Jo toinen abortti

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Itse tulin raskaaksi, kun kortsu petti eikä jälkiehkäisypiltsutkaan auttanut...nyt pelkään että olen uudelleen, koska unohdin laittaa rengnkaan taunon jälkeen..13h oli liian pitkää taukoa ja joo olin yhdynnässä tauon aikana..
 
lol
Alkuperäinen kirjoittaja Rättipatteri:
Suomihan on siitä järjen köyhä maa, että täällä saa abortin syystä kuin syystä. Eli ei tarvi olla mitään ns. oikeita perusteluita. Sosiaaliset syyt kattaa käytännöllisesti katsoen kaikki mahdolliset vaihtoehdot :(
Ai se on järjenköyhyyttä että meillä on naisilla oikeuksia.
Jo pomppas! Muuta kehitysmaihin niin tulet tyytyväiseks.
 
että semmosta.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jaa-a en tiedä jos on noin lyhyt väli, mutta tunnen erään joka on tehnyt jo kolme aborttia ja kuulemma lisää ei enää saa lääkärin mukaan
Kyllä saa, jos haluaa. 6 taitaa olla enin mitä mä tiedän.
6? :whistle: Eikö ne voi jo tuossa vaiheessa pakottaa käyttämään jotain ehkäisyä?! Tuskin ehkäisy voi noin monta kertaa pettää tai jos pettääkin niin vaihtais sen johonkin toiseen!
Tiedän yhden joka oli nuorempana diagnosoitu skitsofreenikoksi, oli itsariaikeita, alkoholilla läträämistä, irtosuhteita ymym. Ei ehkäissyt. Juoksi aborteissa ja sai keskenmenoja :(. Sanoi ettei kiinnosta. Kun oli raskaana kerran, joi, poltti ym kunnolla ja sano et kai seki ulos tulee :O. Ja tulihan se.
Nyt ns terve, elää norm elämää suhteessa ja opiskelee sairaanhoitajaksi :O!!! Muutama vuosi sitten vielä ihan pihalla. Nyt vasta n. 30v.
 
"minä"
kyl tääl on jotkut tosi inhottavia ja ilkeitä ihmisiä. oon 19-vuotias, juuri pari kuukautta sitten tehnyt abortin, ja nyt ilmeisesti taas raskaana. ja kyllä olen ihan vastuuntuntoinen ihminen, enkä ymmärrä miten näin taas pääsi käymään, vahinko se tietysti oli. joten olkaa te ketkä ette aborttia ole kokeneet niin ihan vaan hiljaa, mulle ainaki tuli iha hirveen paha mieli ainaki tos viime kommentista... pakollinen sterilisaatio? syö pääs idiootti.
 
"..."
Pitäs olla sellanen laki, että jos on tehnyt kaksikin aborttia lyhyen ajan sisään tai kolme aborttia pitkälläkin aikavälillä, niin tällaselle löyhäperäiselle hanttapäälle asennetaan kierukka vaikkei ole synnyttänytkään!!!!! Jos sen läpi vielä tulee raskaaksi niin sitten on kyllä joku "nuuhkin kalsareita ja tulin raskaaksi" -ihminen!!
 
"minävain"
Joooh... Huomasin viime marraskuussa (olin 17 v) olevani raskaanana. Tein abortin, koska en halunnut lasta, ei myöskään poikaytäväni. Silloin raskaus oli ihan omaa huolimattomuutta, pillereitä unohtui ottaa. silloin miulle tarjottiin ehkäisyksi nuva ringiä eli ehkäisyrengasta. kokeilin sitä kerran, mutta ei sen käytöstä tullut mitään. päätin siis huolehtia siitä, että pillerit tulee syötyä. ottaa. Abortti tehtiin lääkkeellisesti, sattui ihan pirusti ja olihan se maksukin opiskelijalle aika iso..

Nyt, 9 kuukautta myöhemmin huomaan taas olevani raskaana. Pillerit olen muistanut syödä, ja silloin kun on ollut niistä taukoa käytössä on ollut kondomi. Pari kertaa pilleri on unohtunut mutta olen sen aina jälkikäteen ottanut. Emme ole kertaakaan huomanneet, että kortsu olisi hajonnut. Nyt olen sitten tässä pari päivää lueskellut näitä keskusteluja aborteista, ja siitä onko muilla kokemuksia kahdesta abortista. Emme edelleenkään halua lasta, enkä ymmärrä miten tässä on päässyt käymään näin. Miusta on väärin, että ne ketkä haluavat lasta eivät sitä saa, ja me taas jotka emme sitä halua onnistumme vahingossa sellaisen laittamaan alulle.. :(

Nyt vaan ahdistaa kamalasti mennä lääkäriin, pelottaa, annetaanko minun tehdä aborttia. Itse olen lähdössä pian ulkomaille ja poikaystäväni armeijaan. Emme vaan vielä halua lasta, enkä tiedä halutaanko koskaan. Pelkään, että siellä ei uskota minua, ja että saan vaan haukut ja syyttäviä katseita.. Nyt pitää vaan sitten miettiä jotain parempaa ehkäisyä, tai jättää seksi kokonaan...
 
vierailija
Mä ilmeisesti olen se, joka "raskautuu kalsarien nuuhkimisesta"... Eli viime kesänä kortsu hajosi ja jälkiehkäisy petti, seurauksena ei-toivottu raskaus ja abortti. Nyt olen ilmeisesti taas raskaana, vaikka kondomia on käytetty tunnollisesti eikä kumpikaan ole huomannut, että se olisi hajonnut.

Kesällä tehdyn abortin jälkeen lääkäri vannotti sairaalassa, että meen ottamaan hormonikierukan kun kahdet normaalit kuukautiset on tulleet. No, en mennyt, kun aikaisemmin on ollut sellaisia suunnitelmia ja sen vuoksi söin kokeeksi kolme kk minipillereitä jotta tiedetään, sopisiko kierukka. Kärsin kolme kk päänsärystä ja vuodosta, joten ei olisi sopinut.

Jatkoimme kortsulla ehkäisyä, ajattelimme ettei VOI käydä toista kertaa huonosti. Eikä tietääksemme ole käynytkään, mutta menkat viikon myöhässä ja raskausoireet päällä... Että ei todellakaan ole helppo paikka marssia sinne äitiyspolille TAAS abortti mielessä. Kait se on tämän jälkeen jalat ristittävä, ei auta :-(
 

Yhteistyössä