Jelppiä kakkupohjan tekoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Synttärisankari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Synttärisankari

Vieras
Mulla pyörii yleiskoneessa kanamunat ja sokeri, tarkoituksenani on tehdä täytekakku. Mutta...

Pohja kohoaa uunissa aina tosi hienosti, mutta kun otan sen pois uunista, se lässähtää. Auttakaa! Mitä teen väärin?

Muna-sokerivaahtoon lisään vehnäjauhot ja leivinjauhetta.

Kiitos vinkeistä.

Munat ovat huoneenlämpöisiä, ihan 35 minuuttia en ole kyllä vatkannut (noini 15-20 min).

Jos munia on 4 ja jauhoja 1,5 dl, niin kuinka suuri osa kannattaa olla perunajauhoja?

Alkuperäinen kirjoittaja Synttärisankari:
Kiitos vinkeistä.

Munat ovat huoneenlämpöisiä, ihan 35 minuuttia en ole kyllä vatkannut (noini 15-20 min).

Jos munia on 4 ja jauhoja 1,5 dl, niin kuinka suuri osa kannattaa olla perunajauhoja?

kokeilleppas tehdä niin että 4 munaa saman verran sokeria kuin on munia, kolmanteen samankokoiseen lasiin laitat 3/4 osan v.jauhoa ja 1/4 osan perunjauhoa ja kukkuraillinen teelusikka leivinjauhetta.

Kinuskikissan sivuilla on loistavia kakkupohjaohjeita. Suosittelen sieltä katsomaan :)
Minä teen yleensä siellä olevan kääretorttupohjan ohjeella täytekakun ja aina on tullut todella hyvä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Kiitos vinkeistä.

Niin siis siellä uunissa 35 min :D

No ajattelinkin jo, että jaksatpa sekoittaa :) Hyvä, kokeilen tuota aikaa, yleensä olen pitänyt 175 asteessa 30 minuuttia.

Mä olen kanssa ihastunut kinuskikissan sivuihin. Mulla on ollut vähän sama ongelma kakkupohjien kanssa eli ne lässähtää uunista oton jälkeen. Sitten kokeilin Kinuskikissan sivuilta sienikakun ohjetta ja sillä on nyt onnistunut :)

Kakku meni uuniin. Laitoin jauhoista 1/4 perunajauhoja. Katsotaan miten käy.

Kaikkia vinkkejä en voinut kokeilla, sillä munat ja sokerit olivat jo yleiskoneessa pyörimässä.

Kiitos kuitenkin kaikille. Jos nytkin kakku latistuu, vaihdan reseptiä esim. Kinuskikissan sivuilta löytyvään...

:)

Kakku meni uuniin. Laitoin jauhoista 1/4 perunajauhoja. Katsotaan miten käy.

Kaikkia vinkkejä en voinut kokeilla, sillä munat ja sokerit olivat jo yleiskoneessa pyörimässä.

Kiitos kuitenkin kaikille. Jos nytkin kakku latistuu, vaihdan reseptiä esim. Kinuskikissan sivuilta löytyvään...

:)

Mä teen kakun AINA edellisenä päivänä, jotta kerkee kostua hyvin, suosittelen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tärkeää on, että et laita liikaa leivinjauhetta! Mulla auttoi sen vähentäminen ja ei ole enää kakut lässähtäneet :)

Hitsi, tätä vinkkiä en ehtinyt bongaamaan. Tuossa saattaisi olla yksi syy...

Yhteistyössä