Johanna Korhosen potkut

• Viestiketjun aloittaja JVV
  • Ensimmäinen viesti
JVV
En nähnyt tästä vielä avausta, mitäs palstaparlamentti on asiasta mieltä? Varsinkin Lapin kansan vaikutusalueella asuvat, kommentteja?

Tänään oli muuten Hesarissa hauska pilapiirros:
"Te tomppelit kuulitte väärin. Lestadiolaista me pyysimme emmekä lesboa stadilaista."

...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Aikooko kukaan edes boikotoida Alma Mediaa?
En tiedä, kuinka tietoisesti puhuisin boikotoimisesta, mutta ei kyllä kauheasti huvita tukeakaan, joten kai sitä niinkin voisi sanoa. Mua ärsyttää ylipäänsä jokainen (ihminen tai taho), joka laskee niin paljon painoarvoa toisen henk.koht. asioille.

hmm
Hih, en ole nähnyt piirrosta, taisi osua ytimeen. Itse näkisin mielelläni Korhosen ks virassa mutta tajuan kyllä että homofobiaa riittää... Törkeän tempun kuitenkin tekivät :(

Ihan järkkyä toimintaa minusta nyky-Suomessa!! :kieh: :kieh:

Mutta vielä järkympää itselleni oli millaset kommentit mun pomolta tuli kun kauhistelin uutista: Että olihan huonosti perehtyneet hakijaan kun eivät tuon vertaa ottaneet selvää, paha moka. Oli siis sitä mieltä ettei olis lesbolla sijaa tuollaisessa työpaikassa :eek: :ashamed: :headwall: :headwall: :headwall:

hetero
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Aikooko kukaan edes boikotoida Alma Mediaa?
En tiedä, kuinka tietoisesti puhuisin boikotoimisesta, mutta ei kyllä kauheasti huvita tukeakaan, joten kai sitä niinkin voisi sanoa. Mua ärsyttää ylipäänsä jokainen (ihminen tai taho), joka laskee niin paljon painoarvoa toisen henk.koht. asioille.
aion poikotoida katon mitä on almamedian lehtiä ja sanon irti tilaukset

No en tiedä miksi tästä on noussut näin kauhea haloo. mä kyllä epäilen että valehtelu on syynä siihen erottamiseen. Korhonen vaan nosti asiasta haloon ja laittoi itse syyksi homoutensa, sinänsä typerästi tehty koska kuka enää viitsii tuollaista palkata? Eikä sillä ole seksuaalisen suuntautumisen kanssa mitään tekemistä.

Viivi
Siis mun käsitys on että olisivat ottaneet lesbon tai homon mutta kun tämä Korhonen oli mennyt VALEHTELEMAAN työhaastattelussa eli jos olisi sanonut suoraan olevansa lesbo niin ok.Kyse siis VALEHTELEMISESTA.Korhonen itse nyt yrittää kääntää asian.

Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Siis mun käsitys on että olisivat ottaneet lesbon tai homon mutta kun tämä Korhonen oli mennyt VALEHTELEMAAN työhaastattelussa eli jos olisi sanonut suoraan olevansa lesbo niin ok.Kyse siis VALEHTELEMISESTA.Korhonen itse nyt yrittää kääntää asian.
Saako sinun käsityksesi mukaan seksuaalista suuntautumista koskevia kysymyksiä esittää työhönottohaastattelussa?

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Saako sinun käsityksesi mukaan seksuaalista suuntautumista koskevia kysymyksiä esittää työhönottohaastattelussa?
et kysynyt minulta, mutta minun mielestäni ei saa.

eipä oltu kysytty miehestä vaan puolisosta. ja oletettu automaattisesti että puoliso on mies. miksipä sitä erikseen korostamaankaan, että olen muuten NAISEN kanssa yhdessä, ei kai kukaan heterokaan työhaastattelussa erikseen mainitse että ainiin, oon muuten MIEHEN kanssa kimpassa.

käsittämätöntä touhua nykyaikana tuo kohu, mutta niinpä on miesvaltainen yritys muutenkin.
idiootteja, kaikki tyynni. ja sitten kehdataan sanoa että yritetään ajatella lappilaisia arvoja! ja justiin kun täällä saa olla niinko itte tykkää, pane vaikka poroja jos niikseen tulee :kieh:
ja nyt tuon kohun takia lappi saa ansaitsemattoman maineen ahdasmielisenä paikkana.

ei-hetero

Mitä tämä Korhonen on valehdellut?
En ole niin tarkasti tätä kohua seurannut että tietäisin...

Onko haastattelussa kysytty että "tuleeko miehesi..." vai "tuleeko puolisosi..."
Siinä on vissi ero.
Tää Talanne (vai mikä se nyt oli ) sanoi jossain jotenkin että "yleensä puolisosta ajatellaan kyseessä olevan mies" (siis naisen puolisosta )
Eli kyllä tää Talanne on tainnut vetää itse omat johtopäätöksensä (puoliso=mies )

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Eihän tässä ole seksuaalisesta suuntautumisesta valehdeltu vaan poliittisesta? Kai päätoimittajilla on jonkinnäköiset eettiset säännöt joiden mukaan toimitaan.
Vaikea sitä on tässä ihmetellä mitä on tapahtunut, mutten minä ainakaan niele heti kättelyssä että tämä on homoudesta johtuvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Eihän tässä ole seksuaalisesta suuntautumisesta valehdeltu vaan poliittisesta? Kai päätoimittajilla on jonkinnäköiset eettiset säännöt joiden mukaan toimitaan.
Vaikea sitä on tässä ihmetellä mitä on tapahtunut, mutten minä ainakaan niele heti kättelyssä että tämä on homoudesta johtuvaa.
Ymmärsin sitten väärin, mitä tämä, jolta kysyin, kirjoitti.

...
Valehtelua ja valehtelua... kunhan nyt vain tiesi paremmin, ja jätti korjaamatta olettamuksen. Sanoihan se päätoimittaja ihan suoraan, ettei julkilesbo voisi olla ko. lehden palveluksessa tuollaisessa asemassa. Eikö silloin ole vain viisasta jättää oikaisematta moista epäoleellista olettamusta, jos se on työn saannin kannalta este. En kyllä tuomitse.

se, että vedotaan poliittiseen toimintaan, kuulostaa tekaistulta. nimittäin lapparin nykyisenkin päätoimittajan vaimo on aktiivinen politiikassa! vieläpä lapparin jakelualueella...

kun taas tämä korhosen puoliso on valittu vantaalla, jonne myös virka olisi jäänyt :whistle:

nose
sitäpä juuri ei tarvi sanoa työhaastattelussa lainkaan mukaan, kertoi alan asiantuntija aamu-tv:ssä. sitä paitsi telannehan sanoi itsekin, että oli OLETTANUT, että puoliso oli mies.
ja olen kyllä korhosen puolella, koska almalaiset ovat antaneet jo niin sekavia selityksiä, että ei paljon ole uskoa heihin. puolison poliittista kantaa ei myöskään ole lupa tiedustella. sitä paitsi almaan kuuluvassa pohjolan sanomissa on päätoimittaja, jonka puoliso on vuosia ollut aktiivinen politiikassa.
viimeistään nykyisen päätoimittajan lausunnot paljastivat, että lesbokammostahan tässä on todellakin kysymys.
hyvä, että asiasta nousi haloo.

Yhteistyössä