Jes. Tunnen yhden äidin, jonka on pakko saada ne reimatecit, vaikkei ole rahaakaan. Mummu sitten maksaa ne.

• Viestiketjun aloittaja Voi Raivo!
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kotimamma:
onkohan niin että reimatec on noussut äitiyden mittariksi vai miksi juuri se reimatec on niin esillä? =) siis; se jonka lapsella on reimatec voi kaikinpuolin muutenkin hyvin,vai? =)
Juuri näin! Reimatec on tämän päivän lasten hyvinvointi mittari =)

Mun äiti ostelee kaikenlaista meidän lapsille. Esimerkiksi tytön tämän kevään Reimatec on mun äidin ostama, samoin pojan ensi talven asu, ja moni moni muu vaate.
En pyydä ostamaan, vaan itse tahtoo ostaa. Tietää lasten vaatekoon ja mun vaatemaun. Miksi kieltäisin?
Eilen äitini osti MINULLE Rukan kosteussuojatakin ja housut. Koska halusi.
:saint:

niin se varmaankin on. tai ainakin se kertoo että äiti ja isi ilmeisesti tienaa hyvin ja todennäköisesti uusi maasturikin löytyy pihalta :LOL: olen itse ottanut kannan että ostan sellaisen puvun johon sillä hetkellä on vara(jos en saa lahjana:) mutta kriteerinä on että puku toimii ja kestää useammankin vuoden(sisaruksille),olkoon se merkki sitten lassie tai remu =)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mun äiti ostelee kaikenlaista meidän lapsille. Esimerkiksi tytön tämän kevään Reimatec on mun äidin ostama, samoin pojan ensi talven asu, ja moni moni muu vaate.
En pyydä ostamaan, vaan itse tahtoo ostaa. Tietää lasten vaatekoon ja mun vaatemaun. Miksi kieltäisin?
Aika uskalias tunnustus tässä ketjussa (joka vilisee kateellisia ja katkeroituneita mammoja ) ja vielä mustana =)
Itse en uskalla kirjautua mutta minunkin äitini ostelee lapsilleni vaatteita ja ostaa siksi että HALUAA!!!!
Tällä hetkellä äitini on kolmen viikon lomalla thaimaassa ja varmasti lapset saa tuliaisiksi ensi kesän t-paidat (Niin että on äitiparalla vielä varaa matkustaa vaikka joutuukin ostelemaan lapsilleni vaatteita )

vieras
No kyllä meilläkin isovanhemmat saavat ostaa esim. lahjaksi vaatteita jos haluavat. Ei olla koskaan pyydetty ja hyvin toimeentulevia 40-kymppisiä työssäkäyviä vanhempia olemme. Erityisesti anoppi tykkää mennä teini-ikäisten kanssa kaupungille "shoppaamaan" ja jätskille syntymäpäivinä. Uskon, että tämä on heille myös kivaa yhdessäoloa vaikka paljon mummilla muutenkin vierailevat. En ole tätä suinkaan kieltänyt, sen ajattelisin olevan itsekästä ja ajattelematonta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras myös:
Nämä on just niitä ihmisiä, jotka nyhtää vanhemmilta ihmisiltä rahaa lastensa kustannuksella.
Niin omat vanhempani haluavat "auttaa" meitä, vaikka meillä on kyllä ihan varaa hoitaa omat lapsemme itse, mutta heillä on nyt vain on halua.. Joten en kyllä nyhdä vanhemmiltani mitään, he vain laittavat rahaa ja ostavat kaikkea tarpeellista ennemmin kuin turhaa roinaa! En pyydä itse, vaan äitini kysyy, mitä lapset tarvitsevat ja ostaa sitten jotain sillä hetkellä tähdellistä! Ja mielummin tosiaan niin kuin niitä leluja!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika uskalias tunnustus tässä ketjussa (joka vilisee kateellisia ja katkeroituneita mammoja ) ja vielä mustana =)
Itse en uskalla kirjautua mutta minunkin äitini ostelee lapsilleni vaatteita ja ostaa siksi että HALUAA!!!!
Tällä hetkellä äitini on kolmen viikon lomalla thaimaassa ja varmasti lapset saa tuliaisiksi ensi kesän t-paidat (Niin että on äitiparalla vielä varaa matkustaa vaikka joutuukin ostelemaan lapsilleni vaatteita )
Näin minunkin äitini! Anoppi taas kantaa sitä turhaa roinaa ja kyllä mielummin saan jotain tarpeellista lapsilleni! Ja joskus myös itselleni! Ja samoin siskoni, nytkin toi kauhean määrän lapsille tuliaisiksi vaatteita ihan pyytämättä kun oli reisussa nykissä. Ja aina on tuonut kun jossain on ollut, muutoinkin kyllä ostelee. En valita. Minusta se on mukavaa vain. Niin minäkin sitten joskus ostelen hänen lapsilleen!

Minähän en pelkää mitään B)

vieras
Minähän en pelkää mitään B)

Hyvä niin!

Annu
Alkuperäinen kirjoittaja Voi Raivo!:
Ja tämä äiti kolkuttelee jo kolmeakymmentä ikävuotta! :0
En tajua en. Lassiet ei kelpaa, mikään muu ei kelpaa, vaan se Reimatec sen olla pitää. Siis vaikka ei ole rahaakaan. Onneks on tämä mummukulta, joka sen reimatecin sitte maksaa. Voi äly!

Ja muutenkin, minun mielipiteeni on se, että on todella noloa, jos aikuisten ihmisten pitää ostattaa vaatteet lapsilleen omilla vanhemmillaan. Siis lahjaksihan saa ostaa, mutta kun tämä ko äiti kertoo, että "täytyykin sanoa mummulle, että meille tarvittas vähä collegepukuja, tai juhlavaatteita". Koulutus löytyy ja mies on töissä, vasta ostettu omakotitalo yms yms. Miten sitten kehdataan ostattaa lasten vaatteet ynnämuut vanhemmilla? Siis eikö kolmekymppisten pitäisi jo kyetä hoitamaan omat lapsensa??? Tää asia ei mene mulla jakeluun, ei ei ei. Eikä siltikään, vaikka joku tähän sanoo, että isovanhemmilla on enemmän rahaa. Joo, ehkä on, mutta kyse onkin siitä, että kyllä kolmekymppisten pitäisi jo osata ja voida omat lapsensa pukea. Ja olla aikuisia. Eikä marista niitä kamppeita omilta vanhemmiltaan.

Mun mielestä ois tosi noloa, jos pitäisi pyytää rahaa lasten kamppiesiin. :0
no tapansa kullakin.....
Mää oon samaa mieltä kanssasi...Välillä tosin käy mielessä, että olisihan se kiva, jos joskus saisi jotain valmiina :). Onneksi pystytään itse ostamaan se mitä tarvitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
En tajua en. Lassiet ei kelpaa, mikään muu ei kelpaa, vaan se Reimatec sen olla pitää. Siis vaikka ei ole rahaakaan. Onneks on tämä mummukulta, joka sen reimatecin sitte maksaa. Voi äly!

Ja muutenkin, minun mielipiteeni on se, että on todella noloa, jos aikuisten ihmisten pitää ostattaa vaatteet lapsilleen omilla vanhemmillaan. Siis lahjaksihan saa ostaa, mutta kun tämä ko äiti kertoo, että "täytyykin sanoa mummulle, että meille tarvittas vähä collegepukuja, tai juhlavaatteita". Koulutus löytyy ja mies on töissä, vasta ostettu omakotitalo yms yms. Miten sitten kehdataan ostattaa lasten vaatteet ynnämuut vanhemmilla? Siis eikö kolmekymppisten pitäisi jo kyetä hoitamaan omat lapsensa??? Tää asia ei mene mulla jakeluun, ei ei ei. Eikä siltikään, vaikka joku tähän sanoo, että isovanhemmilla on enemmän rahaa. Joo, ehkä on, mutta kyse onkin siitä, että kyllä kolmekymppisten pitäisi jo osata ja voida omat lapsensa pukea. Ja olla aikuisia. Eikä marista niitä kamppeita omilta vanhemmiltaan.

no tapansa kullakin.....
Mää oon samaa mieltä kanssasi...Välillä tosin käy mielessä, että olisihan se kiva, jos joskus saisi jotain valmiina :). Onneksi pystytään itse ostamaan se mitä tarvitaan.
Niin mekin pystytään, mutta meidät on kai sitten kasvatettu niin hyvin, että emme kieltäydy lahjoista vaan otamme ne vastaan =).
Koskaan en ole pyytänyt vanhempiani ostamaan mitään meille tai lapsille. Ne ostaa silti. Ja mekin ostetaan kyllä joskus heille lahjoja. Se vaan on tapana meidän perheessä.

Annu

no tapansa kullakin.....
Niin mekin pystytään, mutta meidät on kai sitten kasvatettu niin hyvin, että emme kieltäydy lahjoista vaan otamme ne vastaan =).
Koskaan en ole pyytänyt vanhempiani ostamaan mitään meille tai lapsille. Ne ostaa silti. Ja mekin ostetaan kyllä joskus heille lahjoja. Se vaan on tapana meidän perheessä.
Niin,määhän sanoinkin, että olisi kiva jos joskus saisi jotain valmiina =). Jos tarjottaisi, niin ottaisin vastaan....ihan varmasti. Mutta onneksi pystytään ite ostamaan, ku muut eivät osta. Onko mut sitten huonosti kasvatettu?

eli minun isni ei saisi lapsieni antaa rahaa kaksi kerta vuodessa( muuloin ei muista lastenlapsiaan)
mua ei haittaa jos jolleki isovanhemmat ostavat vaateeet lastenlapsille, toivottavasti minäkin ole joskus mmmo ja saan omille kullannupuie ostaa... :D

Niin,määhän sanoinkin, että olisi kiva jos joskus saisi jotain valmiina =). Jos tarjottaisi, niin ottaisin vastaan....ihan varmasti. Mutta onneksi pystytään ite ostamaan, ku muut eivät osta. Onko mut sitten huonosti kasvatettu?
Ei =). Jos valittaisit isovanhemmille siitä, että he eivät osta lapsillenne Reimateciä, tai jos et ottaisi heidän ostamiaan Reimatecejä vastaan, niin olisit huonosti kasvatettu :xmas: .

lassie
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja voin lisätä, että meilläkin isovanhemmat ovat tarjonneet rahaa tai kysyneet tarvitsisiko jotian, mutta haloo! Me olemme omien lastemme vanhemmat, me kyllä hoidamme heidän menonsa. Isovanhemmat voivat rauhassa käyttää rahansa itseensä, lahjaksi saa sitten tuoda mitä haluaa.

Me olemme aikuisia. =)
Ihanan kiiltävä sädekehä sulla, ihan kateeks käy!

mä en jaksa ymmärtää mikä siin on niin kamalaa vaik pyytäiskin apua isovanhemmilta. ja usein he (ainakin mun vanhemmat) tarjoutuvat ihan kyselemättä siihen touhuun. esim tän hetkiset ulkovaatteet lapsilla: mun ostamat rukkaset ja kengät, äidin ostamat haalarit ja isän teettämät pipot (halus lapsille samanlaiset kuin itsellään on). juts mun porukat soitti reisuusta et ovat lapsille ostaneet kampetta ja esikoiselle uimalasit kun niistä eilen puhuin.

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja lassie:
Ja voin lisätä, että meilläkin isovanhemmat ovat tarjonneet rahaa tai kysyneet tarvitsisiko jotian, mutta haloo! Me olemme omien lastemme vanhemmat, me kyllä hoidamme heidän menonsa. Isovanhemmat voivat rauhassa käyttää rahansa itseensä, lahjaksi saa sitten tuoda mitä haluaa.

Me olemme aikuisia. =)
Ihanan kiiltävä sädekehä sulla, ihan kateeks käy!
Joo, tarvii melki laseja B)

Annu
Ei =). Jos valittaisit isovanhemmille siitä, että he eivät osta lapsillenne Reimateciä, tai jos et ottaisi heidän ostamiaan Reimatecejä vastaan, niin olisit huonosti kasvatettu :xmas: .
No hyvä ;).

Tässäkin keskustelussa näyttää se alkuperäinen pointti kadonneen. Pointti oli lienee se, että isovanhemmilla ei ole velvollisuutta ostaa lastenlapsilleen vaatteita tms., jos eivät itse tarjoudu. He ovat omat lapsensa kasvattaneet ja vaatettaneet jo ja heillä on täysi oikeus nauttia omista rahoistaan miten tykkäävät.

vieras

Me olemme aikuisia. =)
Ei kuulosta aikuisen puheelta... ennemminkin nuorelta jonka pitää osoittaa, ettää pärjää itsekin eikä tarvitse vanhempien apua. Kunhan saat vielä vahän lisää ikää, niin huomaat että antaminen ja ottaminen on normaalia.

Yhteistyössä