Jogurteista paljastui 8-kertainen määrä syöpää aiheuttavaa ainetta (Suomi)

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ei kannata kaikkee lukee noin vakavasti. kyl sitä syöpää voi aiheuttaa jo toi raaka ulko-ilma joka ei puhdas,,, saastetta yms.. joku sairastuu ja joku ei. vaikket polttas tupakkaa yms.. siltin voit sairastuu tohon. kuollaan tääl kuitenki johonki tai muutenki.

riskejä voi välttää
Alkuperäinen kirjoittaja Magie75:
ei kannata kaikkee lukee noin vakavasti. kyl sitä syöpää voi aiheuttaa jo toi raaka ulko-ilma joka ei puhdas,,, saastetta yms.. joku sairastuu ja joku ei. vaikket polttas tupakkaa yms.. siltin voit sairastuu tohon. kuollaan tääl kuitenki johonki tai muutenki.
Eli ei muuta ku röökii naamaan; kaikkihan ei saa siitä keuhkosyöpää ;) ,vai?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Eihän oikeastaan mitään saisi syödä, kaikessa on jotain riskejä..
Eikä edes hengitysilma ole turvallista jos aletaan ihan pilkkua viilaamaan :whistle:
Niin sinua ei siis haittaa että vauvanruoassa, esim. noissa hedelmäsoseissa on ainetta, joka tutkitusti aiheuttaa syöpää?

tytyx
Eikä edes hengitysilma ole turvallista jos aletaan ihan pilkkua viilaamaan :whistle:
no ei mut tuossakin ihminen voi itse valita vaikka et asuuko maalla vai muuttaako vaikka johonkin savusumun peittämään kaupunkiin. Terveyden kannalta noilla on varmasti eroa. Mieluummin myös syön safkaa jossa ei oo niin paljoo syöpää aiheuttavia ainesosia..

.
Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
no ei mut tuossakin ihminen voi itse valita vaikka et asuuko maalla vai muuttaako vaikka johonkin savusumun peittämään kaupunkiin. Terveyden kannalta noilla on varmasti eroa. Mieluummin myös syön safkaa jossa ei oo niin paljoo syöpää aiheuttavia ainesosia..
No voihan ihminen myös valita syöttääkö vauvalleen teollisia ruokia vai ei.

tytyx
Alkuperäinen kirjoittaja .:
No voihan ihminen myös valita syöttääkö vauvalleen teollisia ruokia vai ei.
totta. mut jos ei tiedä näistä jutuista, on hankala valita. Esim. tuo asetaldehydi on meitsille ihan uus tuttavuus, mistä en tiedä juuri mitään.. enkä oo varmaan ainut.

miuku
harmittaa, kun olen lapselle syöttänyt paljon valmis hedelmäsosoita just ajatellen niitten olevan terveellisiä. jogurttejakin nykyjään aika paljon. sitä joskus ajatellut vähän epäterveelliseksi, mut lähinnä siinä olevan sokerin takia:(

vieras
Tutkimuksessahan sanotaan, että vielä ei tiedetä vaikuttaako aine ihmiseen. Myöskään missään ei ole sanottu, etteikö samaa ainetta muodostuisi kotona tehtäviin lasten soseisiin luonnostaan. Käsittääkseni sitä ei mitenkään lisätä lasten ruokiin teollisesti.

hyi miks?
Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
harmittaa, kun olen lapselle syöttänyt paljon valmis hedelmäsosoita just ajatellen niitten olevan terveellisiä. jogurttejakin nykyjään aika paljon. sitä joskus ajatellut vähän epäterveelliseksi, mut lähinnä siinä olevan sokerin takia:(
ja minä olen nyt raskaana pahoinvointii vetänyt monta hedelmäpilttiä päivässä.. :( :(

vieras
Tarkoitat varmana, että syöt mieluummin sellaista ruokaa, jonka mahdollisesti syöpää aiheuttavia ainesosia ei ole vielä tutkittu. Vuosi sitten tätä asetaldehydiä ei ollut vielä tutkittu, eikä sen vaikutuksia ihmisille ole vieläkään todettu, kuten uutisessa mainitaan.

Rottakokeet juottamalla rotat alkoholilla juovuksiin ja antamalla sitten asetaldehydiä aiheuttivat syöpää. Rotille ei ole annettu lasten soseita, eikä jogurtteja, joten tämä syöpävaikutus on vieä toteamatta. Näitä "tutkimuksia" julkaistaan joka viikko. Lakatkaa panikoimasta.Johan vuosia sitten julkaistiin sekin tieto, että paahtoleipä paahdettuna on
myrrkyä ja samoin kaikki paistettu. Kaikessa muodostuu karsinogeenejä ja lähes kaikki suuhun pantava on myrkyllistä jollain tavalla.

näin
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Ei mikään uusi juttu ollenkaan. Oma lapseni menetti toisen munuaisensa E124 lisäaineen vuoksi.
voi ei! :( miten se todistettiin ja mitä ruokia yleensä söi?
mahtoiko kuitenkaan olla ainoa syy? ettei vaan irrallinen asiayhteys??
Asia tutkittiin ja tuohan on yksi kaikkein vaarallisin lisäaine. Ja sitä löytyi siihen aikaan vielä karkeista.

E124 on väriaine joka ei todellakaan ole siitä tarpeellisemmista saati terveellisimmästä päästä.

Nykykäsityksen mukaan kaikki E aineet on tutkittuja ja turvallisia (kunnes toisin todistetaan :saint: ).

Mutta miten tuota asetaldehydiä tosiaan sinne piltin sekaan joutuu? :eek:

Yhteistyössä