Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

Hei,
aattelin perustaa nyt oman ryhmän niille joilla takana vähintään yks tulokseton hoito.. riittäiskö tälläseen kirjottajia jakaan kokemuksia, mielialoja jne.? Tuntuu vaan että useimmille tulee tulosta jo ekastakin hoidosta..ja taas on tippunu yhteen 'jämien jämät' -porukkaan.. :headwall:
Odottelen nyt toista hoitoa joka vasta ens vuoden alussa, mutta eihän nämä asiat mihinkään hoitotauollakaan unohdu.
Jotenkin seuraavaan on menossa niin eri ajatuksilla. Päällimmäisenä pelko siitä että tulossa on jälleen pelkkää pettymystä ja ahistaa että tuleeko edes näilläkään ikinä mitään! Ei uskalla enää odottaa liikoja, sitähän oli tyhmänä kuvitellu että kyllä kai nyt ainakin yks raskaus/lapsi jo ekasta hoidosta saadaan ja jouluna oon jo tukevasti paksuna.. :ashamed: niinpä niin taas kerran...nyt tuntuu että varmasti todella pitkä tie vielä edessä tätä samaa ja lopputulos tuntematon.

Toiveet korkeella, usko vähissä... :snotty: :wave:

Ihan hyvä idea tämän ketjun perustaminen =) Minulla nyt 2 ivf hoitoa takana, molemmat pitkällä kaavalla. Ensimmäinen hoito vuosi sitten syksyllä, josta nega. Pas oli tarkoitus tehdä lääkkeelliseen kiertoon, mutta niin vain kävi, että top-alkioista huolimatta eivät kestäneet sulatusta, ja kaikki 6 kuolivat.
Toinen ivf hoito suunnitellusta pasista puoli vuotta eteenpäin, eli oli tänä syksynä. 15 munasolua, 5 hedelmöittynyttä, 2 siirtokelpoista ja tulos tiedossa ensi viikolla. Jos ja kun nega, niin seuraava hoito puolen vuoden päästä.
Että turhauttaa ja alan kyllä haaveeni omasta lapsesta vähitellen haudata.

Taalla on yksi jamasarjalainen. Kirjoittelin viime vuonna paljon, mutta sitten se on jaanyt. En ole jaksanut jauhaa asiaani, ei se siita jauhamalla parane. Oppiihan taman asian kanssa elamaan paremmin ajan myota.

Meilla seuraavaa:
2 IUI kesalla 2008
1. IFV ja 1 PAS syksylla 2008
2. ICSI kevaalla 2009, eika PASseja ollenkaan
3. ICSI kesalla 2009 - siita hyperi ja ei alkionsiirtoa. Nyt pakasteessa alkiot odottaa rohkeutta lahtea taas siirtoruljanssiin.

Olen ollut ihan hajalla taman asian kanssa, mutta jotenkin paassyt vahan jaloilleni. Eihan tama vielakaan helppoa ole ja vihan ja raivon ja vauvainhon ja kaikkien muidenkin syvien tunteiden kanssa taistelen edelleen. Joskin nyt on helpompaa kuin viime vuonna. Aika parantaa haavoja, vaikkei se niita umpeen kurokaan.

Kylla me taman 3. ICSIn PASsit vedetaan lapi ja viela 4. ICSI jos tarve vaatii. Sitten ehka adoptioajatuksia... Mutta olemme viela suht nuoria lapsettomuushoidettavia ja selittamattomia tapauksia.

Ma olen ollut turhautunut jo pitkaan, mutta silti viela toivo elaa. Ei tata voisi ilman toivoa jatkaa. Me ollaan yksityisella klinikalla, eli voidaan taysin maarata itse hoitoaikataulu.

pohtijatar, toivotaan nyt kuitenkin että jää pikavisiistiks sun osalta tässä ryhmässä.. =)
Kukka77 :wave:

Joo, itse oon ottanu sen verran selvää että adoptio on mulle poissuljettu vaihtoehto, yksinäisten hakemuksia ei oo aikoihin otettu vastaan (asutaan erillään) ja tuntuu jotenkin liian hankalalta/kalliilta muutenkin.. jos joku tois mulle nyytin ovelle ja käskis huolehtiin niin mikäs siinä :D mutta en jotenkaan jaksa sitä että mun vanhemmuuteen kykenemistä aletaan tutkiin jne. kun samaan aikaan ties mitkä juopot saa lapsia.

Vielä en oo uskaltanu ajatella niin pitkälle että mitä julkisen hoitojen jälkeen, todennäkösesti säästelee ja yrittää kuitenkin vielä yksityisellä. Vaikka onhan sitäkin jo miettiny mihin raja ois järkevää vetää jos kaks seuraavaakin hoitoo menee yhtä surkeesti (alkiot heikkoja, ei mitään pakkaseen). Jotenkaan ei pysty aatteleen että luovuttaiskaan, jos yrityskerratkin jää niin vähiin että vaan yks siirto/hoito :headwall: katotaan nää nyt ensin läpi ja miettii sitten lisää.

Niin ,eihän tää jauhamalla parane eikä sitä ehkä nyt enää jaksa yhtä paljoo kirjottakaan, mutta välillä kun alkaa liikaa masentaa niin ois joku paikka mihin sitä purkaa :heart: ja parhaiten ymmärtää ne joilla on jo näitä viimesten oljenkorsienkin pettymyksiä takana..

Risupesa, ala meneta toivoasi!

Meilla oli ekassa IVFssa kaikki alkiot ihan huonoja ja eivat jakaantuneet kunnolla. Ma tietysti harmittelin asiaa ja luulin sen olevan niin seuraavissakin hoidoissa. Tokassa saatiin kaksi loistavaa plastoa, eli siis nama alkiot olivat parempia kuin "kuuluisi" olla. No, ei se raskauteen johtanut mutta kuitenkin. Sitten harmittelin etta miksi tuli vain kaksi hyvaa alkiota ja ei mitaan pakastimeen. Ja kolmannessa hoidossa tuli 23 pakastealkiota, laatua ei kylla tieda. Eli joka hoito aivan erilainen kuin toinen, taynna yllatyksia. Tuo kolmas hoito olikin jotain uskomatonta etta voi saada noin paljon alkioita pakastimeen.

Me teetatetaan nykyaan kaikki ICSIlla etta saadaan todennakoisemmin enemman alkioita pelinappuloiksi. Ei meilla ICSIa tarttis, kun IVFllakin toimii.

Niin, kyllahan sita pitaa itseaan purkaa. Ma juoksen metsia koiramme kanssa ja valilla itken ja huudan ja raivoan. Ja kayn myos terapeutilla.

Ma aloitin muuten taalla Kaksplussassa Kiukkuketjun kiukkuni pahimpaan aikaan. Se elaa se ketju edelleen ja ma kayn vielakin siella valilla purkamassa kiukkua. :) Nimittain, kyllahan tama homma masentaa edelleen, varmasti koko elaman ajan jollain tavalla.
Mutta siis ala huoli, ensi kerralla voi menna paremmin!

Tämä on selvästi mun pino :D

Eli meillä 1. ICSI takana ja ladattiin tosi paljon odotuksia siihen, varsinkin ku aika monessa pinossa tosi moni enskertalainen plussas just ekasta, niin jotenki sitä aatteli, että jospa meki :/
No korkealta pudottiin ja lujaa. Tuntu kyllä, että mun kroppa on jotenki pettäny mut ja että kohdussa täytyy olla joku vika, ku ei se ota vastaan pikkusta :ashamed:
Meillä ois yks ja ainokainen pas tulossa ekasta hoidosta ja sekin alkio jakaantu hitaammin ku se toinen joka tuoresiirrettiin, eli oli vaan 5-soluinen ja luokitukseltaan 3. Eli eipä sen varaan paljon voi laittaa. Laskeskelin, että joulukuun alussa olis sitten 2. ICSI, saapa nähdä mikä tulos noiden alkioiden suhteen sitten tulee.

Meillä adoptio ei ole vaihtoehto, koska mun mies täyttää ens vuonna 40v. ja aika monessa maassa se on ikä, jolloin hanat lyödään pikkuvauvojen/taaperoiden osalta kiinni. Tällä hetkellä en osaa kuvitella, että adoptoisimme esim. 5-vuotiaan lapsen. Lahjoitettuja siittiöitä ollaan valmiita käyttämään, jos omilla ei kertakaikkiaan tulosta tule.

Raha-asiat stressaa mua tosi paljon, vähän väliä laskeskelen, että miten saadaan raavittua se 2000e kokoon, joka meillä menee icsiin (miehelle joudutaan tekemään joka kerta biopsia)

Kyllä välillä tuntuu, että eikö nyt perkele edes joku asia voisi mennä helpoimman kautta ku tuntuu että melkeen kaikki asiat elämässä on menneet sen vaikeimman kautta. :kieh:

Kukka, uskomaton saalis toi 23!! :eek: :D Oliko sulla jotain eri lääkkeitä eri hoidoissa ja oliko pitkä/lyhyt kaava? Joo, nää on aina mun vakiokysymykset.. sori jollen muista jos jossain olit jo kertonukin..:ashamed: Vaikken toisaalta tiedä kannattaako mun muita kokeillakaan kun menopuria, endossa se kai ois kumminkin paras.. Kai se täytyy yrittää ajatella että joka hoito on omanlaisensa =)

Duffy, tervetuloa tännekin! Ja :hug: viimeisimmästä yrityksestä.. mut ei se auta tässä muu kun alkaa keräillä toivonrippeitä vuodenvaihteen koitoksiin!

Laitetaan jossain vaiheessa meistä sitkeimmistä jotain listantynkää pystyyn... :xmas:

Moikka! Oon aatellu etten jaksa enää palstoillekkaan kirjottaa...et aina vaan tipahan myöhemmin onnistuviin ja se tuntuu jo niin kamalan pahalta.
Nyt sitte en kuitenkaan voi olla kirjottamatta kun niin samanmoisia tunteita kirjottelette!
Meillä ekassa ivf:ssä ei päästy edes siirtoon.Tokassa yks kyytiläinen ja kaks pakkaseen jotka myöhemmin ei selvinny sulatuksesta. Kolmannesta kaks kyytiläistä ja ei yhtään pakkaseen.Kaikista siis negaa niin kun arvata saattaa. Hoidot meillä alkanu jo syksyllä -06..että odotusta on kertynyt jo jonkin verran.
Adoptio asiaa on koittanu jonkun verran aatella mut sekin kovin raskas tie.

Jokaiselle tähän pinoon :hug: ja rutkasti voimia! :heart:

Perjantai 18. syyskuuta 2009

risupesä..............2.IVF...................tammikuu
pohtijatar............2.IVF...................testi ensiviikolla!
Kukka77..............3.ICSI/pas...........tulossa
Duffy....................2.IVF..................joulukuussa?
dream09..............4.IVF..................vuodenvaihteessa
dreamer78..........2.ICSI..................loka-marraskuu
Sannuli-81...........3.IVF...................testi ensiviikolla!
sebu08...............2.IVF/3.pas..........testi 30.9.!
Tao74.................3.IVF...................testi ensiviikolla!

Haamut

Plussat

Joo meinataan vielä yksi hoito käydä kun se vielä julkisella saadaan.(meiän ekahoitoa ei lasketa)Lääkärin piti soittaa tämän viikon alusta mutta ei oo mitään kuulunu.Koitan huomenna soittaa ja tiedustella asiaa. Hoitaja arveli et menis ens vuoden puolelle, mutta mulle ku on määrätty kasvuhormoni lääkitys(mulla siis aivolisäkkeen vajaatoiminta)ja se on myönnetty vaan marraskuun loppuun ni tämän hoitajalle sanottuani sanoi että erikoistapauksessa voi olla et hoito vielä tämän vuoden puolella. Jospa se tässä lähipäivinä selviäis.

moi. :wave:
en mä nyt ihan varma oo ollaanko tässä pitkän tien kulkijoita, mutta tuun tähän pinoon. meillä saatiin ekassa punktiossa(05/09) 15 munista, joista tuli muutama alkio, joista 1 siirrettiin ja 2 pakastimeen, joista siis viimeksi nega. - että aika kato sit kävi.
teillä dream ja kukka on kyllä ihan sika-pitkä tie! *rispektii*
2. ICSI..... loka-marras

dreamer :wave: en mäkään kai itteeni nyt hirveen 'kokeneeks' voi vielä sanoo.. :ashamed: monella on kuitenkin niin monta yritystäkin enemmän jo takana.. mut kun koko eka hoito meni miten meni niin siltä vaan tuntuu että valitettavasti tällä tiellä ollaan vielä kauan...

Joo,..ja kuten näkyy, en malttanu olla jo kaavailematta jonkinlaista listaa tännekin :D

Jee, tällä pinolla on varmasti tilausta!! Minäkin joskus mietin, että voisi perustaa pinon "monihoitolaiset" tms. Kirjoittelen luovutettu munasoluhoito -pinossa, joten mietin, etten enää tänne pinoudu, mutta tämä toden totta olisi minunkin pinoni. Tsemppiä vaiheisiinne!!

Jokainen pettymys lisää pitkältä tuntuvaa matkaa oli niitä sitten yks tai monta!Toivon todella että teillä joilla niitä on vähemmän niitä ei enää tarvitsisi yhtään enempää tulla!

Kukka
Nuo sun kirjotukset olivat aivan kuin omiani!Se on niin tuttua tuo koiran kans metissä juokseminen ja parkuminen!Tuo 23 on kyllä mahatava määrä!Rutkasti toivon onnea matkaan että niissä teiän pienokaiset ovat!

risupesä
Juuri samanmoisia tuntemuksia sinäkin kirjoitat. Usko meinaa olla vähissä...sitä koittaa itelleen hokea että elä nyt haaveile ettet sitten taas pety..mut kummasti ne haaveet ei kysy lupaa kuinka korkeelle ne lähtee liitelemään hoitorumpan aikana.

Dyffy Tuo on kyllä järettömän kallista!!Meillä jääkin sen takia hoidot tän viimesen julkisen hoidon jälkeen.

pohtijatar Kunpa se nyt kuitenkin olisi plussa!!Toivon todella! :heart:

LottaTervetuloa mukaan!

Tänään hoitaja varasi soittoajan lääkärille...maanantaina siis selviää jatko...toivottavasti!

Heippa.

Mäkin voisin liittyä tähän pinoon. Tuttujakin on, mukava voisiko niin sit sanoa jos tällaisessa pinossa olemme.

ON: Meillä tosiaan kolmas ivf menossa ja kohta jo loppusuoralla ens perjantaina testaan jos ennen sitä ei ole menkat alkanut. Tänään on pp7. Pakkaseen saatiin kahdeksan hyvää alkiota et sieltä sit jatketaan jos tarvitsee. Pelottaa vain et miten ne sulatuksen kestää ku ekakerralla meillä ne ei sulatusta kestänyt ja toisella kerralla mitään ei saatu pakkaseen. Nyt oli taas sit hyvä saalis pakkaseenkin ja masussa kölliin kaks. Selittämätönlapsettomuus meillä. Onneks aika nuoria ollaan vielä niin jos vain jaksetaan yrittää niin sitähän yritetään loppuun asti. Yksityisellä ollaan hoidossa.

Oikein mukavaa viikonloppua. Itsellä se menee töiden merkeissä.

Perjantai 18. syyskuuta 2009

risupesä..............2.IVF...................tammikuu
pohtijatar............2.IVF...................testi ensiviikolla!
Kukka77..............3.ICSI/pas...........tulossa
Duffy....................2.IVF..................joulukuussa?
dream09..............4.IVF..................vuodenvaihteessa
dreamer78..........2.ICSI..................loka-marraskuu
sannuli-81 ............3.IVF...................testi ensiviikolla!

Haamut

Plussat

Joo, ei tassa auta kuin jatkaa matkaa ja yrittaa olla iloinen siita mita on. Hah hah, eli iloita matkoista ja kodista ja jostain uusista kengista! Mutta niin se on vain tehtava vaikka sisus huutaa vaan vauvaaaaaa..... Vauvoja syntyy joka puolella ei vaan taalla. Mutta usko on viela katossa.

Meidan 23 alkioon. Vaihdettiin kolmanteen ICSIin klinikkaa, siis laakariakin ja myos laakkeita. Kylla kannatti. Kylla mun on nyt pakko taas uskoa etta se meidan vauva tai ne kaksoset nyt nukkuu huuruisena pakasteessa ja talven tullen sielta sitten herailee kasvamaan meidan koiralle leikkikavereiksi, eihan tassa muuten jarjissa pysy! Ja koirakin on kohta pilalle lellitty!

Eli aluksi oli Menogon, joka on sama kuin Meopur kasittaakseni. Kolmannessa ICSIssa oli Puregon. Mutta ei se Puregon sen parempi varmaan ole, ei sillakaan saada kaikille kuin yksi muna. Eli kovasti riippuu ihmiesta ja kai tuuristakin!

Hirveata rohkeutta ne siirrot kaipaa. Se on kylla niin hirvea tunnelataus taalla mukana etta se on ihan kamalaa. Kun se nega aina tulee niin on kuin putoaisi 20. kerroksesta mutalammikkoon. No, on sielta aina noustu, mutta naita taukoja tarvitsee juuri siihin. Muuten oltas miehen kanssa jo suljetulla osastolla. Valilla kestaa recoveryssa pitempaan kuin toisin. Mutta ei auta kuin lahtea soitellen sotaan, ei se haikara sita vauvaa nakojaan tuo.

Jotenkin tama ketju tuntui omalta, mutta niinkuin dream sanoi, ei sita jaksa kirjoitellakaan. Ma olen myos saanut terapeutiltani absoluuttisen netti-kiellon taman asian takia - mita hittoa ma taalla nyt teen!!! Kaak!

Ah, mun taytyy varmaan yrittaa vierottaa itseni ennekuin taas aloitan.

Viela yksi asia, me kylla yritetaan viela ja viela ja saastetaan. Jos silla rahalla vauvan saa, niin se on kylla sen arvoista. Ei me tietty ikuisuuksiiin yriteta, mutta ainakin sitten viela 4. ICSI jos tarve vaatii. Laakari on sita mielta etta tama on kestavyyslaji ja jos joka nainen 10 IVFaa tekisi, niin tuloksia tulisi. Mutta eipa se kenekaan jarki ja rahatilanne kesta 10 IVFaa... Mutta katsotaan mita tulevaisuus tuo! Ulkomaanadoptio on onneksi onneksi jo miehenkin mielessa kypsynyt oivana vaihtoehtona, eli meilla on viela kortti takataskussa.

Tsemppia tosi paljon kaikille! Eipa ole helppoa tieta meille annettu, mutta karsittava on kun tallainen tie on kohdalle osunut! Mista ihmeesta se sitten onkaan palkkio... :headwall:

Voi Dream09 - se on kylla saali etta sun munasaalis on jaanyt noin pieneksi, todella harmi. Ma tiedan muutamia muitakin tyttoja, ja vaikka antaisi Puregonia ja Menogonia sekaisin ja hevosen annoksen (siis todellakin piikkikaupalla) niin ei sitten millaan munasaalis kasva. :( :( :( En tieda mita sanoisin, se on vain niin epareilua.

Saanko minäkin hiipiä tänne pinoon, vaikka meillä yksi onnistuminen onkin? :heart:
Tie on kuitenkin ollut pitkä ja esikoista yritettiin kaksi vuotta, jolloin toinen IVF toi tuloksen. Saimme neuvoksi yrittää toista mahdollisimman pian, pahan endon ja PCOD:n takia. Nyt pikkukakkosta onkin jo yritetty kohta puolitoista vuotta ilman tulosta. Tällä hetkellä kolmas PAS meneillään ja testipäivä on 30.9. Jos tulos on nega niin uusi IVF alkaa heti ensi kierrosta.

Voimia ja :hug: kaikille täällä!! Tämä tie ei tosiaankaan ole helppo

Minäkin liittyisin mielelläni tähän "konkaripinoon", jos sopii.

Meillä menossa 3. Ivf ja siirto tehtiin 11.9. eli ensi viikon perjantaina testailen. Kaksi siis siirrettiin ja kolme meni pakkaseen. Edellisen Ivf:n viimeisestä Pas-siirrosta plussasin, mutta tiputtiin korkealta ja kovaa viikolla seitsemän, kun sain keskenmenon. Tuolta mun profiilista selviää tarkemmin hoitohistoria, jos jotain kiinnostaa. Nyt oon ottanu rennosti tämän hoidon, enkä oikein jaksa enää oireitakaan kytätä.

Kaikille jaksamisia hoitojen eri vaiheisiin. Aika sitkeitä sissejä tässä kyllä ollaan! :wave:

Tao :hug: Raskas on tie ollut teilläkin!Toivon sydämestäni että nyt on teidän vuoronne pitää pienokaiset kotiin saakka!!:heart: :heart:

Tervetuloa minun puolestani kaikki turisemaan syntyjä syviä :D :wave:

Minä taidan liittyä myös! Seuraava hoito näillä näkymin vasta ensi keväänä.. prkleen hoitojonot |O . Takana kaksi icsiä, joista yhteensä 36ms, kahdeksan alkiota, joista kaksi TOP, jotka kuolee sulatuksessa. Eli kuusi alkiota, neljällä siirrolla ja kaikki negaa :/

Eniten mua potuttaa nuo hoitojonot ja se, ettei mitään lisätutkimuksia tehdä, eikä mitään muuteta hoitojen välissä. Ja sekin ettei lääkärit edes vahingossa vihjaa missä vika on!! Mutisee vaan toimenpiteiden ajan! :ashamed:

Onnea :flower: tuleville testaajille ja voimia hoitoja jonottaville/odottaville!

Yhteistyössä