Jes! 2viikkoa ollut polttamatta! pystyinhän, tosin liian myöhään! :/

  • Viestiketjun aloittaja "mammutti"
  • Ensimmäinen viesti
"mammutti"
viimesellä raskauskolmanneksella mennään.. yrittänyt kokoajan lopettaa.. mutta nyt onnistuin.. liian myöhään, mutta nyt alan jo lopettaan itseni syyttämisen ja iloitsemaan että oon pystynyt lopettaan. toivon ettei vauvalle ole käynyt kuinkaan ja olisi terve :)
 
"zzzz"
Onneksi olkoon :) Äläkä vaan aloita uudestaan, kun vauva on syntynyt. Mun mies lopetti Zybacin avulla kertalaakista kokonaan, eikä ole sortunut kertaakaan. Ehti polttaa vuosikausia.
 
Moira
On aina upeeta, jos joku siitä kamaluudesta pääsee eroon. Parempi myöhään kun ei silloinkaan =) Itsellä on vasta viikko 5, eikä edes lopetuksen aloitus onnistu, vaikka olin niin etukäteen päättänyt, että se loppuu heti. Kurjaa, mutta kokoajan yritän...
 
huokaus.
Hyvä..

Harmittaa silti miten tupakka muka voi olla niin tärkeä ettei sitä plussatessa voinut jättää pois? :<

Ja oikeastaan mua vituttaa se että mä en polttanut raskaana, en imetysaikana enkä muutenkaan ja silti mun lapsella on astma vaikkei sitä oo suvussa eikä muitakaan riskitekijöitä ole. Oikeaa vääryyttä että raskaana tupakoivat saavat täysin terveitä lapsia. Ei pahalla mutta kukaan ei pakota tupakoimaan.
 
"mammutti"
toivon todellakin. tiedän että oon tehnyt väärin. monet ei pysty lopettaan. mulla on enemmänki lapsia ja oon ennen pystynyt lopettamaan heti.. (mutta aloittanut sitten imetyksen jälkeen taas :( )

tän piti olla myös tsemppi-aloitus muille, ketkä yrittävät tupakasta eroon, mutta eivät ole pystyneet vielä.. se voi onnistua!
 
uts
Hyvä..

Harmittaa silti miten tupakka muka voi olla niin tärkeä ettei sitä plussatessa voinut jättää pois? :<

Ja oikeastaan mua vituttaa se että mä en polttanut raskaana, en imetysaikana enkä muutenkaan ja silti mun lapsella on astma vaikkei sitä oo suvussa eikä muitakaan riskitekijöitä ole. Oikeaa vääryyttä että raskaana tupakoivat saavat täysin terveitä lapsia. Ei pahalla mutta kukaan ei pakota tupakoimaan.
mulla ihan sama!! otan osaa!
 
Mama the strange
Jokainen viikko polttamatta on sikiölle hyväksi ja eipähän ainakaan tupakointi aiheuta ongelmia synnytyksessä.

Itse lopetin tupakoinnin aikoinaan viikolla 20. Lapsi on nyt 5-vuotias ja täysin terve, ei kärsi edes mistään allergioista (joita itselläni kyllä piisaa).
En ole aloittanut uudelleen... ja olin ennen raskautta varsinainen korsteeni.
 
Onnea :) Siitä se lähtee. Itse heitin kerralla pois tupakat 7kk sitten, enkä ole uudestaan tarttunut. Nikotiini poistuu kehosta 2päivän päästä. Joten huomasin itsekin, että se on vaan ollut tapana polttaa. Ja kun vastaan kävelee ihminen joka on polttanut tupakkaa, se haisee todella pahalle.. Tsemppiä jatkoon :)
 
uteliaisuuttani kysyn
Ihan uteliaisuuttani kysyn, että sisältääkö nuo kaikki lopettamisessa auttavat lääkkeet jotain haitallista sikiölle? Mieheni lopetti nyt pari kuukautta sitten lääkkeiden avulla ja nyt vaan tämän keskustelun luettuani pohdin, että olisiko raskauden aikana mahdollista lopettaa lääkityksen avulla? Jotta nekin jotka haluaisivat, mutta eivät pysty, voisivat lopettaa?
 
jussst
Hyvä..

Harmittaa silti miten tupakka muka voi olla niin tärkeä ettei sitä plussatessa voinut jättää pois? :<

Ja oikeastaan mua vituttaa se että mä en polttanut raskaana, en imetysaikana enkä muutenkaan ja silti mun lapsella on astma vaikkei sitä oo suvussa eikä muitakaan riskitekijöitä ole. Oikeaa vääryyttä että raskaana tupakoivat saavat täysin terveitä lapsia. Ei pahalla mutta kukaan ei pakota tupakoimaan.
Luuletko, että terve lapsi on lopputulos kun äiti suorittaa raskautensa "täydellisesti" ja on kiltti? Just. Moni muukin asia vaikuttaa kuin se tupakka.
 
Astmaatikon Äiti
Hyvä..

Harmittaa silti miten tupakka muka voi olla niin tärkeä ettei sitä plussatessa voinut jättää pois? :<

Ja oikeastaan mua vituttaa se että mä en polttanut raskaana, en imetysaikana enkä muutenkaan ja silti mun lapsella on astma vaikkei sitä oo suvussa eikä muitakaan riskitekijöitä ole. Oikeaa vääryyttä että raskaana tupakoivat saavat täysin terveitä lapsia. Ei pahalla mutta kukaan ei pakota tupakoimaan.
Voisitko enää katkerampi olla ?!?
Lapsi voi olla sairas, vaikka eläisit kuinka tervettä elämää tahansa!
Entäs jos saisit esim. Down lapsen, olisiko vika silloin vaikka miehessäsi, eikä sinussa täydellinen katkeroitunut nainen ?!?
 

Yhteistyössä