Johanna Korhosen potkut

• Viestiketjun aloittaja JVV
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Eiköhän kaikilla työnantajilla ole oikeus valita työntekijänsä :) Mielestäni epärehellisyys työhaastattelussa kertoo tulevasta työntekijästä paljon ja etenkin kun on kyse lehden päätoimittajan virasta. Päätoimittajan on pystyttävä olemaan mahdollisimman puolueeton kaikessa ja hän kuitenkin on kyseisen lehden keulahahmo. Valitettava totuus on myös se, että kyllä se seksuaalinen suuntautuminen heijastelee myös lehden sisältöön, toimittajiin yms.

Minusta heteroseksuaalisuus on ainoa hyväksyttävä seksuaalinen suuntautuminen :)
Heteroseksuaalisuus ylipäätään vai pitäisikö sillekin asettaa jotain rajoja, millainen heteroseksuaalisuus on hyväksyttävää? SM? Parinvaihto? Anaaliseksi? Ryhmäseksi? Hetero-pedofilia?

[quote="Keittiönoita"
Tuosta olen aivan samaa mieltä =) Aivan kuten minulla on oikeus laittaa Lapin tuotteet boikottiin, jos suvaitsematon ajattelutapa ei miellytä mua.

[/quote]

Oi, miten se on poromiesten vika, jos Lapinkansa on sinun mielestäsi suvaitsematon? =)

vieras
Eiköhän kaikilla työnantajilla ole oikeus valita työntekijänsä :) Mielestäni epärehellisyys työhaastattelussa kertoo tulevasta työntekijästä paljon ja etenkin kun on kyse lehden päätoimittajan virasta. Päätoimittajan on pystyttävä olemaan mahdollisimman puolueeton kaikessa ja hän kuitenkin on kyseisen lehden keulahahmo. Valitettava totuus on myös se, että kyllä se seksuaalinen suuntautuminen heijastelee myös lehden sisältöön, toimittajiin yms.

Minusta heteroseksuaalisuus on ainoa hyväksyttävä seksuaalinen suuntautuminen :)
Mä en nyt kyllä sulata tätä... Vastaatko mulle tähän: 'pystyttävä olemaan mahdollisimman puolueeton kaikessa'??? Oli sitten umpihetero tai umpihomo, on kummallakin oma näkökantansa asiaan. Minusta homoseksuaalinen ihminen voi olla ja todennäköisesti onkin avarakatseisempi monessa asiassa.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
ahaa, no en ala boikotoida äidin pellon puikuloita :D
Juu, ei tarvitse :D En mäkään koko Lappia aio ruveta boikotoimaan. Ainoastaan niitä tuottajia, jotka ovat suvaitsemattomia. Eli niitä, joille ei Lapin kansan päätoimittajaksi kelpaa lesbo.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
ehkäpä hänellä on ihan faktatietoa pohjoissuomalaisesta lestadiolaismentaliteetista. uskonnonvapaushan on suomessa tosiasia ja siihen liittyy myös vapaus valita tilaako jotain lehteä vaiko ei. ja vieläpä vapaus tehdä valinta vakaumukselliselta pohjalta. ihan sama vapaus keittiönoidalla on boikotoida lappia eikä hän ole siitä kenelekään tilivelvollinen. jokainen siis saa olla ihan mitä mieltä haluaa ja aivan mistä syystä ikinä haluaa.

ahaa, no en ala boikotoida äidin pellon puikuloita :D
Juu, ei tarvitse :D En mäkään koko Lappia aio ruveta boikotoimaan. Ainoastaan niitä tuottajia, jotka ovat suvaitsemattomia. Eli niitä, joille ei Lapin kansan päätoimittajaksi kelpaa lesbo.
Haastatteletko jokaisen poromiehen suvaitsevaisuus-kaavakkeella ensteks ? :D

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Haastatteletko jokaisen poromiehen suvaitsevaisuus-kaavakkeella ensteks ? :D
En. Mutta maailma on kutistunut ja kun tuottajan selvitän, luultavasti löydän myös ihmisiä, jotka samalla kylällä asuvat. Pienillä paikkakunnilla yleensä tiedetään naapureiden elämänkatsomukset. Mä joudun muutenkin selvittelemään tuottajia ympäri Suomea, jotta saan mieleisiäni elintarvikkeita tänne pk-seudulle. Ei mikään marketti ala selvittelemään mulle, mistä jotain saa. Mun on selvitettävä se itse ja sitten pyydettävä Cittaria tilaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ehkäpä hänellä on ihan faktatietoa pohjoissuomalaisesta lestadiolaismentaliteetista. uskonnonvapaushan on suomessa tosiasia ja siihen liittyy myös vapaus valita tilaako jotain lehteä vaiko ei. ja vieläpä vapaus tehdä valinta vakaumukselliselta pohjalta. ihan sama vapaus keittiönoidalla on boikotoida lappia eikä hän ole siitä kenelekään tilivelvollinen. jokainen siis saa olla ihan mitä mieltä haluaa ja aivan mistä syystä ikinä haluaa.
Olen samaa mieltä, että boikoida voi ja pitää, jos siltä tuntuu, mutta en oikeasti usko, että kovin moni loppujen lopuksi sitä ainoaa merkittävää paikallista uutis-ja mainoskanavaa lopullisesti peruuttaa. En tunne Kemin pohjoispuolella ketään, jonka päälehti olisi joku muu kuin Lappari, ei Pohjolansanomatkaan =)

En lukenu koko viestiä, mutta oliko se jo esillä, että Korhonen on puhunut koko ajan asiaansa samalla tavalla, kun taas vastapuoli on vaihdellut pointtejaan... "Valehteli meille... eikun se oli se poliittinen sitoutumattomuus... eikun..."

Mutta en mä yhden (tai muutamankaan ) törpön takia boikotoimaan mitään.

Keittiönoita
Näin juuri :flower:

Mä en nyt kyllä sulata tätä... Vastaatko mulle tähän: 'pystyttävä olemaan mahdollisimman puolueeton kaikessa'??? Oli sitten umpihetero tai umpihomo, on kummallakin oma näkökantansa asiaan. Minusta homoseksuaalinen ihminen voi olla ja todennäköisesti onkin avarakatseisempi monessa asiassa.
Niin siis mahdollisimman puolueeton tai sanotaanko objektiivinen. Se liittyi lähinnä juuri siihen, että jos puoliso on hyvinkin poliittisesti aktiivinen, voi se heijastua ja varmasti yleensä heijastuukin toisen mielipiteisiin ja kantoihin. Ja tämän asian Korhonen olisi voinut haastattelussa kertoa tai ei ainakaan valehdella.

Homoja ja lesboja pidän ilman muuta yhtä arvokkaina ja tasavertaisina ihmisinä kuin kaikkia muitakin, mutta tuota seksuaalista suuntausta en vain hyväksy ja toki tällaiseen mielipiteeseen minulla onkin oikeus ja tiedän, etten onneksi ole yksin :) Siksi väistämättä ajattelee niinkin, että jos ison lehden päätoimittaja sattuisi olemaan homoseksuaali, niin kyllä se helposti voi heijastella lehden aihevalintoihin ja taas jos virassa hetero, todennäköisesti pysytään aiheissa, joissa toivon mukaan ei boikotoida ketään, mutta ei myöskään väkisin tupata mukaan ns. homokiintiötä. Ehkä joku ymmärtää pointtini :)

Niin siis mahdollisimman puolueeton tai sanotaanko objektiivinen. Se liittyi lähinnä juuri siihen, että jos puoliso on hyvinkin poliittisesti aktiivinen, voi se heijastua ja varmasti yleensä heijastuukin toisen mielipiteisiin ja kantoihin. Ja tämän asian Korhonen olisi voinut haastattelussa kertoa tai ei ainakaan valehdella.

Homoja ja lesboja pidän ilman muuta yhtä arvokkaina ja tasavertaisina ihmisinä kuin kaikkia muitakin, mutta tuota seksuaalista suuntausta en vain hyväksy ja toki tällaiseen mielipiteeseen minulla onkin oikeus ja tiedän, etten onneksi ole yksin :) Siksi väistämättä ajattelee niinkin, että jos ison lehden päätoimittaja sattuisi olemaan homoseksuaali, niin kyllä se helposti voi heijastella lehden aihevalintoihin ja taas jos virassa hetero, todennäköisesti pysytään aiheissa, joissa toivon mukaan ei boikotoida ketään, mutta ei myöskään väkisin tupata mukaan ns. homokiintiötä.Ehkä joku ymmärtää pointtini :)

En kyllä yhtään
:D

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Ihan järkkyä toimintaa minusta nyky-Suomessa!! :kieh: :kieh:

Mutta vielä järkympää itselleni oli millaset kommentit mun pomolta tuli kun kauhistelin uutista: Että olihan huonosti perehtyneet hakijaan kun eivät tuon vertaa ottaneet selvää, paha moka. Oli siis sitä mieltä ettei olis lesbolla sijaa tuollaisessa työpaikassa :eek: :ashamed: :headwall: :headwall: :headwall:
Häh, miten niin oli tuota mieltä tuon kommentin perusteella? :eek:

...
Niin että, jos vaikka asuntojen hintojen laskusta, korkojen noususta, vuoden viljasadosta tai päiväkotien lakkautusesta kirjoitetaan, niin se homous kyllä väkisinkin sieltä tekstistä paistaa. Ei niinku osata ottaa heteronäkökulmaa tällaisiin asioihin..?

Voisitko siis valottaa, minkälaisessa muodossa tuo homous sinne lehteen hiipisi? Mitä ne aihevalinnat olisivat? Tai miten se hirveä homous heijastelisi ajankohtaisessa uutisoinnissa?

Ihan vain kiinnostaa... :)

Homoja ja lesboja pidän ilman muuta yhtä arvokkaina ja tasavertaisina ihmisinä kuin kaikkia muitakin, mutta tuota seksuaalista suuntausta en vain hyväksy ja toki tällaiseen mielipiteeseen minulla onkin oikeus ja tiedän, etten onneksi ole yksin :) Siksi väistämättä ajattelee niinkin, että jos ison lehden päätoimittaja sattuisi olemaan homoseksuaali, niin kyllä se helposti voi heijastella lehden aihevalintoihin ja taas jos virassa hetero, todennäköisesti pysytään aiheissa, joissa toivon mukaan ei boikotoida ketään, mutta ei myöskään väkisin tupata mukaan ns. homokiintiötä. Ehkä joku ymmärtää pointtini :)

Keittiönoita
Oi, miten se on poromiesten vika, jos Lapinkansa on sinun mielestäsi suvaitsematon? =)
Ja vielä tähän... ei yksikään poromies mene konkurssiin sen takia, että jättäisin poronlihan ostamatta. Vaikka pääkaupunkiseutulaiseksi meidän perheessämme syödäänkin luultavasti aika paljon poroa, on se kuitenkin vain noin 5 kiloa kuukaudessa =)

Ja vielä tähän... ei yksikään poromies mene konkurssiin sen takia, että jättäisin poronlihan ostamatta. Vaikka pääkaupunkiseutulaiseksi meidän perheessämme syödäänkin luultavasti aika paljon poroa, on se kuitenkin vain noin 5 kiloa kuukaudessa =)
Hih, minusta olisi vähän hassua vaikka jos boiktoisin Stokkaa sen takia, etten tykkäisi Hesarin linjauksista, onko yhtään sama asia?

Keittiönoita
Hih, minusta olisi vähän hassua vaikka jos boiktoisin Stokkaa sen takia, etten tykkäisi Hesarin linjauksista, onko yhtään sama asia?
Mun Lapin boikotillani ei ole mitään tekemistä Alma Median tai Lapin kansa -lehden kanssa. Boikottini siis perustuu siihen, että Lapissa asuvat tietyt ihmiset Simon kirkkoherra mukaanlukien lakkaisivat tilaamasta Lapin kansaa, jos päätoimittajana olisi lesbo. Nämä ihmiset saattavat tuottaa elintarvikkeita tänne pääkaupunkiseudulle enkä halua ostaa heidän tuottamiaan elintarvikkeita.

Mun Lapin boikotillani ei ole mitään tekemistä Alma Median tai Lapin kansa -lehden kanssa. Boikottini siis perustuu siihen, että Lapissa asuvat tietyt ihmiset Simon kirkkoherra mukaanlukien lakkaisivat tilaamasta Lapin kansaa, jos päätoimittajana olisi lesbo. Nämä ihmiset saattavat tuottaa elintarvikkeita tänne pääkaupunkiseudulle enkä halua ostaa heidän tuottamiaan elintarvikkeita.
En pysty kyllä näkemään asiaa noin, minusta jopa loukkaavasti niputat "Lapin ihmiset" samaa sakkiin :/ Kyllä minä jollain tasolla ymmärrän mitä tarkoitat, mutta ihan samoin sen voisi kääntää niin, että minähän en käyttäisi kehäkolmosen sisäpuolen palveluita tai tuotteita, kun siellä ei joku instanssi hyväksy asiaa A tai B.

Kuinka ihmeessä Korhonen sitten onnistui olemaan päätoimittaja vuosikausia ilman että kukaan huomasi lehden sisällössä mitään erikoista? :eek: Ja näkyikö hänen tv-toimittaja-aikoinaan jutuissa jotenkin se, että hän on lesbo?

Sitäpaitsi epärehelliseltä vaikuttaa valitettavasti huomattavasti enemmän Alman tj Telanne kuin Korhonen. Telanteen selitykset ovat vaihtuneet yhden päivän aikana merkittävästi, Korhosen taas ei ole tarvinnut tarinaansa muutella.

Minä en ymmärrä miksi pitäisi boikotoida Lapin Kansaa tai lappilaisia. Lapin Kansan toimitusosastohan on ollut todella tuohtunut tästä asiasta ja vaatinut Telanne-niljakkeen eroa.

Keittiönoita
En pysty kyllä näkemään asiaa noin, minusta jopa loukkaavasti niputat "Lapin ihmiset" samaa sakkiin :/ Kyllä minä jollain tasolla ymmärrän mitä tarkoitat, mutta ihan samoin sen voisi kääntää niin, että minähän en käyttäisi kehäkolmosen sisäpuolen palveluita tai tuotteita, kun siellä ei joku instanssi hyväksy asiaa A tai B.
Mä en niputa Lapin ihmisiä sen enempää kuin Simon kirkkoherrakaan. Mulla on serkkuja, jotka ovat syintyisin Lapista ja ovat asuneet koko ikänsä Lapissa. Tiedän ihan tarkalleen, että he eivät ajattele kuten Lohi. Mutta mä olen tässä nyt 10 kuukauden ajan selvitellyt aika tarkkaan tuottajia ja valmistajia, joiden elintarvikkeita ylipäätään haluan ostaa. Ostopäätksilleni on ollut eettiset perusteet. 10 kuukauteen en ole tukenut lihan tehotuotantoa ja ihan ollaan elossa vieläkin =) Voin ottaa eettisiin perusteisiin muitakin pointteja kuin vain luomun.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Minä en ymmärrä miksi pitäisi boikotoida Lapin Kansaa tai lappilaisia. Lapin Kansan toimitusosastohan on ollut todella tuohtunut tästä asiasta ja vaatinut Telanne-niljakkeen eroa.
Kun Telanne eroaa, mäkin voin ostaa matkalukemiseksi taas Iltalehden =)

Yhteistyössä