Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

Vadelmaunelma Hmm.. en tiedä onko jotain ylärajaa paksuudelle, mutta mulla on ollu muistaakseni semmonen 2mm kiertojen alkuvaiheessa tai nollatilanteessa.. Voitko soittaa vaikka vielä huomenna sinne omaan paikkaan että miltä kuulostaa?
Niin ja mulla on myös näkyny niitä pikku alkuja munasarjoissa, mikä on ollu kuulema just niinkun pitääkin :)
 
Moi kaikille!

Saako liittyä mukaan ketjuun? :) Tammikuussa oli edellinen pas ja nyt heinäkuussa aloitettiin kolmas IVF. Tämän kertainen IVF tehdään eri lääkkeillä kuin aikaisemmin, joten olisi hieman kysyttävää. Olen siis aikaisemmin käyttänyt Procrenia jarrutteluun ja gonal-f pistoksia kasvatteluun, nyt on menossa synarela ja puregon. Päänsäryt ovat alkaneet hellittää Synarelan annostuksen puolittamisen myötä mutta Puregonista ei oikein tule mitään oiretta.Hmmm pitäisikö huolestua??? Annosta nostettiin eilen 200:n ja siis 7 pistospäivä tänään. Pari sekuntia juili vasemmassa munasarjassa tänään, ei muuta.

Minulla siis taustalla pco, endo (pysynyt hyvin kurissa) sekä tuubat poistettu. Aiemmista IVF:ssa olen saanut matkaani lievän hyperin ja sitä tässä yritetään taas välttää...mutta kun ei tunnu missään :| Sori, tämä valitus, pienet ongelmat mulla ..tiedän :/
 
Maanantai 9. elokuuta 2010



~Sitkeät toivojat~


nehma.................3.ICSI..................testi vko33
risupesä..............3.IVF....................vko33 ?
Margit74..............3.IVF....................elokuu
syssy...................2.ICSI/pas...........elokuu
eevi-antero ........3.IVF....................vko34
Lumipuu..............3:ICSI...................vko34
sannuli-81...........4.IVF....................elokuu
MariAnne-S..........5.IVF...................
toivorikas-72.......4.ICSI..................syyskuu
Miisamari.............4.IVF....................
Miimi78................5.ICSI >..............dna-tutkimukset
olki......................2.ICSI >.............lahjamunasolut
Tyyne73...............8.ICSI >.............lahjamunasolut


Plussat


pohtijatar............2.IVF...................22.9.09
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09
Tao74.................3.IVF....................24.9.09
sebu08...............3.IVF...................27.11.09
Sarma.................2.IVF....................4.1.10 (luomu)
SuzyQ69.............3.IVF/pas............27.1.10
kirma...................3.IVF...................9.2.10
Anskubansku80...5.ICSI.................23.2.10
plasebo...............3.ICSI.................12.3.10
tytti82.................2.IVF....................4/10
Annuli5.............9.IVF/ICSI/pas.......kevät-10
lasisiipi.............2.IVF/1.(11.)pas.......kesä-10
Merisiili....6xICSI, lahjasiittiöt+iui....12.6.10


***
Tervetuloa mukaan Margit!! :wave:

Ongelmathan on aina tarpeeks vakavia kun ei tule raskaaks sillon kun haluaa, ;)...tai ainakin vuoden sisälllä... ja ainakin siinä vaiheessa kun ei meinaa tulla näillä hoidoillakaan..!

Ei mullekaan oikein mitään järin mullistavia tuntemuksia oo noista fsh-piikeistä tullu.. mulla on ollu menopur ja toisessa hoidossa pergoveris/gonal-f yhdistelmä.
 
mulla oli limis muistaakseni neljä nolla utrassa joka oli kuulemma hyvä. Viimeisessä ultrassa ennen punktiota oli yli kuusi ja lääkäri kehu kovasti että olis hyvä peti alkion siihen asettua =)
Mulla ei ole menopurit aiheuttanu mitää oireita, nyt puregonilla oli pari viimeistä päivää juilintaa munasarjoissa. Kahdeksan follia oli, kuusi munasolua löyty, joista neljä kypsää ja joista kolme hedelmöitty. Nyt vielä jännitän huomista että vieläkö jatkavat nämä kolme jakaantumista ja päästäis siirtoon. Pakkaseen ei varmasti riitä mitään.
On todellakin joillakin hirveen paljon siirtoja!! Itsestä tuntuu jännältä tuo kun omista hoidoista olen saanut käsityksen että edes siirtoon pääseminen on jo jonkinlainen onnistuminen.
 
:wave: Hei vaan kaikki, täällä ollaan taas! Puolen vuoden lomailu täältä (hoidoista, ei teistä :)) teki ihan uskomattoman hyvää. Nyt on rumba taas käynnissä, Synarelaa on sumutelu reilu viikko ja punktio on suunnitteilla viikolle 34. Saas nährä kuin käy - sumut laittaa mulla mielialat ihan sekaisin, itken ja suutun tosi herkästi - mut muuten olen hoidon suhteen melko rennolla mielellä. Kaks aiempaa kertaa oon piikittänyt Puregonia mut tällä kertaa suunnittelevat ilmeisesti Menopuria - toivottavasti se tuo meille sitten sen "oikean" lopputuloksen.

Ihanan pitkältä näyttää tuo plussalista täällä pitkänmatkalaisissakin, tosi hienoa! Onnea kaikille niille jotka ovat plussanneet mun taukoni aikana! :heart: Annatte toivoa kyllä meille kaikille.

Ja pahoittelut teille joilla on ollut vastoinkäymisiä :hug:

Kattellaan, kattellaan...
eevi-antero
 
Heippa Eevi-Antero :wave: Me mennään sitten melko samalla aikataululla, mulla on viikko sumuja takana ja punktio suunniteltu kanssa viikolle 34. Mut vois kanssa lisätä listalle, 3.ICSI siis aluillaan JOS menkat nyt suostuisivat alkamaan, grrrr. Jopa primolutit syöty eikä vuotoa, hitto jos kaatuu jo tähän koko homma.
 
:wave: lomilta palailijoille!

Limakalvo oli kuin olikin eilisessä nollaultrassa riittävän ohut (en tajunnu kaikessa helpotuksessa edes kysyä miten ohut) vaikka tiistaina primolutin läpi puskeneet "menkat" on ollu mitä on, omituisen limaset ja niukat :x joten eilen "pääsin" alottaan puregonit annoksella 225. Kynän käyttö ampullisekotteluihin verrattuna on kyllä "ihanan" helppoa, jos tässä nyt jotain ihanaa voi olla.. :D annoksen asetuskin on jotenkin helpompi kun gonalissa. Myöhemmin saatetaan ottaa menopur tms. mukaan kun siinä ois lh:takin. Munasarjoja on näiverrelly jo nyt :eek: ja mietin että melkonen alotusannos, kun viime hoidossa oli pergoveris 150+gonal 75, joissa käsittääkseni yhteensä siis fsh:ta sen 150, koska pergoveriksessä on puolet lh:ta..! Vai onkohan se lh:kin sellasta mikä kuitenkin kasvattaa folleja..en tiä.

Kyllähän se lääkäri ihmetteli vähän että miks olin alottanu ne primolutit niin hätäsesti, kun kuulema on tavallista että menkat voi synarelan alotuksen jälkeen viipyä parikin viikkoo.. ja että sitten vaan punktioo lykätään elimistön mukaan, eikä hoitoo siks aleta keskeyttään, niinku pelkäsin. Joten ei se kaadu siihen Lumipuu, vaikka odottelu on kyllä todella raivostuttavaa!

Mä muuten koitin kysyä siitä alkioliimastakin mutta siellä oli taas se lääkäri joka jotenkin tyrmää aina heti alkuunsa kaikki tollaset lisäkeinojen kyselyt, että eieiei, täällä ei sellasia käytetä!! ..ja piste. :/ Tulee jotenki sellanen olo ettei siltä viitti enempiä kyselläkään kun niin kiire on päästä vaan eteenpäin.. yks toinen lääkäri taas alkaa pohtia mun kysymyksiä, kertoo mitä se niistä tietää ja mitä mieltä on jne.

Ens viikolla sitten tutkiin taas tilannetta.... toivottavasti sillon ois se kivempi lääkäri niin voisin kysellä uudestaan.
 
Risupesä loistavaa että nyt oot "in action"! Mulla kun menkkoja ei normaalisti ole ollenkaan, ja nyt jos ei saakelin sumujen takia saada vuotoa edes primolutilla aikaan, niin sen takia oon ihan raivoissani, kun eihän ne itsestään myöhemminkään tule...mut josko sumut nyt vaan viivästyttäis jotenkin, joten odottelen kiltisti :) Kiitti tsempistä!
 
Nehma toivottavasti pääsitte siirtoon asti!
Eevi-antero Sumuilla on kyllä tajuton vaikutus mielialaan, huh mitä vuoristorataa. Tsemppiä!
Risupesä Joo, kynällä selviää vaivattomammin, jotain kehitystä sentään
:)
Lumipuu Toivon, että täti löytää tiensä sinne!

( . ) Kävin perjantaina ultrassa ja omat kokemukset osoittautuivat oikeiksi, follikkeleita yhteensä 6 yhdeksän päivän pistelyn jälkeen. Se on pco:lle vähän ja raakojakin olivat :| Pistän tänään viimeisen Puregonin, huomenna Pregnyl ja punktio siirtyi sitten keskiviikolle. Mua alkaa jo hiukan huolestuttamaan tuleeko sieltä yhtään kypsää munasolua...huh :/ Yleensä follikkeleita on ollut 20-30 punktiopäivänä ja kato ollut valtava. No, ei tässä auta kuin ajatella positiivisesti, että hyperin riski on ainakin minimoitu =)
 
Margit Toivotaan että ehtii kypsyä vielä ennen keräystä! Kyllä niitä voi putkahtaa jostain lisääkin vaikkei ultrassa ois näkynykään montaa. Mulla viime punktiossa ensin ilmotettiin että 6 solua saatiin, mutta sitten toipumishuoneessa sain sen lapun ja siihen olikin merkattu tuplasti enemmän!

nehman kuulumisia odotellessa =)
 
tervehdys kaikille!

Siirtoon päästiin, yksi ainoa oli jatkanut jakaantumista ja oli kuulemma hieno neljä soluinen yksilö. Pakkaseen ei mennyt taaskaan mitään, mutta olin todella tyytyväinen että saatiin edes tuo yksi siirrettävä. En edes odottanut pakasteeseen mitään, kunhan siirtoon päästään niin hyvä sekin. Nyt kun on kolme hoitoa takana niin noin puolesta folleista on tullut munasoluja, niistä kypsiä taas noin puolet. Että mun pitäis saada ainaki se parikymmentä follia kasvamaan että tulis kunnolla munasoluja, mutta mulla ei ilmeisesti niitä kasva vaikka nyt nostettiin lääkitystäkin aika paljon.

Eli mulla pp 4, ja selkää ja mahaa juilii niinkuin menkkoja edeltäessä. Laskin että passaa nämä tuntemukset hyvinkin kun jos kierto pysyy normaalissaan niin menkat alkais keskiviikkona. Että tietenkin nyt veetuttaa jo valmiiksi. Menee ihan samanlailla kuin ekalla kerralla. Mutta yritän pitää pientä toivetta yllä, kun vielähän se voi tarrata kiinni jos on kiinnittyäkseen... hoitaja sanoi että viikon sisään pitäisi alkion asettua kohtuun. Että vielä on kolme päivää aikaa....

Tsemppiä sumuttelijoille, se oli minusta nyt inhottavinta tässä pitkässä hoidossa, siis niiden sivuvaikutukset. Puregonin pistely oli niin helppoa, hinta oli vaan mahtava.

 
Hienoo nehma että pääsitte siirtoon!! Jospa tämä on nyt se sitkeä tapaus joka jää sinne 9kk:tta :heart:

Tiedän kyllä NIIN ton tunteen kun jomotuksia on hyvissä ajoin, :hug: mullakin on ollu aina ja heti siirron jälkeen.. pas:issa ei niin pahoja mutta eihän sekään sit mitään merkinny..
Taas pitäs käydä hakeen 900iu ampulli puregonia, kyllähän se rahanmeno kirvelee.. jotenkin on vaan sellanen turta ja välinpitämätön olo tätä hoitoo kohtaan. Valmiiks vaan jo aatellu että kuukauden päästä kaikki on taas ohi ja katteltu se negatikku.

Rupesin yöllä miettiin että jospa mulle ei sovi tää pitkä kaava ja siks niistä alkioista ei koskaan tuu elinkykysiä.. kaikki jatkoviljellyt kuollu 5 päivässä. Vaikka voishan niistä tulla vielä surkeempia lyhyellä. No, sen näkee sitten varmaan loppuvuodesta.

Mulle on vieläkin epäselvää noiden lääkkeiden hinnoissa, että mihin saakka se lääkekatto pätee, eli saankohan sitten neljännen hoidon lääkkeet halvalla, jos siihen loppuvuodesta joudun? Monenteenko hoitoon asti ootte saanu alennuksia, joille on tehty tosi monia hoitoja? :attn: Kai niistä aina sen tietyn prosentuaalisen alennuksen ainakin saa, mikä tulee ostovaiheessa, vaikkei kattosysteemiä enää oiskaan voimassa?

Entä tehdäänköhän Tampereella kummassakaan paikassa (Ava/Ovumia) ivm-hoitoja?

Ja vielä sellanenkin tuli mieleen, että entä jos mulle nyt (vastoin kaikkia odotuksia) jäis enemmänkin alkioita julkisen pakkaseen, niin saako sillon tehdä hoitoja yksityisellä (jotta pääsis hyödyntään lääkekattoo loppuvuodesta..)? Kun ei tosiaan suurta uskoo etenkään pas:eihin oo, mutta en tietenkään silti haluis että ne tuhois niitä jos sais tietää että menin jo muuallekin..!
 
Nehma, onnea siirrosta!

Risupesä,
toivottavasti olen väärässä, mutta mulla on se käsitys ettei neljännestä hoidosta saa lääkkeistäkään Kela-korvausta ellei sitä saa hoidostakaan. Mutta tämä ei ole varmaa tietoa, elik korjatkaa ihmeessä te, joilla tarkkaa tietoa.

Oma napa tässä on onneksi selviämällä suht helpolla kohdunulkoisesta. Viime viikolla hcg oli 28, eli on sieltä yli tuhannesta tasasesti itsekseen laskenut. Sikäli ottaa päähän, että lekurin mukaan lääkkeellisessä passissa (niinkuin yleensäkin) on tosi harvinaista että jatkaa kehitystään kohdun ulkopuolella. Joo, noihin harvoihin prosentteihin tulee päästyä turhan usein. Pari pakkasalkiota vielä odottelee.

Meillä oli tarkoitus lopettaa hoidot tähän ja mahdollisesti kokeilla kerran vielä luovutetuilla. Mutta kun lääkäri sanoi, että kävi 'tosi huono tuuri' ja nyt en tiedä olisiko siitä alkiosta voinut tulla vauva, niin täytyy miettiä. Lisäksi kävin siskoni kanssa todella mielenkiintoisen keskustelun. Olen tiennyt, että heillä lapsettomuushoitoja taustalla mutta nyt sain tarkemman selvityksen. Eli, ekasta IVF:sta syntyi lapsi ja seitsemän vuoden jälkeen kymmenennestä toinen, lisäksi luontoäiti teki kummia ja tuli luomusti raskaaksi näiden jälkeen ja sai 41v. terveen lapsen. Ja hoitoja aloittaessaan oli 25v.

Lisäksi olivat nuo hoidot silloin aikamoisia, ekalla kertaa oli punktoitu vatsanahan läpi (80-luvun lopulla, mun sisko on mua reippaasti vanhempi) ja 90-luvullakin piti joissain hoidoissa keskellä yötä käydä terveyskeskuksessa piikillä. Silloin ei myöskään Kela-korvannut mitään. Ja systeri kertoi myös ettei ollut mitään vertaistukea missään ja ihmiset yleisesti ajattelivat etteivät hoidoilla saadut lapset varmastikaan ole 'normaaleja'.

Mutta sisko myös sanoi mulle, että jos yhtään tuntuu että jatkaisiko, niin ettei jää jossittelulle varaa, niin suosittelee. Lääkärihän ei meille luovareita suositellut, vaan itse ajattelin. Mutta yhtä hyvin ne luovutetutkin sitten munatorveen kiinnittyvät, kalliimmalla vaan. Meillähän siis on yksi icsi-tyttö saatu hoidoilla ja runsaan vuoden aikana on tehty kolme hoitoa joista tuloksena yksi kemiallinen, yksi kohtukomplikaatiosta johtuva keskenmeno ja nyt tää kohdunulkoinen. Eli, mitään korvauksia ei enää saada.

Hassuinta muuten, että sama lääkäri hoitaa meitä, joka aikoinaan hoiti mun siskoa :)

No niin, tulipa romaani. Omia pohdintojani tässä taisin vaan purkaa, mutta jos auttaisi jotain muutakin samassa veneessä olevaa.

 
Voi ei jos oikeesti on noin ettei saa enää mistään mitään korvausta :( :( Jostain kuitenkin luin että hoitoja korvattais vielä yksityiselläkin se 3 vaikka ois tehty julkisellakin kaikki? Eri asia sitten taas voidaanko meidän tapauksessa saada niitä jos kela ei katso pariksi erillään asuvia.. :headwall:
 
Jos sitä uskaltaisi palata tänne takaisin. Toisen ICSI:n viimeinen pakastealkio (ja ainoa, mikä pakkaseen asti pääsi) saa kohta mahdollisuuden. Pelottaa ihan kauheasti ja oikeastaan uskoa onnistumiseen ei juuri kyllä ole.

Postista tuli juuri reseptiarsenaali ja alkoi melkein itkettää, kun huomasin, että lääkäri ainakin yrittää vielä. Lääkkeet on pistetty lähes uusiksi. Vanhojen tuttujen (zumenon ja lugesteron) lisäksi sain reseptit Estradot-laastareihin, Disperiiniin ja Prednisoloniin.
Onko kukaan käyttänyt tuota Prednisolonia? Nyt ei ole aavistustakaan, mitä se on.
Tuossa taitaa olla jo aikas määrä lääkkeitä?
 
Kävinkin itse jo katsomassa, että se Prednisolon on kortisonia. Miksi ihmeessä? Liittyyköhän jotenkin alkion kiinnittymiseen, kun syön sitä ennen siirtoa vähemmän, siirron jälkeen viitenä päivänä enemmän ja sitten taas vähemmän? Lääkkeen selosteessa luki, että saattaa aiheuttaa sikiövaurioita...!?
 
Nehma onnea kyytiläisestä! Tää on nyt se yksi joka tarvitaan, eiks niin!

Risupesä älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Mulla samoja mietteitä kun sullakin, että mitenkähän on sen neljännen hoidon kelakorvausten/katon kanssa... mutta mitä kokemusta kelasta noin muuten on niin aika tapauskohtaisestihan ne monesti arvio ja jos ei saa suoraa korvausta apteekista, niin voi olla et sais jälkeenpäin anomalla. Sama kai koskee hoitoakin.

Syssy toi prednisolon on nyt sitä kortisonia, joka kai voi auttaa kiinnittymiseen. Löydät haulla montakin keskustelua. Onko sulla siis sekä zumenon että estradot, jännä et kahdesta eri lääkkeestä estrogeenia. On ainaskin kaikki sit kokeiltu! Tsemppiä!

ON: Voi vee kun vuotoa ei näy eikä kuulu. Viikko primolutin lopettamisesta ja 10 pv sumuja ja ei tipan tippaa. Ja tissit kasvaa kun pitäis pienetä...ja munasarjat on aremmat kun monesti piikitysvaiheessa wtf?? Hyvin sopii mulle tää pitkä kaava, poraan joka päivä ja ilta kun oon ihan sekaisin tuosta Synarelasta. En tiedä mitä teen jos vuotoa ei tule ja laittavat vaan odottelemaan ja sumuttelemaan...sekoan kai.

 
Lumipuu: Tsemppiä sinne.

Mulla on ollu ongelmia tuon limakalvon kasvatuksen kanssa. Zumenonin maksimilääkityksellä ei ole ollut oikein mitään vaikutusta. Nyt lääkäri näköjään kokeilee sitten tuollaista kombinaatiota.
 
aiheuttaako muille luget finnejä naaman täyteen? Synarelasta ainaki tuli, mutta puregonin käytön aikana naamaki oli taas ihan aikuisen näköinen. Nyt on taas niinkin murkkuikäisellä teinillä? Tai sit ne on ne tulevat menkat jotka aiheuttaa nää näpyt naamaan... kovasti yritän saada lugeista aiheuttajan :D
 
Mulla on pieniä finnejä melkein aina, ei sitä sitten lääkkeiden aikana huomaa jos muutama lisääkin tulee..

Mulla oli tänään ultrassa kasvu ihan ok, ja jo ylihuomenna seuraava käynti, kun sitten tulee viikonloppu ja menis liian pitkä aika. Koitin kysyä zumenonin käytöstä punktion jälkeen, mutta taas oli se tyrmääjälääkäri jonka mielestä ei kannata käyttää mitään ylimääräsiä lääkkeitä jollei oo mitään syytä :( mietin että ottasinko kuitenkin vaan kun niitä mulla on.. tässä nyt kuitenkin viedään viimestä julkisen hoitoo eikä kovin monia siirtoja/mahdollisuuksia oo ollukaan. Minkälaisella annoksella teillä on ollu zumenonit jos otettu tuoresiirtoon tueksi? Oliko se siis tuon 3/pvä punktiosta lähtien teillä, Lumipuu?
Punktio ois varmankin ens tiistaina tai keskiviikkona.
V*tuttaa myös että oli pakko ostaa isoin ampulli puregonia ja nyt sitä on menossa ilmeisesti yli puolet haskuun :headwall: joudun vaihtaan pergoverikseen (150) ja puregonia menis enää 75iu ainakin pari päivää. Katto ei oo aivan vielä täys, vaikka nyt tänään ylittyykin, mutta sittenhän taas joutuu ootteleen että se kelan ilmotus tulee.. ja sillonhan ne kaikki tän hoidon lääkkeet (mistä korvausta saa) onkin jo ostettu. Ja toi pergoveris on se pirun kalliskin, kaikkein kallein noista! Ja inhoon sitä muutenkin kun kirvelee niin h*lvetisti! Oon jotenkin nyt ihan poru kurkussa ja alamaissa vaikka kaikkihan näytti hyvältä.. mutta niinhän se on ennekin näyttäny eikä oo jääny kun se surkee negatikku aina käteen :'( on tää vaan niin v*tun vaikeeta, ja tuntuu jo nyt että kaikki on kuitenkin aivan turhaa vaivaa taas.....eipä oo tosiaan ainakaan liian korkeella enää odotukset!
Kaiken lisäks kun olin pyöräilemässä sairaalaan, niin enkös ajanu poliisien sakkorysään, missä ne jakeli pyöräilijöille 20e "pikavoittoja" kävelytiellä pyöräilystä.. PRKL, niinkun ei muutenki ois menny jo aivan tarpeeks rahaa viime aikoina |O

Saa ottaa yksärillä yhteyttä jos ois kiinnostunu hyödyntään kalliimman puoleisen hoito"välineistön" ittelleen :attn: ;) (Treen seutu).
 
Nehma Mulle luget ei aiheuta hirveästi finnejä, mutta Primolut nor (kanssa keltarauhashormoi, mutta tabletti) sitten senkin edestä. Eli kyllä lugetkin varmaan voi ne aiheuttaa). Ja synarela saa kasvojen lisäksi selänkin kukkimaan :kieh:

Risupesä Mulla alkoi zumenon punktiopäivänä ja sitten söin 3 (2mg) tablettia päivässä. Ja tällöinhän se biokemiallinen sitten hetkeksi tarrasi, et ajattelin yrittää ruikata tähänkin hoitoon jos on yhtään ohut limis. Kuka on tyrmääjälääkäri? Musta EP vaikutti edes vähän empaattiselta mutta PD oli taas suoraa sanottuna v-mäinen akka. Kunpa ei vaan sille joutuisi punktioon...

ON: Punaista havaittu!!! Ei paljon mut hiukan edes. Voisko olla että tämä p***akroppa ei sittenkään olisi pettänyt taas vaan toimisi vähän sittenkin? Kun nyt vaan jatkuisi! Hitto että sitä on taas epätoivossaan iloinen siitäkin että menee hoito "vähemmän pieleen" kun voisi mennä. Perjantaina 0-ultra, siihen asti sormet ristissä.
 
Lumipuu, kyllä ne sieltä tulee b :D d
Mulle taas juuri toi EP on se joka aina tyrmää kaiken vaan että ei, ei, ei! eikä selitä sen enempää mistään mitään, kun taas PDstä pidän eniten, mulle se on kertonu rauhallisen kiireettömästi kaikki mitä se jostain mun kysymistä asioista tietää jne.. no, kai se on henkilökemioista kiinni kuka on kivoin =)

Kai mäkin tota zumenonia alan sit ottaa vaikka ois kuinka "turhaa"! Tässä vaiheessa sitä vaan on jo niin epätoivonen että pakko kokeilla etenkin tuoresiirtoon kaikki mahdollinen...

Harmi kyllä että noi lääkkeet vanhenee siinä kuukaudessa kun on korkattu.. onko kukaan käyttäny joskus myöhemmässä hoidossa "yliaikasta" puregonia? Vai onko se ehdottomasti kiellettyä? Katooko siitä teho vai miksei sitä voi käyttää?
 

Yhteistyössä