Jenkkisänkyjen omistajat!! Ja muutkin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Kestääkö teillä selkä sitä?
Meillä on hyvälaatuinen jenkki ollu pari vuotta ja on todettu että meidän selälle ei sovi, on liian pehmeä.

Mietin nyt vaihtoehtoja, mikä sänky olis parempi? Siis kovempi?

Minkälaisia sänkyjä teillä on ja mitä pidätte niistä?

Meidän jenkkisänky antoi periksi muutamassa vuodessa. Miehen kohdalle tuli karmea kuoppa. Ikinä ei enää jenkkisänkyä meille tule.

Nyt kaksi runkopatjasänkyä vierekkäin.

Meidän jenkkisänky antoi periksi muutamassa vuodessa. Miehen kohdalle tuli karmea kuoppa. Ikinä ei enää jenkkisänkyä meille tule.

Nyt kaksi runkopatjasänkyä vierekkäin.

Mä otin nyt tuosta meidän sängystä pois sen keskimmäisen patjan, eli siis sängyssä on nyt vaan ne runkopatjat ja päällä petari. Entiiä onko mitään hyötyä, kokeillaan.

Mutta uusi sänky olis hakusessa, saa suositella!!! :)

Onhan niitä patjoja eri jäykkyyksinä. Meidän entinen oli aika pehmeä eikä ollut selälle kovinkaan hyvä. Vuosi sitten vaihdettiin kovempaan ja vähän korkempana se on mukavampi nousta sängystä. Lisämukavuutta tuo 180cm leveys.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28785064:
Onhan niitä patjoja eri jäykkyyksinä. Meidän entinen oli aika pehmeä eikä ollut selälle kovinkaan hyvä. Vuosi sitten vaihdettiin kovempaan ja vähän korkempana se on mukavampi nousta sängystä. Lisämukavuutta tuo 180cm leveys.

Meillä on 180 senttinen jenkkisänky ja kovin patja mikä markkinoilta jenkkiin löytyi. Silti se on liian löysä meille. Olen miettiny sellasta futon-patjaa, olisko se hyvä.

Meillä on joku Askon 160cm jenkki ja se on ennemminkin kova. On pysynyt muutaman vuoden moitteettomassa kunnossa. Mies valittaa kovuutta ja pehmeämpi petari saattaa siis olla hankinnassa lähitulevaisuudessa.

Olen ostanut ihan ikeasta sängyn rungon, jossa kaksi patjaa...olisikohan kovuus medium. Ei ikinä mitään pehmeää sänkyä, selkä menee huonoon kuntoon vaikka olisi miten hoikka. Ja itse olen siis 50 kiloinen. Pehmeä on myös yleensä se halvin. Itse en tykkää jenkkisängyistä, koska lähtee patja liikkumaan karkuun niin helposti, kun mies on paljon painavempi. Siksi suosin sängyn runkoja, meillä sellainen mukava, jossa korkea reuna takana ja muuten ei reunoja sängyssä oikeastaan, niin ei kolauta sitten itseään mihinkään. Meillä ei edes ole varmaan tuo oikeaa puuta tuo ikean ja hyvin on kestänyt. Patjoihin kannattaa sitten ainakin panostaa. Ei mitään halpoja.

Ja muuten tuosta kovuudesta....se jämäkkyys on kai siinä se "tärkeä" juttu. Vaikka olisi kova, voi olla mukava. Suosittelen kyllä enemmänkin sitä mediumia, jollei sitten ole tosi painava ihminen. Materiaaleja on paljon.

[QUOTE="vieras";28785084]Meillä on joku Askon 160cm jenkki ja se on ennemminkin kova. On pysynyt muutaman vuoden moitteettomassa kunnossa. Mies valittaa kovuutta ja pehmeämpi petari saattaa siis olla hankinnassa lähitulevaisuudessa.[/QUOTE]

Meil on kans noit Askon jenkit tosi kovia.

[QUOTE="vieras";28785100]Ja muuten tuosta kovuudesta....se jämäkkyys on kai siinä se "tärkeä" juttu. Vaikka olisi kova, voi olla mukava. Suosittelen kyllä enemmänkin sitä mediumia, jollei sitten ole tosi painava ihminen. Materiaaleja on paljon.[/QUOTE]

tietäis vaan mikä?
Saakohan sänkyjä koemaata missään :D siis ihan yön yli :D

Meillä on vaan ihan tavallinen iankaikkisen vanha puinen sänky johon uusitaan patjoja tarpeen mukaan. Siis siin on erilliset joustinpatjat ja täysleveä petari. Mun mielestä kaikista helpoin ja paras ratkaisu. Helpompi siivota ku runkopatjasänky, sitä ku on vaikea alapuolelta imuroida. Lisäksi mä ja mies tarvitaan erikovuuksiset patjat niin tos se on helppoa.

[QUOTE="vieras";28785172]Kova on, muttei mielestäni liian kova. Nää tietenkin on makuasioita. Tuo vaan on totta mitä joku sanoi, että patja karkaa helposti.[/QUOTE]

Meillä ollaan oltu tosi tyytyväisiä noihin.

Miksi edes ostaa jenkkisänky, jos haluaa kovan? Mikä vika on tavallisessa runkopatjasängyssä, tai runkopatjoissa + sängyssä? Onko se jenkkis korkeampi? Saisikohan noihin muihin korotettuja jalkoja...

Miksi edes ostaa jenkkisänky, jos haluaa kovan? Mikä vika on tavallisessa runkopatjasängyssä, tai runkopatjoissa + sängyssä? Onko se jenkkis korkeampi? Saisikohan noihin muihin korotettuja jalkoja...

me ostettiin vähä hätiköiden tuo sänky kun menetettiin koko omaisuus homeen takia. Sänky tuntui riittävän kovalta aluksi mut kai se on lässähtäny jotenkin. Tuota ennenbmeillä oli tavis sänky joustinpatjoilla.

Ei kestä mun lonkka. Vuosi riitti, jos olisin "joutunut" pitämään sen sängyn, olisin varmasti laittanut petarin alle jonkin vanerin.. :D Yhteenmuutossa tuli kunnon sänky (tai ainkin siihen nähden, että oli Ikeasta hankittu patjoineen kaikkineen), joka oli ihan jees.

Kun taas muutettiin eri osoitteisiin niin ostin vuodesohvan, jossa käytän petaria. Paras nukkuma-alusta IKINÄ. Sopi tosin vain yksiöön noin ulkonäöltään, kaksiossa näyttää vähän typerältä makuuhuoneessa...

Meillä on vaan ihan tavallinen iankaikkisen vanha puinen sänky johon uusitaan patjoja tarpeen mukaan. Siis siin on erilliset joustinpatjat ja täysleveä petari. Mun mielestä kaikista helpoin ja paras ratkaisu. Helpompi siivota ku runkopatjasänky, sitä ku on vaikea alapuolelta imuroida. Lisäksi mä ja mies tarvitaan erikovuuksiset patjat niin tos se on helppoa.

Kaverin vaimo valitti samaisesta vaikeudesta.
Mies oli seuraavana päivänä ruuvannu jalat irti. Jatkossa helpompi siivota.:D

Yhteistyössä