Jo toisen lapsen kanssa selkeä kasvatusvirhe

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Ei noi vaan baariin mene. Ei menny esikoinen eikä menny nyt tää kuopuskaan. En tosin mennyt itsekään aikoinaan, mutta se on ihan eri asia. Pilannut olen lasteni elämän :'(

vieras
Mun pikkuveli ei oo koskaan viihtynyt baareissa eikä alaikäisenä kotibileissä tai limudiskoissa. Samaa ei ole voinut sanoa minusta. Kaikki mahdolliset kissanristiäiset piti kiertää, aina siihen asti et 19-vuotiaana tuli totaalinen kyllästyminen, juuri siinä iässä kun baarien portit avautuivat kunnolla ja alkonhanasta olis voinut vedellä viinaksia kurkkuun. Mieluummin sitä istuu kotisohvalla ja katsoo tv:tä ja herää aamulla ilman huonovointisuutta. Nykyään ei voi sanoa, et ilman pinttynytttä tupakanhajua koska se savu ei enää leijaile niistä tupakkakopeista ympäri salia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
:eek: Miten sä olet onnistunut kasvattamaan lapset noin kieroon tjn? Mee nyt vähän ittees,jooko!
Olen kyllä koittanut istua vime aikoina baarissakin, mutta ei auta ei :D
Sä olet aloittanut yksinkertaisesti liian myöhään ton valmentamisen :'( Pilalla on poikaparka... mutta toivoo on vielä että jos kaverit kasvattas oikeille raiteille.

hienosti kasvatettu
Sä olet nyt ihan liikaa korostanut lapsilles sitä että kotiin voi aina tulla vaikka tekisi mitä väärää,ne ei nyt halua tehdä yhtään mitään tuollaista mistä voisi olla jotain ikävää tiedossa,kun eivät näe syytä enää uhmata sua.
Oot vaan liian hyvä ja rakastava äiti
:D

Minulla voisi vielä olla toivoa, kun esikoisen täysi-ikäisyyteen on vielä reilut kaksi vuotta. Mitähän minun nyt pikaisesti pitäisi alkaa tässä muuttaa kasvatuksessani, että poika saadaan baariin ajallaan? :D Luulen, että kuopus on sen verran toista maata, ettei minun tarvi olla niin huolissani.

puolihullu
No mä kyllä ajattelisin, että jonkinlainen humputteluvaihe on hyväksi ihan jokaiselle. Ei tarvitse sitten 35-vuotiaana korjata vahinkoa ja juosta perheen kustannuksella pippaloissa. Mut meitä on moneen junaan. Itse kyllä ajattelin tuuppia muksuni kartsalle kunhan vähän kasvavat ensin.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
:eek: Miten sä olet onnistunut kasvattamaan lapset noin kieroon tjn? Mee nyt vähän ittees,jooko!
Olen kyllä koittanut istua vime aikoina baarissakin, mutta ei auta ei :D
Niin... Alat riehua ja heitellä kaljakolpakoita rikki... :LOL: :LOL: :saint: :kieh:

s
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Mää en usko tuohon humputteluvaiheeseen. Mulle se ei oo vielä tullut, tuskin tuleekaan. Uskon sen olevan jotenkin luonteessa, että ei vaan kiinnosta.
Siis sinua ei kiinnosta juhliminen ollenkaan? Et ole koskaan juhlinut?
"Humputteluun" lasken kaikki juhlat; joipa alkoholia tai ei.

Mää en usko tuohon humputteluvaiheeseen. Mulle se ei oo vielä tullut, tuskin tuleekaan. Uskon sen olevan jotenkin luonteessa, että ei vaan kiinnosta.
Samoin tuumin. Siskonpoikani on nyt 19, käy kyllä festareilla yms. mutta sanoo, ettei baarit vaan kiinnosta. On laaja ystäväpiiri ja paljon harrastuksia.

s
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Samoin tuumin. Siskonpoikani on nyt 19, käy kyllä festareilla yms. mutta sanoo, ettei baarit vaan kiinnosta. On laaja ystäväpiiri ja paljon harrastuksia.
Onko sinusta "humputtelu" vain baarissa käymistä?
Minusta se on juhlimista, muk. lukien festarit, joipa tai ei....

Alkuperäinen kirjoittaja s:
En käytä ollenkaan kyseistä sanaa, mutta tosiaan, onhan sitä juhlimista monenlaista. Avauksessa kuitenkin puhuttiin baariin menosta ja siksi minäkin puhuin siitä
:)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Onks se perheen kustannuksella humputtelua jos käy n. kerran vuodessa keikalla/festareilla ja 3-5 kertaa juhlissa/baarissa.

Mulla nimittäin alkoi humputteluvaihde kolmikymppisenä noin tiuhalla tahdilla... Tosin nythän se on kivaa ja helppoa kun on varaa ja lapset on sen verran isoja ettei niiden hoitaminen ole suuri rasite sukulaisille.

Siis sinua ei kiinnosta juhliminen ollenkaan? Et ole koskaan juhlinut?
"Humputteluun" lasken kaikki juhlat; joipa alkoholia tai ei.
No joo. Baarit, kännäily, alkoholi... ei kiinnosta. Humputtelu on pikkusen eri asia, ku vaikka serkkupojan häät. Mun mielestä.

bdt
Ei noi vaan baariin mene. Ei menny esikoinen eikä menny nyt tää kuopuskaan. En tosin mennyt itsekään aikoinaan, mutta se on ihan eri asia. Pilannut olen lasteni elämän :'(
Ehkä ne pelkää törmäävänsä sinuun :-D
No ei vais.
Ehkä baari-ikä tulee vasta myöhemmin. Ajat ovat muuttuneet. Itsekin muistan kun kuola valuen odotettiin 18 vtä. Mutta olen pikkukaupungista ja virikkeet 80-luvulla olivat vähissä.
Omat lapseni varmaan baariinkin löytävät, mutta heillä on vilkas sosiaalinen elämä ilman baarejakin.

Keittis - olis kiva kuulla, että millai teil on puhuttu alkoholista kotona? Tarkotan siis sitä, että kun mulle esim. on aina sanottu lapsena "et saa, se on aikuisten juoma" eikä sen paremmin mitään. Niin mä olin tietysti ainakin niin pässi teininä, että ryntäsin ryyppäämään kun vanhempien silmä vältti, koska "se on aikuisten juoma" ja piti olla niin aikuista... Ei olis ollu niin väliks niistäkään kokemuksista. Mä oon nyt omien lasten kanssa miettiny sitä, että miten siitä alkoholista pitäis puhua, ettei siitä tulis NIIN kiinnostavaa. Tottakai se riippuu luonteesta ja toiset tekee kaikki tyhmyydet vaikka minkä tekis. Kiitos jos jaksat vastata =) (ja saa muutkin kommentoida :wave: )

Yhteistyössä