hm
Lopetin jugurttien ostamisen joku vuosi (noin 10 vuotta) sitten kun huomasin, että ennen se tehtiin maidosta ja hapatteesta ja marjahillosta ja yhtäkkiä siinä oli jos 20 ainesosaa, muunnettu tärkkelys jne.
Jep, onneks oon tehnyt lapsille soseet, kiisselit ym. itse, halpaa ja helppoa, vaikka moni naureskeleekin, että ne lastensoseet on niin hyviä ja turvallisia ja tartteeko sitä superäiti olla ...Alkuperäinen kirjoittaja joo:ja pikkulasten hedelmäpilteissä oliko 70-kertanen määrä.
Et kai ole tehnyt mitään esim. omenoista, päärynöistä tai marjoistaAlkuperäinen kirjoittaja näin:Jep, onneks oon tehnyt lapsille soseet, kiisselit ym. itse, halpaa ja helppoa, vaikka moni naureskeleekin, että ne lastensoseet on niin hyviä ja turvallisia ja tartteeko sitä superäiti olla ...Alkuperäinen kirjoittaja joo:ja pikkulasten hedelmäpilteissä oliko 70-kertanen määrä.
minun käyttämässäni jugurtissa ainakin ainoat ainesosat ovat pastöroitu kerma ja hapateAlkuperäinen kirjoittaja hm:Lopetin jugurttien ostamisen joku vuosi (noin 10 vuotta) sitten kun huomasin, että ennen se tehtiin maidosta ja hapatteesta ja marjahillosta ja yhtäkkiä siinä oli jos 20 ainesosaa, muunnettu tärkkelys jne.
Oletko tutkituttanut tekemäsi soseet ??? Niissä saattaa myös valmistuksessa syntyä juuri samaa asetaldehydiä. Asetaldehydi syntyy valmistuksessa. Ei sitä erikseen sinne lisätä. Aina ylesitetään, että teollisessa ruuassa on sitä ja tätä. Kuitenkin juuri kotiruoka on se mistä ei tehdä minkäänlaisia tutkimuksia ei sen valmistusprosessista tai raak-aineiden säilytyksestä. Siellä se suurin vaara piilee.Alkuperäinen kirjoittaja näin:Jep, onneks oon tehnyt lapsille soseet, kiisselit ym. itse, halpaa ja helppoa, vaikka moni naureskeleekin, että ne lastensoseet on niin hyviä ja turvallisia ja tartteeko sitä superäiti olla ...Alkuperäinen kirjoittaja joo:ja pikkulasten hedelmäpilteissä oliko 70-kertanen määrä.
Alkuperäinen kirjoittaja hm:Lopetin jugurttien ostamisen joku vuosi (noin 10 vuotta) sitten kun huomasin, että ennen se tehtiin maidosta ja hapatteesta ja marjahillosta ja yhtäkkiä siinä oli jos 20 ainesosaa, muunnettu tärkkelys jne.
Alkuperäinen kirjoittaja aitomaito:Alkuperäinen kirjoittaja hm:Lopetin jugurttien ostamisen joku vuosi (noin 10 vuotta) sitten kun huomasin, että ennen se tehtiin maidosta ja hapatteesta ja marjahillosta ja yhtäkkiä siinä oli jos 20 ainesosaa, muunnettu tärkkelys jne.
Sama täällä. Hyvät raaka-aineet pilataan tehtaassa teollisella p**kalla.
Elintarviketeollisuuden ahneuden takia.
Ei niitä lisäaineita laiteta kuin sen takia että tuotteiden hyllyikä pitenis, voittojen maksimoimiseksi siis. Ei sen takia että ne ois jotenkin kuluttajalle parempia.
Ostan vaan bulgarianjogurttia ja turkkilaista jogurttia.
Lisään marjat itse niihin. Paljon parempaa
Ja miten tuo sitten suojaa Asetaldehydiltä?????Alkuperäinen kirjoittaja aitomaito:Alkuperäinen kirjoittaja hm:Lopetin jugurttien ostamisen joku vuosi (noin 10 vuotta) sitten kun huomasin, että ennen se tehtiin maidosta ja hapatteesta ja marjahillosta ja yhtäkkiä siinä oli jos 20 ainesosaa, muunnettu tärkkelys jne.
Ei niitä lisäaineita laiteta kuin sen takia että tuotteiden hyllyikä pitenis, voittojen maksimoimiseksi siis. Ei sen takia että ne ois jotenkin kuluttajalle parempia.
Täysin samaa mieltä! Maku tulee aromeista eivätkä jogurtit ole paljoa marjoja tai hedelmiä nähneetkään. Rakenne saadaan emulgointiaineella. Halpaa ja lisäkatetta teollisuudelle!Alkuperäinen kirjoittaja aitomaito:Alkuperäinen kirjoittaja hm:Lopetin jugurttien ostamisen joku vuosi (noin 10 vuotta) sitten kun huomasin, että ennen se tehtiin maidosta ja hapatteesta ja marjahillosta ja yhtäkkiä siinä oli jos 20 ainesosaa, muunnettu tärkkelys jne.
Säilyy se litran maustamaton jugurtti kauemminkin avattuna kuin tuon 3-4 päivää. Täytyy vaan pitää kylmässä. Kertaakaan ei ole mennyt meillä huonoksi, kun yksi aikuinen ja yksi 3v syö jugurttiannoksensa aamuisin.Alkuperäinen kirjoittaja Mari:Olipa uutinen! Noista jogurteista.. Me käytetään maustamattomia jogurtteja, mutta miksi niitä ei ole pienemmissä purkeissa? Siis bulgarian jogurttia on, mutta miksei mitään muuta maustamatonta löydy kuin vähintään puolen litran purkissa? Meillä aina kerkiää mennä pilalle purkin loppu, ei tule syötyä kuitenkaan niin paljon, että koko purkki menisi 3-4 päivässä
Aion syödä jatkossakin hapatettuja maitotuotteita, mutta niitä aitoja ja alkuperäisiä, ei lisäainepommeja. Ja ihan sama vaikka aito staffikaan ei pelasta jos asetaldehydi tappaa joka tapauksessa Mihin se viisaus meni, että jogurtti voi olla pitkän iän salaisuus?Alkuperäinen kirjoittaja Tietäväinen:Siis AsetAldehydia muodostuu tosiian niinkuin joku jo sanoi jogurtin valmistusprosessissa eli jos syöt maustamatonta jogurttia, ei se sua suojaa. Viilin hapetusprosessi on eri ja lyhyempi kuin jogurtin jossa myös erilaiset käymisainesosat on käytössä.
Niinpä. Tuskin jogurtti on ongelmista ja riskeistä suurimpia mitä tulee siihen, mitä ihmiset suuhunsa lappaavat Ja siinä, millä jogurtin korvaisi, on todennäköisesti taas omat riskinsä.Alkuperäinen kirjoittaja tsuria:Tuntuu että jossain kohtaa tää tutkiminen ja asioiden selvittäminen alkaa "purra itse itseltään kättä pois". Tosiasia on se että luonnostakin löytyy aineita jotka eivät ole hyväksi ihmisille, niitä hengitetään ilman mukana, niitä saadaa juoma vedestä jne.
Nykypäivänä vaan tutkimus ja tiede on siinä pisteessä jo että tieto alkaa vaan tuottaa lähinnä tuskaa. Tälläisiä uutisia julkaistaan kaikkien luettavaksi vähän päästään ja ne on ilman asiantuntevaa kokemusta hankala joskus ymmärtää. Kuten täälläkin on jo moneen otteeseen sanottu, aseteldehydiä muodostuu jo ihan luonnostaan, sitä ei mihinkään erillisesti lisätä. Ja näitä hapanmaitotuotteitakin on jo iät ja ajat syöty, hapatushan oli ainoa tapa ennen saada maitotuoteet säilymään pitempään.
Toki tutkimuksilla ja tiettyjen aineiden välttämisellä on ihmisen elin ikää saatu nostettua, mutta ei kuitenkaan ole mahdollista elää niin että esim. syöpää voisi täysin välttää. Asia on monen tekijän summa, mm. geeneillä on suuri merkitys ja niillehän emme mitään mahda.
Toki kotitekoinen ruoka ja lähiruoka on hyvä nostaa kunniaan, en sitä käy kieltämään. Mutta kotiruuan vaaroista ei kukaan sen paremmin tiedä. Juuri säilytystavoissa voi olla aukkoja, ruuan valmituksessa jne. Kyllähän me ne ruuat kuitenkin metallisessa astiassa valmistamme...ja nekin on usein jotenkin käsiteltyjä. Ei kai sitäkään tiedetä kuinka paljon noista loppujen lopuksi saattaakaan liueta haitallisia aineita ruokaa. Puisiin ruuanlaittovälineisiin jää helposti pesuainejäämiä jotka voivat liota ruokiin...muovin nyt jokainen tietää, miten se lämmetessään käyttäytyy jne, jne...tämä lista on myös loputon.
Tuskin yksi täydellisinkään kotiäiti tietää kaikkia niitä riskejä mitä normaalissakin ruuan valmistuksessa piilee. Saati että tietäisi missä se suuhun laitettu pottu on kasvanut (jollei omassa pellossa ja senkin maaperä on tutkittu), hedelmätkin meille suurelta osin saapuvat ulkomailta...
Maalaisjärki kehiin.
WHO luokitteli aineen viime lokakuussa ihmisille syöpää aiheuttavaksi alkoholin juomisen yhteydessä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin sinua ei siis haittaa että vauvanruoassa, esim. noissa hedelmäsoseissa on ainetta, joka tutkitusti aiheuttaa syöpää?Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:Eihän oikeastaan mitään saisi syödä, kaikessa on jotain riskejä..
Eikä edes hengitysilma ole turvallista jos aletaan ihan pilkkua viilaamaan
Alkuperäinen kirjoittaja aitomaito:Alkuperäinen kirjoittaja hm:Lopetin jugurttien ostamisen joku vuosi (noin 10 vuotta) sitten kun huomasin, että ennen se tehtiin maidosta ja hapatteesta ja marjahillosta ja yhtäkkiä siinä oli jos 20 ainesosaa, muunnettu tärkkelys jne.
Alkuperäinen kirjoittaja riskejä voi välttää:Eli ei muuta ku röökii naamaan; kaikkihan ei saa siitä keuhkosyöpää ,vai?Alkuperäinen kirjoittaja Magie75:ei kannata kaikkee lukee noin vakavasti. kyl sitä syöpää voi aiheuttaa jo toi raaka ulko-ilma joka ei puhdas,,, saastetta yms.. joku sairastuu ja joku ei. vaikket polttas tupakkaa yms.. siltin voit sairastuu tohon. kuollaan tääl kuitenki johonki tai muutenki.
Samaa mietin.Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Luitteko te oikeesti muuta kuin sen sanaparin aiheuttaa syöpää...........
Jotenkin tuntuu että taas meni ohi viheltäen ja lujaa luetunymmärtäminen monella.