Jep jep. Odotin sitten 7 tuntia päivystyksessä tänä yönä.

  • Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Niinpä jossain joutuu odottamaan vähän kauemmmin ja täällä ihmiset alkaa valittaa kun joutuvat pari tuntia odottamaan, huoh. Tekis mieli sanoa pahimmille valittajille että menkääpäs seuraavalla kerralla johonkin isoon yhteispäivystykseen....
 
Meinaatko, että joku oli siellä "turhaan"?? Sulta oli varmaan suljettu pois akuuttia toimintaa vaativat syyt (umpisuoli, sydänperäiset vatsakivut) ja sillon voi joku jonossa mennä edellekin. Mutta turhaan sinne tuskin kukaan oli tullut yötään kuluttamaan. Usko pois!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22849895]Niinpä jossain joutuu odottamaan vähän kauemmmin ja täällä ihmiset alkaa valittaa kun joutuvat pari tuntia odottamaan, huoh. Tekis mieli sanoa pahimmille valittajille että menkääpäs seuraavalla kerralla johonkin isoon yhteispäivystykseen....[/QUOTE]

Pari tuntia??? Nyt on jonkuasteinen lukihäiriö sulla, ap oli joutunut odottamaan 7 tuntia!!!!! On se kyllä kohtuuttoman paljon! Missä joutuu odottamaan vielä pidempän, kerro???
 
"vieras"
Kyllä niissä joutuu odottamaan; mä odotin sormivamman kanssa 4 tuntia viime talvena, mutta ei siinä mitään kun samassa aulassa istui pikkutyttö äitinsä kanssa, ikää ehkä 5v. Kello oli sillon kun mä menin niin ehkä 13 ja ne olivat jo odottaneet aamusta asti. Ja minäkin pääsin ennen, toki mulla oli vamma.....
Oman lapsen (4v) kanssa olen odottanut silmäpolilla 2 tuntia ohi sovitun ajan, kun on ollut aika sellaselle lääkärille, joka tekee yliopistosairaalan silmäpäivystystä. Sellasta se on.....aikuinen kyllä jaksaa odottaa, jos on lapsienkin pakko.
 
ei koskaan enää
viime keväänä kovien sappikohtausten takia odotin 6,5h. Se tuntu tajuttoman paljolta kun sattui, sattui ja sattui... kipulääkettä kävivät antamassa välillä. Siellä oli silloin paljon lapsia ja ne menivät kaikkien edelle nuhinensa. Ei sillä, kyllä minäkin lapsen kanssa odotan pääseväni nopeasti lääkärille, mutta jos joku yskä tai nuha on niin voisko kipupotilaat päästä ensin... Jäi kyllä traumat tosta yhteispäivystyksestä!!
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;22849924:
Meinaatko, että joku oli siellä "turhaan"?? Sulta oli varmaan suljettu pois akuuttia toimintaa vaativat syyt (umpisuoli, sydänperäiset vatsakivut) ja sillon voi joku jonossa mennä edellekin. Mutta turhaan sinne tuskin kukaan oli tullut yötään kuluttamaan. Usko pois!
Kirjoitinko minä johonkin, että mielestäni joku oli siellä turhaan? Varmasti kukaan ei sinne huvikseen lähde. Sanoin vain, että oli kyllä pitkä odotus. Enemmän saisi olla lääkäreitä. Ja niille humalaisille itsensä telojille vaikka ihan oma paikkansa missä heitä paikkaillaan.
 
"madam"
no kyllä pitäs olla joku takaraja päivystyksessäkin! ärsyttää, ei voi olla monta tuntia aina akuutteja hirveitä hätätilanteita!

ja muuten älä luota siihen että joo litalginilla hoituu ja ajan kanssa, mullekin työnnettii sitä joo joo ei oo mikään umpilisäketulehdu,kotiin vaan, ja hupsistakeikkaa kun olikin umpilisäke tulehtunut ja vaati leikkauksen
 
"www"
[QUOTE="vieras";22849930]Pari tuntia??? Nyt on jonkuasteinen lukihäiriö sulla, ap oli joutunut odottamaan 7 tuntia!!!!! On se kyllä kohtuuttoman paljon! Missä joutuu odottamaan vielä pidempän, kerro???[/QUOTE]

Ja sulla taitaa olla luetun ymmärtämisessä jotakin pahasti vialla :whistle:
 
Hyh, onpa ollut pitkä aika odoteltavaksi.
Itse olen odottanut hengitysvaikeuksista kärsivän alle vuoden ikäisen kanssa 2 tuntia päivystyksessä ja sekin jo tuntui todella pitkältä. (hengitti apulihaksilla ja sairaalaan päädyttiin)

Uskomattomalta myös tuntui se että muutkin potilaat ihmettelivät sitä ettei henkilökunta pyynnöistä huolimatta suostuneet edes katsomaan lasta ennen kuin muut potilaat oli tarkastettu lääkärin toimesta..
Nyt tuonne tkhn onneksi tulee triange-hoitaja joka saattaa nopeuttaa toimintaa. :)
 
"vieras"
mä olen odottanut joskus päivystyksessä itse angiinassa 39 asteen kuumeessa, kuumeinen 1,5v korvatulehdus potilas sylissä aamu 9 mentiin , ilta 18 päästiin vastaanotolle. Niin ne lapset pääsee edelle. oltiin vaan molemmat niin huonossa kunnossa, ettei jaksettu mennä kyseleen vuoromme perään. onneksi lapsikin oli niin sairas, että nukkui melkein koko ajan sylissä. ei muuten ollut eväitäkään mukana, mutta vettä onneksi sai talon puolesta.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ei koskaan enää;22850171:
viime keväänä kovien sappikohtausten takia odotin 6,5h. Se tuntu tajuttoman paljolta kun sattui, sattui ja sattui... kipulääkettä kävivät antamassa välillä. Siellä oli silloin paljon lapsia ja ne menivät kaikkien edelle nuhinensa. Ei sillä, kyllä minäkin lapsen kanssa odotan pääseväni nopeasti lääkärille, mutta jos joku yskä tai nuha on niin voisko kipupotilaat päästä ensin... Jäi kyllä traumat tosta yhteispäivystyksestä!!
Minä odotin myös. Enkä todellakaan saanut MITÄÄN kipulääkettä, ei käynyt kukaan jututtamassa tai verikokeita ottamassa. Ja sappirakon tulehdus oli kyseessä.
 
[QUOTE="vieras";22849930]Pari tuntia??? Nyt on jonkuasteinen lukihäiriö sulla, ap oli joutunut odottamaan 7 tuntia!!!!! On se kyllä kohtuuttoman paljon! Missä joutuu odottamaan vielä pidempän, kerro???[/QUOTE]

no esim TYKS:in ensiavussa...
 
"niin"
Vähän ymmärrystä kehiin, pliis. Ne hoitajat ja lääkärit siellä ei tasan tarkkaan istu kahvittelemassa missään, vaan painavat pää kolmantena jalkana potilaiden asioitten parissa. Mun työkaverit (lääkärit) tekevät välillä vuoroja ensiavussa, ja se on kyllä niin stressaava ja kiireinen paikka ettei sitä moni maallikko ymmärrä. Parhaansa tekevät, ihan koko ajan, ja stressaavuutta lisää entisestään se että monet potilaat luulevat että heitä huvikseen pidetään odottamassa.
 
jdjdj
No kyllä oli meillä viimeks terkkarikin ihan tukossa. Päivystävä terveydenhoitaja oli ihan kusessa potilaiden kanssa kun koko ajan tuli lisää ja oli jo puol tuntia myöhässä muutenkin. Ja yks täti kävi koko ajan koputtelemassa ovelle 'Kauanko vielä? Mulla on aika kans, kauanko vielä?' ja lopulta selvis että se oli käynyt koputtelee väärälle ovelle eli ei sillä edes ollut aikaa sille ketä vainos koko ajan!
 
"vieras"
itse olin nyt viikolla vajaat 5 h 4-kuisen vauvan kanssa päivystyksessä, uudestaan alkaneen kuumeen, räkäisyyden ja syömättömyyden vuoksi (kuulostaa paremmalle kuin oli) ja siis tuo 5 h noin pienen ja avuttoman kanssa on kyllä oikeasti vielä pidempi aika kuin aikuisen 7 h...sorry vaan.
 
Me oltiin kesällä 6kk ikäisen vauvan kanssa päivystyksessä 8h, lääkäri vaihtui tänä aikana 3 kertaa.
Vauva huusi koko sen ajan täyttä kurkkua kipujaan. Onhan niillä lääkäreillä ja hoitajilla työtä ja varmasti kiirettäkin pitää, mutta meitä ennen oli 6 ja jokaisella meni korkeintaan 15min lääkärin kanssa, joten taukoja lääkäreillä riitti.
 
"niin"
Luuletteko, että lääkärit ei tee mitään muuta kuin ottavat vastaan potilaita?
Ensiavussa, siis ei tk:n päivystyksissä, lääkärit joutuu välillä tekemään erilaisia toimenpiteitä, esim reponoimaan murtumia tai sijoiltaan menneitä niveliä. Pitää katsoa otetut röntgenkuvat ja lausunnot, labrakokeita, suunnitella jatkohoito ja määräykset, sanella, ehkä konsultoida erikoislääkäreitä, olla yhteydessä esim. osastolle jonne joku potilas siirtyy jne. Lääkärin työ on paljon paljon muutakin, kuin istua vastaanottohuoneessa ja ottaa potilaita vastaan.
 

Yhteistyössä