Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

Moi Risupesä!
Olen tätä(kin) pinoa seuraillut aina silloin tällöin. Ollaan miehen kanssa siis melkein 4-kymppisiä lapsettomia, ja esikoisesta haaveiltu jo monen monta vuotta. Nyt on menossa kolmas IVF, takana siis useita inseminaatioita sekä IVF-hoidoista 2 tuoresiirtoa ja 2 PASsia. Muutama plussakin saatu, toinen meni kesken rv 7 ja toinen oli jo alussa epäselvä. Niistä on toivuttu ja taas ollaan toiveikkaina liikkeellä =)
Terkuin Iiro :wave:
 
Maanantai 31. toukokuuta 2010



~Matkalla kohti plussaa~


Miisamari.............4.IVF/pas.............kesäkuu
nehma.................3.ICSI.................heinäkuu
eevi-antero ........3.IVF....................elokuu?
sannuli-81...........4.IVF....................syyskuu
risupesä..............3.IVF..................syys-lokakuu
Iron7...................3.IVF...................
toivorikas-72.......4.ICSI..................
dream09..............5.IVF..................
MariAnne-S..........4.IVF/pas............
fiia 69..................2.IVF/pas.............
Amelie80.............2.ICSI/pas...........
Nat......................3.IVF...................
Cris.....................4.ICSI..................
annamaria83.......3.ICSI..................
SaaraX................2.IVF/pas............
shenda81............2.IVF...................
Miimi78................5.ICSI >..............dna-tutkimukset
olki......................2.ICSI >.............lahjamunasolut
Merisiili................6.ICSI >.............lahjasiittiöt+iui
Tyyne73...............8.ICSI >.............lahjamunasolut




Plussat


pohtijatar............2.IVF...................22.9.09
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09
Tao74.................3.IVF....................24.9.09
dreamer78..........2.ICSI.................24.11.09
sebu08...............3.IVF...................27.11.09
Sarma.................2.IVF....................4.1.10 (luomu)
SuzyQ69.............3.IVF/pas............27.1.10
Duffy....................2.ICSI.................3.2.10
Alina79................2.ICSI.................3.2.10
kirma...................3.IVF...................9.2.10
Anskubansku80...5.ICSI.................23.2.10
plasebo...............3.ICSI.................12.3.10
Kukka77..............3.ICSI/2.pas........3/10 ?
tytti82.................2.IVF....................4/10 ?


*********

Lisäsin listalle sut Iron! :wave:
 
Heippa,

Olen pitänyt hiljaiseloa, koska meillä on mennyt kaikki päin seiniä. Meille tehtiin siis vajaa pari vikkoa sitten 2.ivf. Soluja saatiin 12, joista 10 hedelmöittyi, mutta normaalisti kehittyi vain 2 alkiota. Lääkäri sanoi, että jokin on pahasti pielessä alkion kehityksessä, eikä ole normaali tilanne. Kehotti miettimään luovutettuja soluja jo, luultavasti kuitenkin saadaan taysissa vielä yksi ivf.

Kaikki on vielä aika sekaisin omassa päässä, kun lääkäriäkään ei ole tavattu. Seuraavan ajan saan varata vasta kun siirrosta on kulunut kaksi viikkoa. Nyt elellään pp 10 ja tutut menkkaoireet selässä jyllää jo. Kaksi ok alkiota siirrettiin, mutta niissäkin oli kuulemma jotian omitusita, en enää edes muista mitä. Toivo on jo heitetty ja ärsyttää epätietoisuudessa eläminen seuraavan hoidon suhteen. Lääkäri ei osannut sanoa, että missä on vika, mutta itse epäilen munasoluja koska mulla on ollut kaksi tuulimunaraskautta ja nehän ilmeisesti johtuu viallisesta munasolusta.

Ei ole helppoa, mutta ei me olla vielä luovuttamassa hoitojen suhteen. Jos tays tarjoaa meille vielä yhden hoidon niin luultavasti tehdään vielä pari yksityiselleäkin ennen kuin siirrytään luovutettuihin. Pitkä tie varmasti edelleen edessä, joskus tuntuu, että tätä ei enää pää kestä, mutta sitten jostain niitä voimia vain kaivaa. Jossain vaiheessa tietenkin on tehtävä päätös lopettamisesta.

Kovasti voimia kaikille tähän pinoon! Me ollaan saakelin sitkeitä naisia!
 
tytti82 kurkistelen tänne taas tuolta toisesta pinosta, mutta meile kävi melko samallatavalla edellisessä hoidossa, eli 11 solua saatiin ja siirtoaamuna jäljellä oli 1 normaalisti kehittynyt 8soluinen joka siirrettiin ja pakastimeen ei saatu mitään. meilekkin lääkäri kertoi ettei ole tavallista niin suuri kato, muttei maininnutkaan luovutettuja, vaan hoidot omilla jatkuu...tsemppiä teilekkin!!
 
tytti :hug: Tiedän tuon tunteen kun likimain tietää jo miten käy ja oikeestaan ei enää haluais päästää itteensä toivoon mitään, mutta silti täytys jaksaa toivoo vielä vähän aikaa ja pieni toivonpilke jokatapauksessa on..
Varmasti kannattaa ottaa vastaan kaikki "halvat" hoidot mitä vaan annetaan, ja uskon että sen kolmannen vielä saatte koska kuitenkin siirtoon on päästy!

leiskalle myös :hug:

Mua pelottaa se PAS mitä lähemmäs se sulatusajankohta tulee.. että miten hirvee pettymys ja turhautuminen voi sitten olla jos ne ei selviäis edes kohtuun, ja vielä joutu odotteleen yhtä siirtoo pari-kolme kk tavallista pidempään! Uskaltaisko pakastealkioista sitten enää pahemmin iloitakaan jollei ne kuitenkaan ikinä selviä sieltä mihkä :headwall: :ashamed:
 
Hei

Meillä kävi myös mahdoton kato toisessa hoidossa. Folleja kyllä ultrassa näkyi mukavasti kasvavan, mutta toiselta puolelta ei tullu yhtään munasolua. toiselta puolelta tuli 5-6 kpl, mutta yksikään ei hedelmöittynyt. Olis niin kiva tietää missä vika...
Kolmanteen hoitoon pitkällä hoidolla ja eri lääkkeillä. Mulle voi päivittää että heinäkuu, jos lääkäri ei ole sillon lomilla...
 
Terveisiä endokrinologilta, sain tyroksiinilääkityksen ja lähetteen sokerirasituskokeeseen. Erittäin miellyttävä lääkäri joka kuunteli minua ja selitti hyvin, eikä leimannut minua hysteeriseksi kun selitin TSH 2,8 arvosta ja kilpirauhasen ongelmien mahdollisesta vaikutuksesta alkion kiinnittymiseen. Sanoi että voi olla että minulla ei ole mitään sairautta mutta että lääkityksestä ei ole haittaa koska aivolisäke korjaa kyllä oman tuotannon pienemmäksi jos lääkitys aloitetaan vaikka oma tuotanto olisi riittävä. Sanoi myös että kilpirauhanen ja muut hormonitasot vaikuttavat monella tavalla raskautumiseen, sekä myös keskenmenoihin. Eli käyn huomenna labrassa ja sitten aloitan tyroksiinilääkityksen. Arvot kontrolloidaan taas kesän jälkeen. Lääkäri sanoi että tavoitearvo kun hoidetaan niin on lähempänä 1.
 
Toivorikas, tuopa oli mielenkiintoinen uutinen lääkäristä joka ottaa asian tosissaan. Pystyisitkö kertomaan missä ja kuka lääkäri tämä on? Itse olen kysellyt asiasta nyt kolmelta eri lääkäriltä (mun tsh 2,5 ja oireita piisaa, ne tv-alkuiset kokeet ihan normaalituloksin myös) eikä kukaan suostu harkitsemaankaan lääkitystä.
 
Miisamari: Töölön Mehiläisestä, AV, ollut aikaisemmin HUS:lla, nyt täysipäiväisesti vetää Mehiläisen diabetes-klinikkaa. Laittoi myös sokerirasitustestiin koska mulla on ne PCO-tyyppiset munasarjat, jos sieltä pukkaa jotain poikkeavaa niin voi olla että saan metut. Kun ei ole sitäkään kukaan selvittänyt vaikka on mahdollista että mulla on PCOS vaikka onkin säännöllinen kierto.
 
Keskiviikko 21. huhtikuuta 2010



~Matkalla kohti plussaa~

tytti82.................2.IVF...................tulos vko16
Miisamari.............4.IVF...................huhtikuu
Iron7...................3.IVF...................huhtikuu
dream09..............5.IVF..................huhti-toukokuu
MariAnne-S..........4.IVF/pas............keväällä
risupesä...............2.IVF/pas............keväällä
nehma.................3.ICSI.................heinäkuu
eevi-antero ........3.IVF....................elokuu?
toivorikas-72.......4.ICSI..................
fiia 69..................2.IVF/pas.............
Amelie80.............2.ICSI/pas...........
Nat......................3.IVF...................
Cris.....................4.ICSI..................
annamaria83.......3.ICSI..................
SaaraX................2.IVF/pas............
shenda81............2.IVF...................
Miimi78................5.ICSI >..............dna-tutkimukset
olki......................2.ICSI >.............lahjamunasolut
Merisiili................6.ICSI >.............lahjasiittiöt+iui
Tyyne73...............8.ICSI >.............lahjamunasolut
Sannuli-81..........4.IVF ....................syyskuu




Plussat


pohtijatar............2.IVF...................22.9.09
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09
Tao74.................3.IVF....................24.9.09
dreamer78..........2.ICSI.................24.11.09
sebu08...............3.IVF...................27.11.09
Sarma.................2.IVF....................4.1.10 (luomu)
SuzyQ69.............3.IVF/pas............27.1.10
Duffy....................2.ICSI.................3.2.10
Alina79................2.ICSI.................3.2.10
kirma...................3.IVF...................9.2.10
Anskubansku80...5.ICSI.................23.2.10
plasebo...............3.ICSI.................12.3.10
Kukka77..............3.ICSI/2.pas........ ?


*********



 
Moikka kaikille pitkästä aikaa.

Mä olen pitänyt taukoa täältä ja koko hoidoista ja pidän edelleen tauko syksyyn asti sit jatkuu hoidot. Mukavaa kyllä ollut kun ei tarvi miettiä et mikä kp yms. nyt on. Lomailtu on ja nautittu elämästä.

Kaikille plussan saanneille oikein paljon onnea!


Aurinkoista kevättä kaikille!

Sannuli
 
No auringonpaisteinen kurkistus tänne meille "moniosaajille" :saint:
Täällä olen yrittänyt olla "lapsiajatusvapaa" sen jälkeen kun 6.hoito meni plörinäksi ja olin saanut koottua JÄLLEEN itseni johonkin elämänhaluiseen tilaan...Eihän se ole onnistunut kuin ehkä parina päivänä :ashamed: MUTTA olen ainakin yrittänyt, tietoisesti olen vältellyt parhaani mukaan ainakin konetta/kesk.palstoja...
No mutta, tällä hetkellä tilanne on TAAS kovin ihmeellinen ja kumma! Kävimme toisella yksit.klinikalla kyselemässä luovutussoluasioita ja kuinkas ollakaan-tarkoituksena on ENSI KUUSSA tehdä 1.INSEMINAATIO luovutussiittiöillä luomukiertoon ja ihan ilman mtn lääkkeitä :eek: :eek: :eek: !!! Meille-IKIVANHOILLE ICSI-kävijöille tämä onkin jtn AIVAN UUTTA-tapamme mukaan menemme jälleen PER*E edellä puuhun...! Vaikeemman kautta kun on lähdetty liikkeelle...
Itse käväisin tuubatutkimuksessa, jota jännitin 6.punktion kokemuksella ehkä enemmän kuin kukaan :p Onneksi tuubat-ainakin oikea puoli-oli auki, joten se ei koitune esteeksi tälle suunnitelmalle. Tutkimuksen jälkitunnelmia(nyt 16.kierron pv, tutkimus tehty 10.pv) täällä nyt tutkailen-kaikenmaailman ovulaatiokipuihin viittaavia juttui ilmassa on ja samanlailla vatsa jumii kuin hormoonihoidoissa konsanaan ja turvottaa...Vähän mietityttää, hermostuko sarjat ihan lopullisesti nyt täst hoonaamisesta-vaikkei suoranaisesti sarjoi kopeloitukaan...!? Itse tutkimus ei ollut minulle kivulias, vähän ällöö vaan, kuten kaikki alakerran räpellykset---lääkärin taholta ;)
Vielä on tulossa "syvähaastattelu" Tsykologin luona, joka sit tarkastelee meidän kypsyyttä tähän hommaan-sieltäpä voinee vielä tulla jyrkkä EI lapsille, mutta toivossa elämme :saint: Kummastuksen aiheena jälleen vaan se, kuinka näiden alan ammattilaisten mielipiteet vaihtelee paikasta riippuen...Nyt meille sanottiin historiaamme peilaten että jos olisimme olleet alusta ko.paikassa hoidossa, oltaisiin yritetty OMILLA siittiöillä inseminaatiotakin :eek: Meille ei ole moista aik.ehdotettukaan---itse kyllä kysytty, mutta ajatus tyrmätty---Ja nyt uudessa paikassa tuli puhe edelleen syömästäni Thyroxinista, nyt sanottiin, ettei ko.paikka näitä hoitolinjoja(myöskään kortisonilisiä) suosi, mutta jatkanen nyt syömistä, koska lopettaminen voisi sekoittaa TAAS arvot! Nythän viime mittauksella arvot oli lähempänä "oikeeta/suuniteltua" kuin esim.viime hoidon aikana, jolloin asia olisi ollut TOIVOTTU :headwall: Mutta näin, ei aina voi voittaa :p
Nyt vaan odotamme ja ihmettelemme, fiilikset vaihtelee :whistle: :x :) Itse pohdin, miten sitä nyt sit olis "parhaimmilaan" ajatellen inseminaatiota---olen mm.juonut enemmän alkoholia kuin pariin vuoteen(hoitohistorian aikana) :LOL: ...oisko tää SE JUTTU!? :D No joo, koetetaan TAAS JAKSAA siskoiset ja jos ei jaksa, LEVÄTÄÄN suosiolla-niin minäkin tein!!! Kuulemisiin B)
 
Merisiili, suunnitelmat selvillä ja hyvältä kuulostaa! bd Vaihto kevyempiin vaihtoehtoihin piristää kummasti ;)

sannulille rentouttavaa lomailun jatkoa :wave: syksyllä sitten tositoimet!

).( Kirjottelin tarkemmin tonne kymppeihin, kun kävin tänään lääkärissä ja tiistaina yritetään vihdoin sitä PASia! Limakalvo ois voinu parempikin olla (6,4mm), mutta ehtii se kai vielä tarpeeks kasvaa ensviikon alkuun mennessä. Huomenna käyn tsh-kontrollissa ja tutkitaan hyytymis/tukosjuttuja fosfolipiditutkimuksella. Ompahan nekin sitten selvitetty. Kesän aikana tehdään vielä kerran johdinten tutkimus kun jäi jotenkin vaivaan laparoskopian jälkeen.. pieni toivo siis vielä että oiskin auki, mutta tuskin :ashamed:
 
Moikka,

Tulin avautumaan meidän tilanteesta. Meillä lähti kaksoisraskaus liikkelle toisesta ivf:stä. Heti alussa luultiin keskenmenoa kovista kivuista johtuen, mutta hcg jatkoi nousuaan. ultrassa rv 6+1 nähtiin kaksi alkioita, jolla toisella oli syke ja toisella ei. Nyt sitten meni kesken tämä viimeinenkin ja pitäisi tehdä tyhjennys. Mietin vielä haluanko lääkkeellisen vai kaavinnan. Lääkärille ilmoitan ensi viikon lopussa. Toivon tietysti, että sitä ennen tulisivat jo pois, mutta tuskinpa vaan.

Taustalla meillä on jo kaksi tuulimunaa ja nyt ekan kerran elämässäni näin sykkeen. Yritän löytää siitä jotain positiivista, pääsimme edes näin pitkälle, joten ehkä joskus soluistamme voi tulla myös se yksi sitkeä kaveri, joka jaksaa loppuun saakka. En vaan ole varma jaksanko enää itse yrittää.

Miten te olette ajatelleet tulevaisuuden. Kaikki on niin epävarmaa etten tiedä mitä pitäisi tehdä. Mietin, että pitäisikö meidän jo lähteä tosissaan luovutettuihin soluihin. Ja mistä tiedämme kumpi tarvitsee luovutetun solun. Lääkäri sanoi, että kerran vielä saadaan julkisella hoito. Sittenkö tosiaan luovutamme? Meille ei tule lapsia. sitä on aika vaikea sisäistää. Kuinka tästä oikein taas jaksaa eteenpäin?
 
Voi ei tytti :hug: :'( kauheaa kun ensin annetaan noinkin paljon toivoa ja sitten taas vedetään matto alta.. mulla ei ole mitään kokemusta keskenmenoista, mutta itse varmaankin yrittäisin ensin lääkkeellisenä, kun oon lukenu että kaavinta voi aiheuttaa jotain limakalvoarpeumia tms. vaurioita. Mutta onhan se toisaalta varmaan nopeemmin ohi ja kivuttomampi. Vaikee tilanne.. :(
Oon ajatellu ettei tässä muutakaan voi kun yrittää vaan kerta toisensa jälkeen, kun toivoo vielä kuitenkin on (vaikka usko on välillä niin pohjamudissa kun olla voi) ja nää hoidot on mitä ilmeisimmin se ainoo mahdollisuus että vois edes realistisesti odottaa tulevankaan mitään.

Voimia! :hug:
 
Hiphei-mehän löydytään vasta sivulta 3 :whistle: Taitanee olla hoitoväsymystä ja toisaalta kesää ilmassa :heart:
No mut aattelin vaan infota omasta navasta...Nyt on tosi kyseessä-tsykologilla on käyty ja EDELLEEN ollaan koklaamassa luovarisimppoja! Ja ajankohtakin lähestyy vääjäämättä-nimittäin tässä kierrossa ja tietty ovulaation aikaan-sepä ollee ensi vkon lopulla(jos nyt sit TOSIpaikan tullen ees löytyy?!) !!!!??? HUIHUIHUI-kivalla tavalla :saint: Toivoa on mielessä sata kiloa, mut samalla "pessimisti ei pety"-linjalla...On tää kans PUUHAA :headwall:
No mut täs lyhykäisyydessään kuulumiset! TOIVOTTAVASTI kukaan ei ole vaipunut täydelliseen epätoivoon ja ahdinkoon-TOIVON et me kaikki jaksetaan uskoa et ASIAT RATKEAA anyhow hyvin-jotenkin after all!!!??? Lämpöisiä kesäHALILOI :hug: kaikille! I know the feeling-at least a bit of it---
 
Merisiili :wave:

Mä oon välillä ajankulukseni päivittäny tota listaa vaikka jutut täällä onkin vähä hiipunu.. huomenna aattelin haaskata First Signal 10:n ja sitten tiistaina se lopullinen testi. Yhden neganhan ehdin jo tehdäkin..vaikka olihan se turhan aikasta (pp8) ja vielä rfsu:lla. Mut kai se on arvattavissa mikä se huomennakin on..
 
merisiili: kerrotko miten päädyitte luovutettuihin siittiöihin, ehdottiko lääkäri vai te itse. Ilmeisesti psykologin juttusilla pitää käydä, mitä siellä kysellään yms?
Kyselen kun luulen että se on meilläkin edessä, mutta jotenki tuntuu vielä vaikealta ajatukselta. Kerran kokeillaan vielä omilla...
 
nehma: Tosiaan lyhyesti meidän hoitotausta on seuraavanlainen(jos et sitä jostain jo tsekannutkin...?)-takana 6 ICSiä, alunperin vika löytynyt siittiöistä, mutta sittemmin alettu miettimään myös munasolujen laatua tms. Sama kuvio toistunut joka hoidossa-niin pitkässä kuin lyhyessäkin kaavassa-munasolut kasvaa, niitä saadaan kerättyä, hedelmöittyminen onnaa vain icsillä, jakaantumaan lähtee monikin ja sitten alkaa karsiutuminen, lopputuloksena yksi tai kaksi siirtokelpoista rupuista alkiota(+kerran yks blasto), ei mtn koskaan pakkaseen tai yritystä kiinnittyä. Nyt sit aikamme päätä seinään hakattuamme ja "kaiken" kokeilleena, päädyimme itse ehdottamaan ensisijaisesti kokeilua luovutussiittiöillä. Lääkäreillä ei ollut jyrkkään kantaa kumpaankaan suuntaan, koska ei ole olemassa mtn selvää merkkiä siitä, missä vika lopulta piilee, JOTEn suostuivat tähän ajatukseen. Vieläpä esitimme toiveen, lääkkeisiin LOPENKYLLÄSTYNEINÄ, ettei oteta edes mtn tukilääkettä tähän yritykseen-ihan LUOMUSTI siis---tavallaan---jos nyt vieraan miehen siittiöillä raskautumisyritystä voi sellaiseksi kutsua :LOL:
Kävimme tosiaan Tsykologin luona juttusilla ja kyseessähän tosiaan on enemmänkin informatiivinen tilaisuus kuin arvio vanhemmuuskelpoisuudesta. Käynti oli oikein miellyttävä ja saimme muutamia ajatuksenaiheita tulevan varalta ja ihan käytännön vinkkejäkin. Nyt vaan ovulaation metsästys käyntiin tässä muutaman pvn sisällä ja sit TAAS ihmetellään ja kummastellaan :saint:
Asian vaikeudesta...en voi muuta kuin kehoittaa PUHUMAAN, PUHUMAAN ja PUHUMAAN asioista, myös niistä peloista ja "pahoista" tuntemuksista-eiköhän siitä se päätös sitten ala syntymään!? JAKSUJA kaikille hienoille LADYILLE :heart:
 
Merisiili sulle ihan hirveästi toivon onnea ja tsemppiä tähän ekaan luovutushoitoon!! Voi kunpa se olisi se oikea hoito!!

Risupesä, sulle paljon haleja!

Meillä neljäs tuoresiirto tuotti negan, ja passia suunnitellaan kesäkuulle (kaksi alkiota olisi pakasteessa). Toiveet ei ole korkealla kuin aiemmistakaan ei mitään kiiinnttymisyritystä, eli ajatukset alkaa olla meilläkin noiden luovutettujen solujen puolella. Mutta katsotaan nuo viimeiset omat alkiot nyt ensin, jospa edes siitä sulatuksesta toinen selviäisi... Jos ei, niin syksyllä sitten mietitään uusia kuvioita.
 
Tytti, meillä mietitään tuota ihan samaa että kumman omia soluja ensin kokeiltaisiin kun on epäselvää mistä alkioiden huonous lopulta johtuu. Hieman on mietitty että koska minun munasolutuotanto kuitenkin ensin hiipuu, niin jospa kokeiltaisiin ensin lahjasiittiöitä (ja kun niitä on helpommin saatavanakin ja halvemmalla). Nimittäin kun lahjamunasoluillahan saadaan aikaan raskauksia vielä yli nelikymppisillekin, mutta omilla se voi silloin olla jo ihan mahdotonta. Eli jos oltaisiin onnekkaita ja saataisiin lahjasiittiölapsi, niin sitten myöhemmin voisi koittaa sisarukseksi lahjamunasoluvauvaa...

Iron, tervetuloa mukaan!
 
Miisamari sinne myös :hug: negasta.. mut onneks sait pakkaseenkin jotain ja pääset taas piakkoin tositoimiin! Pitää vaan yrittää jostain kaivella sitä uskoo ja aatella ettei koskaan tiedä mikä saattaa olla just SE kerta.. :heart:
 

Yhteistyössä