Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

Hei!

En tiä lasketaanko minua kokeneeksi ivf/icsi-kävijäksi, ku taustala on vain 1 IVF ja nyt menosa 2. PAS (vaikkaki ite yritystä on takana jo kuus vuotta), mutta pistäy'ympä täsä pinosa mutkan.. Elikkästä halusin kommentoia tuota terapiaan menemistä, mitä Hope79 mietti. Ja suosittelen asiaa erittäin lämpimästi jos ite siihen kokkee tarvetta. Olen ite käyny terapiasa nyt tämän vuen alusta asti ja kokenu sen tosi tarpeelliseksi. Olen saanu terapiasta voimia näitten hoitojen läpi käymiseen ja jopa uusia katsantokantoja, niin uskomattomalta ku se tuntuki näin pitkän yrittämisen jäläkeen. Mie käyn terapiasa yksin, mutta mahollistahan on ottaa mieski mukkaan. Käyn seksuaaliterapeutila ja maksan siitä huvista 50euroa / kerta. Yksityisele menin siis ja netistä hain yhteystievot oman paikkakunnan seksuaaliterapeuteista. Muutki terapeutit toki käy, mutta en ees ajatellu muuta vaihtoehtoa, koska kyse on lapsettomuuesta ja meilä tämä pitkä taival on tuonu mukanaan haluttomuutta. Siis se pakola yrittäminen toi mukanaan haluttomuuen mulle..
Tulipa sepustus.. :)

Mutta siis.. toivottavasti saat mentyä terapiaan ja löyät hyvän terapeutinki :) tsemppiä!
 
Olit tainnut risupesä käydä vakoilemassa toisessa ketjussa :saint: Joo, minut voi nyt sitten virallisesti siirtää plussanneisiin, sain tänä aamuna kuulla veritestin tuloksen, se oli pp 13 171, eli kuulema ihan hyvä. Positiivisen testin tein eilen aamulla, mutta en uskaltanut siihen vielä luottaa.
Ette ystävät todellakaan usko miltä tämä tuntuu. Me ollaan yritetty lasta 2006 vuodesta lähtien ja hoidot alkoi 2007. Tämä oli elämäni ensimmäinen plussa. Nyt tietysti onnea varjostaa ihan kamalasti, että jos tämä onkin joku kohdunulkopuolinen raskaus(eikös ne ole ivf hoidoissa yleisempiä kuin normaalisti), tai tuulimuna, tai jos tuleekin keskenmeno.
Mitään vuotoa ei kyllä ole ollut, eikä kovia kipuja. Hieman huonoa oloa aamupäivisin ja lievää jomotusta välillä alamahassa. Tuosta arvosta ei kuulema voi vielä sanoa, onko niitä yksi vai kaksi kiinnittynyt. Sekin tietysti jännittää.
Mutta kyllä sitä konkaritkin voi onnistua.Ilman tätä palstaa tuskin olisin jaksanut edes yrittää.Kiitoksen halaukset teille kaikille :hug:
terveisin Pohtijatar ja huikeat 4+2
 
Lauantai 26. syyskuuta 2009



risupesä..............2.IVF...................tammikuu
Kukka77..............3.ICSI/pas...........tulossa
Duffy....................2.IVF..................joulukuussa?
dream09..............4.IVF..................vuodenvaihteessa
dreamer78..........2.ICSI..................loka-marraskuu
sebu08...............2.IVF/3.pas..........testi 30.9.!
palsebo..............2.IVF....................helmikuussa?
Merisiili...............5.ICSI...................lisätutkimuksia?
Amelie80.............2.ICSI..................marraskuu
SuzyQ69.............3.IVF...................syys-lokakuu
Sarma.................2.IVF....................tänä vuonna?
annamaria83......2.ICSI..................syys-lokakuu


Haamut


Plussat

[/quote]

pohtijatar............2.IVF...................22.9.09 :heart: :heart:
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09 :heart: :heart:
Sannuli-81...........3.IVF...................24.9.09 :heart: :heart:
Tao74.................3.IVF...................24.9.09 :heart: :heart:
 
pohtijatar, juu, tuleehan näitä muutamia ketjuja lueskeltua säännöllisesti.. hieno arvo! Ja hyvin se menee!! ONNEA :heart:

Toivotaan myös nipelle tulosta ettei tarvis toista kertaa rääkkiin lähtee, ainakaan piiitkiin aikoihin =)

).( Täällä ei procrenista mitään oireita. Heti piston jälkeen vaan tuli jotenki heikko/kuvottava olo. Ehkä vaan jännitin niin paljo sitä etten töpeksis kallista litkua mitenkään.. Näin painajaista että tukkaa rupes lähteen kauheita tuppoja.. no sitten ois kyllä progynovan paikka, onneks on siihenkin jo resepti :kieh:
 
pohtijatar Hirmu isot onnittelut plussasta. Upea juttu! :heart:

).( Testipäivä lähestyy täällä suunnalla. Oireita on TAAS vaikka muille jakaa, mut mitäs niistä. Ei ainakaan menkat ole sentään vielä alkaneet, et onhan sekin jo positiivinen asia!

Piinailijoille pitkää pinnaa ja muillekin tsemppiä hoidon eri vaiheisiin! :wave:
 
Onnea pohtijatar! :flower: Ja Tao74: uutisia, uutisia? Toivottavasti positiivisia. Tämä on pitkä taival, mutta täytyy vaan luottaa että kärsivällisyys palkitaan. Mä otin päivän varaslähdön ja testasin aamulla positiivisen. Elämäni toinen plussa, josta ensimmäinen päättyi keväällä keskenmenoon. Nytkin ensimmäinen ajatus oli, että kunhan pysyisi sisällä.

Oireita sen verran, että kahvi kuvottaa (nyyh), rinnat on hieman kipeät, ei kuitenkaan niin paljoa mitä pari päivää sitten. Hengästyttää tavallista enemmän ja herkemmin. Kohdussa on pieniä tuntemuksia. Siinäpä ne.

Miehen kanssa olemme aktiivisesti käyneet hoidoissa vuoden, mutta lasta olen toivonut vuodesta 2003. Eli 6 vuotta lapsettomuutta takana, joskohan olisi minun vuoro onnistua.

Pitkää pinnaa ja positiivista mieltä kaikille konkareille =) Vaikka on vaikeaa, älkää luovuttako.

Hope79 + kaksi toivoa 4+3
 
Hope79 ja Pohtijatar Ihan hurjan ihanat onnittelut Teille! Niin ihana lukea, että onnistuitte. :heart: Se luo niin uskoa, että me muutkin onnistutaan! :hug: Ja just niin kuin dream09 kirjoitti: Onnea sydämen pohjasta saakka!

Tao74 Täällä kans jännätään sun uutisia???? :heart:
 
Heippa kaikille.

Täällä sit tänään päivällä pissasta tehty r-testi ja aika selvät kaksi viivaa tuli..Pissa oli vain tunnin ollut rakossa, mut joku pakkomielle tuli et teen nyt kyl testin...ja siis minun elämäni ensimmäiset viivat. Haaleampi kuin testi viiva mut selvä viiva kuitenkin. Mut huomenna vielä teen uuden testin kun on virallinen testi päivä. Oireita ei juuri ole mitään.

Mä olen aivan sekaisin.
 
Minäkin liityn tähän pinoon :) Takana yritystä v. 2005 lähtien, 4 x inssi v. 2007, 1 x IVF pitkäkaava ja 1 x IVF lyhyt kaava v. 2008, nyt on lähtenyt vauhtiin viimeinen IVF pitkällä kaavalla, punktio viikolla 42.

Puoliselittämätön lapsettomuus meillä (paitsi että selitystä voisi etsiä kyllä näistä: ikää jo 40v molemmilla ja minä olen kauhea punkero). Tässä olen pudottanut reilussa puolessa vuodessa 17 kiloa ihanan Reductilin suosiolla avustuksella, joten katotaan, mitä vaikutusta mahtaa olla tuohon raskautumiseen.

Vähän mietiskelen myös, mitä vaikutusta on sillä että on atoopikko ja allergikko. Voisiko sitä sitten samalla olla allerginen miehen soluille/alkioille -> elimistö nujertaa kaikki vieraat elementit keinolla millä hyvänsä....

Lisäksi olen todennut, että minulla on ollut sinkin puute, aknea rinnoissa/rasvoittuva päänahka, jotka parantunut sinkkilisää syömällä (tai sitten laihtuminen on tehnyt tehtäväänsä). Mutta olikos se niin, että sinkin syönnistä on apua vain miehen hedelmällisyyteen.

Mene ja tiedä, sitä vaan yrittää takertua kaikkiin outoihin oljenkorsiin :D

Synarela sumutukset nyt meneillään, menkkoja odottelen lähipäivinä. Ensiviikolla ultra, jossa sitten kuulee piikitysreseptit. :D
 
sannuli ja hope Isot onnittelut plussista! :heart:

Täällä siis ilmoittautuu kans yks varaslähdön ottaja eli vahva plussa testattu aamulla! Testiin tuli viiva saman tien eli ei tarvinnu tihrustaa et onko vai ei... Meilläkin siis siirrettiin kaksi.

hope Mulla on ihan samat fiilikset kuin sulla, kun on tuo keväinen keskenmeno takana. Reilu vuosi ollaan oltu hoidoissa ja meillä lapsettomuutta takana 7,5 vuotta. Yritetään nyt kuitenkin nauttia tästä plussasta!

 
Sannuli-81 ja Tao74 Mahtavaa! Onnittelut teillekin :flower: Tosiaan, nautitaan nyt plussista ja pidetään positiivinen mieli yllä. Kaikille siirrettiin näköjään kaksi helmeä, siinä onkin sitten vähän lisäjännitystä elämään ;)

Tao74: Meillähän onkin samantapainen historia takana. Keskenmeno jättää tietynlaisen varauksen ja pelon persiiseen.

SuzyQ69 Tervetuloa mukaan :)
 
Plasebo, taisin tiiviisti lukea viime kevään matkaasi, kun itse menin samaa vauhtia. Jos olet sama henkilö.
Mulla tuli viiime keväänä 19 munasolua, ja loppuen lopuksi 1 siirtokelpoinen. :'( Ja se kesti 2vkoa. Negan tehtyä soitin väestöliittoon ja varasin ajan elokuulle. Meni herne nenään oysin kanssa. Huomenna punktioon. Toiveikkaana etteenpäin
 
annamaria, samassa onnettomassa kerhossa ollaan täälläkin, 13 solua, ei yhtään hyvää alkioo (9 kpl) ja 2 rupua siirrettiin.. loput karsiutu jatkoviljelyssä, hitaita jakautuun ja blastotkin kai sitten liian heikon näkösiä pakkaseen :'( Onnea punktioon (miten meni?) ja parin viikon päähän! Haluatko muuten listalle..? =)
 
Tajusin vasta nyt että täällä tuulee ihan mielettömät Plussatuulet!!! Onnittelut kaikille plussanneille. :heart: :heart:

Toivottavasti itsellekin riittäisi samaa tuulta, vaikka tilastollisesti ajateltuna olisi jo jonkun aika epäonnistua... tosi positiivista ajattelua. :ashamed:
Pp9 menossa ja toiveet aika nollissa, menkkakipua ja vihlontaa munasarjoissa. Sain tilaamani testit kotiin tänään, joten kai minä valmistaudun jo tulevaan negaan viikonloppuna.

Kukka, kiitos vinkistä. Uskon kyllä että terapiasta olisi itsellekin hyötyä. Olisi varmasti kuitenkin hyvä löytää sellainen henkilö, joka olisi jotenkin perehtynyt näihin lapsettomuusasioihin. Kunpa vaan sais aikaiseksi selvittää ja etisä sopivaa henkilöä, jonka kanssa vielä kemiatkin voisi synkata.. välillä vaan tuntuu että nämä hoidot vie mennessään, eikä ylimääräistä energiaa riitä mihinkään muuhun.
 
annamaria83: Olisihan se kiva, jos saisi vähän enemmän alkioita käyttöön :( , mutta niinhän ei aina käy. Nousee vaan ultrassa aina toivo, kun on monta follikkelia, mutta pettymys on sitä suurempi, kun alkioita tulee vaan pari ja nekin heikkoja. Ja jos vahingossa pakastimeen eksyy jotain, niin nekin heittää henkensä sulatuksessa |O Mikä aiheutti sulle herneen nenuun oysissä? Mua haittaa eniten jonot, jossa tälläkin hetkellä kärvistellään ja toiseksi se, ettei voida yrittää mitään uutta. Samalla lailla mennään kokoajan, vaikka on jo kaksi kertaa nähty, että mikään ei muutu ja mitään ei tapahdu!
Mikä hoitomuoto sulla on? Ja paljonko tulee itselle maksettavaa? Onko oulun väestöliitolle jonot? * suunnittelee jo hoitoa numero neljä*

:flower: Onnea plussanneille ja plussausta odottaville! Omalla kohdalla tuokin tuntuu vain kaukaiselta haaveelta :( Mutta mä kuulunkiin niihin katkeroituviin, nyrpeisiin eukkoihin :whistle:

ON: Sain sentään reseptit seuraavaa hoitoa varten valmiiksi =) Säästyypä ensi vuonna satoja euroja hoitokustannuksia! Onko kukaan muuten tilannut omia hoitopapereita? Yllättikö jokin? Osan olen itse jo saanut ja minua häiritsee toistuva maininta "pienestä kohdusta". Onkohan sillä jokin merkitys. Ja toinen on "pco-tyyppisetkin munasarjat", joka mainittuna pariin kertaan.. Diagnoosia siitä kuitenkaan ei ole tehty. Ja eikös se vaikuttaisi jotenkin näihin hoitoihin? :kieh: Alunperinhän jouduin jatkotutkimuksiin, kun mulla nimenomaan epäiltiin ultran perusteella pco:ta..outoa, sanon minä.

Tulipa pitkä sepustus. Lukeneille kiitos mielenkiinnosta!
 
Plasebo, PCO vaikuttaa näihin hoitoihin. Itselle tehtiin eka IVF tosi pienillä annoksilla pco:n takia ja lopputulos oli kypsymättömät munasolut. Kaksi alkiota kuitenkin saatiin aikaiseksi ja pakkaseen ei jäänyt yhtään. Lopputulos nega.

Toisella kerralla otettiin pieni riski hyperistä ja annokset melkein tuplaantui. Lopputulos oli yksi tuoresiirto, josta nyt pieni uhmaikäinen nukkuu suloisia uniaan.:heart: Loput 11 jäi pakkaseen odottamaan, mutta niistä ensimmäist kolme siirtoa mennyt reisille.

Pco kai vaikuttaa niin että kun munarakkuloita on paljon, niin kohtuullisetkin hormoniannokset vaarantaa tilannetta niin, että rakkuloita kehittyy ihan liikaa. Itse kuitenkin selvisin ilman hyperiä, vaikka se olikin ihan siinä ja siinä. Mietinkin taas seuraavaa IVF:ää joka alkaa ensi kierrosta (ellen ihmeen kaupalla satu plussaamaan nyt) ja siihen liittyviä riskejä. Toivon ettei hyperiä tule ja tuoresiirto onnistuisi tälläkin kertaa...
 
Sarma
Saanko mä jo lyöttäytyä teidän porukkaan kun nyt on sit virallisesti eka ivf takana ilman plussan plussaa. Just äskettäin tein testin.. Ehkä tän vuoden puolella vielä tehdään toinen hoito, vaan en tiedä kannattaako tämä enää kun ei mitään plussaa ole koskaan saanut. Kai se jossain kunnon vika pitää olla kun ei edes yritä onnistua tämä homma.. :(
 
Sarma :hug: jotenkin täytyy vaan koittaa uskoo parempaan tulevaan.. sitä vaan pelkää tosiaan ettei koskaan tuu näkyyn edes hailakkaa haamua että jotain ois edes yrittäny tapahtua...vaikka sittenhän se romahdus ois toisaalta vielä pahempi jollei kumminkaan vahistuis :(
 
Heippa!
Punktio meni hienosti. Viime kevään traumat on pois pyyhitty- jos voisi sanoa että hieno kokemus asiantuntevine henkilökuntineen ja mahtava huomioiminen. Munasoluja ongittiin 9kpl!!! Ei kovin kovia kipuja jälkeenpäin- pääsin pian kotiin.
Saa laittaa listoille =)
Meni oysin toiminnasta jotenkin pohja joista en voi tässä mainita. Ja nyt kun on ollut vl:ssä niin näkee vielä enemmän asioita jotka pitäs olla toisin oysissakin. Esim. tuo punktio.
Plasebo, onko sulla tutkittu että onko sulla sokeriongelmaa? Tai kilppariongelmaa?
Oon tilannu oysista omat paperit ja lukenu ne.
Ai niin meillä menossa toinen icsi. Tää hoito ilman sumuja vain piikkiä olin siihen tosi tyytyväinen! Rahaa menee, mutta sitä varten on luottokortti.
 
annamaria83: Mikä sun mielestä tuossa punktiossa menee väärin, kun ei mulla ole mitään valittamista. Kumpikaan kerta ei ole ollut juurikaan kivulias ja vartin päästä on kotiin lähdetty! En ole kuullutkaan mistään sokerimittauksista? Mihin sitä tarvitaan? Kilpirauhasarvot on otettu kolmisen vuotta sitten. Olisin nyt halunnut uudet hormoni yms kokeet, mutta lääkäri sanoi että koska kyseessä on icsi, niin niillä arvoilla ei ole merkitystä. Kun lääkkeillähän tuo koko hoito tehdään..

Miten helposti oysista saa paperit? Soittamalla? Ainakin toisesta sairaalasta sai taivuttelun jälkeen puhelimitse. Oliko sulla mitään outoa niissä?
 
plasebo, kyllä mun mielestä ainakin kilpirauhasarvoja kannattais tarkistaa kun edellisistä on noinkin kauan.. lievästikin huono arvo saattaa vaikuttaa kiinnittymiseen estävästi! Tosin jos arvo on ollut ennenkin hyvä niin onhan se melko todennäköstä että on nytkin ok. Outoa ettet ole niitä saanut kun ei ne tietääkseni kovin kalliitakaan ole teettää.. :/ edullisesti/helposti on myös korjattavissa jos jotain häikkää ois.

Hieno saalis annamaria, varmaan nyt ainakin siirtoon pääsette ja pidän bd että jäis nyt pakkaseenkin jotain!
 

Yhteistyössä