Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

Miisamari samaa mietiskeli ääneen keskiviikon tohtori, että olisiko ollut kaksoisraskaus. Yksi pakasealkio sinne vain sijoitettiin, mutta olisiko mokoma sitten vielä jakautunut kohdussa kahdeksi. Mene ja tiedä...
 
suzyQ69, siis aivan mieletön juttu :D Erityisonnittelut sinne, oli varmasti mahtavaa kuulla ultrassa, että elämä onkin voittanut!

tytti82, mä toivon, että en hankaloittanut sun elämää löpinöilläni entisestään. Tämä on niin raskasta suota tarvottavaksi, että tieten tahtoen ei kenenkään taakkaa halua enää vaikeammaksi tehdä. Toivon, että usko tulevaan löytyy vielä, jaksat hoitojen alkuun ja tästä painajaisesta selviät loppujen lopuksi voittajana.

Ja kaikesta huolimatta, mä kurkin tänne vielä ja kun jotakin teille kaverit tapahtuu, annan kyllä kuulua itsestäni ;)
Varsinkin risupesän perässä hyppään ihan joka paikkaan :D
 
Ja terveiset kaikille Ruatsin maalta-sinne YRITIN jättää pahimman piinailuhel*etin...äh, ku ei onnistunut-eli Miisamari, mm.sun tsemppejä edelleen tarvitaan ;)
Tää onkin mennyt vaan nyt ENTISIÄ kertoja hankalammaksi-en enää tunne yhtään kehoani :x Nyt viimeiset 3-4 päivää olen kärsinyt sellaisista kivuista, jotka ovat jotain aivan erikoista ja outoa mulle...Sellasia viiltäviä, särkeviä tuikkauksia/vääntöjä/vetoja/kramppeja on ilmaantunut aivan häpyluun yläpuolelle/nivusten alueelle sellaselle pitkälle puolelta toiselle vievälle yhtenäiselle alueelle. Niiden ajaksi on pakko pysähtyä/hidastaa menoa. Niiden esiintymistiheyskin on aivan epäselvä-aluksi luulin sen liittyvän aina Crinonen jälkeiseen aikaan, mutta ei-pitkin päivää millon missäkin! Myös yöllä olen niihin heräillyt. Alko oikein huolestuttaa, että onkohan nyt sit kyse jostain nivusiin tallentuneesta alkiomötkylästä, joka kulkee IHAN VÄÄRIÄ POLKUJA ja ominpäin!!! Onkohan nää nyt sit niitä kohdunulkosen merkkejä... :eek: !? Mä itse oon aatellut kohdun sijoittuvan jotenkin ylemmäs, jos tosta mahan päältä kattoo->tohon navan ja vähän alapuolelle navan alueelle, jossa ENNEN oon ainakin LUULLUT nippasujen tms.tuntuvan, nyt ne tuntemukset on jotenkin ihan TIPAHTANEET radikaalisti tonne "kolmion" alueelle"...voi hitonhitohitto-on tää PELOTTAVAAKIN :eek: Ja jos nää nyt sit onkin lopulta niitä kohdun supisteluja, ni mitä HITTOO ne n.20 vuotta kestäneet menkkakivut on oikein olleet!!??Vai muuttuuks(=alkaako "roikkumaan/tippumaan") täs 30v:n jälkeen KAIKKI :kieh: HUihui ja pp8.
 
Kiitos Kirma kauniista sanoistasi. Toivotaan, että lopussa kiitos seisoo - meillä kaikilla.

Merisiili, mulla oli kuvailemiasi oireita kun luomuna joskus muinoin plussasin. Silloin en yhtään tajunnut, että mistä ne saattoivat johtua, kun oli eka yrityskierros päällä, eikä mielessä käynytkään, että olisi voinut onnistua. Mutta vastaavat kivut oli mulla ainakin merkki siitä, että kyytiläinen siellä teki pesää itselleen kohtuun. Tosi ei sitten viihtynyt siellä kuin muutaman viikon, mutta se nyt ei tähän liity mitenkään. Toivotaan parasta!
 
merisiili, tytin kanssa samoilla linjoilla!
Ja mä muistan, kun kävin ekassa ultrassa rv10 (niin siis mullahan on normaali raskaus historiikissa) niin olin yllättynyt siitä, kuin alhaalta kätilö ultra-anturilla tutki. Ihan tuolta karvojen yläpuolelta (jos sellaset löytyy ;) ) Että peukkuja vaan sinne!
 
Merisiili kuulostaa hurjalta! Toivottavasti se on Sitä. :)

Ja en halua masentaa mutta mun täytyy kertoa että kerran mulla oli punktion jälkeen tulehdus ja siinä oli aika lailla samanlaisia tuntemuksia (kivut alkoivat 4pv punktion jälkeen), eli mun mielestä kannattaa kyllä soittaa klinikalle jos kovin kivuliasta on. Mutta vaikka oliskin tulehdus niin ei se silti estä raskauden alkamista, siihen pitää vaan ottaa antibioottikuuri.
 
Torstai 18. helmikuuta 2010



~Matkalla kohti plussaa~

Anskubansku80...5.ICSI.................v-testi 23.2
Tyyne73...............8.ICSI.................testi 26.2
eevi-antero ........2.IVF/pas.............testi 1.3
nehma.................2.ICSI..................vko 9?
Miimi78................5.ICSI..................vko 9
toivorikas-72.......3.ICSI/pas...........helmikuu
Kukka77..............3.ICSI/2.pas........helmikuu
plasebo...............2.IVF....................helmikuu?
tytti82.................2.IVF...................maalis-huhtikuu
risupesä...............2.IVF/pas...........maaliskuu
MariAnne-S..........4.IVF/pas............keväällä
Miisamari.............4.IVF...................huhtikuu
fiia 69..................2.IVF/pas.............
Amelie80.............2.ICSI/pas...........
dream09..............4.IVF/pas............
Nat......................3.IVF...................
Cris.....................4.ICSI..................
annamaria83.......3.ICSI..................
olki......................2.ICSI > ............lahjamunasolut
Sannuli-81..........3.IVF/pas > ........tauolla
Merisiili


Plussat


pohtijatar............2.IVF...................22.9.09
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09
Tao74.................3.IVF....................24.9.09
dreamer78..........2.ICSI.................24.11.09
sebu08...............3.IVF...................27.11.09
Sarma.................2.IVF....................4.1.10 (luomu)
SuzyQ69.............3.IVF/pas............27.1.10
SaaraX................2.IVF/3.pas.........30.1.10
Duffy....................2.ICSI.................3.2.10
Alina79................2.ICSI.................3.2.10
shenda81............2.IVF...................7.2.10
kirma...................3.IVF...................9.2.10
 
Moikka kaikille ja onnittelut Suzy69! Pidän peukkuja sinulle!

Minulle on myös sattunut ja tapahtunut vaikka mitä. Olen kyllä käynyt täällä lukemassa teidän kuulumisia ja olen samaa mieltä monen kanssa siitä, että muiden "tavallisten" onnistumiset ei aina tunnu niin mukavalta. Taas kaveri ilmoitti, että hän odottaa jo toista ja "taas" ensimmäisellä yrittämällä.
No, eli hieman omasta tilanteestani. Viimeksi kun kirjoitin niin olin lopettamassa e-pillerit (syön siis näitä aina hoitojen välissä koska ne auttavat jollain tavalla munasarjojani). Heti kun menkat alkoi aloitin Puregonit ja kappas vaan, tällä kertaa näkyi tasaiset n. 8 rakkulaa 6. piikkipäivänä. Kaikki meni niin nopeasti ja kuulemma Puregon sopii minulle joten punktiossa olin viime tiistaina (kp 11). Saaliina olikin 11 munasolua, aikaisemmin ollaan saatu maks. 3-4! Tämä oli siis meidän viides ICSI ja emme voineet uskoa, että nyt saatiin näin paljon. No, seuraavana päivänä ilmoitettiin että 7 oli hedelmöittynyt ja perjantaina joka oli siirtopäivä niin yksi top alkio sitten siirrettiin. Saatiin pakkaseen kaksi "settiä". Meidän kliniikalla he pakastavat aina kaksi kerrallan joten yhteensä 4 meni pakkaseen vaikka ne siis riittävät kahteen kertaan. Ihan uskomatonta, ensimmäinen kerta kun ollaan saatu mitään pakkaseen ja vasta viidennellä kerralla. Olen niin iloinen ja nyt vaan toivon, että tämä pikkuinen kiinnittyisi. Verikoe olisi sitten luvassa 23.2.

Lugeista sen verran, että kuinka kauan teillä "pysyy" luget sisällä ennen kuin ne valuvat pois? Minulla ne ei tunnu pysyvän sisällä ei millään. Kysyin lääkäriltä että onko tämä normaalia ja hän sanoi että on, ja että ne ensimmäiset kaksi tuntia ovat ne kriittisimmät, eli silloin itse lääke imeytyy...

Ihanaa aurinkoista sunnuntaita teille kaikille! Olette ihania, en jaksaisi ilman teitä! :)
 
Merisiilin tilannetta kyttäämässä täällä.. =)


Alkuperäinen kirjoittaja Anskubansku80:
Lugeista sen verran, että kuinka kauan teillä "pysyy" luget sisällä ennen kuin ne valuvat pois? Minulla ne ei tunnu pysyvän sisällä ei millään. Kysyin lääkäriltä että onko tämä normaalia ja hän sanoi että on, ja että ne ensimmäiset kaksi tuntia ovat ne kriittisimmät, eli silloin itse lääke imeytyy...

Yleisesti ottaen hyvin vaikken edes aina malta jäädä makoileenkaan. Mutta jos tarvii mennä vessaan alle tunnissa laitosta niin loppupaakku saattaa valahtaa paperiin. No, jos saan sen tollei "pyydystettyä" niin takasin sit vaan se sinne :x :p :kieh:

Mun tarvii vissiin kans neuvotella seuraavalle kerralla tota pelkkää puregonia kun sillä tuntuu monelle tulevan parempia tuloksia! Arveluttaa vaan kun siinä ei sit oo yhtään lh.ta, mutta entä jos mulla ei endosta huolimatta oiskaan sitä vajetta.. voisko ylimääräsestä lh.sta olla sillon peräti haittaa..? En tiä.
 
Risupesä Mulla on myös endoa ja mikäli nyt ei kiinnity niin mietitään jopa laparoskopiaa vielä keväällä, jospa siitä olisi apua. Tosiaan ne e-pillerit ja Puregon yhdistelmä toimii minulla parhaiten. E-pillerit hoitojen välillä pitäisi pitää sen endon poissa ja tällä kertaa sain tupla annoksen Puregonia, eli 300 mg ja se toimi. Tosta lh:sta en tiedä, minulla ei pitäisi olla vajetta, en ainakaan tähän hoitoon saanut mitään. Mutta aikaisemmin sain ja silloin se ei tuntunut auttavan kun muutenkin niistä hoidoista saatiin niin huono tulos. Onko endopotilailla yleensä lh-vajetta?
 
Mulle yks lääkäri on selittäny, että oli jossain seminaarissa tms. gynepäivillä, jossa oli uutena asiana todettu että endon kanssa on tavallista useemmin vai oliko se peräti että useimmilla sitä vajetta. Mulla tosin on aina ovulaatiot toiminu säännöllisesti, johonkin epikriisiin mainittu että jopa hieman 'nopeesti' eli ovis voi tulla melko aikasin kierrossa,.. josko se ois merkkinä siitä että lh.takin on tarpeeks.? Ei oo koskaan mitattu.. vahvoja viivoja oon saanu ovistikkuihin kun muinoin sitäkin on tullu kokeiltua.
 
---GAME OVER---

Ei mun tarvitse odottaa klo.15:30 että saan VARMAN TIEDON siitä, ettemme tule saamaan lapsia-ikinä koskaan millonkaan---kai---ehkä---ainakaan näin.

Tähän PELIINhän on kulunut tuhansia euroja, toiveita, lääkkeitä ja kyyneliä, tämä peli ei vaan päättynyt "seuraavalle tasolle" nousemisella. Elämä on ollut n.viimeiset kolme vuotta yhtä ODOTTAMISTA, itsensä psyykkaamista, kokoon kursimista - joko hoidossa olemista tai hoidon odottamista - miettimistä, mitä tein väärin ja kenelle, TOISTEN lasten kummeiksi tulemista, toivomista, pyhän viha ja katkeruuden loitontamista.

Enpä olisi tätä- naistenklinikan lääkärin, aimo annoksella myötätuntoa ja sympatiaa varustettua lausahdusta halunnut koskaan, sen 1.kerran(kun olimme saamassa viimeistä tuomiota julkisen puolen hoidoista) kuultuani miettiä...Nytpä senkin joudun tekemään...Se meni-meidän kaikkien kauhuksemme-jotakuinkin näin : "---No onneksi nyt on 2000-luku ja monta muutakin tapaa elää---voi elää kahdestaankin, sitten sitä aikaa voi antaa matkustelulle, harrastuksille tai vaikka työlle!---Ja onhan sitten olemassa näitä muitakin tapoja sitten hankkia sitä lasta---josko olette kuulleet adoptiosta---tai sijaisvanhemmuudesta---"

Tätä lausetta en tule koskaan unohtamaan-olihan se MELKO HYVÄ vaihtoehto tuoda esille meille, siinä vaiheessa 5 "rankinta" hoitoa läpikäyneille...emme ilmeisesti tuntuneet pariskunnalle, joka OIKEASTI haluaisi lasta! Piristävänä pikku lisänähän taustalla levittäytyi satojen vauvojen valokuvien täyttämä seinä-ihan vaan muistutuksena...JOSTAIN!!!
Josko joskus tästä kaikesta koettelemuksesta kirjoitan kirjan, tämä lause pääsee sinne ehdottomasti.

Nyt ei ole tietoa, mihin tästä lähdetään-koetetaan nyt ensin TAAS kursia suurimpia haavoja umpeen...Toivon vain, ettei TOIVO KATOA KOSKAAN-ei meiltä eikä KELTÄÄN TEILTÄ MUILTAKAAN-voin vain todeta, ymmärrän tuskanne ja kiitos-olette olleet SUURI tuki omasta laiskasta kirjoittelustani huolimatta. Älkää ainakaan unohtako RAKKAUTTA!!!!!!!!!!!!!!!


Merisiili-----------------------------------------------------End.
 
Merisiili :hug: eipä tähän oikein mitään fiksua osaa sanoa :'( vaikka se kuulostaa niin kliseeltä, niin ainahan on toivoa niin kauan kun on se minimaallinenkin mahdollisuus....onko tilanne jo mennyt joltain osin siihen suuntaan että tulossa ois huonot uutiset..? Vaikka onhan se tietysti niin että useiden piinojen jälkeen ne tietyt oireet tunnistaa :(
 
Risupesä, oho, joo, en laittanutkaan mtn "syitä" tilinpäätökselleni...
Siis vuoto alkoi eilen illalla, kivut olivat yön ajan TODELLA kovia, "riekaleita"+ muuta moskaa tulee alakerrasta ihan reilulla kädellä=normaalisti - TÄSMÄLLEEN samat tuntemukset kuin monta kertaa aikaisemminkin...Ei tässä haluaisi TIETÄÄ vielä, mutta kyl mä tiedän-valitettavasti. Ei toteutunut edes piskuinen toiveemme päästä labraan ilman vuotoa.KivaKiitti. Mut tosiaan, nyt ollee nämä hoidot loppu-lopullisesti. Kuitenkaan en sano koskaan en koskaan, mutta nyt pitää isosti miettiä ja etsiä uusia uria-tästä kun "ei tule lasta eikä paskaa" :headwall:
 
Merisiili :hug: en osaa minäkään mitään hienoa sanoa. Harmittaa sun puolesta.

Me ollaan joskus mietitty noita lahja-alkioita tai alkioadoptiota. Mutta nämä on niin henkilökohtaisia asioita. Samat ratkaisut ei ole kaikille oikeita tai sopivia.

Voimia kovasti.
 
).( Tänään tehtiin siirto, yksi kyytiläinen saatiin mukaan niistä neljästä viimeisestä pakkasessa olleesta. Yksi ei kuulemma herännyt henkiin lainkaan sulatuksessa, ja kaksi olivat niin "huonokuntoisia" ettei niitä olisi voinut käyttää, mutta yksi nelisoluinen siis nyt mukana ja pakkanen tyhjä. Testipäivä olis sit 1.3.
Täällä kun oli puhetta niistä B-planeista ja muusta, niin meillä ei kyllä mitään kummempaa ole vielä ollut, joskus olen adoptiosta maininnut mutta mitään vakavampaa keskustelua ei aiheesta ole vielä käyty. Olenkin nyt ajatellut, että jos tästä ei raskautta ala, niin nyt on edessä pidempi tauko ennen seuraavaa IVF-hoitoa - mahdollisesti jatketaan vasta elokuussa, niin saa pää levätä tässä välillä. Samalla vois käyttää tän "väliajan" elämän tarkoituksen miettimiseen jos niitä lapsia ei koskaan tule - eihän sitä missään laissa ole kirjoitettu että kaikille annetaan adoptiolapsi jotka sellaista hakee. Mullakin on ainoa tulevaisuuden haave aina ollut iso perhe, 3 tai 4 lasta - nyt saa olla onnellinen jos sen yhden joskus sais. Tällaista tällä kertaa, nyt vapauttamaan miestä töistä...
 
MERISIILI: voimia ja jaksamista! Aika parantaa, sanotaan. Jos joku olisi minulle tullut ehdottelemaan sijaislasta olisin varmaan lyöny ehdottelijaa päin näköä... silloin kun on itse pahimman kriisin keskellä ei valoa näe... kun aika on oikea, näyttäytyy B-vaihtoehdotkin ihan erilaisessa valossa. Meillä ainakin sijaisvanhemmuus on auttanut meitä omassa kriisissämme. Sijaislapsi teki meistä osan kaveripariskuntien keskustelua kyläreissuilla... lapsettomana toisten puheet siitä, mitä heidän lapsensa osaavat ja ovat tehneet, ovat kuin puukkoa kääntäisi haavassa. Sijaislapsen myötä mekin voimme kertoa mitä meidän perheessä on touhuttu... se saa monesti kaverimme hiljaiseksi...

SUZY69: Ihmeiden aika ei ole ohi, ONNEA! Toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti.

).( OIREETONTA! Ei siis niin mitään, vaikka kuinka pinnistelis ja tutkiskelis. Noh, piina ei ole vielä puolessakaan... 26.2. saa testata... tuskin tarvii sinne asti odotella

Joku kyseli tosta alle 10 % todennäköisyydestä. En osaa tarkemmin sanoa, millaisiin laskelmiin tuo lukema perustuu, näin vain lääkäri totesi, että yleensä todennäköisyys nousee kuudenteen hoitoon asti, sen jälkeen alkaa vähänemään...

Kotimaan adoptiota mietittiin juuri tuon ulkomaan adoption vaikeutumisen ja pitenemisen takia. Kotimaassa ainakin täällä Pohjois-Suomen alueella tulee vain muutamia lapsia adoptioon. 35 paria on jonossa odottamassa lasta ja vuosittain 3-5 lasta tulee "jakoon" (tyhmä sana) Se saako jonossa ekana oleva jonkun kulloinkin jaossa olevista lapsista on kuulemma todella monesta tekijästä kiinni... voi esim. paikkakunnalla olla todella suuri merkitys tai sillä onko kotieläimia vai ei... eli välttämättä ei jää jonon hännille, vaan jos olemme oikea perhe just jollekin lapselle, hänet annettaan meille. Tämän vuoksi uusia perheitä otetaan mukaan.

Adoptio asia on todellakin meillä vasta alkuvaiheessa, Infossa ollaan käyty elokuussa 09, paperit neuvontaan laitettu, mutta keksittiin tehdä tämä hoito vielä ennen kuin aletaan tosi toimiin... sittenhän hoitoja ei enää saa tehdä kun prosessi on aloitettu

Kuten huomaatte, en enää ole katkera, tai vihainen omasta lapsettomuudesta. Aika on parantanut ja osaan jo suhtautua asioihin "järkevästi" Eilen illalla oli pappilassa laskiaisrieha lapsille, Mäenlasku alkoi pienellä lauluhetkellä kirkossa. Pappi puhui kauniisti siitä, miten Jumala on aina läsnä jne. Sitten lauloimme Jumalan kämmenellä; " Jumala meitä ohjaa ja kantaa voimallaan, Milloinkaan ei Hän hylkää, kaikkien kanssa Hän on, Jumalan kämmenellä ei kukaan ole turvaton" Itkuhan siinä tuli....

ps. en ole mikään erityisen uskovainen, normaali kirkollisveronmaksaja vaan
 
Tästä tää rumba taas lähtee... tänään KP1 ja huomenna eka Puregon annos. Tuntuu jotenkin oudolta olla tässä vaiheessa taas, että hoito alkaa :headwall: yhdellä tavalla ihan kiva kun viimein, pitkän tauon jälkeen, hoito alkaa... mut sit taas toisaalta ajattelee, että eihän tästä kuitenkaan tuu mitään... vähän optimismia pitäis saada kehiin :kieh:
 
Olen jo menettänyt toivoni tähän, ei minkäänlaisia tuntemuksia, ei siis mitään. Silloin kun kerran tulin raskaaksi niin oli koko ajan tuntemuksia ja lisäksi kiinnitysvuotoa. Tänään menossa pp 6, mutta verikokeeseen olen menossa jo pp 11. Onks muilla kokemuksia siitä, että mennään jo niin aikaisin verikokeisiin? Silloin kun todettin se raskaus niin menin vasta pp 14 kokeisiin. Kai niihin lääkäreihin vaan pitää luottaa...
 
Mä oon aina menny veritestiin pp12... kun on tullut nega tulos olla lähes nolla ja kun kerran tulin raskaaksi se oli muistaakseni 170 kieppeillä pp12 joten luulen kyllä että veritesti näyttää jo pp11 aika varmasti. Tottakai noissa voi olla eroja, mutta kyllä veritesti varmaan kuitenkin on varma. Silloin kun tulin raskaaksi tein ekan kerran kotitestin pp8 ja sillon tuli jo 2 viivaa.. tosin tosi haalea testiviiva.
 

Yhteistyössä