Jes. Tunnen yhden äidin, jonka on pakko saada ne reimatecit, vaikkei ole rahaakaan. Mummu sitten maksaa ne.

• Viestiketjun aloittaja Voi Raivo!
  • Ensimmäinen viesti
siis mä ymmärsin ap:n pointin et ei kelpaa mikä tahansa ja ostatetaan isovanhemmilta. ei silleen et saadaan lahjaksi vaan kerjätään. siinä on mun mielestä iso ero. kommentit on ollu lahjojen vastaanottamisesta. meillä isovanhemmat ei osta lapsillemme mitään. muuta muuten on kyllä heidän kanssaan tekemisissä. mutta mulle on ihan sama vaikka jonkun isovanhemmat ostaa. eli siis aiheeseen sen kummemmin kommentoimatta...

Mun vanhemmat ei muuten tasan tarkkaan ostaisi MITÄÄN meille tai lapsillemme, jos me pyydettäisiin....=). Siis jos sanoisin että lapset tarvitsee vaikka haalarit, voisittekos te ostaa ne, eikä sitten mitään Cirafia vaan Reimaa, niin he käskisivät mun painua hevon kuuseen vaatimusteni kanssa. Ja ihan syystäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja voin lisätä, että meilläkin isovanhemmat ovat tarjonneet rahaa tai kysyneet tarvitsisiko jotian, mutta haloo! Me olemme omien lastemme vanhemmat, me kyllä hoidamme heidän menonsa. Isovanhemmat voivat rauhassa käyttää rahansa itseensä, lahjaksi saa sitten tuoda mitä haluaa.

Me olemme aikuisia. =)
Ei kuulosta aikuisen puheelta... ennemminkin nuorelta jonka pitää osoittaa, ettää pärjää itsekin eikä tarvitse vanhempien apua. Kunhan saat vielä vahän lisää ikää, niin huomaat että antaminen ja ottaminen on normaalia.
Täysin samaa mieltä, täs yritetään nyt itseään vakuutella et ollaan aikuisia ja pärjätään vaik todellisuus taitaa olla toinen?

Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
Ja voin lisätä, että meilläkin isovanhemmat ovat tarjonneet rahaa tai kysyneet tarvitsisiko jotian, mutta haloo! Me olemme omien lastemme vanhemmat, me kyllä hoidamme heidän menonsa. Isovanhemmat voivat rauhassa käyttää rahansa itseensä, lahjaksi saa sitten tuoda mitä haluaa.

Me olemme aikuisia. =)
Ei kuulosta aikuisen puheelta... ennemminkin nuorelta jonka pitää osoittaa, ettää pärjää itsekin eikä tarvitse vanhempien apua. Kunhan saat vielä vahän lisää ikää, niin huomaat että antaminen ja ottaminen on normaalia.
Täysin samaa mieltä, täs yritetään nyt itseään vakuutella et ollaan aikuisia ja pärjätään vaik todellisuus taitaa olla toinen?
Tai sitten tää on "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista"- tapaus. Eli kateutta. Kun ei saa jotain, ei mukamas haluaisikaan sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:

Me olemme aikuisia. =)
Tai sitten tää on "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista"- tapaus. Eli kateutta. Kun ei saa jotain, ei mukamas haluaisikaan sitä.
Niin se varmaan on =)

Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
mistä tiedät että pyytää mummoa ostamaan?jos mummo itse tarjoutuu?
ja meillä anoppi aina kyselee et tarviiko joku jotain jos hän pitää silmänsä auki ja nytkin laskiaisena mietin anopilla et onkohan noi meidän likan kengät hieman liian pienet kun valittaa niin usein et jalat palelee jne..ja eilen kun käytiin oli anoppi ostanut uudet goretex kengät,enkä tod.ollu ees pyytänyt.
Sanoisin, että ei kiitos! Siis todellakaan en ostattaisi äidilläni tai anopilla. Sen verran itsenäisyyttä täytyy olla Aikuisilla Vanhemmilla. Ymmärtäisin tämän ns teiniäideiltä.
Meidän tytön mummot elää siitä kun saavat ostaa ja antaa toisille. He loukkaantuisivat jos eivät saisi ostaa esim. meidän tytölle mitään. Ei liity itsenäisyyteen tai ikään ihan mitenkään se antaako toisten ostaa lapsilleen jotain, kannattaisi muistaa et ne lapset voi olla tärkeitä muillekin kuin vain itselle ja muutkin haluaa tuoda aina jotain. Tyhmää olisi kieltäytyä lahjoista. Menee minun mielestä jo liian pitkälle ja tulee sellainen olo et yritetään vaan näyttää kaikille et "me kyllä pärjätään ja meillä on rahaa, me ei tartteta keltään mitään" ;)

v-ras
Tässäkin keskustelussa näyttää se alkuperäinen pointti kadonneen. Pointti oli lienee se, että isovanhemmilla ei ole velvollisuutta ostaa lastenlapsilleen vaatteita tms., jos eivät itse tarjoudu. He ovat omat lapsensa kasvattaneet ja vaatettaneet jo ja heillä on täysi oikeus nauttia omista rahoistaan miten tykkäävät.[/quote]

Niin justiin!
Ei mummut ja papat,isomummut ja isopapat ole mitään velvollisia ostamaan mitään,elleivät itse halua!
Kuvottaa tuollaiset muka-aikuiset-vanhemmat,
jotka kerjäävät reimateciä tai mitä muuta tahansa mummuilta ym.
kun ei itsellä ole "varaa" ostaa.Toisin sanoen lypsetään muilta rahaa tuollaisiin "välttämättömyyksiin".
Lapsi on onnellinen ilman Reimateciäkin-Taitaa vaan olla nykypäivän äitien korvien väli täynnä tuota Reimatec-huttua.

Miettikääpä,se on vain vaatemerkki!

Alkuperäinen kirjoittaja v-ras:
Tässäkin keskustelussa näyttää se alkuperäinen pointti kadonneen. Pointti oli lienee se, että isovanhemmilla ei ole velvollisuutta ostaa lastenlapsilleen vaatteita tms., jos eivät itse tarjoudu. He ovat omat lapsensa kasvattaneet ja vaatettaneet jo ja heillä on täysi oikeus nauttia omista rahoistaan miten tykkäävät.
Niin justiin!
Ei mummut ja papat,isomummut ja isopapat ole mitään velvollisia ostamaan mitään,elleivät itse halua!
Kuvottaa tuollaiset muka-aikuiset-vanhemmat,
jotka kerjäävät reimateciä tai mitä muuta tahansa mummuilta ym.
kun ei itsellä ole "varaa" ostaa.Toisin sanoen lypsetään muilta rahaa tuollaisiin "välttämättömyyksiin".
Lapsi on onnellinen ilman Reimateciäkin-Taitaa vaan olla nykypäivän äitien korvien väli täynnä tuota Reimatec-huttua.

Miettikääpä,se on vain vaatemerkki![/quote]

Niin tai sitten ollaan muka-aikuisia-vanhempia mollaamalla heitä jotka ottaa isovanhempien lahjoja vastaan. Eri asia kerjätä jotain entä kuin jos ottaa lahjoja vastaan. Ja meidän lapsella ei ole Reimatecia mut jos mummu ois ostanu hyvää hyvyyttään lahjaks niin en kyllä lahjasta kieltäytyis koska se ois jo toooosi tyhmää :whistle:

ap
No niin, tais täällä aika monen "aikuisen" nilkkaan nyt kopsahtaa.. =)
Kyllä tosiaan teiltä pointti meni hukkaan. Lahjoja saa antaa ja isovanhemmat niitä saa tuoda, mutta mitäs minä kirjoitin alussa.. Että kun ihan pyydetään ostamaan sitä ja tätä. Ja juuri se Reimatecci, kun itsellä ei ole varaa. Ja se reimatecci pitää kuitenkin olla, että saa toisille näyttää, että meilläpä on.! =)

Kyllä, me sanotaan mieheni kanssa vanhemmille, että lomailkaa nyt ja rentoutukaa, te olette jo lapsenne kasvattaneet ja rahoittaneet, nauttikaa nyt elämästänne. Ja me maksamme muksujemme vaatteet ja menot.

Kyllä, saavat tuoda synttäri ja nimipäivälahjoja ja tuliaisiakin. Ja kaikki lahjat ovat mieleen. Mutta emme todellakaan pyydä heitä ostamaan kalleimpia pukuja, emme pyydä ostamaan mitään. Emme ota rahoja vastaan talvivaatteiden hankintaa varten, ostamme ne kyllä omilla tuloillamme.

Aihe karkas monelta, ja moni alkoi puolustuskannalle. Ihmetyttää, miten nykyään puuttuu se tietty hyvänluonteinen "ylpeys", että huolehdittaisiin itse. 30-40 -vuotiaatkin täällä pyytävät omilta vanhemmiltaan!?!?!?! Eri asia toki, jos se puku tulee vaikka synttärilahjaksi. Mutta jos muuten eletään yli varojen ja ostetaan liian kallis talo ja auto, tai näyttämisen vuoksi on hankittava se reimatec (mummon maksamana) niin sitä en ymmärrä.

Miettikääpä näitä.. =)

Äiti 43v
hyvä ap miten se sinua liikuttaa kenellä on mitäkin...........elä omaa elämääsi.
ei mekään arvostella tapaasi kohdella lastesi isovanhempia:)
Minulla on 2 sisarusta ja miehellä 3 ja kaikilla meillä on lapsia.....isovanhemmat haluavat ostaa ja ilahduttaa lapsenlapsiaan ostamalla jotain tarpeellista.
Suotakoon se heille.Ei se ole herranjumala kenenkään itsenäisyydestä pois,hei halooo!!!!Suurin osa isovanhemmista jo omistaa itse kaiken tarpeellisen ja ei sitä rahaa saa mukaan hautaan,miksei siis ostaa jotain jos se omaa ja lapsenlapsen mieltä ilahduttaa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti 43v:
hyvä ap miten se sinua liikuttaa kenellä on mitäkin...........elä omaa elämääsi.
ei mekään arvostella tapaasi kohdella lastesi isovanhempia:)
Minulla on 2 sisarusta ja miehellä 3 ja kaikilla meillä on lapsia.....isovanhemmat haluavat ostaa ja ilahduttaa lapsenlapsiaan ostamalla jotain tarpeellista.
Suotakoon se heille.Ei se ole herranjumala kenenkään itsenäisyydestä pois,hei halooo!!!!Suurin osa isovanhemmista jo omistaa itse kaiken tarpeellisen ja ei sitä rahaa saa mukaan hautaan,miksei siis ostaa jotain jos se omaa ja lapsenlapsen mieltä ilahduttaa.
Tais kolahtaa sinnekin =)
Hassua jos nelikolmonenkin maksattaa isovanhemmilla omien lastensa menot.. Entä jos ensi kerralla sanot isovanhemmille, että menkääpä vaikka sillä reimatecin hinnalla kylpylään, ootte sen ansainneet? :)

Ja joo, ei se multa mitään oo pois, vaikka ostaakin, mutta ihmetyttää ettei sitä itsenäisyyttä enää ole, vaan AIKUISET ihmiset maksattaa mummoilla.. ?

Ja kohtelemme hyvin lastemme isovanhempia, mutta olemme myös sanoneet, että heidän antama aika on arvokkainta. =) Tämä asia taitaa olla myös aika lailla kulttuurista kiinni..

weballergy

Me olemme aikuisia. =)
No jospa vaikka lahjaksi isovanhemmat ostaa reimatekkiä?
Että ei niin voi tehdä vai?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:

Me olemme aikuisia. =)
No jospa vaikka lahjaksi isovanhemmat ostaa reimatekkiä?
No toki voi, jos isovanhempi sen itse keksii ostaa. Mutta onhan se kuulkaa sellanen hinta haalarista, että kauhistellenhan sen moni mummukin maksaa (mutta maksaa kun haluaa miellyttää ja jälkeläiset on tehneet selväksi, että muu merkki ei käy eikä muuta pidetä). Että tuskin kovinkaan moni meidän vanhemmista sellasta keksii itse ostaa. Näin uskallan väittää. Meidän nykyisten vanhempien haalarit ei takuulla maksaneet tuhatta markkaa ja kyllä se hinta on aivan järetön nykypäivänäkin.

weballergy
No toki voi, jos isovanhempi sen itse keksii ostaa. Mutta onhan se kuulkaa sellanen hinta haalarista, että kauhistellenhan sen moni mummukin maksaa (mutta maksaa kun haluaa miellyttää ja jälkeläiset on tehneet selväksi, että muu merkki ei käy eikä muuta pidetä). Että tuskin kovinkaan moni meidän vanhemmista sellasta keksii itse ostaa. Näin uskallan väittää. Meidän nykyisten vanhempien haalarit ei takuulla maksaneet tuhatta markkaa ja kyllä se hinta on aivan järetön nykypäivänäkin.
No entäpä jos vanhemmat maksaa puolet, eli sen lassien puvun verran, ja isovanhemmat toisen puolikkaan? Jos isovanhemmat kysyy, että mitä lapsi tarttisi lahjaks, niin vanhemmat voi ehdottaa myös puokkiin ostamista. Ei tarttis teikäläistä niin kovin vaivata moinen asia.

ap
No entäpä jos vanhemmat maksaa puolet, eli sen lassien puvun verran, ja isovanhemmat toisen puolikkaan? Jos isovanhemmat kysyy, että mitä lapsi tarttisi lahjaks, niin vanhemmat voi ehdottaa myös puokkiin ostamista. Ei tarttis teikäläistä niin kovin vaivata moinen asia.
=)
Ei mua vaivaakaan. Ei yhtään. Mä en vaan ymmärrä, kun tällasia ihmisiä on, ja sitten niistä vielä huudellaan ääneen. Mutta kukin tavallaan.......

Hauska vaan puistossa ja pk:ssa katella noita lapsiaan reimateceissä ja vanhempiansa, ja miettiä, että miten monella on mummon maksama puku päällä. =) Ja äidin sädekehä loistaa, kun Janican rinnassa lukee Reimatec! =))

Sitten kun minusta tulee isovanhempi, niin toivoisin että miniä antaisi ostaa lapsilleen vaatteita. Antamisen ilo, on se vain kuitenkin melkeinpä saman suuruinen kuin saamisenkin... =) Vaatteiden osto on sitäpaitsi kivaa, varsinkin lapsille...

Ja meillä ei ole varaa reimatekkiin tai edes siihen lassietekkiin, mutta eipä se minua haittaa, me ollaan niissä halvemmissa, kyllähän sekin on jollekin kauhistus, mutta en voi kantaa vastuuta jokaisen ihmisen mielenterveyteen vaikuttavista seikoista, se olisi minulle liian raskasta..

Äiti 43
Kyllä meidän mummut ja papat on tarkan markan/euron kuluttajia,että alennuksista sun muista tarjouksista tekevät ostoksensa.....nytkin olivat REIMAT 2 lapselle ostaneet kun oli ihan kuule -70% olleet että ei niitä muita ees raskinneet ostaa kun niin kalliita oli ollut.Että näin

weballergy
=)
Ei mua vaivaakaan. Ei yhtään. Mä en vaan ymmärrä, kun tällasia ihmisiä on, ja sitten niistä vielä huudellaan ääneen. Mutta kukin tavallaan.......

Hauska vaan puistossa ja pk:ssa katella noita lapsiaan reimateceissä ja vanhempiansa, ja miettiä, että miten monella on mummon maksama puku päällä. =) Ja äidin sädekehä loistaa, kun Janican rinnassa lukee Reimatec! =))
Ja mietit oikeesti tommosta? Ja väität itse olevasi aikuinen?

ap
=)

Ja mietit oikeesti tommosta? Ja väität itse olevasi aikuinen?
=)

Tuota pointtia jäin miettimään. En nnäe mitään pahaa siinä että isovanhemmat ostavat lapsenlapsille vaatteita vaikka sitten niin että kysyvät vanhemmilta mitä nämä tarvivat. Parempihan se niin on että saa hankittua jotain tarpeeseen eikä sellaista joka jää käyttämättä. Itsekin kummilasten kohdalla usein kysyn mikä olisi sellaista mitä oikeasti tarvivat, olen jonkun kerran toppapuvunkin ostanut.

Eikä siis olisi mitään sitä vastaan jos meilläkin isovanhemmat pystyisivät ja haluaisivat ostella vaikka ulkoilu- ja harrastus vaatteita & tarvikkeita. Nyt ei kuitenkaan mahdollista joten hankimme itse sen mitä tarvitsemme. Siitä ajatuksesta lähdettiin että itse on pärjättävä, ei isovanhemmilla ole mitään velvollisuuksia lastenlasten vaatettamiseen.

Pari perhettä tunnen itsekin joissa vanhemmat kolmekymppisiä, vähän ylikin ja isovanhemmat ostavat käytännössä kaikki kalliimmat hankinnat vaunuista ja rattaista ulkoiluvaattteisiin ja harrastusvälineisiin. Lapsiakin on siinä liuta vaatetettavina. Eikä siis mitään vikaa siinä että näin toimitaan, vaan siinä että nämä vanhemmat katsovat tuon lasten elättämisen isovanhempien velvollisuudeksi. Mistään ei olla kiitollisia vaan jatkuvasti vaatimassa lisää ja hirveä kiukuttelu jos kaikkea haluttua ei saada. Eli siinä ollaan mielestäni hakoteillä.

Itse ajattelen että jos minulla mahdollisuuksia on aikanaan, mielelläni autan lastenlasten hankinnoissa. Mutta siinä vaiheessa jos alkaa vaatimuslistaa tulla ja sanomista siitä ettei kaikkia toiveita toteuteta niin varmaan on aika anna homma jäähylle. :/

"No jospa vaikka lahjaksi isovanhemmat ostaa reimatekkiä?

No toki voi, jos isovanhempi sen itse keksii ostaa. Mutta onhan se kuulkaa sellanen hinta haalarista, että kauhistellenhan sen moni mummukin maksaa (mutta maksaa kun haluaa miellyttää ja jälkeläiset on tehneet selväksi, että muu merkki ei käy eikä muuta pidetä). Että tuskin kovinkaan moni meidän vanhemmista sellasta keksii itse ostaa. Näin uskallan väittää. Meidän nykyisten vanhempien haalarit ei takuulla maksaneet tuhatta markkaa ja kyllä se hinta on aivan järetön nykypäivänäkin."

Mulla on juuri sellaiset vanhemmat, että kun ne jotain ostaa niin haluavat ostaa mielestää hyvää toisin sanoen kallista. Joululahjaksi vanhempani halusivat ostaa jotain käytännöllistä, joten sovimme että ostavat syöttötuolin. Sanoin että meille käy mikävaan, vaikka ikean tuoli tai käytetty, mutta isäni oli kuullut että Stokken tripptrapp tuolit ovat hyviä, joten upouusi sellainen se meillekkin sitten pamahti.

Yhteistyössä