Joillekin vanhemmille on näköjään itsestäänselvyys, että lapsi saa ruokaa kyläpaikassa!!

• Viestiketjun aloittaja saita emäntä
  • Ensimmäinen viesti
saita emäntä
Lapsemme koulukaveri tuli tänään suoraan koulusta meille (äitinsä oli kuulema luvannut). Toipa vielä isomman sisaruksen mukanaan. No ei siinä mitään, mutta kun vieraat lapset ilmoittivat lähes heti, että heillä on nälkä!
Meillä kituutetaan tämä viikko vähillä rahoilla, niin enpä ollut varautunut kahteen ylimääräiseen ruokailijaan. Hyvä että omamme saamme ruokittua...

Olin varmasti törppö, mutta koska tyhjästä on paha nyhjästä, laitoin välipalaa vain omilleni. Minusta aika röyhkeää laittaa nälkäiset lapset kyläpaikkaan syömään...

Jos olet luvannut että koululainen tulee suoraan koulusta teille, niin olisi ollut viisasta myös sanoa ettei teillä ole välipalaa kuin omille. Jos taas tuli omin luvin, niin olisit passittanut kotiin ensin syömään ja tekemään läksyt. Ja juu ei ole sinun asiasi tarjota ruokaa lapsille, toisaalta pari leipäpalaa ei paljon maksa...

No meillä on ainakin itsestään selvyys että vieraat, oli ne lapsia tai aikuisia saavat meillä ruokaa jos mekin syömme. Oli sitten kyseessä sovitut tai yllätysvieraat. Mutta eikö se mene yleensä niin; mitä rikkaampi perhe, sitä tarkemmin pidetään siitä omasta kiinni? Meillä köyhillä on varaa jakaa siitä vähästä :whistle:

kotona syödään
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Jos olet luvannut että koululainen tulee suoraan koulusta teille, niin olisi ollut viisasta myös sanoa ettei teillä ole välipalaa kuin omille. Jos taas tuli omin luvin, niin olisit passittanut kotiin ensin syömään ja tekemään läksyt. Ja juu ei ole sinun asiasi tarjota ruokaa lapsille, toisaalta pari leipäpalaa ei paljon maksa...

ei sitä nyt eriksen tarvi ilmoitella. mun mielestä on päivänselvä asia että kyläpaikka ei oo ruokapaikka. ja joskus se leivänpalanenkin voi tehä tiukkaa. eri asia on yökyläilyt smvstv.

ihme asenne sulla
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
No meillä on ainakin itsestään selvyys että vieraat, oli ne lapsia tai aikuisia saavat meillä ruokaa jos mekin syömme. Oli sitten kyseessä sovitut tai yllätysvieraat. Mutta eikö se mene yleensä niin; mitä rikkaampi perhe, sitä tarkemmin pidetään siitä omasta kiinni? Meillä köyhillä on varaa jakaa siitä vähästä :whistle:

ei se nyt ihan itsestäänselvyys ole. köyhillä on paha nyhjästä tyhjästä.

Alkuperäinen kirjoittaja kotona syödään:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

ei sitä nyt eriksen tarvi ilmoitella. mun mielestä on päivänselvä asia että kyläpaikka ei oo ruokapaikka. ja joskus se leivänpalanenkin voi tehä tiukkaa. eri asia on yökyläilyt smvstv.

Minusta on päivänselvää että jos koulusta tulee suoraan, niin nälkä on ja sairas, silloin kyllä pitää ilmoittaa ettei mitään ole tarjolla ja olla antamatta lupaa tulla suoraan koulusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
No jos tulee suoraan koulusta, niin pakkohan siinä on antaa jotain ruokaa, etteivät ihan pökerry.

No ei ole pakko.
Ennemmin sanoisin, että ei ole pakko tulla suoraan koulusta. Mutta ihan älytöntä kutsua ihmisiä kylään, eikä sitten tarjota mitään. Miksei ap:n lapset menneet johonkin kylään, olisi pienentänyt ruokalaskua!

EN TARJOILE
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
No törppö oli lapsen äiti jos oli sopimatta luvannut, mut lapsihan ei nälälleen mitään voi, pari leipäpalaa varmaan irtoaa kuitenkin?

Meillä on ainakin tiukkaa jopa leivästä. En mä varaa vieraille muksuille ruokaa. Koulussa saa ravitsevan ruuan, ja kotiin syömään ennenkuin tullaan kylään.

Alkuperäinen kirjoittaja ihme asenne sulla:

Jaa, kyllä mä olen tottunut siihen että köyhä puolittaa vaikka sen viimeisen leipäpalansa nälkäisten kesken. Kyllä ainakin meillä on välillä tarjottu vieraille juuri se viimeinen leipäpala.

heiii
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos tulee suoraan koulusta, niin pakkohan siinä on antaa jotain ruokaa, etteivät ihan pökerry.

No ei ole pakko.
Ennemmin sanoisin, että ei ole pakko tulla suoraan koulusta. Mutta ihan älytöntä kutsua ihmisiä kylään, eikä sitten tarjota mitään. Miksei ap:n lapset menneet johonkin kylään, olisi pienentänyt ruokalaskua!

Eikös aapee kirjoittanut, että lapsen äiti oli luvannut. Noloahan siinä tyhjiä kaappeja on aukoa.

vieras
niin jos kerta on kova nälkä niin miks ei voi käydä kotona syömässä ja tulla sit vasta kylään? mä en edes ilkeis tuupata omaa muksua toisille kylään ja et syö sit siellä.......

eiks mee jakeluun

Jaa, kyllä mä olen tottunut siihen että köyhä puolittaa vaikka sen viimeisen leipäpalansa nälkäisten kesken. Kyllä ainakin meillä on välillä tarjottu vieraille juuri se viimeinen leipäpala.

Kuule perhe voi olla isokin. Mulla tulee neljä omaa lasta kotiin. Silloin on paha tarjota jos ei ole sitä RUOKAA!!

Alkuperäinen kirjoittaja EN TARJOILE:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
No törppö oli lapsen äiti jos oli sopimatta luvannut, mut lapsihan ei nälälleen mitään voi, pari leipäpalaa varmaan irtoaa kuitenkin?

Meillä on ainakin tiukkaa jopa leivästä. En mä varaa vieraille muksuille ruokaa. Koulussa saa ravitsevan ruuan, ja kotiin syömään ennenkuin tullaan kylään.
Ok. No ensi kerralla varmaan lähetät lapsoset ensin kotiin syömään, sillähän tuostakin ongelmasta pääsee.

Miuski harmailee
Jos asiasta ei ole erikseen sovittu, mä tarjoan kyllä välipalatyyppistä kaikille, jotka katon alla silloin löytyy. Mutta lämmintä ruokaa en, sillä se saattaa sotkea jonkun perheen rytmit ja suunnitelmat, jos lapsi syökin yllättäen jossain muualla. En toivo, että omanikaan ruokailevat isommin kyläpaikoissa.

kerro kerro

No mitäs omat lapses sitten söivät, jos vieraan suuhun meni se viiminen.

vieras
tätä on helppo peesata. en kyl ilikiäis jätää ketään ilman.. vaikka joskus todellakin tiukkaa on, mutta pakaste pelastaa!

ap
Mä en kutsunut ketään kylään! Lapsi tuli vain äitinsä luvalla (äiti pienen kanssa kotona) enkä mä nyt ketään ala ovelta käännyttää. Lapset olivat käyneet kotona, mutta vain heittämässä reppunsa ja sitten tulivatkin jo tänne.

Kyllä ne muutamatkin leipäpalat tässä tilanteessa ovat tiukassa. Enkä edes ole päässyt kauppaan koko päivänä, jotta olisin voinut vähän jotain ostaa. Noloahan tämä köyhyys on, mutta minkäs teet.

Alkuperäinen kirjoittaja eiks mee jakeluun:

Kuule perhe voi olla isokin. Mulla tulee neljä omaa lasta kotiin. Silloin on paha tarjota jos ei ole sitä RUOKAA!!
Ja sulle ei vissiin mene jakeluun että jotkut jakavat siitä vähästä ruuastaan myös vieraille =)
Asiat on TODELLA huonosti jollei siellä kaapissa ole YHTÄÄN mitään ruokaa, mutta suita on päivittäin ruokittavana useampi. Silloin varmaan kannattaa miettiä onko varaa maksaa mm netistä :whistle:

vieras
ja tuli muutes mieleen kuinka veljelleni oli erään kaverin luona sanottu että meillä on leipä loppu... päivän olivat leikkineet talon pojan kans. on muutes mielessä käyny useamman kerran käydä puottamassa heidän postilaatikkoon leipäpaketti..

Yhteistyössä