S
"sama"
Vieras
en viitsi edes osallistua näihin "Raamatullisiin keskusteluihin" kun täällä pätee aina niitä ihmisiä jotka on vaan kuulleet jotain Raamatusta ja itse eivät oo ehkä sivuakaan lukeneet. Vaikkei usko Raamattuun niin kannattais edes lukea sitä jos aikoo asiasta keskustelun nostaa. Naurettavia nää keskustelut kyllä ku ei ihmiset oikeesti mistään näytä mitään tietävän tai ottavan selvää, edes yleis sivistyksen kannalta. Ja joo, avasin ketjun vahingossa sillä itellä on Jesse niminen poika=) muutoin en näihin uskontoketjuihin viitsi ees katsahtaa. Itse oon raamattua lukenut siksi että oon kääntäjä ja perehtynyt muinaisiin kieliin joten aika moneen otteeseen tullut luettua. Oon henk koht tullut siihen tulokseen etten voi enää kirkon opetuksiin uskoa koska niin paljon on kirkko tulkinnut pieleen käännöksiä ja jopa jotkut opit perustuu siihen että on tulkittu väärin heprean kieltä. Ja onpa jätetty myös itse Jumalan nimi pois raamatuista. Jeesus viittasi opetustyössään Raamattuun, Jumalan sanaan joten en sanoisi narsistiksi koska opetukset olivat Jesseäkin korkeammasta lähteestä. Mutta jos ei edes usko Raamattuun niin voihan sitä tulkita miten tahtoo, vähän niinkun nykyään tehdäänkin...
Olen myös sitä mieltä että tutkiessaan Raamattua tulisi perehtyä sen alkuperäiseen kirjoituskieleen. Moni asia aukaisi ihan eri tavalla! Parhaat Raamatun opettajat ovatkin niitä jotka tuntevat kreikkaa ja hepreaa ja arameallakokin sitä on kirjoitettu.. Itse en ole siis kovinkaan paljon perehtynyt, mutta aion. Suomennokset on joskus jopa harhaanjohtavia mielestäni.