jess, saan varmaan myytyä 10kk vanhan labrikseni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä ite"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kurjaa koiran kannalta heti vaihtaa paikkaa... :/ Mutta näin se on, että esineenä monet eläintään pitää.. Eihän niillä tunteita ole ja nehän voi vaikka "hukata" sit ku mielenkiinto loppuu.. Mikä näkyy esim. kissojen suurena lisääntyneisyytenä kylillä heti kun kesä loppuu... :(

[quote="minä ite";22214674]mitä kumma läheisen kuolema omaasi koiraan vaikuttas..haloo![/quote]

no hei haloo jos mun mies vaikka delais ja niin kyllä sen koiran varmasti pois antaisin.

[QUOTE="minä ite";22214674]mitä kumma läheisen kuolema omaasi koiraan vaikuttas..haloo![/QUOTE]

Jos mun mies kuolis ni koira lähtis kyllä. Kun en ole lainkaan koiraihminen vaan kyseessä on MIEHEN koira. En kyllä tuota möisi vaan antaisin hyvään perheeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22214672:
Ok.

Mutta se, että papereilla varmistetaan elukan hyvinvointi ja asiallinen jalostus, ei ole mitään takeita silti. Ei Suomessa nyt niin vielä 'jalosteta' kuin vaikkapa Englannissa, mutta jalostetaan yhtä kaikki.

Mutta en ala riidellä enkä sitä aja takaa.

Olen vain hiukan erimieltä, mutta vain hiukan. Siitä asian huipulta murran pienen palasen :D
No ei tietenkään takaa. Mutta siihen, että ne pennut saa rekattua, vaaditaan EDES niiden tiettyjen perusjuttujen kunnossa olemista. Voi vain miettiä, miksi ihmeessä joku ei rekkaa, jos ne asiat kunnossa ovat? Silloin on jo jotain lähtökohtaisesti pielessä, enkä mä halua ostaa koiraa kasvattajalta, jonka toiminnassa on yhtään mitään hämärää. Kun kyse on elävistä olennoista, ei hommat voi mennä vain vähän sinne päin.

Kyllä Suomessakin melko karmeita pentutehtailutapauksia on ollut. Ja toki niitä on ollut myös sellaisten kasvattajien kohdalla, jotka pentunsa rekkaa, eli ei ne paperit yksin mikään autuaaksi tekevä asia ole. Mutta niistä on hyvä lähteä. Silti pitää tietenkin tutustua huolellisesti yhdistelmään, josta pennun on ottamassa, ja kasvattajan toimintatapoihin. Jalostustietokannasta saa paljon arvokasta tietoa kiinnostavan pentueen taustoista, ja niiden tietojen perusteella voi jo päätellä paljon.

Ap, älä jooko ota enää ikinä uutta lemmikkiä. Se et ihmiset on ihmisiä ei tarkoita et eläintä voi pitää miten vaan huvittaa tai pistää sen pois jos lakkaa huvittamasta. Lemmikin ottaminen, oli se sit vaikka pieni hamsteri, tarkoittaa sitoutumista huolehtimaan siitä sen loppuiän, ihan niinkuin lastenkin tekeminen. Ymmärrän et vaikka lapsen allergian takia voi joutua luopumaan lemmikistä, mut kyllä lemmikkiä ottaessa pitäis aina miettiä jo etukäteen, onko ihan varma siitä että pystyy kanssa vaikka reilut 10 vuottakin siitä huolehtimaan. Lemmikkiä ei ole kenenkään pakko ottaa, mut jos sen päätöksen tekee, niin muut elämänvalinnat on sit sen jälkeen päätettävä sen mukaan että lemmikillä on hyvä olla.

Vaik kyllähän jotkut tekee aina uusia lapsiakin vaikka vanhat on otettu huostaan, kun ei sillä vauvalla sit ollutkaan niin hauska leikkiä.

[QUOTE="mimmi";22214687]no hei haloo jos mun mies vaikka delais ja niin kyllä sen koiran varmasti pois antaisin.[/QUOTE]
No hei haloo, mä en kyllä antaisi. Yhden perheenjäsenen kuolema ei tarkoita sitä, että haluaisin luopua vielä toisestakin perheenjäsenestä. Tietty jos menisin surusta ihan toimintakyvyttömäksi tarvitsisin varmaan hoitoapua, ja jos esimerkiksi masentuisin niin vakavasti etten enää pystyisi koiraani hoitamaan niin silloin olisi tietysti koiran kannalta ainoa vaihtoehto antaa se pois.

[QUOTE="vieras";22214651]On ne tärkeät, koska jos koiraa ei ole rekattu siihen on aina joku SYY. Ja ne syyt on sellaisia, että en haluaisi ikinä paperitonta koiraa ostaa.

Meillä on ihan sekarotuinen koira, mutta jos rotukoiran joskus hankin se tulee asianmukaiselta kasvattajalta, joka koiria kasvattaessaan hoitaa asiat nappiin eikä vähän sinne päin, ja koirien rekkaaminen on ehdottomasti yksi niistä perusjutuista. Silloin tietää, että narttua ei ole pennutettu liian usein, että vanhemmat on tarkastettu ja kuvattu asianmukaisesti jne jne. Semmoisia juttuja, joilla varmistetaan nimenomaan se eläinten hyvinvointi kasvatuksessa.[/QUOTE]

Näin. Ei papereita niinkään koiran omistajan takia tarvita, vaan just sen eläimen oman edun vuoksi. Ne, jotka esittää vaatimatonta ja selittää, että "meille riittää paperiton perheenjäsen, emme halua kiusata koiraa näyttelyillä" paljastavat vain oman tietämättömyytensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22214672:
Ok.

Mutta se, että papereilla varmistetaan elukan hyvinvointi ja asiallinen jalostus, ei ole mitään takeita silti. Ei Suomessa nyt niin vielä 'jalosteta' kuin vaikkapa Englannissa, mutta jalostetaan yhtä kaikki.

Ainahan se on niin, että elävän olennon ottaessaan ei voi tietää, mitä yllätyksiä tulee. Jalostaminen harvoin on niin yksinkertaista, että kun laitetaan yhteen kaksi terveeksi tutkittua yksilöä, niin jälkeläiset ovat sitten kaikilta osin terveitä. Riski on kuitenkin huomattavasti pienempi, jos ottaa rekisteröidyn koiran.

Sekarotuinenkin on pienempi riski kuin rekisteröimätön "puhdasrotuinen". Rekisteröiminen ei montaa kymppiä maksa, mutta rekisteröidystä koirasta saa paremman hinnan ja sille todennäköisesti myös löytyy parempi ja osaavampi koti. Jokaisen kasvattajan intressissä luulisi siis olevan pentujen rekisteröinti. Rekisteröimättömyyteen on aina jokin syy. Vahinkoastumistenkin tulokset on ymmärtääkseni usein mahdollista rekisteröidä ainakin EJ-rekisteriin, jos tavalliseen rekisteriin niitä ei saa.

Rekisteröimättömyyden syynä on tavallisimmin se, että jokin yhdistelmässä ei kestä päivänvaloa. Esim. vanhempien lähisukulaisuus on ihan todellinen riski koiran terveyttä ajatellen. Harva on valmis ottamaan koiran, joka on esim. isä-tytärparituksen tulos. Jos pentuja ei rekisteröidä, niin eipä kasvattajan tarvitse kertoa totuutta pentueen vanhemmista. Voi vain sanoa, että jättää rekisteröimättä, kun se on niin kallista. Ja pennunostajahan uskoo.

[QUOTE="jep";22214652]Jos ja kun ap ei pysty mitenkään perustelemaan sitä, että ottaa koiran ja antaakin sen ihan vaan uuden perheenjäsenen takia pois ni ihan turha alkaa vastaajia mollaamaan. "aika ei riitä" ei ole mikään perustelu.

Törkeetä käytöstä eikä tasan kieli muusta kuin laiskuudesta!!!![/QUOTE]

"Aika ei riitä" on mielestäni oikein hyvä perustelu. Vuorokauden tunnit ovat rajalliset ja niiden loppumisesta kärsii koira eivätkä lapset. Paljon parempi koiran kannalta päästä kotiin jossa sille on aikaa, kuin kituuttaa vuosia paikassa, jossa ainoat virikkeet ovat köpöttely vaunujen vierellä ja ruokakuppi eteen kerran päivässä.

Kokonaan toinen juttu on se, kuinka hoopoa voi olla ottaa koira kolmen pienen(?) lapsen seuraksi ja kuvitella, että aika riittää kaikkeen.

Hei! Minua kyllä ainakin surettaisi luopua koirasta, mutta muita palstalaisia varmaan ärsyttää tuo asenne, jonka aloittajan nimimerkkikin kertoo, että "minä ite" itepä hyvinkin...

[QUOTE="satunnainen vierailija";22215084]Hei! Minua kyllä ainakin surettaisi luopua koirasta, mutta muita palstalaisia varmaan ärsyttää tuo asenne, jonka aloittajan nimimerkkikin kertoo, että "minä ite" itepä hyvinkin...[/QUOTE]

siis minua ainakin ärsyttää kun ei omaa napaa kovin paljon pidemmälle jaksa aloittaja ajatella

mutta hyvä että koira saa nyt varmaan hyvin kodin

[QUOTE="minä ite";22214591]aivan samaa mieltä! MUTTA mielestäni ihminen on ihminen ja todellakin arvokkaampi kuin eläin.
mieluummin myyn koiran kun tapan. sori vaan. ja mieluummin pidän lapseni kuin koiran.
sori vaan tyly vastaus.[/QUOTE]

Voi V*ttu mikä tyyppi.... ihme että sulla riittää aikaa kakaralle.. tais olla vahinkolaukaus!
säälittävä olet.
Onneksi Koira parka saa niin paljon paremman kodin kuin mitä sinä ikinä pystyt tarjoamaan :D

miksi te noin ilkeitä olette..ap iloitsi kun sai koiralle hyvän kodin. jos tuntuu ettei sitä itse jaksa hoitaa niin hei haloo.. tosta paperit hommasta olen samaa mieltä kun muutkin joskin ei se koiran terveyttä takaa. kaikki tuntemani paperilliset rotukoirat kärsii jostain sairauksista. ihmeen herkkä mahakin niillä on kun verrataan sekarotuisiin. jokainen tyylillään, minusta jo koirien jalostus on eläinsuojelurikos.

No tiesittekö ihmiset, että opaskoirat kasvatetaan tavallisissa perheissä noin vuoden ikään jolloin ne testataan että soveltuvatko opaskoiriksi. Jos soveltuvat niin ne koulutetaan ja siirtyvät sitten oppaiksi eli kodinvaihto on koiralla edessä, huima muutos elämään.
Tällaista se välillä on, ei se ole maailmanloppu että koti vaihtuu, koirat sopeutuvat yllättävänkin hyvin.

näinpä Peppari. Ja mien muutenkaan ymmärrä miksi koiralle ei saisi etsiä uuttakotia.

Jos koirasta ei yksinkertaisesti pysty pitämään huolta enää. Tietää että tilanteesta kärsii sekä perhe että koira.
Niin eikö silloin muka ole parempi etsiä koiralle uusi koti?

Toki sitten tuomitsen jos koira laitetaan 6kk kiertoon kun on ongelmakoira ja puolenvuoden päästä otetaan taas uusi koira.

Mutta jos elämäntilanne yksinkertaisesti muuttu, koira ei sopeudu siihen. Ja tietää että on parasvaihtoehto etsiä uusi koti. Niin mielestäni tämä on vain fiksua.

Ap. tilanteeseen en sano mitään.

jos koira "puhas rotunen " ilman papreita niin herää julmetun iso kysymys MIKSI? onko väli pentueesta oleva koira? emä tai uros ei ole sopiva jalostukseen yms asioita jotak vaikuttaa siihen oman koira nterveyteen yms asioihin. puhtaalle koiralle peprit kiitos, muuton jää pentu hankkimatta.

ap, älä ota pehmolelua kummempaa ku et jaksa. toivottavasti pentu saa hyvän kodin, eikä jouvu nyrkkeily säkiksi kuten kaverin koira joutu. luuli antavansa hyvään kotiin.... sai kuitenki soiton jossa koira oli 4 paikassa siitä mihin sen alun perin anto. koiran passista oli revitty sivuja pois. koiraa oli käytetty taistelukoirien harjotuksiin. kulmahampaat viilattu, arpia, toinen korva revitty ,yms. tämän takia on tästä talosta lähtee eläin vain multiin.

Viimeksi muokattu:
Kyllä on ihmiset tunteettomia. Noi mun koirat on ainaskin niin rakkaita etten niistä hevillä luovu vaikka mikä olisi. Suunnitellaan meillekkin kolmatta lasta eikä käy mielessäkään et sen takia koirat pois antaisin. Jos lemmikin ottaa niin on itse hoidettava asiat niin et se sopii kuvioihin. Onneksi koira pääsee uuteen hyvään kotiin mutta koiran tunteita teitä kohtaan et voi poistaa. Te olette sen lauma ja sen tulee teitä ikävä :(

Yhteistyössä