Joka päivä lakanapyykkiä!

  • Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti
Onks teillä ollut joku muutos arjessa?

Meillä nimittäin oli kolmivuotiaalla keväällä kausi, että alko kastella sänkyään. Johtui ilmeisesti siitä, kun vaihtoi päiväkodissa uuteen ryhmään (ainakin tää tapahtui samaan aikaan). Alettiin sit laittamaan vaippa - pari viikkoa meni ja taas poika alko oleen kuiva ja vaippa voitiin jättää pois :)
 
Laita vaippa vain. Meillä toinen lapsi oppi yökuivaksi kokonaan vasta 6vuotiaana. 5vuotiaaksi asti pidin vaippaa koska en jaksanut joka yö siivota sänkyä. Pikkuhiljaa yöpissailut alkoivat vähentyä itsestään ja ostin sitten varmuuden vuoksi kangaskaupasta kangasta joka laitetaan lakanan alle suojaamaan patjaa.
Elä ressaa, jokainen oppii ajallaan yökuivaksi, jotkut aikasemmin ja jotkut taas vähä myöhemmin:)
 
Teeppä niin että laitat kellon soimaan aamuyöllä ja talut pienen vessaan. Johan loppuu kastelu ja ei tarvi toista nolostuttaa ottamalla vaippaa enää takaisin. Muovitettu frotee vielä varuksi sänkyyn niin ei mene ihan koko patja pesuun jos vahinko sattuu.
 
"vieras"
Meillä 3,5-vuotiaalla todellakin vaippa joka yö käytössä ja usein siellä aamulla on pissaa vaikka kuinka paljon. Silloin kun oppi päiväkuivaksi, myös yövaippa oli pitkään aamulla täysin kuiva. Sitten alkoi jossain vaiheessa yövaippa taas kastumaan öisin. En ota mitään stressiä, eikä aikoihin edes kokeilla jättää vaippaa pois. Muistan, kuinka itse pienenä vielä ainakin 5-vuotiaana pissasin melki joka yö sänkyyn ja ei sekään ollut kovin kivaa, että äiti joko ihan peittelemättä suuttui ja oli pettynyt, tai sitten hiljaa, kiukkua puhisten pyykkäsi lakanoita. Parempi antaa lapsen käyttää vaippaa, eikä tehdä mitään numeroa asiasta. Enkä kyllä todellakaan alkaisi itseäni ja lasta herättelemään keskellä yötä vessakäynnille. Ei mitään järkeä!
 
4xäiskä
minä pesin esikoisen lakanoita melkein joka päivä ensimmäiset 3,5v. Mutta vaippa takaisin jos siltä näyttää että on jatkuvaa. Kakkonen meillä oppi kuivaksi mutta sitten kun vauva syntyi, alkoi pissailemaan taas housuun. Ei auttanut muu kuin laittaa vaippa takaisin ja opetella myöhemmin.
 
a.p.
Muovitettu frotee on käytössä ja myöskin olen ostanut sellaisia superimuja.
EN käsitä, kun oli tosi pitkään, ettei tullut tipan lirahdusta sänkyyn ja taas on valtoimenaan pissaa.

En toisaalta myöskään kannata ajatusta siitä, että repisin sikeässä unessa nukkuvan lapsen väkisin potalle. Kokeillut olen sitä ja tuo lapsi alkoi vain hysteerisesti itkeä potalla istuessaan. :(
 
"eedla"
Muovitettu frotee on käytössä ja myöskin olen ostanut sellaisia superimuja.
EN käsitä, kun oli tosi pitkään, ettei tullut tipan lirahdusta sänkyyn ja taas on valtoimenaan pissaa.

En toisaalta myöskään kannata ajatusta siitä, että repisin sikeässä unessa nukkuvan lapsen väkisin potalle. Kokeillut olen sitä ja tuo lapsi alkoi vain hysteerisesti itkeä potalla istuessaan. :(
meillä lääkäri kielsi herättämästä lasta erikseen vessaan yöllä, sanoi ettei siitä oo mitään hyötyä. käski pitää vaippaa kunnes alkaa vaipat olla kuivia.
 
"vieras"
Muovitettu frotee on käytössä ja myöskin olen ostanut sellaisia superimuja.
EN käsitä, kun oli tosi pitkään, ettei tullut tipan lirahdusta sänkyyn ja taas on valtoimenaan pissaa.

En toisaalta myöskään kannata ajatusta siitä, että repisin sikeässä unessa nukkuvan lapsen väkisin potalle. Kokeillut olen sitä ja tuo lapsi alkoi vain hysteerisesti itkeä potalla istuessaan. :(
Meillä oli tuon ikäisellä yövaippa. Yöherättelyt on lapsen ja vanhempien kiusaamista.
 
[QUOTE="eedla";24250313]meillä lääkäri kielsi herättämästä lasta erikseen vessaan yöllä, sanoi ettei siitä oo mitään hyötyä. käski pitää vaippaa kunnes alkaa vaipat olla kuivia.[/QUOTE]

Näin on. Meillä on lapsi 3v8kk ja jokayö pissii unissaan. Se ei tule edes säännöllisesti joten ei voi ajastaa pissalla käyntiä kesken unien. En jaksa sitä lakanasouvia eikä iltajuomisen rajoittaminenkaan auta joten pitäköön vielä yövaippaa kunnes oppii yökuivaksi. Päiväkuivuus tuli aika tasan 2v mut yökuivuus ottaa monella aikansa eikä siinä oo mitään kummaa että kaikki eivät ole sitä 3, 4 tai 5v....
 

Yhteistyössä