Jes, ei anoppia jouluaattona!!!!

mies sanoi, et aattona ei sit lähdetä hänen kotiinsa edes käymään vaan mennään vasta joulupäivänä :D :D Ei tarvii pitää mitään kiirettä mun porukoilla vaan saadaan olla ihan rauhassa ekana jouluna vauvan kanssa.
Eipä haittaa kyllä sit yhtään. Tuleekin ihana joulu :heart: :heart:
 
ihanaa, onnea :xmas:

me kanssa nyt tänä vuonna ensimmäistä kertaa on päätetty jättää nuo jouluaaton kyläilyt ja ollaan ihan kotosalla vaan :) Ihanaa tehdä joulukinkku ensimmäistä kertaa ja jouluruuat ja nauttia ajasta ilman sitä ressiä että pitää kiireen kanssa kulkea paikasta toiseen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
:D

Mä en oo kertaakaan suostunut menemään anoppilaan jouluaattona..ne tekee kaikki ihan väärin :whistle: :xmas:
Mä oon muina jouluina suostunut käväisemään. Anoppi tekee niin luvattoman pahaa ruokaa et ei paljon kiinnosta. Ja muutenkin....
Paljon kivempi olla mun porukoilla koska siellä mun mieskin on selkeesti perheenjäsen ja toivottu vieras. Saadaan olla kuin kotona eikä tarvii tikku persissä istua.
Saa nähä mitä anoppi tuumaa... ihan sama mulle.
 
Anne
Me laitettiin sitten paremmaksi. Meillä on aattona molemmilla anopit kylässä.
Vaikka oma anoppini on kyllä tosi mukava ja tullaan juttuun.

Molempien vanhemmat haluaisivat viettää joulua lapsenlapsensa kanssa ja aina tullut kauheat järjestelyt, että minne mennään ja kuinka kauan siellä ollaan ja kumpi isoäiti saa nähdä vauvelin aattona.

Nyt ei jakseta enää miehen kanssa sitä hyppäämistä ja äitiemme mietteitä.

Kutsuttiin molempien vanhemmat meille jouluaattona.
Saadaan olla rauhassa kotona ja lasta ei tarvitse lähteä raahaamaan mihinkään vaan saa omassa kodissa odottaa joulupukkia.
Vanhempamme tulevat kylään ja tuovat kumpikin jotain jouluruokiaan ja minä teen osan.
Menee jouluaatto näin mukavasti.
 
me oltiin pari vuotta sitten anoppilassa aattoilta ja joulupukkina oli sitten Vaari. Poika oli silloin n. 2,5-vuotias. Anoppi siinä sitten kun joulupukki tuli ja niitä lahjoja jakoi niin ihan kokoajan ja selvästi tahallaan sanoi "vaariii.. eikun siis joulupukki... missäs ne vaarin, eikun siis joulupukin lukulasit on.. " jne :headwall: :headwall: En halua, että ihan vielä saa tietää tämän suuren joulusalaisuuden tuolta hölösuulta :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Me laitettiin sitten paremmaksi. Meillä on aattona molemmilla anopit kylässä.
Vaikka oma anoppini on kyllä tosi mukava ja tullaan juttuun.

Molempien vanhemmat haluaisivat viettää joulua lapsenlapsensa kanssa ja aina tullut kauheat järjestelyt, että minne mennään ja kuinka kauan siellä ollaan ja kumpi isoäiti saa nähdä vauvelin aattona.

Nyt ei jakseta enää miehen kanssa sitä hyppäämistä ja äitiemme mietteitä.

Kutsuttiin molempien vanhemmat meille jouluaattona.
Saadaan olla rauhassa kotona ja lasta ei tarvitse lähteä raahaamaan mihinkään vaan saa omassa kodissa odottaa joulupukkia.
Vanhempamme tulevat kylään ja tuovat kumpikin jotain jouluruokiaan ja minä teen osan.
Menee jouluaatto näin mukavasti.
Toihan on idyllistä. kivaa teidän kannalta.
Meillä vaan ei onnistuis, koska inhoan anoppiani ja sitä miten se mua on kohdellut ja sitä myöten vanhempanikin karsastavat häntä. Ei tulis mieleenikään kutsua anoppia jouluksi porukoilleni.


 
Wilma-73 harmailee edelleen...
Ja minä taas tykkään mieluummin mennä anoppilaan koko jouluksi. Yleensä ollaan joka toinen joulu anoppilassa, joka toinen kotona. Silloinkin kun ollaan kotona niin anoppi ja appiukko tulee meille. Mutta siis mieluummin olen joulun anoppilassa, siellä saavuttaa sen oikean joulufiiliksen.
 
Mä en oo muuten ihan varma et tietääköhän mun porukat edes miltä mun anoppi näyttää :D :D Ne on ehkä kolmesti pikaiseen nähneet toisensa. juu, ei olla kovin tiiviisti anopin kanssa tekemisissä ja toivottavasti se ei kuvittele tilanteen muuttuvan vauvan syntymän jälkeenkään.
Näin vaan in OT :LOL:
 
vieras
Mäkin tekisin mieluiten noin kun nimimerkki anne ja niin tehtiinkin esikoisen ekana jouluna, kun appivanhemmat asuvat samassa kaupunkissa, kun anoppilaan en mene kun siellä saa nähdä nälkää jne. Muuten ollaan oltu mun äidillä ja mennään myös tänä vuonna kun muutetaan viikon päästä appivanhemmistä 400km päähän ja äitini lähenee 200km.
Nää jouluasiat on niin jänniä miten erilaisiin ollaan totuttu minä ja mies.
Oudointa on että anoppi on vasta vähän yli 50 ja jaksoi jo 6v sitten sanoa ettei jaksa tehdä vaikka on kotona 24h/vrk ja silloin meitä oli vain mieheni ja minä menossa sinne jouluksi.
 
Mua kyrpii kans kierrellä ympäri kylää kun ensin anoppilaan syömään, mun porukoille pukkia kattomaan ja taas anoppilaan saunaan! Mä haluisin olla vaan kotona! Mulla menee koko joulu pukiessa ja riisuessa penskoja ja vauvaa imettäessä, onpa riemua!
Mutta mies näin haluaa.

muoks. sit molempien kotona on vielä suvut perheineen niin AARRGGHH!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kasa:
Mua kyrpii kans kierrellä ympäri kylää kun ensin anoppilaan syömään, mun porukoille pukkia kattomaan ja taas anoppilaan saunaan! Mä haluisin olla vaan kotona! Mulla menee koko joulu pukiessa ja riisuessa penskoja ja vauvaa imettäessä, onpa riemua!
Mutta mies näin haluaa.

muoks. sit molempien kotona on vielä suvut perheineen niin AARRGGHH!!!
Mie en suostuis tuommoseen. Sais mies hypätä keskenään :hug:
Eikö joku vuorojoulu systeemi vois teillä toimia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kasa:
Mua kyrpii kans kierrellä ympäri kylää kun ensin anoppilaan syömään, mun porukoille pukkia kattomaan ja taas anoppilaan saunaan! Mä haluisin olla vaan kotona! Mulla menee koko joulu pukiessa ja riisuessa penskoja ja vauvaa imettäessä, onpa riemua!
Mutta mies näin haluaa.

muoks. sit molempien kotona on vielä suvut perheineen niin AARRGGHH!!!
No höh. Sano miehelles et menee yksin tai isompien lasten kans sinne anoppilaan jos sinne on pakko mennä...ja jää sä vauvan kans kotiin.

 
Niin kauan kun meillä on lapsia ollut, niin joulut on vietetty meillä. molemmille appivanhemmille on ilmotettu suunnilleen aika jolloin pöydässä on jouluruuat ja millon on sauna lämmin ja millon pukki tulee ja sukulaiset on saanu sit ite tulla mihin aikaan haluaa joulukyläilylle ja tosi hyvin on onnistunu jo 13 vuotta näin.
 
Me ollaan jokatoinen joulu miun vanhemmilla ja jokatoinen kotona/appilassa. Nyt on miun vanhempien "vuoro".

Meiän porukoilla on aina kauhea joulurähinä päällä: kaikki kiukuttelee kiireessä ja liian tekemisen hamstraamisessa toisilleen, joku pillahtaa itkuun ennenkun jouluruokakaan on pöydässä ja mie ehdin ennen lahjojen jakoa miettiä, että oltaisiin vaan jääty kotiin.... :xmas: Silti mie itkin vuolaasti viime jouluna, kun ei menty miun porukoille ja miulla oli niitä kamala ikävä :D Olin viimesilläni raskaana ja touhusin keittiössä koko päivän jouluruokia ja kiukuttelin miehelle, kun kukaan ei auta minnuu ja miulla on liitokset niin kamalan kipeät jo seisomisesta... :whistle:
 
joululuinen
onneks meilläki näyttää siltä ettei tartte anoppilassa kärsiä kuin yksi yö... siellä ei saa nukkua, ku pyhinä appiukko herää viideltä niin sillon muutki. siellä on aina ihan tavallista ruokaa paitsi joulukinkku sentään löytyy. anoppi on ostanu niin paljon kauheita ja turhia lahjoja ettei niitä kahteen reissuun ees saa kotio tuotua.
meillä kotona sentään on oikean joulun tuntu... ja ukkoki on mieluummin meillä ku tykkää sitten tissutella viskiä ja rupatella isäni kanssa yömyöhään kuhan lapset saadaan petiin. isänsä ruuka nukahtaa päissään jo iltaysin pintaan...
 

Yhteistyössä