Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

Taitaa olla se 80% tosiaan niitä helposti hoidoilla raskautuvia.. voisi ajatella, että siinä on sitten vaan toisella ongelmia lapsensaannin kanssa ja toisen normaalius buustaa onnistumaan paremmin. Meidän tapauksessa löytyi molemmista vikaa, joten joudumme varmaan loppupeleissä siihen toivottomien pinoon :D
Ollaan niin monta vuotta yritetty, että nämä hoidot ja niissä sen todellisuuden näkeminen vaan varmentavat niitä tosiasioita, jotka on jouduttu jo hyväksymään. Ihan hyvältä tuntuu se, että on ainakin yrittänyt ja saanut tietää, miksi emme saa lapsia. Siltä pohjalta voi rakentaa mielenrauhaa tulevaisuuteen.
 
Niinpä.. ja ei mullakaan nyt oo kun "vasta" kolme siirtoo takana, mutta kaikilla kerroilla siirretty kuitenkin kaks alkioo. Ja kaks hoitoo kokonaisuudessaan tehty. En tiedä oisko mulla sit edes 50%n mahdollisuutta ollukaan siinä ekassa hoidossa kun jäi tuoresiirtoon ja jos yhden sellasen mahdollisuudet on jotakin 30%..? Kaikkien tilastojen mukaan tietysti edes jonkun noista kuudesta ois pitäny yrittää kiinnittyä, mutta eipä oo mitkään todennäkösyydet päteny enää mun kohdalla moneen vuoteen :kieh:
 
Luin jostain tanskalaisesta julkaisusta että ensimmäisillä neljällä kerralla mahdollisuudet olis tilastollisesti fifty-fifty kiinnittymisen suhteen ja sen jälkeen todennäköisyys putoaa "jonkin verran". Noilla neljällä tarkoitetaan siis tuoresiirtoja - PAS siirtoja ei näihin tilastoihin yleensä oteta mukaan. Mulla lähtee syksyllä tuo viimeinen, neljäs, käyntiin... Yritä tässä sitten olla ajattelematta asiaa ja ottaa rennosti
 
Mä oon kuullu/lukenu että kuudenteen hoitoon se todennäkösyys onnistua vielä kasvaa ja alkaa sitten tippuun.. vaikka kyllähän (olikohan se just tässä ketjussa) tuolla alkupuolella joku kerto että oli onnistunu vasta 9. (!!) hoito.. että kai sitä toivoo täytyy yrittää vaan pitää yllä niin kauan kun ei vaihdevuosissa oo vaikka vaikeempaahan se kerta kerralta negojen jälkeen on.
 
Tiistai 3. elokuuta 2010



~Sitkeät toivojat~


nehma.................3.ICSI..................vko31
risupesä..............3.IVF....................elokuu
eevi-antero ........3.IVF....................elokuu?
sannuli-81...........4.IVF....................elokuu
MariAnne-S..........5.IVF...................
toivorikas-72.......4.ICSI..................syyskuu
Miisamari.............4.IVF....................
Miimi78................5.ICSI >..............dna-tutkimukset
olki......................2.ICSI >.............lahjamunasolut
Tyyne73...............8.ICSI >.............lahjamunasolut


Plussat


pohtijatar............2.IVF...................22.9.09
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09
Tao74.................3.IVF....................24.9.09
sebu08...............3.IVF...................27.11.09
Sarma.................2.IVF....................4.1.10 (luomu)
SuzyQ69.............3.IVF/pas............27.1.10
kirma...................3.IVF...................9.2.10
Anskubansku80...5.ICSI.................23.2.10
plasebo...............3.ICSI.................12.3.10
tytti82.................2.IVF....................4/10
Annuli5.............9.IVF/ICSI/pas.......kevät-10
lasisiipi.............2.IVF/1.(11.)pas.......kesä-10
Merisiili....6xICSI, lahjasiittiöt+iui...12.6.10


***
Lisäsin Annulim ja lasisiivenkin tonne +listalle tuomaan toivoa ja kannustusta muillekin =)

 
Hei piktästä aikaa, ajattelin laittaa päivitystä pitkään hoitohistoriaani tämän kesän osalta...

Eipä tunnu asiat meikäläisellä menevät oppikirjojen mukaan taaskaan. Kesäkuussa mulla oli siis se kemiallinen raskaus lääkkeellisellä passilla; lopetin lääkeet ja alkoi vuoto, joka kesti lähes kaksi viikkoa. Klinikalla ultrattiin ja kaikki näytti hyvältä, ja sain uudet rohdot seuraavaa siirtoa varten. Runsas viikko sitten tein raskaustestin ihan vaan varmistaakseni, että tyhjää näyttää. Mutta tulikin salamannopeasti tummaakin tummempi viiva, jonka varmistin vielä toisella testillä :eek: . Hcg oli yli 1000, mutta ultrassa ei näkynyt mitään muuta kuin kysta oikeassa munasarjassa ja pieni nestekaikualue kohdussa. Uusintamittaus neljän päivän kuluttua oli vähän alle 900.
Eli, laskussa on, mutta ilmeisesti on kumminkin ollut kohdunulkoinen vaikka klinikan hoitaja mulle vakuutti silloin juhannuksen alla ettei voi olla kun hcg nousi niin hitaasi siinä alussa! Voihan prk, sanon minä.

Ja klinikat aukeaa vasta ensi viikolla, joten pitää odotella että voi tutulta lääkäriltä selvitää että mitä oikein on tapahtunut. Puoli tuntia viime viikolla selvitin normigynelle mikä on lääkkeellinen pas...

Hassuinta on se, että ei mitään oireita, ei kertakaikkiaan mitään. Ei vuotoa, vatsakipua, pahoinvointia, ei mitään ja silti hcg on voinut huidella vaikka missä!

Tuli vähän omanapaista tekstiä, mutta olen kiukkuinen siitä, että miksi tämmöistäkin pitää tapahtua.
 
eilen meni ensimmäiset puregonit mahamakkaraan ja odottelen innolla josko vähentäis synarelan sivuvaikutuksia. Viime yönä piti herätä usemman kerran ihan hiessä ja päätä jomottaa... Mutta eiköhän se tästä taas. Kyselin jo hoitajalta että saadaankohan me yrittää vielä neljännen kerran kun ei siirtoon asti päästy toisella kertaa. On kuulemma ihan tapauskohtaista maksaako oma sairaala usemman kuin kolme yritystä. Sanoin sitten että no katotaan nyt kuitenkin tämä loppuun, mutta ei ole kovin suuria odotuksia. Tuntuu että lääkärit/hoitajat on liian positiivisia hoitojen suhteen kun niin moni asia voi mennä vikaan. Vaikka aika moni jättäis yrittämättä jos edes lääkärit ei uskois tähän.
 
nehma Luulis kyllä että saisitte vielä neljännen hoidon, ainakaan täällä ei lasketa hoidoksi jollei pääse siirtoon.
Mikä kp sulla alkoi menkat synarelan kanssa eli paljon ne myöhästy? Mä kans täällä odottelen...
 
risupesä: menkat alkoi kp 32. Myöhästy 4 päivää. Kesti sen normi 5 päivää, kävin ultrassa sain luvan aloittaa puregon pistokset niin nyt näyttää aloittavan uudestaan. On vähän outoa, mutta onneksi synarela oireet näyttäis vähenevän. Päätä ei säre enää niin paljoa, yöllä piti kyllä herätä vielä hikoiluun, mutta nyt päivällä ei ole enää tullu kuumia aaltoja.

Tsemppiä hoitoihin!
 
Mulla nyt sitte näköjään menee taas ties miten kauan.. :( jollei huomiseen (kp33) mennessä ala ilmaantuun (en hirveesti usko enää ) niin primoluteiks menee. Ja varmaan vähintään viikolla myöhästyy koko paskan alotus taas kerran :headwall: on se "kiva" kun nykysin saa arvuutella tätäkin jo että mahtaako paikat toimia edes sen vertaa että ne kirotut veret suvaitsis tulla ajallaan kun ei tietenkään sitä ainoota oikeeta syytä oo jäädä poiskaan...V*TTU!!! |O
 
Heippa vaan kaikille.
Täällä sit tänään aloitettu sumuttelu ja nyt vain odotellaan menkkojen alkua ja ekaa ultraa joka on noin. kahden viikon päästä. Nyt sitä taas mennään, vähän kyl jänskättää vaikka onhan tämä jo vähän liian tuttua hommaa.
risupesä Jokos menkat ovat alkaneet? Ikävää kun aina tulee jotain mutkia matkaan. Meillä varmaan aika samoihin aikoihin punktio.
 
sannuli Eipä alkanu ja kyllästyin ootteleen. Alotin siis primolutit eilen. Oishan ne tietysti tällä viikolla saattanu alkaa mutten halunnu ottaa sitä riskiä että ne ei sitten vielä viikon päästäkään ois alkanu kun meen lääkäriin ja sitten kuitenkin ois joutunu alottaan ne ja homma ois myöhässä 2 viikkoo.. Nyt piikkien alotus viivästyy vaan muutaman päivän (jos toi lääke tehoo niinkun ennenkin..).
 
Hei,

Kopioin omaa tekstiäni tänne tuolta toisesta ketjusta, josko täällä joku osaisi vastailla...


Eli menossa 2.IVF -kierros pitkällä kaavalla Synarela, Puregon, Pregnyl ja Lugesteron...Saldona ennen tätä hoitoa 2 kemiallista, 1 keskeytynyt tuplaraskaus ja 1 tuulimunaraskaus. Ja nyt uudelle rääkkikierrokselle siis!


Mulla on siis menossa Synarela 6 päivää ja allakka ilmoittaa menkkojen tulevan perjantaina. Hoitopaikkana on edelleen Tampereen Ava, koska en halunnut nyt vielä vaihtaa klinikkaa, vaikka muutettiin Helsinkiin. No, nyt on työtkin toiset, joten en voi noin vain häippästä Tampereelle ultraan :eek: Klinikan kanssa on sovittu, että ultrat tehdään täällä Helsingissä. Soittelin ja etin tänään sitten homman osaavaa lääkäriä ja se ei olekaan helppoa saada aikoja noin vain. Avalta sanottiin silloin ennen kesäsulkua, että sanovat sitten, koska on 0-ultta kun menkat on alkaneet. No, näillä tämän päiväisillä tiedoilla tein kuitenkin sen johtopäätöksen, että voin jäädä ilman asiantuntevaa ultraajaa, jos en varaa jotakin aikaa, vaikka menkoista ei tietoakaan! Eli otin omat ohjat käsiin ja varasin 0-ultran ensi viikolle. Jos menkat tulee aikataulun mukaan, kuten viimeksikin tuli Synarelan aikana, niin 0-ultra olisi kp4 tai kp5. Miten teillä muilla on ollut? Viimeksi mulla taisi olla kp6 ja pistot aloitettiin sitten kp8. Nyt aikataulutuksessa olisi kuitenkin niin, että pistot alkaisi joko kp5 tai kp6. Miten teillä muilla? Siis kun mulla on nyt punktionkin satuttava tietyille päiville, kun on yksi niin hankala työhomma, johon ei ole sijaista olemassa ja poisjääntini merkitsisi kymmenien opiskelijoiden opintosuoritusten lykkääntymistä ja jopa keskeytymistä... :ashamed:

Olenpa keittänyt sopan...Hitto kun tän pitää olla niin vaikeaa :headwall: Helpommalla pääsisi, jos hoituisi sillai kivasti ja ilmaiseksi kotona kuten muillakin. Nää hoidot on kyllä ihan hanurista ja pilaa kaiken! Taidan hakea kohta työkyvyttömyys/sairauseläkettä, kun menee niin hankalaksi näiden kuvioiden yhdistely....

terveisin vaihdevuosioireinen Vadelmaunelma
 
Vadelmaunelma Eikös ne piikit voida alottaa aikasintaan jo kp2? Toivottavasti, koska sitten mulla siirtyy ja siirtyy vaan.. :( Eli varmaan toi alotusajankohta on ihan ok..
En tarkalleen muista millonka ekassa hoidossa ne alotettiin, mutta menkat oli jo ollu ja mennykin. Toisessa olikin sit niin pitkä lamautus että ne oli ollu joskus 3 kuukautta sitten!
 
mulla meni näin. Sumut aloitin kp 21. Menkat alkoi neljä päivää myöhässä. Piikitykset alkoi kp 7. Nyt piikittelen 12 päivää puregonia, sunnuntai iltana pregnyl ja punktio tiistaina.
Kovin oli minusta taas vähän kasvamassa. Noin 8 yhteensä. Ekalla kerralla tuli reilusti yli kymmenen ja osa epäkypsiä joista kaksi hedelmöitty. Tokalla kerralla toiselta puolelta ei tullu yhtään munasolua, toiselta muistaakseni 6-8 joista suurin osa pari kypsää jotka ei hedelmöittyny. Ei vaikuttanut lääkkeiden ja lyhyestä pitkää hoitoon vaihto. Joten odotukset päästä siirtoon ei ole suuret ja valmistaudun henkisesti että ei päästä ja tämä oli tässä. En jaksa enää, on henkisesti niin raskasta ja haluan elää jo elämää muutenki kuin kuukaudesta toiseen odottaa tuleeko menkat vai ei ja nyt viime vuodet hoitoja.
T: pessimisti nehma
 
nehma :hug:
Mun mielestä tuo kuulostaa hyvältä määrältä, toivotaan että laatu nyt korvaa määrän jos vähänlaiseksi jää! Onhan se totta että vuodet ja pettymykset aiheuttaa sen että mieli on ennakkoon pessimistinen ja sitä koittaa varautua siihenkin että vielä jotain uutta pahaakin voi sattua.. joten ihan ymmärrettävää se on! Eipä oo mullakaan järin korkeet odotukset enää, varmaan kymmenesosa siitä mitä vuosi sitten kun vasta eka hoito oli edessä. Kai sen tyhjän tikun on jo nähny niin monta kertaa että vaikee uskoo siinä joskus jotain muutakin yhden viivan lisäks näkyvän.
 
Vielä kerran tuun kurkkimaan näille sivuille. Tuolla alkupuolella kerroin meidän tarinan lyhykäisesti eli se 9. IVF/ICSI hoito toi viimein tuloksen. Kävin keväällä hakemassa pois pakkasessa olevat alkiot ja niin vain kävi että olen samaisen 9. hoidon pakastealkioista raskaana. En tiedä mitä taikasanoja lääkäri tuolloin käytti koska hoito ei niin hirveästi eronnut aiemmista. Nyt PAS :n yhteydessä ekan kerran käytettiin myös Disperin ja kortisonikin. Meillä aina pakkasalkiot selvisivät huonosti mutta nyt kaksi sulatettua pystyttiin molemmat siirtämään. Jäi vielä yksi pakkaseen. 9. hoidon aikana olin Eero Varilan hoidossa, jota kyllä suosittelen lämpimästi, muistan kun sanoin tuon vastaanoton jälkeen miehelleni, että jos tuo mies ei saa minua raskaaksi niin anti olla sitten. Hyvää alkavaa syksyä kaikille ja voimia koitoksiin.
 
Täytyy kantaa korteni kekoon tähän keskusteluun. Näyttää siltä että yhdestoista siirretty alkio (PAS) on tarttunut kiinni. Mitään erilaista ei tehty verrattuna aiempiin siirtoihin, kaksi siirrettiin ja yksi on matkassa nyt rv 8+0. Aiempi saldo hoidoista on kaksi alkanutta raskautta joista kumpikaan ei ole edennyt rv 5 pidemmälle.

Lähinnä halusin sanoa että jaksakaa ystävät taistella unelmanne puolesta. :hug:
Niin monta kertaa olen pudonnut ja niin monta kertaa olen meinannut luovuttaa. Niin monta kertaa olen lukenut onnellisista lopuista enkä ole koskaan uskonut sen osuvan omalle kohdalle. En ole löytänyt ketään kohtalotoveria jolle olisi tehty yhtä paljon siirtoja kun kaikki tuntuivat onnistuvan heti ensimmäisellä kerralla. Tietysti jokaista päivää varjostaa pelko että tämä onni minulta otetaan pois. :'(
 
Hieno homma Annuli ja lasisiipi! :heart: Onnea matkaan!

).( Vuoto näkyy tulevan nyt jo primolutien läpi, vaikka tänään otin viimesen pillerin... JIPPII!! :D eipä sitä aikoihin taas ookaan näin punasista limoista riemuja repinykään.. kumpa tää homma selkenis jo huomenna ja sitten perjantaina hyvillä mielin lääkäriin hakeen piikkireseptiä.. ja kumpa sitten kaikki ois ultrassakin ok!
 
Hei taas!

Apua kaipaillaan! Eli kävin tänään 0-ultrassa, kun synarelaa on nyt sumuteltu 23.7 lähtien ja tänään kp3. Kävin poikkeuksellisesti "vieraalla gynellä" muuton takia eli en omalla klinikallamme. Ja tää lääkäri oli ihan onneton, vaikka kovasti ko. putiikissa vakuutettiin olevan asiantuntija. Totesi vaan, että ei johtofollia, mutta useita pieniä alkuja muniksista näkyy ja että limakalvo on 6,9mm. Mutta onko toi liian paksu?!? Puregon 125iu pitäisi aloittaa huomenna :eek:
 

Yhteistyössä