Joka ilta sama raivo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Nimittäin tytöllä nukkumaan mennessä. Vaikka illan on ihan hyvällä tuulella ja iloisena niin auta armias ku pitää nukkuun mennä, makkarissa alkaa se temppuilu. Ei oteta päivävaatteita pois, ei passaa sukat eikä yöpuku, ei unikaverit eikä peitto, kaikki on ihan väärin ja huonosti.

En tiiä sit pitäskö tässä laittaa systeemit uusiks ku tästä ei näytä taas mitään tulevan. Jos siirtäis olkkarin puolelle nuo sänkyynmenovalmistelut tai jotai.. huoh..

Eilen illalla tyttö raivostui niin kovasti että löi mua pari kertaa ihan kunnolla :( Otin tyttöä kädestä kiinni ja sanoin topakasti että koskaan et lyödä saa. Tytöllä on viimeaikoina ollut mielenpäällä kovasti kaikki säännöt ja muutki jutut et mitä saa tehdä ja mitä ei.. Miettiny myös paljo syy-seuraussuhteita ja oikeudenmukaisuutta, oikeuden taju on selkeesti kehittymässä.

Tyttö sitten hetken katto mua ja sano mulle että "Äiti voi lyödä nyt mua, lyö vaan". Voi että tota mun rassukkaa! Mä tytölle sanoin että teit sä ihan mitä vaan niin ei äiti ikinä koskaan sua lyö! Ja tyttö puhkes kauheeseen itkuun, pyysi anteeksi ja tuli syliin halimaan. Ja kieltämättä äitiltäki pääsi itku..

Nyt illalla kun tytöllä oli taas kamala kiukku niin muisteli tuota eilistä ja sano että ei äiti häntä lyö ja kovasti hali taas ja itki. Vaikka selkeesti tytöllä on kova luotto ja turvallinen olo niin ittelle jäi sellanen surumielinen olo.. :'(

Ihan ap sun tyttös. :)

Tuli aloituksesta mieleen ku puistossa tänään yks pph tönäs arviolta alle 3 v lasta "kostoks", kun tyttö ensin tönäisi toista muksua. Pph:n tönäisy kaatoi tytön maahan (ei silti ollut mikään kova kova), pph tiuskasi tytöltä, että miltä tämä nyt tuntúu ja huusi ettei saa töniä. Olin aivan ymmälläni tilanteesta, hoitaja puuttui väkivaltaan väkivallalla.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Tuli aloituksesta mieleen ku puistossa tänään yks pph tönäs arviolta alle 3 v lasta "kostoks", kun tyttö ensin tönäisi toista muksua. Pph:n tönäisy kaatoi tytön maahan (ei silti ollut mikään kova kova), pph tiuskasi tytöltä, että miltä tämä nyt tuntúu ja huusi ettei saa töniä. Olin aivan ymmälläni tilanteesta, hoitaja puuttui väkivaltaan väkivallalla.

Siis piti lukea IHANA ap sun tyttös. :)

ohhoh

:o Älytöntä. Tuolla tavalla sitä hienosti lapselle opetetaan että miten väkivaltaan vastataan.. :headwall:

Voimia teille! :hug: Aivan ihana on tyttös! :heart:
Onneksi osaavat laukoa noita ihanuuksia välillä niin sitä muistaa tämän arjen keskellä kuinka rakkaita ne (kaikesta huolimatta) on! :laugh:

Meillä alkaa huuto vasta sängyssä... Iltatoimet sujuu, mutta siellä sängyssä ei pysytä sitten millään ja auta armias mä vein likkaa sinne tänäkin iltana takasin ainakin 20kertaa! |O Reilu tunti siinä meni, mutta sippashan se neiti lopulta... :xmas: Nyt on kyllä varmaan ylimäärästä energiaakin kun ei olla oikein ulos päästy (toivutaan taudista).

Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Onneksi osaavat laukoa noita ihanuuksia välillä niin sitä muistaa tämän arjen keskellä kuinka rakkaita ne (kaikesta huolimatta) on! :laugh:

Meillä alkaa huuto vasta sängyssä... Iltatoimet sujuu, mutta siellä sängyssä ei pysytä sitten millään ja auta armias mä vein likkaa sinne tänäkin iltana takasin ainakin 20kertaa! |O Reilu tunti siinä meni, mutta sippashan se neiti lopulta... :xmas: Nyt on kyllä varmaan ylimäärästä energiaakin kun ei olla oikein ulos päästy (toivutaan taudista).

On se niin ihana ja rakas :heart: Kyllähän sitä hermoo välillä kiristää, etenki näiden iltaraivojen keskellä :D Mutta yhtä rakkaitahan ne edelleen on.

Meillä normisti kestää makkarissa sen 10 minsaa ku lauletaan iltalaulut ja vaihdetaan yöpuku päälle. Nyt siihen hommaan menee 30 minsaa ja lisäks vielä jonku aikaa täytyy halitella pitempään jne. ku on menny kiukkuumiseksi ja tytöllä on paha mieli. Ei ois tänäänkään millään suostunu lähtee nukkumaan, höpötti vaan että en tuu vielä, vähän myöhemmin :D Mut kun sänkyyn asti pääsi ni samantien nukahti. Vaiks tokihan toi raivoominenki pistää väsyttään..

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

On se niin ihana ja rakas :heart: Kyllähän sitä hermoo välillä kiristää, etenki näiden iltaraivojen keskellä :D Mutta yhtä rakkaitahan ne edelleen on.

Meillä normisti kestää makkarissa sen 10 minsaa ku lauletaan iltalaulut ja vaihdetaan yöpuku päälle. Nyt siihen hommaan menee 30 minsaa ja lisäks vielä jonku aikaa täytyy halitella pitempään jne. ku on menny kiukkuumiseksi ja tytöllä on paha mieli. Ei ois tänäänkään millään suostunu lähtee nukkumaan, höpötti vaan että en tuu vielä, vähän myöhemmin :D Mut kun sänkyyn asti pääsi ni samantien nukahti. Vaiks tokihan toi raivoominenki pistää väsyttään..

Mut hei! Ei aikaakaan kun niitä ei äidin nukuttamiset vois enää vähempää kiinnostaa!! Aamullakaan eivät tule enää kiskomaan vanhempiaan sängystä sulokiljunnallaan... ;) Alkaa toisenlainen rumba; vanhemmat saa kiskoa muksuja aamulla sängystä! :o :D

Mut hei! Ei aikaakaan kun niitä ei äidin nukuttamiset vois enää vähempää kiinnostaa!! Aamullakaan eivät tule enää kiskomaan vanhempiaan sängystä sulokiljunnallaan... ;) Alkaa toisenlainen rumba; vanhemmat saa kiskoa muksuja aamulla sängystä! :o :D

No näinhän se homma etenee!! Eka saa vuoskaudet lasta nukuttaa ja sitte niitä ei saa enää sängystä ylös vaikka mitä tekis! :laugh:

Se on ihan sama homma noiden yövalvomisten kans.. Eka saa vuoskaudet (meillä ainaki ;) ) valvoo ku lapsi ei suostu nukkumaan ja sit saa valvoo ku oottaa että se lapsi tulis nukkumaan.. :laugh:

Aah näitä äitiyden iloja :D

No näinhän se homma etenee!! Eka saa vuoskaudet lasta nukuttaa ja sitte niitä ei saa enää sängystä ylös vaikka mitä tekis! :laugh:

Se on ihan sama homma noiden yövalvomisten kans.. Eka saa vuoskaudet (meillä ainaki ;) ) valvoo ku lapsi ei suostu nukkumaan ja sit saa valvoo ku oottaa että se lapsi tulis nukkumaan.. :laugh:

Aah näitä äitiyden iloja :D

Toi oli nyt niin hyvin sanottu, että pitäis varmaan tulostaa, kehystää ja laittaa olkkarin seinälle!! :D

Kuis vanha hän on? Meillä 2v4kk käyttäytyy aivan täsmälleen samoin. Paitsi että kaikki on väärin koko päivän. Ehkä 1 ehdotus kolmestkymmenestä menee läpi... Muuten vastaus on "eikä". Ja hän suuttuu ja itkee ja kun ei puhe suju ihan hirmu hyvin vielä kuitenkaan, niin kun jää sanallisesti heikommalle, ottaa nyrkit avuksi. Hutkii kaikkia - paitsi onneksi vauvaa - useita kertoja päivässä.
Mä oon tehny niin, että hommat nyt sitten vaan hoidetaan, jos ei yhteisymmärrykseen pääst ja sitten halitaan ja rauhotutaan sen jälkeen. Ja kun hän on rauhallinen, selitän miten ja miksi jotain täytyy tehdä.

Joo on! Mutta helvetinmoiset PMS-oireet on tullut tilalle! :laugh:

Hieno homma! :flower: Tottakai sitä ny joku muu vaiva tulee tilalle, menis muuten liian helpoksi.. :laugh:

Mul on kans ollu vähän helpompaa viimeset viikot, vaan yks migreenikohtaus! Huomasin nimittäin että mulla tekee Imovane migreeneitä. Sitä ku oon käyttäny unettomuuteen. Eli ku tuli migreeni ni aattelin sen johtuvan unettomuudesta.. ja otin Imovanen illalla.. ja ku taas tuli migreeni..

Mut nyt ku sain uuden lääkkeen ni ei oo enää migreeneitä tullu ku se yks vaikka oonki nukkunu ihan surkeesti :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Kuis vanha hän on? Meillä 2v4kk käyttäytyy aivan täsmälleen samoin. Paitsi että kaikki on väärin koko päivän. Ehkä 1 ehdotus kolmestkymmenestä menee läpi... Muuten vastaus on "eikä". Ja hän suuttuu ja itkee ja kun ei puhe suju ihan hirmu hyvin vielä kuitenkaan, niin kun jää sanallisesti heikommalle, ottaa nyrkit avuksi. Hutkii kaikkia - paitsi onneksi vauvaa - useita kertoja päivässä.
Mä oon tehny niin, että hommat nyt sitten vaan hoidetaan, jos ei yhteisymmärrykseen pääst ja sitten halitaan ja rauhotutaan sen jälkeen. Ja kun hän on rauhallinen, selitän miten ja miksi jotain täytyy tehdä.

Tyttö täytti just 5 v mutta hänellä on kehitysviive.

Samanlaista hommaa tytöllä on ollu kauheesti muutenki viimeaikoina. Eli ei passaa just vaatteet eikä ruuat eikä oikee mikään :D Mutta tuo nukkumaan meno on jotain ihan käsittämättömän hankalaa.

Samalla tavalla meillä on toimittu noissa riitatilanteissa. Ja välillä tehään niin että mä lähden tilanteesta pois ja annan tytölle tilaa rauhoittua. Koska hänellä on myös niin karsee uhma päällä että ihan mua uhmatakseen raivoaa. Kun on vähän rauhoittunut nii sitten hoidetaan hommat loppuun ja halitellaan ja jutellaan asiasta. Ja aina nää tilanteet päättyy kuitenki siihen että saadaan hommat sovittua ja sekä äiti että tyttö on hyvällä mielellä :) Meillä on vaan tollanen erittäin vaativalla temperamentillä varustettu herkästi tulistuva tyttö :)

Joo on! Mutta helvetinmoiset PMS-oireet on tullut tilalle! :laugh:

Hieno homma! :flower: Tottakai sitä ny joku muu vaiva tulee tilalle, menis muuten liian helpoksi.. :laugh:

Mul on kans ollu vähän helpompaa viimeset viikot, vaan yks migreenikohtaus! Huomasin nimittäin että mulla tekee Imovane migreeneitä. Sitä ku oon käyttäny unettomuuteen. Eli ku tuli migreeni ni aattelin sen johtuvan unettomuudesta.. ja otin Imovanen illalla.. ja ku taas tuli migreeni..

Mut nyt ku sain uuden lääkkeen ni ei oo enää migreeneitä tullu ku se yks vaikka oonki nukkunu ihan surkeesti :D

Hmm... Unet vai hedari?? :snotty:
Mutta niinhän se menee! Kahden pahan loukussa! Ensin yritin löytää lääkitystä ja helpotusta migreeniin ja nyt yritän löytää jotain hormooneja tasapainottavaa etten repis tolta ukolta päätä pois ja käyttäis sitä potkupallona aina viikkoa ennen menkkoja... :headwall: Tämä menee samaan kastiin noiden lasten nukutusten yms. kanssa! Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa! (näin aikamme suurinta ajattelijaa lainatakseni)

En mä ainakaan oo keksiny mitään poppakonsteja noiden tilanteiden hoitoon. Yritän uskoa, että kyllä se siitä ajan myötä. Ja lasken jälleen kerran kymmeneen :D
Mutta: meidän esikoinen ei koskaan raivonnu tuolla tavalla. Hän oli uhmiksenakin oma iloinen itsensä, mutta teki vaan just niinku häntä huvitti. Eli kaikki käskyt sun muut meni ihan kuuroille korville. Poika hymyili, totes "joo" ja teki just mitä itse halusi. Jotenkin mun mielestä on tuhannesti helpompaa kohdata tollanen avoin kiukku ja raivo ja pysyä itse tyynenä siinä.
"mielenkiinnolla" odotan, että millanen meidän neidistä tulee kun on ollu kaks noin erilaista uhmista

Mutta niinhän se menee! Kahden pahan loukussa! Ensin yritin löytää lääkitystä ja helpotusta migreeniin ja nyt yritän löytää jotain hormooneja tasapainottavaa etten repis tolta ukolta päätä pois ja käyttäis sitä potkupallona aina viikkoa ennen menkkoja... :headwall: Tämä menee samaan kastiin noiden lasten nukutusten yms. kanssa! Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa! (näin aikamme suurinta ajattelijaa lainatakseni)

Jepjep, valita ny sit kahdesta pahasta toinen.. :headwall:

Kyl se näin on, paskan määrä on vakio, oli sit kyse lapsen nukuttamisesta tai hedarista :laugh: :laugh:

Jepjep, valita ny sit kahdesta pahasta toinen.. :headwall:

Kyl se näin on, paskan määrä on vakio, oli sit kyse lapsen nukuttamisesta tai hedarista :laugh: :laugh:

Jep! Tästä lähdetään! :D :D

Yhteistyössä