Johanna Korhosen potkut

• Viestiketjun aloittaja JVV
  • Ensimmäinen viesti
elli
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Niin siis mahdollisimman puolueeton tai sanotaanko objektiivinen. Se liittyi lähinnä juuri siihen, että jos puoliso on hyvinkin poliittisesti aktiivinen, voi se heijastua ja varmasti yleensä heijastuukin toisen mielipiteisiin ja kantoihin. Ja tämän asian Korhonen olisi voinut haastattelussa kertoa tai ei ainakaan valehdella.

Homoja ja lesboja pidän ilman muuta yhtä arvokkaina ja tasavertaisina ihmisinä kuin kaikkia muitakin, mutta tuota seksuaalista suuntausta en vain hyväksy ja toki tällaiseen mielipiteeseen minulla onkin oikeus ja tiedän, etten onneksi ole yksin :) Siksi väistämättä ajattelee niinkin, että jos ison lehden päätoimittaja sattuisi olemaan homoseksuaali, niin kyllä se helposti voi heijastella lehden aihevalintoihin ja taas jos virassa hetero, todennäköisesti pysytään aiheissa, joissa toivon mukaan ei boikotoida ketään, mutta ei myöskään väkisin tupata mukaan ns. homokiintiötä.Ehkä joku ymmärtää pointtini :)

En kyllä yhtään
:D
Enkä mä!!! ohhhoh! Mä oikeesti ajattelin tän ketjun avatessani, että kerrankin on saatu aihe, josta ei kertakaikkiaan voi olla eri mieltä. En vaan käsitä. Jos lehden päätoimittaja on ammattitaitoinen toimittaja (kuten ilmiselvästi on) ei tuollainen asia ole missään määrin merkityksellinen. Sama asia jos blondi erotettais sen takia että se on esiintynyt tummaksi värjätyssä tukassa työhaastattelussa eikä ole kertonut olevansa oikeasti blondi.

Mitä tulee puolison poliittiseen aktiivisuuteen niin a) Eikös monen muunkin kyseisen konsernin lehtien päätoimittajien puolisot ole olleet mukana kunnallispolitiikassa ja b) Korhonenhan sanoi, että puoliso ei aio missään nimessä ottaa paikkaa valtuustossa vastaan vaikka sen sattuisi saamaan.

äh... ei voi suomi olla näin keskiajalla.

Alkuperäinen kirjoittaja elli:
Enkä mä!!! ohhhoh! Mä oikeesti ajattelin tän ketjun avatessani, että kerrankin on saatu aihe, josta ei kertakaikkiaan voi olla eri mieltä. En vaan käsitä. Jos lehden päätoimittaja on ammattitaitoinen toimittaja (kuten ilmiselvästi on) ei tuollainen asia ole missään määrin merkityksellinen. Sama asia jos blondi erotettais sen takia että se on esiintynyt tummaksi värjätyssä tukassa työhaastattelussa eikä ole kertonut olevansa oikeasti blondi.

.
Se on rikkaus, että ihmiset ovat asioista eri mieltä.

Eevaleena
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Eiköhän kaikilla työnantajilla ole oikeus valita työntekijänsä :) Mielestäni epärehellisyys työhaastattelussa kertoo tulevasta työntekijästä paljon ja etenkin kun on kyse lehden päätoimittajan virasta. Päätoimittajan on pystyttävä olemaan mahdollisimman puolueeton kaikessa ja hän kuitenkin on kyseisen lehden keulahahmo. Valitettava totuus on myös se, että kyllä se seksuaalinen suuntautuminen heijastelee myös lehden sisältöön, toimittajiin yms.

Minusta heteroseksuaalisuus on ainoa hyväksyttävä seksuaalinen suuntautuminen :)
Kuinka ihmeessä Korhonen sitten onnistui olemaan päätoimittaja vuosikausia ilman että kukaan huomasi lehden sisällössä mitään erikoista? :eek: Ja näkyikö hänen tv-toimittaja-aikoinaan jutuissa jotenkin se, että hän on lesbo?

Sitäpaitsi epärehelliseltä vaikuttaa valitettavasti huomattavasti enemmän Alman tj Telanne kuin Korhonen. Telanteen selitykset ovat vaihtuneet yhden päivän aikana merkittävästi, Korhosen taas ei ole tarvinnut tarinaansa muutella.

Minä en ymmärrä miksi pitäisi boikotoida Lapin Kansaa tai lappilaisia. Lapin Kansan toimitusosastohan on ollut todella tuohtunut tästä asiasta ja vaatinut Telanne-niljakkeen eroa.
Tuota minustakin voi ihmetellä että kuinka sitten aiemmin oli päätoimittaja...

Enpäs sanokaan
Olemme opiskelukavereita, ja olen vakuuttunut, että hän on suoraselkäinen, rehellinen, fiksu, älykäs, terävä, humanistinen ja huippuhyvä journalisti, jolla on korkea etiikka ja moraali.

Uskon, että hän on ollut haastattelussa rehellinen, vastannut kysymyksiin, kuten oikein on.

Ja olen ylpeä, että keskuudestamme löytyy ihmisiä, joilla on pokkaa sanoa 100000 eurolle ei, ja taistella. Tästä syystä ihailen Korhosta kovasti.

Suomessa ei ole rikollista olla homoseksuaali eikä rikollista ole myöskään sen enempää oma kuin puolisonkaan poliittinen toiminta. Sehän on jopa kannatettavaa. Alman ukkokerho on asettanut itsensä ja yrityksensä äärimmäisen noloon jamaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

.
Miten minusta on vaikea nähdä rikkautta ihmisten syrjimisessä... :xmas:

elli

.
Se, että ihmisiä syrjitään sukupuolisen suuntautumisen takia vuoden 2008 Suomessa, ei ole rikkaus. Onko myös uusnatsien mielipiteet rikkautta? Pedofiilien?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä en niputa Lapin ihmisiä sen enempää kuin Simon kirkkoherrakaan. Mulla on serkkuja, jotka ovat syintyisin Lapista ja ovat asuneet koko ikänsä Lapissa. Tiedän ihan tarkalleen, että he eivät ajattele kuten Lohi. Mutta mä olen tässä nyt 10 kuukauden ajan selvitellyt aika tarkkaan tuottajia ja valmistajia, joiden elintarvikkeita ylipäätään haluan ostaa. Ostopäätksilleni on ollut eettiset perusteet. 10 kuukauteen en ole tukenut lihan tehotuotantoa ja ihan ollaan elossa vieläkin =) Voin ottaa eettisiin perusteisiin muitakin pointteja kuin vain luomun.
okei, nyt ymmärrän TAAS paremmin ja tuhautan herneet nenästäni

Keittiönoita
okei, nyt ymmärrän TAAS paremmin ja tuhautan herneet nenästäni
No hyvä =) Sitäpaitsi mulla asuu Lapissa lestadiolainen ystävä eikä tulisi mieleenikään alkaa millään tavoin boikotoida häntä. Vaikka olisikin Lapin kansan tilauksen peruuttanut.

..
No kuule, vähän riippuu asiasta.
Jos olisin sitä mieltä, että eläimiä saa kiduttaa, niin sanoisitko siihenkin, että "se on sitten rikkaus, kun ihmisillä monenmoista mielipidettä!"

.

No hyvä =) Sitäpaitsi mulla asuu Lapissa lestadiolainen ystävä eikä tulisi mieleenikään alkaa millään tavoin boikotoida häntä. Vaikka olisikin Lapin kansan tilauksen peruuttanut.
Kysyin äsken äidiltäni tekstarilla, että mitä tuumivat tästä asiasta, äidin vastaus oli lyhyt: nolottaa!!! Hetken päästä tuli lisäys:jos siis meistä lappilaisista ajatellaan, ettei meille kelpaisi lesbo päätoimittaja.

.
Se, että ihmisiä syrjitään sukupuolisen suuntautumisen takia vuoden 2008 Suomessa, ei ole rikkaus. Onko myös uusnatsien mielipiteet rikkautta? Pedofiilien?
No ei ole hei pakko vetää heti ääripäähän! Peace!

Keittiönoita
Kysyin äsken äidiltäni tekstarilla, että mitä tuumivat tästä asiasta, äidin vastaus oli lyhyt: nolottaa!!! Hetken päästä tuli lisäys:jos siis meistä lappilaisista ajatellaan, ettei meille kelpaisi lesbo päätoimittaja.
Kerro äidillesi terveisä =) Ja sano, että täällä on yksi Lapin ystävä, joka ei nyt ihan oikeesti kaikkia lappilaisia laita Simon kirkkoherran käsittämiin lappilaisiin =)

Kerro äidillesi terveisä =) Ja sano, että täällä on yksi Lapin ystävä, joka ei nyt ihan oikeesti kaikkia lappilaisia laita Simon kirkkoherran käsittämiin lappilaisiin =)
Kerron ja kyllä minä vielä sieltä pikkuserkun aidalta tuon sinulle sitä poroa kun sopivasti sattuu kulkua
=)

Outoa, ettei annettu edes yrittää eli jos linja ei olis miellyttänyt ja levikki supistunut niin olisi ollut syytä irtisanoa, mutta ei - ei annettu lappilaisten itsensä päättää vaan Etelästä sanottiin suoraan, että ootte homofobisia lestoja kaikki tyynni. Nii kai työ sitte ootte??

Vaimo hymyilikin vieressä, kun kirjoitin kommenttejani, että tuo tulee aiheuttamaan palautetta :) Mutta joo, ihan hyviä perusteluja tuli viimeisimmän kommenttini jälkeen. On toki totta, että seksuaalinen suuntautuminen ei näy uutislehden teksteissä välttämättä millään lailla -ehkä ajattelin liian teoreettisesti ja kapeasti, lähinnä siten että lehteen voisi putkahtaa lisää sellaisia aiheita, joita itse en arvosta. Mutta voi siis tosiaan olla, ettei sillä ole Lapin Kansan -tyylisessä lehdessä mitään tekemistä.

Toisin olisi, jos kyseessä olisi ns. aihepainotteinen lehti (alalehti tmv.) tai mahd. aikakauslehti, joiden kaikkein linjaus vaihtelee ja niissä vaikuttaa ihan erilaiset toimittajakunnat. Puhutaan ns. lehden ilmeestä ja ulkoasusta, myös sisällöllisestä variaatiosta; on rikkaus, että kaikki em. luokittelun omaavat lehdet ovat kaikki erilaisia :)

Vaimo hymyilikin vieressä, kun kirjoitin kommenttejani, että tuo tulee aiheuttamaan palautetta :) Mutta joo, ihan hyviä perusteluja tuli viimeisimmän kommenttini jälkeen. On toki totta, että seksuaalinen suuntautuminen ei näy uutislehden teksteissä välttämättä millään lailla -ehkä ajattelen liian teoreettisesti, lähinnä että lehteen voisi putkahtaa lisää sellaisia aiheita, joita itse en arvosta. Mutta voi siis tosiaan olla, ettei sillä ole Lapin Kansan -tyylisessä lehdessä mitään tekemistä.

Toisin olisi, jos kyseessä olisi ns. aihepainotteinen lehti eli jokin aikakauslehti, joiden kaikkein linjaus vaihtelee ja niissä vaikuttaa ihan erilaiset toimittajakunnat. Puhutaan ns. lehden ilmeestä ja ulkoasusta; on rikkaus, että kaikki em. luokittelun omaavat lehdet ovat kaikki erilaisia :)
Hyvä, että olet ajatellut asiaa uudelleen.

Mitä muuten ovat ne aiheet, joita "et itse arvosta" ja joita homo voisi lehteen tuoda? Itse kun en ole hoksannut homojen toimittamien juttujen poikenneen mitenkään muista... =)

evita, älä kysy liian tarkkaan, en minä itsekään tiedä, mutta lähinnä ajan takaa noilla aiheilla, sellaisia, joissa puolustetaan homouden luonnollisuutta tmv. Kuten sanoin, ei sellaisia aiheita uutislehdissä näe :) Ajattelumoka.

Yhteistyössä