-80€ ja jatkot voivat laittaa julkiselle. Eivät ehkä saa, mutta jos pakko tilanne niin käyttävät kyllä suhteita. Näin ainakin meillä..

Meillä tuohon oli syynä allergiat - ja niitä oli loppujen lopuksi paljon! Elämä alkoi helpottaa vasta kun pois oli jätetty ihan kokonaan imettävältä äidiltä ja lapselta maito, vehnä, kaura, ohra, ruis, kananmuna...sekä moni moni muu ruoka-aine. Jäljelle ei jäänyt montakaan sallittua ruoka-ainetta, mutta siitä lähti paraneminen ja pidemmät unet. Maitoa, viljoja tai vaikkapa soijaa saattaa muuten löytyä tosi yllättävistäki tuotteista eli tuoteselosteet tulee tutkia aina tosi tarkkaan.

Kannattaa myös muistaa, että pikkulapsilla iho- ja verikokeet eivät anna kovinkaan luotettavia vastauksia vaan ainoastaan jättämällä pois ruokia, altistamalla ja pitämällä oirepäiväkirjaa päästään usein kiinni allergioihin!

Nyt otata yhteyttä neuvolaan ja kerrot, että olet aivan poikki!! Allergialääkäriin on päästävä nopeasti niin sinun kuin lapsesisikin vuoksi! Lisäksi tarvitsette ehkä kotiin apua ja sinun on vaadittava sitä neuvolasta!

minulta vain lohdutuksen sananen ja paljon voimia! olen kokenut ihan saman, vanhempi lapseni vain oli tuohon aikaan jo viisi. olen ollut yh alusta asti.

kummallakin vauvallani oli koliikki. mutta tän toisen kanssa koin tollaisen mikä sulla nyt menossa. mun lapsi tosin heräsi aina 20minuutin välein, tätä kesti kolme kuukautta. lapsi oli silloin 10 kk - 1 v 1kk. en muista ajasta mitään. en yhtään mitään. olin niin umpiväsynyt, että en muistanut enää edes tavaroiden nimiä, ihmisten nimiä jne.

lopulta se loppui, varsinaista syytä ei löytynyt. itse tulin siihen tulokseen, että lapsen hermosto ei ollut tarpeeksi kehittynyt ja hän ei osannut vaipua siihen syvempään uneen. meillä myös tämä oli ympärivuorokautista, pisimmillään nukkui päivällä joskus kahden tunnin pätkän.

vaadi apua! tarvitset yöunta itse, ilman että lapsi on samassa tilassa. missä asut? voisin tulla yöksi, nukkuisit korvatulpat korvilla. tiedän niin tasan tarkkaan mitä koet, joten tahdon auttaa!

ja minä selvisin, selviät sinäkin! mutta ehdottomasti pitää poissulkea mahdolliset syyt, joista heräily/huuto/kipu voi johtua.

Yhteistyössä