Joka 3. suomalainen skippaa edelleen vanhentuneet lääkkeensä joko vessanpyttyyn tai roskikseen :0

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 562
16
38
Etelä-Pohjanmaa
:o

Luullen että kyllä jätevesilaitos hoitaa ne pois- no ei ne kaikkeen pysty nekään, lääkejäämiä jää hiukan veteen kaikesta huolimatta.
Vesistöihin ja juomaveteen sitä kautta myös.

:$

Minen ainakaan kenenkään antibiootteja ja viagroita halua vesikraanastani lasiini laskea |O


Sivistäjänä Maaseudun tulevaisuus B)

Sama lehti kertoi tänään että sudet levittää melkoisen tehokkaasti jotain loistaan joka tarttuu ihmisiin- eikä tarte syödä sudenjätöksiä, vaan puolukat ja metsissä samoilu riittää.
Yleensä selviää vasta kuulemma ruumiinavauspöydällä, että mikä tätä ihmistä vaivaskaan- katos, susiloinen!
Susihan liikkuu päivässä jopa 100 km matkan, ja niitä piruja vielä jotkut tahtoo suojella.
 
Niin ja naapurin vapaana kulkevat kissat levittävät pöpöjään, jotka voivat tappaa sikiön tai aiheuttaa vakavia vaurioita. Ja jotkut vielä pitävät kissoja, hyi! Ammun kaikki, jotka meidän pihalle eksyvät.
 
Oli tuo ihan Hesarissakin
"Suomalaiset eivät osaa vessanpöntön oikeaa käyttöä"
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomalaiset+eiv%C3%A4t+osaa+vessanp%C3%B6nt%C3%B6n+oikeaa+k%C3%A4ytt%C3%B6%C3%A4/1135248971479
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
:o
Sama lehti kertoi tänään että sudet levittää melkoisen tehokkaasti jotain loistaan joka tarttuu ihmisiin- eikä tarte syödä sudenjätöksiä, vaan puolukat ja metsissä samoilu riittää.

Siis jos samoilee metsissä kuukautisten aikaan, niin voi saada loistartunnan?
 
:headwall: ***tu sä oot urpo :whistle:

Puolukka=substantiivi, puolukat siitä monikkomuoto
Puolukkapäivät (vrt hilloviikot) on ihan eri asia.

Eikä tarvi aukoa päätään niistä kissoista, mä en ole yltiöhysteerinen, vähänkään jos on palstaa lukenut. Norovirus on ainoo mikä saa mut kauhun valtaan.
Tuohon sudenloiseen ei vain auta pakkaset eikä myöskään kuumentaminen, mitkä nyt yleensä tappaa kaiken.
 
mutta tiesittekös että naiset tuottaa luontasesti hormoonia, lisääntyy varsinkin jos syö pillereitä, jota ei saada kokonaan pois missään välissä vaan palautuu vesistöihin ja aiheuttaa esim. sitä että valta osa kaloista on naispuolisia paikkapaikoin. Jossain kohtaa rupiaa kalakannat hiipuu,,,ihme knoppi mikä jäi mieleen siitä "paskajuttu" ohjelmasta
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja kertokaas nyt vielä miten ne sieltä roskiksesta pääsevätkään sinne vesikraanaan?

Kuka niin sanoi?

Vessanpytyn kautta vesilaitokselle, sehän on selvä.
Roskiksesta luontoon, ei ne kemikaalit ja lääkkeet sieltäkään poistu, sinne ne jää meitä viihdyttämään vielä vuosien päästäkin, ties millä tavoin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
mutta tiesittekös että naiset tuottaa luontasesti hormoonia, lisääntyy varsinkin jos syö pillereitä, jota ei saada kokonaan pois missään välissä vaan palautuu vesistöihin ja aiheuttaa esim. sitä että valta osa kaloista on naispuolisia paikkapaikoin. Jossain kohtaa rupiaa kalakannat hiipuu,,,ihme knoppi mikä jäi mieleen siitä "paskajuttu" ohjelmasta

No tän pillerijutun mä olen kuullut joskus jostain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Ja apteekkin kun kuskaan, niin katsovat kieroon sillä ilmeellä, että mitäs niitä tänne kuskaat :o
No vien silti edelleen apteekkiin :/

Itselle on tullut vähän samanlainen fiilis.... Silti edelleen vien kakki lääkkeet apteekkiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
mutta tiesittekös että naiset tuottaa luontasesti hormoonia, lisääntyy varsinkin jos syö pillereitä, jota ei saada kokonaan pois missään välissä vaan palautuu vesistöihin ja aiheuttaa esim. sitä että valta osa kaloista on naispuolisia paikkapaikoin. Jossain kohtaa rupiaa kalakannat hiipuu,,,ihme knoppi mikä jäi mieleen siitä "paskajuttu" ohjelmasta

No tän pillerijutun mä olen kuullut joskus jostain.

Mä yritän olla luontoaktivisti ja pidättelen tosi kauan jotta en sit tuhoa luontoa,,,
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Ja apteekkin kun kuskaan, niin katsovat kieroon sillä ilmeellä, että mitäs niitä tänne kuskaat :o
No vien silti edelleen apteekkiin :/

Itselle on tullut vähän samanlainen fiilis.... Silti edelleen vien kakki lääkkeet apteekkiin.

KUin muka? Lukeehan se lääkeselosteissa ja apteekin prosyyreissä että vanhentuneitten lääkkeitten oikea paikka ON apteekissa, he hoitaa ne.
Ongelmajätteet ongelmajätteisiin.

Täällä ottavat ainakin hyvin vastaan kun pussillista kiikutan apteekkiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja kertokaas nyt vielä miten ne sieltä roskiksesta pääsevätkään sinne vesikraanaan?

Kuka niin sanoi?

Vessanpytyn kautta vesilaitokselle, sehän on selvä.
Roskiksesta luontoon, ei ne kemikaalit ja lääkkeet sieltäkään poistu, sinne ne jää meitä viihdyttämään vielä vuosien päästäkin, ties millä tavoin.

No otsikossa luki, että ei saa laittaa roskikseen ja sitten selitetään vesilaitoksista. Enkä sillä kysynyt, että itse laittaisin roskikseen tai että se olisi mielestäni oikein, mutta onhan kaatopaikalla aika paljon muutakin, mitä en halua kraanaveteeeni ja tuossa puhutaan vain noista vesilaitoksista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä en löydä sitä susijuttua :/
Maaseudun tulevaisuus ja tänään oli. Heti sen vessanpyttyjutun alla. :D

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/paauutiset/09/fi_FI/Koulumarjaviikko_kutsuu_lapset_luontoretkelle_tutustumaan_metsan_antimiin/ :laugh: :laugh: :laugh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä en löydä sitä susijuttua :/
Maaseudun tulevaisuus ja tänään oli. Heti sen vessanpyttyjutun alla. :D

Jos siellä maaseudun tulevaisuudessa ei puhuttukaan "susiloisesta" vaan "kepulaisesta" joka on tosi vaarallinen? :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä en löydä sitä susijuttua :/
Maaseudun tulevaisuus ja tänään oli. Heti sen vessanpyttyjutun alla. :D

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/paauutiset/09/fi_FI/Koulumarjaviikko_kutsuu_lapset_luontoretkelle_tutustumaan_metsan_antimiin/ :laugh: :laugh: :laugh:

No ei se nyt tuo ollu!!!!!!

Ekinokokkoosi on se loinen mistä siinä puhuttiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja kertokaas nyt vielä miten ne sieltä roskiksesta pääsevätkään sinne vesikraanaan?

Kuka niin sanoi?

Vessanpytyn kautta vesilaitokselle, sehän on selvä.
Roskiksesta luontoon, ei ne kemikaalit ja lääkkeet sieltäkään poistu, sinne ne jää meitä viihdyttämään vielä vuosien päästäkin, ties millä tavoin.

No otsikossa luki, että ei saa laittaa roskikseen ja sitten selitetään vesilaitoksista. Enkä sillä kysynyt, että itse laittaisin roskikseen tai että se olisi mielestäni oikein, mutta onhan kaatopaikalla aika paljon muutakin, mitä en halua kraanaveteeeni ja tuossa puhutaan vain noista vesilaitoksista.

Otsikossa on myös tuo vessanpytty. Ja pohjavedet, juu nou?
Niin tai näin, apteekki on edelleen niille ainoa oikea osoite.
 
No ne jotka ne sinne pyttyyn työntää eivät varmaan tiedä et niitä ei saa täysin poistettua vedestä. Ainakaan minä en tiennyt ennen kun tän aloituksen avasin. Ja juu vien apteekkiin ja täällä ottaavat ainakin ihan mielellään vastaan.
 

Yhteistyössä