Jihuu!!! Nyt näyttää siltä että mä taisin oppia tekemään vihdoinkin mannapuuroa :D

Eilen tein karjalanpaistia ja yllätyspyllätys, sipulit paloivat vaikka niin selitin että sen ruoan osaan jo tehdä. Näemmä sitten kuitenkaan en...vieläkään.

Noh, tänään on päivä uusi ja väänsin (tai se on vielä vähän kesken) mannapuuron. Jostain hiton syystä se AINA jää ihan löysäksi...siis velliksi vaikka ne mittasuhteet ihan varmasti ovat kyllä oikein.

Nyt sitten kokeilin tehdä sen ihan ohjeen mukaan pilkkua likimain viilaten ja näyttää siltä että se taitaa onnistua. Ennen siis kiehuttelin ja keittelin sitä ikuisuuden muttei se lähtenyt sakenemaan. Nyt se sakenee ja erona entiseen on vain se, että kaadoin ne mannaryynit sinne hiljalleen, sekoitin ne kunnolla joukkoon ja laitoin kattilan päälle kannen jonka alla niiden olisi nyt tarkoitus sitten turvota.

Äsken kun kävin kurkkaamassa niin se oli jo puoliksi puuromaista...jospa se 5 min kuluttua olisi kokonaan jo puuroa :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja J:
Hihi, hyvin sopii nää sun kirjotukset ja nick yhteen :D :heart:
Joo...mä olin aiemmin sef (en keksinyt rekkaantuessa mitään nikkiä ja löin vain muutamaa kirjainta) ja kun sitten ura urkeni tämän kokkailun suhteen, niin muutin nikin Chef:iksi. Sopii paremmin ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin no, onhan se yllättävää toki jos ruoka ONNISTUU kun sen tekee TÄSMÄLLEEN ohjeen mukaan :whistle:
Niin...mutta kun välillä se täsmälleen ohjeen noudattaminen vaan on mulle ylitsepääsemättömän vaikeaa.

En mä eilenkään tahallani (kuka hemmetti sitä nyt palanutta ruokaa haluaisi syödä?) sitä uunia jättänyt siihen kahteensataan asteeseen ilman että padassa oli kansi...se vain unohtui. Ja sitten ne sipulit paloivat.

Ja tämän mannapuuron kohdalla taas pelkään sitä pohjaanpalamista ja siksi olen sitä aina hämmentänyt koko ajan.

Äsken kävin vilkasemassa puuroa, jonka pitäisi siis nyt olla valmista. Ei ole. Se on edelleenkin vielä vähän vellimäistä :/ jotta ei auttanut nyt se ohjeiden tarkka noudatuskaan...mulla taitaa vaan olla joku paha karma ruoanlaitossa tjtn. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli sama toisin sanoen: onhan se toki yllättävää että ruoka menee pilalle jos mokaa sen tekemisen.
Öööö...jooo. Oliko tää sulle nyt jokin erityinen älynväläys, jonka ihan vasta äsken keksit? Mulle tämä "tieto" ei nimittäin tullut nyt mitenkään yllätyksenä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli sama toisin sanoen: onhan se toki yllättävää että ruoka menee pilalle jos mokaa sen tekemisen.
Öööö...jooo. Oliko tää sulle nyt jokin erityinen älynväläys, jonka ihan vasta äsken keksit? Mulle tämä "tieto" ei nimittäin tullut nyt mitenkään yllätyksenä.
:LOL: look who´s talking...

Siis nää sun "sipulit paloi kun ne paistui liikaa" -jututko EI ole erityisiä älynväläyksiä? Sitähän mä tässä yritän sulle kommentoida, että sä väännät ihan itsestäänselvyyksistä hirveitä novelleja ja juurikin siten kuin jossain itsestäänselvyydessä OLISI erityisesti jotain yllättävää.

Mutta ehkä reseptit tuottaa ongelmia jos luetun ymmärtäminen yleensäkin on vaikeaa?

Muistapa hämmentää sitä puuroa välillä, vai onko seuraava ilmoituksesi se, että mannapuuro palaa pohjaan kun sitä keittää kauan eikä edes sekoita?

;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli sama toisin sanoen: onhan se toki yllättävää että ruoka menee pilalle jos mokaa sen tekemisen.
Öööö...jooo. Oliko tää sulle nyt jokin erityinen älynväläys, jonka ihan vasta äsken keksit? Mulle tämä "tieto" ei nimittäin tullut nyt mitenkään yllätyksenä.
:LOL: look who´s talking...

Siis nää sun "sipulit paloi kun ne paistui liikaa" -jututko EI ole erityisiä älynväläyksiä? Sitähän mä tässä yritän sulle kommentoida, että sä väännät ihan itsestäänselvyyksistä hirveitä novelleja ja juurikin siten kuin jossain itsestäänselvyydessä OLISI erityisesti jotain yllättävää.

Mutta ehkä reseptit tuottaa ongelmia jos luetun ymmärtäminen yleensäkin on vaikeaa?

Muistapa hämmentää sitä puuroa välillä, vai onko seuraava ilmoituksesi se, että mannapuuro palaa pohjaan kun sitä keittää kauan eikä edes sekoita?

;)
Kukas sun muroihis on kussut kun koet tarpeelliseksi tulla kiukuttelemaan chefin ketjuun? Tyypillistä akkamaista hihittelyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli sama toisin sanoen: onhan se toki yllättävää että ruoka menee pilalle jos mokaa sen tekemisen.
Öööö...jooo. Oliko tää sulle nyt jokin erityinen älynväläys, jonka ihan vasta äsken keksit? Mulle tämä "tieto" ei nimittäin tullut nyt mitenkään yllätyksenä.
:LOL: look who´s talking...

Siis nää sun "sipulit paloi kun ne paistui liikaa" -jututko EI ole erityisiä älynväläyksiä? Sitähän mä tässä yritän sulle kommentoida, että sä väännät ihan itsestäänselvyyksistä hirveitä novelleja ja juurikin siten kuin jossain itsestäänselvyydessä OLISI erityisesti jotain yllättävää.

Mutta ehkä reseptit tuottaa ongelmia jos luetun ymmärtäminen yleensäkin on vaikeaa?

Muistapa hämmentää sitä puuroa välillä, vai onko seuraava ilmoituksesi se, että mannapuuro palaa pohjaan kun sitä keittää kauan eikä edes sekoita?

;)
Tottakai mä tiedän ja tiedostan sen että jos mä laitan käden kuumalle levylle niin se käsi palaa...mutta jos mä vahingossa kosken kädellä sitä kuumaa levyä, niin minkäs teet? Shit happens!

Kyse ei ole siitä ettenkö TIEDÄ vaan siitä että mä olen niin huolimaton jne. että kämmään lähestulkoon aina.

Muistin hämmentää puuroa, mutta kiitos silti lisämuistutuksesta :LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja H Armaa:
Kukas sun muroihis on kussut kun koet tarpeelliseksi tulla kiukuttelemaan chefin ketjuun?
Ääh, ei mua kiukuttanut ennen kuin nyt, kun et mitään parempaa keksinyt kuin tuon iänikuisen muroihinkusemiskommentin :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja H Armaa:
Kukas sun muroihis on kussut kun koet tarpeelliseksi tulla kiukuttelemaan chefin ketjuun?
Ääh, ei mua kiukuttanut ennen kuin nyt, kun et mitään parempaa keksinyt kuin tuon iänikuisen muroihinkusemiskommentin :p
Se kuulostaa mukavasti voimakkaammalta kuin tikkarien varastaminen, ja on kieliasultaan ainakin yhtä virkeä ja uudistunut kuin tuo sinun nalkuttamistyylisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja H Armaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja H Armaa:
Kukas sun muroihis on kussut kun koet tarpeelliseksi tulla kiukuttelemaan chefin ketjuun?
Ääh, ei mua kiukuttanut ennen kuin nyt, kun et mitään parempaa keksinyt kuin tuon iänikuisen muroihinkusemiskommentin :p
Se kuulostaa mukavasti voimakkaammalta kuin tikkarien varastaminen, ja on kieliasultaan ainakin yhtä virkeä ja uudistunut kuin tuo sinun nalkuttamistyylisi.
Sivusta toivon kainosti, että ette ala puhua muumeista laaksossa ettekä intiaaneista kanooteissa.
 
Itse teen mannapuuron nykyisin sillai että kiehuvaan maitoon sekoitan ryynit ja sitten laitan levyn kakkoselle ja haudutusritilän levyn päälle. Sitten vaan välillä käyn hämmentämässä. Käytän vielä teflonkattilaa ettei varmasti pala pohjaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja H Armaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja H Armaa:
Kukas sun muroihis on kussut kun koet tarpeelliseksi tulla kiukuttelemaan chefin ketjuun?
Ääh, ei mua kiukuttanut ennen kuin nyt, kun et mitään parempaa keksinyt kuin tuon iänikuisen muroihinkusemiskommentin :p
Se kuulostaa mukavasti voimakkaammalta kuin tikkarien varastaminen, ja on kieliasultaan ainakin yhtä virkeä ja uudistunut kuin tuo sinun nalkuttamistyylisi.
Sivusta toivon kainosti, että ette ala puhua muumeista laaksossa ettekä intiaaneista kanooteissa.
:D Minä voin ainakin osaltani jättää inttämisen tähän. Sivusta vain hämmästelen sellaisten ihmisten typeryyttä tai onko lie pätemisen tarvetta, joilla on tarve tulla ketjuun kuin ketjuun rutisemaan, että ovat väsyneet lukemaan jostain tietystä aiheesta tai tietyn aloittajan juttuja. Kummallista kerrassaan, aivan kuin heitä pakotettaisiin lukemaan. Itse sivuutan suoraan ketjut, joiden kirjoitustyylistä, aloittajasta tai aiheesta en pidä.

 
m
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä laitan niitä suurimoita 1 1/2 dl vaikka ohjees sanotaan 1 1/4 dl. Ohjeen määrällä tulee velliä...
Oiskohan tässä se vika sitten? Kokeillaan ens kerralla sitten lisätä sitä määrää :)
Joo, mä laitan kans aina vähän ylimääräistä, meillä tykätään paksusta puurosta. Ja jos tulee liian paksua, voi lisätä vähän maitoa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja H Armaa:
typeryyttä tai onko lie pätemisen tarvetta, joilla on tarve tulla ketjuun kuin ketjuun rutisemaan, että ovat väsyneet lukemaan jostain tietystä aiheesta tai tietyn aloittajan juttuja.
Ihan ajanvietettä tämä on, ei typeryyttä tai pätemistä. Tää palsta olis helvetin tylsä jos aina vaan kommentit olis tyyliin joojoo hyvähyvä ;)

Ai niin, ei muuten ole pakko kirjoitaakaan mitään jos ei halua saada mahdollisesti ei-miellyttäviä kommentteja juttuihinsa :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja H Armaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai niin, ei muuten ole pakko kirjoitaakaan mitään jos ei halua saada mahdollisesti ei-miellyttäviä kommentteja juttuihinsa :D
On ihan eri asia kommentoida pelkkää aloitustekstiä kuin ap:n menneitä tai tulevia kuten sinä teit. ;)
Hmm, ja niitä menneitä ja tulevia, samaa asiaa koskevia ei saisi kommentoida -miksi? :D
 

Yhteistyössä