jo synnyttäneet, uusi raskaus, maito noussut rintoihin

Eli pähkäilyni aihe on seuraavanlainen.
Eli poika on nyt 10kk ja en pystynyt imettämään häntä, kuin hiukan reilu kuukauden.
Toinen lapsi olisi yritteillä ja eilen suihkun jälkeen huomasin rinnoista tulevan maitoa, jota ei ole tapahtunut vielä yhdessäkään muussa kierrossa imetyksen loppumisen jälkeen.

Onkohan muilla jo synnyttäneillä odottajilla tapahtunut vastaavaa?

Itse en siis vielä tiedä ollaanko tässä raskaana vai ei, testaus osuukin sitten jouluaatoksi, mutta kovasti alkoi tämä maidon heruminen ihmetyttämään, on tämä niin hullunkurista :LOL:
 
Moi. Olen helistimen sivuilla kakkonenko-09 -nimimerkillä...Eli samassa ketjussa jännättiin.
Minusta sinulla hyvät mahikset olla raskaana,sillä minulla tulee nyt veden seassa maitoakin. Esikoisen imetyksen lopetin syyskuussa.En kokeillut maidon tuloa kun vasta la,joten voihan olla että ois oviksesta asti sitä jo tullut.
Pidän peukkuja sinulle =)
 
Mulla tytär 2,5 v, imetyksen lopetin jo hänen ollessa 1-vuotias. Nyt on jostain syystä alkanut nousta maitoa rintoihin, miesystävä huomasi. Menkat tulivat etuajassa. Maitoa herunut jo kolmisen viikkoa ilman syytä!?!!
 
Neuvolasta kun kysyin asiasta, niin on kuulemma varsin yleinenkin ilmiö synnyttäneillä naisilla.
Stimulointi pahentaa tilannetta, joten ei saisi puristella/herutella.

Voi liittyä raskauteen tai johonkin muuhun hormonaaliseen muutokseen kehossa.
Voi myös olla jotain vakavaakin.

ensimmäsenä kannattaa pois sulkea raskauden mahdollisuus. Jos maidon tihkuminen jatkuu vaikka ei raskaana olisi, kannattaa odotella joko seuraavia kuukautisia tai soittaa lääkäriin, miten itse kokee parhaaksi.

Itse tosiaan tulinkin raskaaksi kuukauden päästä tuosta viestistäni ja kun plussa testiin tuli, loppui tihuttelu rinnoista viikossa ja on nyt palannut takaisin.

paapelo+poju+Deri 31+2
 
Mä jouduin esikoista odottaessani käyttämään liivinsuojuksia jo kuudennelta kuulta eteenpäin, silleen vuoti esimaitoa että pusero olis muuten tuhraantunut. Maidon nouseminen kunnolla sitten synnytyksen jälkeen kestikin n.5vrk.
 
Nuo vakavammat voivat olla mm. kilpirauhasen vajaatoiminta tai kasvain rintatiehyessä ja on myös mahdollisuus rintasyöpään.

Mutta usein tuo maitomainen erite johtuu tosiaan hormonimuutoksista, esimerkiksi e-pillerien aloituksessa tai lopetuksessa, raskauden aivan alussa jo synnyttäneillä naisilla tai yksinkertaisesti tiehästä rintojen stimuloinnista.

Tässä kaikki mitä itse tiedän asiasta.
 

Yhteistyössä