Jess! Saatin niin hyvä asumistuki että!!!!

  • Viestiketjun aloittaja lunta tupaan
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Hra Majuri
Jos mulla olisi tuo tilanne, että joutusin hakemaan yhteiskunnalta tukea asumiseeni niin olisin nöyrä, enkä kiljuisi riemusta saatuani yhteiskunnalta tukea asumiseeni. Ymmärrätkö, että myös naapurisikin makselevat sun asusteluasi?
 
"Loviisa"
Ja taas näitä... mene töihin ja maksa itse omat vuokrasi, niin normaalit ihmiset tekee.
Mistä sä tiedät mikä on ap:n elämäntilanne?

Itsekin maksan vuokraa asumistuen jälkeen reilun satasen. Olen opiskeleva yh joten pitäisikö mun vielä hankkia työ josta saan palkkaa niin paljon ettei tarvitse asumistukea? Millä ajalla sitten opiskelen ja olen lasten kanssa?
 
Samoja verorahoja sitä jokainen maksaa, on ne sitten työttömyystuista, palkasta tms.

Minullekin tuli eilen päätös, vuokra on 580e, saadaan 400e/kk asumistukea. Olin kyllä tosi ihmeissäni et niin paljon, oottelin jotain paria sataa :). Kaipa noi lapset tossa sitten vaikuttaa. Laitoin tuen menemään suoraan vuokranantajalle, niin ei tarvii itse kun laittaa toi pieni osa suoraveloitukseen.
Minä oon sairaspäivärahalla ja opiskelen, joten enpä voi mennä töihin, sori Hra Majuri, Rieputarallaa ja muut ihanat <3. Siitä jänä vielä tuhlaamaan verorahoja äitiyspäivärahalle, kiitos nam.
 
Viimeksi muokattu:
Toi on aina typerää heittää väliin "naapurisi maksaa sun vuokras!1" ym. Ihan yhtälaillahan sitä itse tuen saajakin niitä veroja on joskus maksanut / maksaa edelleen. Äitiys- ja kotihoidontuista ja muistakin otetaan aina ne verot pois. Verottomana ei taida saada kun lapsilisän, tietääkseni.
Eiköhän sitä itse kukin niitä veroja myös maksele valtiolle, että voi hyvin mielin ottaa asumistuen tai muun tuen vastaan, jos sitä tarvitsee.
 
pohjantähdenalla
[QUOTE="äiti";24434208]Tuollaset jotka asumistukea saavat saisivat olla sitten asunnottomia jos ei ole varaa maksaa vuokraa.[/QUOTE]

:flower: Oletpas sä suvaitsevainen!
 
ap.
[QUOTE="äiti";24434208]Tuollaset jotka asumistukea saavat saisivat olla sitten asunnottomia jos ei ole varaa maksaa vuokraa.[/QUOTE]

Ok. No täytynee hankkia pahvilaatikkoasumus sillan alta miehelle, kuudelle lapselle ja itselleni. Ehkä lapset sitten otetaankin huostaan ja voin sairastua mielenterveydeltäni, tulla työkyvyttömäksi ja mies voi alkoholisoitua. Kiitos vinkistä sinullekin.
 
Ja voihan asian ajatella niinkin, että kun itse on veroja maksanut niin palkastaan kun tuistaankin, niin jos asumistuen muodossa ottaakin nyt "omansa pois". Ei ole naapurit maksamassa vuokraa, vaan ihan itse on vuokransa maksanut verojen kautta aiemmin :)
Ja tulevaisuudessakin maksetaan veroja lisää valtiolle!
 
"vieras"
[QUOTE="äiti";24434208]Tuollaset jotka asumistukea saavat saisivat olla sitten asunnottomia jos ei ole varaa maksaa vuokraa.[/QUOTE]

Meneppä äiti vähän itsees nyt...aika törkeetä tekstiä. Toivottavasti sun ei tartte koskaan tietää miltä tuntuu olla pieni tuloinen ja vähävarainen.
 
"vieras"
Kylläpäs kateellista porukkaa riittää :D

Ps. Suomessakin on työttömiä, eläkeläisiä, opiskelijoita, pienituloisia, hoitovapaalla olevia jne.
Kadullako pitäisi asua? Eikö ole lapsillekin parempi, että saavat viettää aikaa venhempiensakin kanssa, vai pitäisikö olla esim. päivät opiskelemassa ja illat töissä, että olisi "kunniallinen" kansalainen? Ja edelleen MISSÄÄN MAASSA ei ole täystyöllisyyttä, eikä tule koskaan olemaankaan.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä