Joensuun turmarekka ajoi ylinopeutta !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässä se nähdään, miten fiksua on, kun kuljettaja päättää itse mikä nopeus kullekin kelille ja tielle on sopiva. Tapahtuma on kyllä kurja, enkä omalla panoksellani halua enää kuljettajan tuntoja kiusata. Hän maksaa virheestään varmaan loppuelämänsä, kipuna sielussaan.

Ja kolimion takaa saa tulla eteen oli rekalla ylinopeutta tai ei. Vaikka olisi ajanut sallittua nopeutta, en usko että noin täynnä ollut auto ja ilman turvavöitä olisi silti ketään pelastanut!!!

No, siis sanokaa toki jos oon väärässä, kun en oo juttuun niin kovaa perehtyny mutta eikös ne nuoret tullu kuitenkin kolmion takaa? Joten todellisuudessa, heidän syynsä jos joutuvat rekan eteen. En kyllä ymmärrä että miten rekkamiehestä tehdään syyllinen jos sen eteen on autolla joku ajanut?! Ja nyt saan tietysti paskaa niskaan.. Mutta mietityttää vaan tollanen koska oma mies ajaa työkseen autoja ja monet sukulaiset..

kun tuon jutun lukee, niin saa se käsityksen, että henkilöautokuskilla on ollut alkoholia veressä, mutta alle rangaistavan rajan... kaivammalla kaivetaan rekkakuskista syyllistä!!! Valtion mukaan ei vissiin riitä se henkinen taakka minkä kuljettaja tuosta tilanteesta sai harteilleen vaan lyödään nyt sitten siihen päälle vielä 6 kuolemantuottamusta pienen kakun kera...

No tokihan syy oli henkilöauton kuskissa, mutta mieleenhän sekin jää kaihertamaan että olisko edes yks selvinnyt hengissä jos rekankin vauhti olisi ollut rajoituksen mukanen.
Ja vaikka ei koko turmaa olis tapahtunut, niin ei ole mitenkään nyväksyttävää, että rekkakaan sais ajaa moista ylinopeutta.

Henkilöauton kuljettaja luuli että rekka ajaa 60kmh. Hän aikoi ylittää tien. Mutta rekka onkin ajanut lähemmäs 90kmh. 60km/h auto etenee noin 16m/s, 87km/h vauhdissa n. 24m/s. Muutama sekunti on siis ratkaissut. Jos rekka ei olisi ajanut tuollaista ylinopeutta, ha olisi kerennyt hyvin tien yli.

ihan sairasta sanon minä!! Kun rekkakuskista tehdään syyllinen, viestitään ihmisille että ei liikennemerkkejä tarvitse noudattaa. Siis kuolemantuottamus? Itse ne ovat rekan eteen ajaneet, ei se rekkakuski sille mitään ole voinut tehdä. ARg, anteeks kauheesti! Mua pistää vaan niin vihaksi!!
Sama, ku joku ajais päinpunasia ja toinen auto törmäisi siihen hiukkasen ylinopeuden kanssa. Kummankohan syy olisi, varmaankin sitten sen toisen auton, joka ajoi ylinopeutta.
Ei sais miettiä tämmösiä juttuja ku rupiaa nii ärsyttään. Mutta jotkut ihmiset on vaa nii ilkeitä että haluaa syyttömät kärsimään..

Alkuperäinen kirjoittaja ettekö tajua;21949261:
Henkilöauton kuljettaja luuli että rekka ajaa 60kmh. Hän aikoi ylittää tien. Mutta rekka onkin ajanut lähemmäs 90kmh. 60km/h auto etenee noin 16m/s, 87km/h vauhdissa n. 24m/s. Muutama sekunti on siis ratkaissut. Jos rekka ei olisi ajanut tuollaista ylinopeutta, ha olisi kerennyt hyvin tien yli.

Etkö älyä, että tuo sun jälkispekulointi ei herätä niitä kuolleita henkiin.

No tähän nyt puuttusin että oikeestiko sä et erota tuleeko joku kuuttakymppii vai yheksääkymppii ja lähet tollasen vitun ison rekan eteen pelkän luulos perusteella ?

Osaatko sanoa, missä vaiheessa siinä tiellä alkaa se 60:n rajoitus?

ihan sairasta sanon minä!! Kun rekkakuskista tehdään syyllinen, viestitään ihmisille että ei liikennemerkkejä tarvitse noudattaa. Siis kuolemantuottamus? Itse ne ovat rekan eteen ajaneet, ei se rekkakuski sille mitään ole voinut tehdä. ARg, anteeks kauheesti! Mua pistää vaan niin vihaksi!!
Sama, ku joku ajais päinpunasia ja toinen auto törmäisi siihen hiukkasen ylinopeuden kanssa. Kummankohan syy olisi, varmaankin sitten sen toisen auton, joka ajoi ylinopeutta.
Ei sais miettiä tämmösiä juttuja ku rupiaa nii ärsyttään. Mutta jotkut ihmiset on vaa nii ilkeitä että haluaa syyttömät kärsimään..

No miksi ihmeessä pitäis hyväksyä että rekkakuskin on ok ajaa ylinopeutta tapahtui jotain tai ei ?!

No, siis sanokaa toki jos oon väärässä, kun en oo juttuun niin kovaa perehtyny mutta eikös ne nuoret tullu kuitenkin kolmion takaa? Joten todellisuudessa, heidän syynsä jos joutuvat rekan eteen. En kyllä ymmärrä että miten rekkamiehestä tehdään syyllinen jos sen eteen on autolla joku ajanut?! Ja nyt saan tietysti paskaa niskaan.. Mutta mietityttää vaan tollanen koska oma mies ajaa työkseen autoja ja monet sukulaiset..

Tulivat kolmion takaa ja olivat juovuksissa :(

Jos rekka olisi ajanut rajoitusten mukaan, niin se olisi alkanut jarruttaa aiemmin (eli reagoinut jo hieman kauempana) ja vauhti olisi ollut jonkun verran hitaampi, mutta tuskimpa se olisi pelastanut nuoria, elleivät sitten olisi ehtineet jo alta pois. Mutta virheen tekivät, ikävää että molemmat autot rikkoivat liikennesääntöjä samassa risteyksessä yhtä aikaa :/

No tuo jossitteluhan se asiaa auttaa. Mammat hyeenalaumana heti haaskalla.

juu, asioissa on monta puolta. Nyt pidän turpani kiinni kun en tiedä miten asiat todellisuudessa ovat menneet. Toivottavasti en vaan loukannu ketään, ja jos loukkasin niin anteeks ihan hirveesti ja kauheesti!! :(

Kuules ap, aika moni kuljettaja tuolla liikenteessä pelaa sillä asenteella, että kýllä tuohon koloon vielä ehtii. Mutta niin, kuten sanoin jo, ei meidän tarvitse sitä kuljettajaa vielä erikseen rueta syyllistämään. Tämäkin tragedia oli monen asian yhteenlaskettu tulos, eikä johtunut vain yhdestä tai yhden ihmisen virheestä.

No miksi ihmeessä pitäis hyväksyä että rekkakuskin on ok ajaa ylinopeutta tapahtui jotain tai ei ?!

ei tietenkään pidä hyväksyä. Oltiin miehen kans vähän aika sitten läheltä piti tilanteessa, jossa joku vanha pariskunta ajoi punasia päin, meillä just vaihtunu vihreet. Ajoivat päin nuoren pojan autoa, mies onneks kerkesi jarruttaa. Olisivat muuten tulleet meidänkin päälle. Tosiaankin kiitin luojaa ettei lapsi ollu kyydissä.

Kuules ap, aika moni kuljettaja tuolla liikenteessä pelaa sillä asenteella, että kýllä tuohon koloon vielä ehtii. Mutta niin, kuten sanoin jo, ei meidän tarvitse sitä kuljettajaa vielä erikseen rueta syyllistämään. Tämäkin tragedia oli monen asian yhteenlaskettu tulos, eikä johtunut vain yhdestä tai yhden ihmisen virheestä.

Ja vähintään yhtä moni kuljettaja ajaa tuolla ylinopeutta kun on "kiire" ja "kaikki muutkin" jne. Oiskohan tässä pikkasen asenteiden muuttamisen paikka kaikilla.

Mun mies ajaa täysperä-yhdistelmää ja kyllä ihmiset vaan tulee niillä pikku puntoillaan ihan pokkana eteen katsomatta yhtään.. Tässä taas yksi surullinen esimerkki siitä, kun ei tajuta väistää isompaa edes oman henkensä uhalla. Rekkakuskille ylinopeussakko muttei se hänen vikansa ole jos joku ajaa alle.

Yhteistyössä