Jo helpotti - ostin Crocsit talveksi

Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja Poujou:
Minä näin kumppari-crocsit lasten versiona. Oli söpöt ja sen oloiset, että pysyvät jalassa. Nilkkaosa oli hyvin muotoiltu ja hyvin jalkaan sujahtivat. Mutta hinta 44 e on yksinkertaisesti liikaa lapsen kumppareista, kun jäävät hetkessä pieniksi. Myyjä sanoi, että kestävät 20 asteen pakkaset. Mutta kuka nyt kumppareita pitäisi pakkasilla...
No nyt näin kyllä jonkun muunkin (olikohan jopa suomalainen??) firman tehneen polyuretaanipäällysteiset huippukevyet, vuorelliset kumpparit lapsille, lämpimät. Hintaa oli 39 euroa niillä. Suunnittelin jopa hetken, että hankkisin ne mustina, olisi käytössä eka isoveljellä ja sitten siirtyisi kuopukselle.

Pulla
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja pulla:
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Voi jeesus mitkä kumi läpyskät. :eek: Taitaa noissakin vaan nimi maksaa. :x
Jep. IHAN mitä tahansa saa myytyä kun älyää laittaa hinnat tarpeeks korkealle.Eukot ostaa hulluna kun saa näyttää muille että on millä mällätä, tyylistä viis.
No hoh, eipä nuo nyt muotivillityksenä sen kummempi ole kuin mikään muukaan. Ja 50 euroa kengistä nyt ei niin kovin kummoinen hinta ole, varsinkin jos käytössä on todettu mukaviksi.

Nati nati ja vali vali. :D ;)
Valitinko minä? Mistä?Totesin vaan tosiasian.

hemuli
Alkuperäinen kirjoittaja Pulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja pulla:
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Voi jeesus mitkä kumi läpyskät. :eek: Taitaa noissakin vaan nimi maksaa. :x
Jep. IHAN mitä tahansa saa myytyä kun älyää laittaa hinnat tarpeeks korkealle.Eukot ostaa hulluna kun saa näyttää muille että on millä mällätä, tyylistä viis.
No hoh, eipä nuo nyt muotivillityksenä sen kummempi ole kuin mikään muukaan. Ja 50 euroa kengistä nyt ei niin kovin kummoinen hinta ole, varsinkin jos käytössä on todettu mukaviksi.

Nati nati ja vali vali. :D ;)
Valitinko minä? Mistä?Totesin vaan tosiasian.
Pieni ero on TOSIASIALLA ja sinun OLETTAMUKSELLA.... Tottakai sekaan mahtuu varmasti niitäkin, jotka ostaa crocsit tai alligatorit ihan vain sen takia kun ne on muotia, eikös se ole ihan normaali muoti-ilmiön ilmentymä. Mutta kun ne on ihan oikeasti hyvät kengät.
Ja itselläni ei ole edes vielä näitä aitoja crocseja vaan työkenkinä on Alligatorit, maksoivat himpun yli 20?, joten on mielestäni aika huokea hinta kengistä, joissa ei jalat väsy, vaikka myyjän työssä on jalkojen päällä 8h/pv.
Tottakai ovat myös makuasia, jotkut ovat sen verran "vanhoillisia", etteivät halua pistää jalkaansa muita kuin normaaleja mustia tai ruskeita sandaaleita.
Onpa minulla työvaatekomerossani Instrusta ostetut terveyssandaalitkin, maksoivat jotain 100? kun raskaanaollessa piti ostaa, mutta kyllä nämä Alligatorit päihittävät ne mennen tullen.
Ja ihan pirtsakan näköinen olen värilliset alligatorit jalassa vaikka itse sanonkin... ;-)

vieras
Nuo on ihan hirveet, mutta ne lasten saappaat vasta susirumat on - tsiisus! :x Ei tartte meidän lapsen ainakaan kulkea tuollaisissa hirvityksissä, vaikka olis kuinka muotia.

Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nuo on ihan hirveet, mutta ne lasten saappaat vasta susirumat on - tsiisus! :x Ei tartte meidän lapsen ainakaan kulkea tuollaisissa hirvityksissä, vaikka olis kuinka muotia.
Makuasioista ei voi kuin kiistellä. :D

hemuli
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
siis. käytättekö tuommoisia ihan talvikenkinä? vai ihan pikanen-postin-haku-aamutakissa-kenkinä?
No itse kuten kirjoitin, huomasin nuo talvicrocsit vasta äsken ja ostan ne ihan työkengiksi. Sisätyötä on enimmäkseen, mutta joutuu ulkonakin käymään, roskia viemässä ja lavoja hakemassa.
Tuskin kellään on kokemuksia vielä noista talvella...vai onko?

...kun aloitin tämän viestiketjun eli voitteko kuvitella jotkut toiset jalkineet, jotka aiheuttaisivat samanlaista kiihkeää sananvaihtoa...

Joo, piti kertomani vielä, että meillä on pojalla paha pronaatio jaloissa eli siis astuu sisäänpäin linttaan. Kumisaappaat ovat olleet ihan ne pahimmat eli lituskapohjaiset kengät, joiden käytön jälkeen on ilta itketty jalkasärkyä. Terveyspohjalliset auttavat (mittojen mukaan teetetyt), mutta eivätpä ne tunnu vauhdissa pysyvän mukana 8-vuotiaalla. Crocsien kumisaappaiden pohja on sellainen, että eka kertaa pojalla jalkoihin ei satu vaikka pitkäänkin kulkisi. Ja ne ovat sympaattisen näköiset! Tytöllä on fuksianpunaiset ja ne ovat vähän sirommat kuin pojan keltaiset.

Itselläkin on jalkaongelmia; jalkani ei ole ainakaan kapea. Crocsit ovat kyllä sopineet hyvin. Ja ovat toimineet veneessä, rattaiden kanssa kulkiessa pitkin maastoja jne. Eivät kai nämä talvikengätkään missään hangessa sovi, mutta olen ymmärtänyt, että tämä materiaali ei kovetu talvella eikä ole liukas (tai kai no jäällä mikä vaan on liukas). Saa nähdä. Tilasin tietty innokkaana sieltä Winterbuttonista tänään lastenkin mammutit, kun oli näköjään just tulleet:

http://winterbutton.fi/product_info.php?cPath=18&products_id=206

Onhan nämä hintavia kenkiä, mutta näin jalkaongelmaisen perheen äitinä voin sanoa, että eivätpä ne muutkaan hyvät kengät halpoja ole; käypä vaan Instrussa tai muualla katsomassa vaikka Birkenstockeja... Sitäpaitsi viimeisillään raskaana ollessa mulla aina jalka turpoaa ja on kamala kävellä, paitsi näillä. (OK - olen tosi hupsahtanut näihin...). Mailasin muuten tuonne Winterbuttoniin ja kysyin koska tulee uusia kenkäkoristeita. Kuulemma ensi viikolla ja sitten tulee mansikkamarjaa ja jotain pimeässä hehkuvaa - ou jee!

hemuli
Joko olet kävellyt, pysyykö hyvin jalassa vaikkei oo takaremmiä? Ite oon kopioita pitänytkin kesällä ilman takaremmejä, mutta töissä pidän turvallisuuden vuoksi remmejä ja tuommoset haluisin työkengiksi.
Mammalii!! Lainaan itse itseäni ja nostan tuota mun eilistä kysymystä :)

Sori, piti eilen jo vastata, mutta netti katkesi harmillisesti illalla kymmenen aikaan ja kyllä otti päähän...

En ole vielä kauhean paljon ulkona käyttänyt, kun ei vielä ole ihan talvi, mutta pikatuntuma on tosi hyvä. Sopivat napakasti, vaikka otin yhden koon isomman kuin cayman- ja maryjane-kokoni eli ei tunnu ainakaan vielä, että kaipaisin sitä kantaremmiä. Voin koittaa tänään yrittää laittaa tuohon nastaan vielä turbostrapia (otin ne pois caymaneista), jos sellaisen saisi siihen kiinni tarvittaessa. Näissä on siis sellaiset samanlaiset nastat, joissa nuo normaalit kantaremmit ovat muissa crocseissa kiinni. Tosin tuo karva tulee aika tarkkaan sen ympärille, joten voi olla, että tyhjää tilaa ei paljon ole. Teen myöhemmin tänään näitä puolitieteellisiä kokeita. Eilen illalla istuin ja katsoin telkkua nämä uutukaiset jalassa, kun olen sellainen vilukissa. Pitäisiköhän pitää ne sisäkenkinä...? 4-vuotias tyttäreni päätti, että crocs-saappaat ovat vain sisäkengät eikä ole suostunut laittamaan niitä ulos vielä, kun ne ovat niin ihanat omassa prinsessahuoneessa. EHKÄPÄ äiti vielä hoitaa ne myös ulkokäyttöön.

Yhteistyössä