Johan nyt taas markkinat, tuon ensi- ja turvakodin nipotus Varustelekan kampanjasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja johan on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29206516]Edelleen siinä, että Ensi- ja turvakodit eivät uutisen mukaan halua olla mukana kampanjassa, jossa käytetään tuon tuotteen oletettua huumoriarvoa ja eivät pitäneet siitä, että heidän nimeään käytettiin kampanjassa ilman lupaa. Tätä sinulle ja Bluelle on nyt selitetty tässä kahdeksan sivun verran. Mikä tässä vielä voi olla epäselvää?[/QUOTE]

:O

Ja edelleen minä olen vastannut että kieltäytyminen on ok, liikkeen arvostelu ei. Mikä vielä voi olla epäselvää??

[QUOTE="vieras";29206516]Edelleen siinä, että Ensi- ja turvakodit eivät uutisen mukaan halua olla mukana kampanjassa, jossa käytetään tuon tuotteen oletettua huumoriarvoa ja eivät pitäneet siitä, että heidän nimeään käytettiin kampanjassa ilman lupaa. Tätä sinulle ja Bluelle on nyt selitetty tässä kahdeksan sivun verran. Mikä tässä vielä voi olla epäselvää?[/QUOTE]

Tässä on nyt se epäselvää, että välillä se pointti on se, että on toimittu käytännössä väärin (jonka olemme Bluen kanssa myöntäneet), mutta välillä ollaan painamassa jotain "Homot on sairaita"- tai Jammu-paitoja, jotka liittyvät siihen "vitsiin" eikä käytännön toimintaan.

Ei ole tietoa, enkä edes usko että kumpikaan on ottanut yhteyttä lehteen. Yleensä lehteen haastatellaan ensin sitä jonka koetaan olevan "asianomistaja" ja sitten haastatellaan vastapuolta. Joten tässä tapauksessa (jos tämä menee normien mukaisesti) Ensi- ja Turvakotien Liitto on ensin antanut haastattelun tätä asiaa koskien ja sitten on kysytty Varustelekan vastaavaa. Jos liitto ei olisi antanut haastattelua niin en tiedä olisiko Varustelekakaan. Sillä sanoin että välttämättä ei koko asia olisi tullut julkisuuteen Varustelekankaan puolelta.

Varusteleka laittoi mainoksen, jossa käytti luvatta yhdistyksen nimeä ja oletti, ettei asiasta kukaan älähdä? Varsinkin kun tiesivat ko. yhdistyksen kannan asiaan jo vuoden takaa. Älä viitsi. Huomiohuorausta Varustelekalta. Rimanalitus puhtaimmillaan.

[QUOTE="vieras";29206485]Missä vastakommentti?[/QUOTE]

Laitan tällekin vastakommentin (olten sen tuolta leikkaa-liimaa osiosta taas) jos sinäkin lupaat tehdä niin. Sultakin jäänyt aika moneen kommenttiin kommentoimatta. :)

[QUOTE="vieras";29206537]Varusteleka laittoi mainoksen, jossa käytti luvatta yhdistyksen nimeä ja oletti, ettei asiasta kukaan älähdä? Varsinkin kun tiesivat ko. yhdistyksen kannan asiaan jo vuoden takaa. Älä viitsi. Huomiohuorausta Varustelekalta. Rimanalitus puhtaimmillaan.[/QUOTE]

No niin. Ja tämä liittyi nyt perheväkivallan uhreihin, miten?

[QUOTE="vieras";29206537]Varusteleka laittoi mainoksen, jossa käytti luvatta yhdistyksen nimeä ja oletti, ettei asiasta kukaan älähdä? Varsinkin kun tiesivat ko. yhdistyksen kannan asiaan jo vuoden takaa. Älä viitsi. Huomiohuorausta Varustelekalta. Rimanalitus puhtaimmillaan.[/QUOTE]

Taitaa olla jo viides kerta:

Kyllä ja kyllä on oikeus älähtääkin. Sen voi toki tehdä myös fiksusti eikä lähteä arvostelmaan hyvää tarkoittavaa yritystä.

Vai olisko sittekin Ensi-ja Turvakotien liitto ollut hakemassa tässä vain julkisuutta kun näin kauhea haloo piti nostaa lehtien palstoille kun saman "älähtämisen" ja kieltämisen olisi voinut hoitaa puhelinsoitolla tai sähköpostiviestillä ko puljulle?

Olen kysynyt koko ajan missä se huumori on tässä kampanjassa (koita nyt keskittyä tai lakkaa kommentoimasta, tää sulle erikseen kaiken selittäminen viiteen kertaan on TODELLA rasittavaa) koska minusta pojat on tässä hyvällä asialla tosissaan.

Eli "vaimonhakkaja" ei ole huumoria vaan ihan kirjaimellisesti paita, jota vaimonhakkaajat käyttävät? Tekee asiasta kyllä vielä mauttomamman.

Olen sekä lapsuudessa että parisuhteessa väkivaltaa kokenut, ja minua ei nuo vaimonhakkaaja-paidat loukkaa millään tavalla. Huvittava stereotypia, kun tosiaan sitä väkivaltaa tapahtuu kaikenlaisissa vaatteissa ja yhteiskuntaluokissa eikä todellakaan vain white trash-ihmisillä. Huumori auttaa jaksamaan. Ennen irtiottoa ja eroa tapasin vitsailla kaverille jonka kanssa usein vietettiin iltaa, että kello on jo niin paljon että täytyykin tästä lähteä kotiin ottamaan turpaan. Miten muutenkaan olisin jaksanut?

[QUOTE="vieras";29206555]Eli "vaimonhakkaja" ei ole huumoria vaan ihan kirjaimellisesti paita, jota vaimonhakkaajat käyttävät? Tekee asiasta kyllä vielä mauttomamman.[/QUOTE]

Huoh...

An A formed white, tight, T-Shirt normally produced for men but also worn by women, intended for wear under shirts. Its reputation comes from those wearing the shirts while engaged in domestic violence
I think the TV show "COPS" had a lot do with the creation of this word. Every time they showed a guy getting arrested for beating his wife he was wearing one of those sleeveless undershirts.

Urban Dictionary: wife beater

Mä alan olemaan aika hyvä tässä. ;)

Huoh...

An A formed white, tight, T-Shirt normally produced for men but also worn by women, intended for wear under shirts. Its reputation comes from those wearing the shirts while engaged in domestic violence
I think the TV show "COPS" had a lot do with the creation of this word. Every time they showed a guy getting arrested for beating his wife he was wearing one of those sleeveless undershirts.

Urban Dictionary: wife beater

Mä alan olemaan aika hyvä tässä. ;)

Niin? Ihan yksinkertainen kysymys, onko se mielestäsi huumoria vai ei?

Mun mielestä tää tapaus on ihan täysin rinnastettavissa siihen,että joku yritys joka painaisi Pedobear-paitoja, haluaisi lahjoittaa puolet paitojen tuotoista vaikkapa Pelastakaa Lapset ry.lle.

[QUOTE="vieras";29206571]Ehkä siten, että yhdistys, jonka nimeä ilman lupaa käytettiin, liittyy aiheeseen aika olennaisesti?[/QUOTE]

Eli kaikkien, jotka ovat koskaan kokeneet perheväkivaltaa, kannattaa nyt tällaisesta sopimusteknisestä asiasta loukkaantua?

[QUOTE="vieras";29206555]Eli "vaimonhakkaja" ei ole huumoria vaan ihan kirjaimellisesti paita, jota vaimonhakkaajat käyttävät? Tekee asiasta kyllä vielä mauttomamman.[/QUOTE]

Eli kaikki maailman asiat, ovat joko tosiasioita tai naurattavia vitsejä? Ei ole olemassa mitään alakulttuureja, viittauksia, käännöksiä, sanakikkailuja, tyylisuuntauksia jne. Kaikki on joko totta tai vitsiä.

Kyllähän nyt puolustusvoimien ja ennen kaikkea veteraanienkin kannattaisi loukkaantua kaiken maailman armyhenkisistä vaatteista. Sehän pilkkaa heidän ajatusmaailmaansa ja kaikkea mitä he edustavat. Miksi niitä muka muuten kutsuttaisiin armyvaatteiksi, jos ei ne ole vitsi tai totuus?

[QUOTE="vieras";29206579]Niin? Ihan yksinkertainen kysymys, onko se mielestäsi huumoria vai ei?[/QUOTE]

Ai sä kysyit vielä jotain. Mä luulin että toi oli toteamus.

Paita (nimitys siitä) on huumoria. Kampanja ei.

[QUOTE="vieras";29206607]Seuraavaksi Klu Klux Klan voi alkaa myydä valkoisia lakanasettejä rasistisissa murhissa kuolleiden afroamerikkalaisten uhrien omaisten hyväksi.[/QUOTE]

Älä vain sano, että sinulla on valkoisia lakanoita. Sinähän olet silloin rasisti.

[QUOTE="vieras";29206590]Mun mielestä tää tapaus on ihan täysin rinnastettavissa siihen,että joku yritys joka painaisi Pedobear-paitoja, haluaisi lahjoittaa puolet paitojen tuotoista vaikkapa Pelastakaa Lapset ry.lle.[/QUOTE]

Mikä mielestäsi on pedobearin ideologia?

Ei ole tietoa, enkä edes usko että kumpikaan on ottanut yhteyttä lehteen. Yleensä lehteen haastatellaan ensin sitä jonka koetaan olevan "asianomistaja" ja sitten haastatellaan vastapuolta. Joten tässä tapauksessa (jos tämä menee normien mukaisesti) Ensi- ja Turvakotien Liitto on ensin antanut haastattelun tätä asiaa koskien ja sitten on kysytty Varustelekan vastaavaa. Jos liitto ei olisi antanut haastattelua niin en tiedä olisiko Varustelekakaan. Sillä sanoin että välttämättä ei koko asia olisi tullut julkisuuteen Varustelekankaan puolelta.

No toimittajan työstä et ainakaan tiedä mitään!!!

[QUOTE="vieras";29205597]Voi jestas, miten tyylikästä... not.

Naurattaakohan tuota Lindholmia muuten talvisota- tai Mannerheimin-vitsit? Toivottavasti jos perheväkivaltakin huvittaa.[/QUOTE]

Kyllä naurattaa. Ja onhan niitä ollutkin.

Talvisota-aiheinen

0YeSgKEbR6xiQ3G1AcLS.jpg

Ja Mannerheim-vitsi.

84k0YSngSpayOE9tOCts.png

Eikä tuo vaimonhakkaaja mikään varustelekan keksimä vitsi/nimi ole. Sehän on suora suomennos englanninkielisestä Wife-beater nimityksestä. Pitäisikö asiaa Suomessa hyssytellä ja kieltää suomentamasta tuota nimeä tai kieltää hihattomien paitojen myynti ja käyttäminen kokonaan?

Jos Varusteleka olisi halunnut toimia tyylikkäästi, se olisi voinut antaa järjestölle rahaa puolet joidenkin muiden paitojen myynnistä. Miksi sen piti olla vaimonhakkaajapaita? Oliko sittenkin mainos ja huomio tärkeämpää kuin itse asia?

[QUOTE="Journalisti";29206678]No toimittajan työstä et ainakaan tiedä mitään!!![/QUOTE]

Kiitos, otan siis kunnian itselleni siitä että aika paljon kaikesta muusta kuitenkin kun journalistikin kerran noin sanansa asettelee. :)

[QUOTE="vieras";29206571]Ehkä siten, että yhdistys, jonka nimeä ilman lupaa käytettiin, liittyy aiheeseen aika olennaisesti?[/QUOTE]

Ihana kun nuo kaksi puun mädintä hedelmää, tämä joku legendaarinen Säpäle ja Blue komppaavat toistensa idiootteja oivalluksia!

[QUOTE="jemina";29206690]Jos Varusteleka olisi halunnut toimia tyylikkäästi, se olisi voinut antaa järjestölle rahaa puolet joidenkin muiden paitojen myynnistä. Miksi sen piti olla vaimonhakkaajapaita? Oliko sittenkin mainos ja huomio tärkeämpää kuin itse asia?[/QUOTE]

Sano mulle yritys/yhteisö tai ihan mikä muu taho tahansa joka ei halua mainostaa kampanjaansa ja samalla myös itseään. Ja kuka kampanjan tekijä luulee että mitä vähemmän kampanjaa mainostaa sitä enemmän rahaa saadaan kerättyä?

Yhteistyössä